Sidor: 1, 2, 3
Wilmer
Mitt namn var upptaget, allt jag provade var upptaget, så ville jag vara lite hemlig på den tiden, så tänkte jag och tänkte... SÅ slog det mig att jag är ju Wilmer-x fans, då får jag väl heta Wilmer?! Att Wilmer är en man slog mig däremot INTE. Blev generad när jag insåg det och började skriva under med Wilma för att hinta om att jag är kvinna. Ännu värre är det NU då jag skulle kunna skriva under med mitt namn, men nu vill jag inte röra till det längre ; så jag är Wilma så länge. Djuren har ju inga nick, så den som vill kan lista ut vem jag är ändå tongue.gif och vad gör det.

Wilma

Ps. Jag missade också g - q lektionen i skolan yes.gif . Förlåt AQ42.
Lilla Birka
Och mitt alias (jag vägrar använda det fåniga ordet nick) kommer av gården där jag bor
karjo
CITAT (Pirum @ 08-01-2008, 16:08) *
Funderade först på något namn relaterat till potatis eller äpplen, då dessa är mina favoritobjekt i trädgården, men de funkade inte så bra på latin och någon specifik sort, tja, kunde inte tänka på någon att ta namn efter just då. Så det fick bli Pirum, efter ramsan äppel, päppel, pirum, parum; pirum är alltså det latinska namnet på päron.

Jag trodde päron hetter Pyrus?? confused.gif Eller?
cic
CITAT (karjo @ 08-01-2008, 22:52) *
Jag trodde päron hetter Pyrus?? confused.gif Eller?

Enligt den virituella floran är det så, japp.
Pirum
Jag tror att pirum betyder päron, och pyrus betyder päronträd. Pirum kan också betyda "berusad", men det är jag sällan smile.gif
Marina i Hällekis
Jag har mitt "nick" för jag gillar att förvirra! Igentligen heter jag Gunilla och kommer från Södertälje......

Skojar bara!

Myosotis
"Myosotis" för att jag tycker att förgätmigej är den vackraste blomman som finns. Det säger rätt mycket om mig också. De flesta tycker att det är ett oansenligt ogräs, jag glädjer mig åt skönheten hos den lilla blomman (och många andra detaljer som lavar och iskristaller som ingen hinner se på). Dessutom står den lite som symbol för att naturen ska finnas med i trädgården.
Siv i Bollnäs
CITAT (Lilla Birka @ 08-01-2008, 22:15) *
Och mitt alias (jag vägrar använda det fåniga ordet nick) kommer av gården där jag bor

Tack för det, Lilla Birka!
Siv i Bollnäs, alias Siv i Bollnäs! smile.gif
krellus
Krellus är ett gammalt "nick" som jag har haft sedan länge.

Ursprunglingen använde jag den på historiska "siter". Krellus Valerius är ett namn.

Däremot så finns det ju iofs ingen koppling mellan Krellus och gamla romerska namn men det blev som det blev...
AnnammA
CITAT (skogstroll @ 08-01-2008, 16:39) *
njaa det är ju ett självporträtt flirting.gif

Jag tycker nog att det ser ut som en Tove Jansson figur. Visst har jag rätt?

PS! Jag läste senare bland insändarna att jag hade rätt... Ibland är jag för snabb...DS
skogstroll
CITAT (AnnammA @ 09-01-2008, 17:22) *
Jag tycker nog att det ser ut som en Tove Jansson figur. Visst har jag rätt?

PS! Jag läste senare bland insändarna att jag hade rätt... Ibland är jag för snabb...DS

jaa och du påminner också om nån hmmm mystisk kvinna
netaave
En hopdragning av mitt för och efternamn smile.gif
Eva-Helene
Döpt till Eva Helene. Skulle egentligen ha hetat Eva-Lena men så bidde de inte.
AnnammA
CITAT (skogstroll @ 09-01-2008, 18:37) *
jaa och du påminner också om nån hmmm mystisk kvinna

Jag hittade denna versionen av M-L när jag googlade, och tyckte att det var lite trädgårdskänsla över henne, så henne fick det bli som signbild... Har alltid haft en viss fascination för M-L...

PS! blush.gif I yngre dagar var det ngn av beundrarna som påstod att det fanns vissa likheter mellan mig och M-L...Om det sedan var en komplimang eller ej...Tja, säg det..???DS
torvan
fick fundera länge..
men sen kom jag ihåg att mitt namn
var upptaget konstigt nog då jag är
rätt ensam om det i min ålder.
Så jag tog mitt nick efter ett smeknamn
jag hade ett tag, lilltorvan så det blev torvan.
Det var ju lite trädgårdsaktigt tänkte jag.
Sen använder jag det jämt eftersom mitt
minne är så dåligt laugh.gif torvan
Ciczi
CITAT (Myosotis @ 09-01-2008, 10:26) *
"Myosotis" för att jag tycker att förgätmigej är den vackraste blomman som finns. Det säger rätt mycket om mig också. De flesta tycker att det är ett oansenligt ogräs, jag glädjer mig åt skönheten hos den lilla blomman (och många andra detaljer som lavar och iskristaller som ingen hinner se på). Dessutom står den lite som symbol för att naturen ska finnas med i trädgården.

Klart som vatten att förgätmigej ska vara med i trädgården. Jag har mina som fot till pionerna. Urtjusigt tycker jag...

Ciczi
Plain
Mitt nick kommer från min första figur som jag skapade i ett spel som heter Everquest. En liten hafling som var Druid. Tyckte liksom att det passade här smile.gif

/David
Flyguy
Mitt namn har sina rötter i ett annat intresse, flugfiske. Jag har härjat på diverse forum under namnet Flyguy i många år nu, från början var det en självklar syntes av en flugkille, en rocklåt, "Pretty fly for a white guy" och ett namn som lät kul att säga.
Det fastnade och sedan dess har jag gått under det namnet på en herrans massa ställen på nätet.
Miamamma
Jag är mamma till Mia. wub.gif
zissi
zissi kallades jag från mellanstadietiden fram till gymnasiet. När jag kom ut i arbetslivet blev det mitt riktiga namn. Ingen som kände till smeknamnet då. /zissi
pejori
CITAT (Alba @ 08-01-2008, 14:45) *
Jag har läst ditt nick somAg . Jag måste nog ha missat en bokstav när jag gick i skolan

jag med...missade det skolåret när dom lärde ut Q whistling.gif
Farbror Blå
TJA, farbror och blå i klädsmaken, dessutom blåögd.
Kommer dessutom att bli en beskowfarbror,det är jag säker på;)
Cathis
Inget konstigt med mitt, bara en förkortning av mitt namn och
det jag brukar kallas
Aqvakul
CITAT (pejori @ 10-01-2008, 22:20) *
jag med...missade det skolåret när dom lärde ut Q whistling.gif

Det hade varit mer intressant att få veta vad Pejori kommer från, flirting.gif än hur min signatur stavas, tycker snigelen.
pejori
CITAT (aq42 @ 10-01-2008, 22:31) *
Det hade varit mer intressant att få veta vad Pejori kommer från, flirting.gif än hur min signatur stavas, tycker snigelen.

giggle.gif hittade det på en sida om kaktusar, när jag hade min kaktusperiod rolleyes.gif
om det finns nån kaktus med det namnet ska vara osagt, men det fastnade bra flirting.gif
Berith
Anders! Jag läste ditt namn som aq tummenupp.gif men trodde att det var jag som läste fel eftersom dom andra envisades med att kalla dej ag.
Gossen Ruda
Annars kan man ju googla på pejori. laugh.gif
Tobe3
Egenligen ville jag ha Tobe men det var upptaget.
Orkade inte hålla på att prova en massa annnat så jag la till en 3:a och fick det godkänt.

Vad är då Tobe?

Tyska firma jag arbetar för hade när jag började komradio mellan bilarna och då valde jag "TOBE" som anropsnamn. Var inte så populärt bland en del tyskar. whist.gif

TOBE = översvallande beröm

Kom av en händelse också se "To be" i min skoteroverall som sambon köpt i höstas.
Firmamärket för svensk klädtillverkare.
tummenupp.gif

Gossen Ruda
Har nu fixat till en liten signaturbild. Rudan var vanartig redan som litet yngel. Här är hela bilden.

borttagen
skogstroll
Tjusig bild! jag har nåt liknande på mig när jag iförd en liten rosarandig klänning drog mig i kinderna o räckte ut tungan åt tomten blush.gif
Farbror Blå
CITAT (Cathis @ 10-01-2008, 22:27) *
Inget konstigt med mitt, bara en förkortning av mitt namn och
det jag brukar kallas

ingen fantasi, eller?wink.gif
Tobe3
CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2008, 12:36) *
Har nu fixat till en liten signaturbild. Rudan var vanartig redan som litet yngel. Här är hela bilden.

[attachment=11522:resdax.jpg]

Den äldre mannen till vänster på bilden.
Pratar han i mobiltelefon. a0a.gif
Gossen Ruda
CITAT (Tobe3 @ 11-01-2008, 18:55) *
Den äldre mannen till vänster på bilden.
Pratar han i mobiltelefon. a0a.gif

Nja, jag tror inte dom var uppfunna då. Bilden har drygt 50 år på den obefintliga nacken. Skulle tro att morfar torkar sig i ansiket bara. Brorsan försöker visst härma mig men jag har alltid haft familjens längsta tunga. Fast nog var bröderna Karlsson stiliga i sina likadana kläder. Bakom oss står fö vår mamma och till vänster moster Ruth, fortfarande still going strong 80+. Vi har varit hos morfar och mormor och firat jul och står nu på stationen i Vellinge för att ta tåget till Södervärn. Sen spårvagn till Malmö central och tåget till Göteborg. Resan tog en halv dag eller mer, nu svischar man fram på drygt 3 timmar med bilen.
estet
Början på min email blev mitt alias! smile.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2008, 08:06) *
Annars kan man ju googla på pejori. laugh.gif

taskmört rotfl.gif rotfl.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2008, 19:11) *
Nja, jag tror inte dom var uppfunna då. Bilden har drygt 50 år på den obefintliga nacken. Skulle tro att morfar torkar sig i ansiket bara. Brorsan försöker visst härma mig men jag har alltid haft familjens längsta tunga. Fast nog var bröderna Karlsson stiliga i sina likadana kläder. Bakom oss står fö vår mamma och till vänster moster Ruth, fortfarande still going strong 80+. Vi har varit hos morfar och mormor och firat jul och står nu på stationen i Vellinge för att ta tåget till Södervärn. Sen spårvagn till Malmö central och tåget till Göteborg. Resan tog en halv dag eller mer, nu svischar man fram på drygt 3 timmar med bilen.

Stiliga allihop, både vuxna och barn. Barnen på den tiden var som små kopior av dom vuxna. smile.gif
silos
Jag har haft många namn:solis groovymama silos. aurinko The english garden om jag nu kommer ihåg alla biggrin.gif
Många rabalber har mina nickbyten orsakat här.

Silos kom av solis baklänges. Egentligen vill jag hete solis. Det finns mängder kvar av mina skriverier här i det nicket och även i Groovymama och med aurinko,silos är den som jag skriver i numera.
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 11-01-2008, 12:41) *
Tjusig bild! jag har nåt liknande på mig när jag iförd en liten rosarandig klänning drog mig i kinderna o räckte ut tungan åt tomten blush.gif

Vi väntar fortfarande med spänning på att få se den bilden!
lottapotta
För att jag kallas det, helt enkelt...och så var det inte redan taget. happy.gif
Farbror Blå
CITAT (lottapotta @ 15-01-2008, 12:45) *
För att jag kallas det, helt enkelt...och så var det inte redan taget. happy.gif

kallar folk dej Lottapotta??
inget vidare trevligt eller?

i stil med Lisafisa och liknande
lottapotta
Jodå så atte...
Visst kallas jag Lottapotta. Inte av alla dock!
Dessutom har jag haft elever som heter Lisa och Maja. Vi bildade grupp och kallade oss för "bajsflickorna"... a0a.gif
Lite tramsigt, men kul...om man har barnasinnet kvar...och det har man ju! crazy.gif

Jag kom just på att en av de elever jag har nu heter Nisse! Han kanske också vill vara med, fast då får vi ju ändra lite gruppnamn, förstås...
Myosotis
Det skulle vara kul med
1. fler förklaringar till era nicknames
2. den här bilden:

CITAT (skogstroll @ 11-01-2008, 13:41) *

Rihane
Ville ha ett växtnamn, helst någon växt som doftar gott, inte speciellst orginellt fler än jag som tänkt så biggrin.gif .
Lotus var upptaget och några till rose.gif . Var insnöad på Egypten när jag registrerade mig, hade just då planer på ett semesterhus där.
Det fick bli Rihane(arabiska) en ljuvligt doftande wub.gif oansenlig växt i Egypten, som förmodligen heter luktreseda på svenska har jag fått reda på här på odla. tongue.gif
Whiskuchi
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2008, 17:19) *
Jo, det stämmer förutom att det stavas Darth Wader.

Ska vi vara riktigt petiga stavas det Darth Vader, alltså med V istället för W.

Mitt nick är en sammanblandning av mina katters namn.
Morbid
Mitt namn har jag delvis fått av min yngste bror. Vi har alltid haft en hjärtlig men ganska rå ton i vår familj, så när jag berättade någon dålig historia en gång så frustar brorsan fram "Din morbide j**el". Därefter tog jag Miqe Morbid som alias på internet, det har nu förkortats till Morbid..

Därför har min hemsida fått det latininspirerade namnet "Terrarium Morbidum" dessutom..

rosa312
Brukar kalla mig teres på de flesta ställen på nätet, vilket är en förenklad form av mitt namn. Nu var det upptaget här så då fick det bli rosa 312 som en mjölkko, har några barn så det har blivit några år att amma. Läskigt kanske, men brukar kalla mig det alt mamma arla om favoriten är upptagen.
fvd
Jag heter fvd p ga brådska och att jag skulle komma ihåg det. Min yngste son kallar mig för Furuvägsdrottningen och det känns bra eftersom jag älskar att bo här och blir uppiggad varenda gång jag ser det. Däremot är det inget jag skyltar med eftersom det verkar för skrytigt det finns ju i så fall många drottningar på Furuvägen. Jag har grunnat länge på ett nytt namn men har inte kommit på något ännu självklart vill jag ha en bild till också.
Ugglemormor
Jo. jag gillar ugglor rent allmänt, men det mesta var ju upptaget så fick ta det långa namnet jag har, men numera kallas jag ofta Ugglis och även undertecknar mig i PM så......
Ska nog kolla senare om det går att byta till denna förkortning utan större beskymmer, de flesta använder ju det ändå o för mig gör det inget.........
spacepingo
Det började i gymnasiet när jag skulle ha ett nick till nån sida och nån kompis kom på den briljanta iden att jag skulle heta rymdpingvinen (rymd för att jag ofta använde mig av frasen "i rymden kan ingen höra dig skrika" när nån mopsade sig och pingvin för att jag älskar pingviner och ssamlar på dem) Nån gång när jag skulle använda det så var det upptaget och då uppstod en ny svengelsk variant spacepingo.

En sak förstår jag dock inte, tex den användare som heter aq42, heter Aquakul för mig UTOM när han blir citerad?? jag fattar inte confused.gif
Motti
Ibland får man bara hitta på något för många nick är upptagna ! Ibland när man ska lämna ett inloggningsnamn så får man försöka typ 20 gånger för att hitta ett som ingen annan har .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon