Full version: Dagens hundbild 2008
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Irene_L

Här ligger Morris på rygg i soffan. Han väntar på att jag ska klia honom på magen. Det gillar han!

Fenja
CITAT (Irene_L @ 08-03-2008, 22:40) *

Här ligger Morris på rygg i soffan. Han väntar på att jag ska klia honom på magen. Det gillar han!

Den magen kliar man väl gärna! biggrin.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Irene_L
Ja dååå wub.gif yes.gif
malin72
åhhhhhhhhhh jag blir så kär av alla era hundbilder wub.gif saknar min vovve så -cry-.gif
men Morris bara ska jag komma och klia på magen så är det bara bravo.gif
yla
jaaaa alla bilder är så mysiga o titta på o din vovve morris har ett fint namn,,,(min ena kisse heter så)) giggle.gif
Leia
Dino med "kapade" ben.... rolleyes.gif
[attachment=14716:IMG_5064.JPG]
Chamomille
[attachment=14718:Albin_och_mini.JPG]

Albin som tycker att det är mest pinsamt att jag håller i en liten skrutt.... Kanske beror på att pappan till valpen skällde vilt i rummet bredvid... giggle.gif
Leia
Albin... smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif Saknar mina boxrar, satt halva dagen igår och surfade runt på olika boxerkennlar...
Chamomille
CITAT (Leia @ 09-03-2008, 13:50) *
Albin... smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif Saknar mina boxrar, satt halva dagen igår och surfade runt på olika boxerkennlar...

Här kommer en annan kille...

[attachment=14728:Bosse.JPG]

CITAT (Leia @ 09-03-2008, 13:50) *

Jaa.... visst är dom söta... wub.gif
Fenja

Varga och Frost

Mvh
Fenja
grace
[attachment=14773:Elliot_supersöt.jpg]Ja, ja, ja. Massor med fina bilder, men här kommer stjärnan! Min lille
newfoundlandsvalp Elliot 4 1/2 mån. Nåt sötare finns inte, eller hur?
STOR TUNG SUND
NEWFOUNDLANDSHUND!
*Stintan*
Jag älskar att titta på alla fina hundbilder, alla vovvar är så fina.

Men söööötast av alla är min nyklippta f.d. ulltuss. Gissa om hon tycker det är
skönt att slippa ha en matte som bråkar med tovig päls varenda dag.
Tindras favoritplats är på skrivbordet. Man måste ju hålla kolla på vad matte pysslar med.
[attachment=14774:t1.jpg]
DragonLady
Ja då har Safira fått en killkompis..
Han är 5 månader o heter Nemo kram2.gif
grace
[attachment=14998:Jackie_014.jpg]Detta är vår lille cairnterrier Jackie 2 år. Han är pappas kelgris!
Leia
biggrin.gif wub.gif
M/s Stjärnfors
Nu måste ju jag också få visa mina guldklimpar,
dessvärre är kortet på dom alla från i somras...men nu när den minsta vuxit till sig,
så är det svårt att få alla att vara still samtidigt så man kan få ett fint kort!!! rotfl.gif
Sittandes är det rasmus, den ljusa är Diva som verkligen gör skäl för sitt namn..och lillskruttan är Ronja..

[attachment=15251:tre.jpg]
Chamomille
CITAT (Leia @ 18-03-2008, 09:46) *
biggrin.gif wub.gif

wub.gif
160kvm stort hus
[attachment=15269:ute_för_...a_gången.jpg]

Bebisbisquit ute för första gången... ( min är den som är närmast )
160kvm stort hus
Äh jag tar två till...

Första veckan hemma. Lilla pluttan vägde bara 140 gram när hon föddes, här väger hon nästan två kilo...
Jag har inte stora händer, men ser gigantisk ut i närheten av henne.....

[attachment=15270:pyttevovve.jpg]

Pyttan och stora hunden firar midsommar... Det här är det enda lyckade kortet, hundarna tyckte inte alls att det var "fint" att ha krans på huvudet.

Sekunden efteråt så demolerar den stora hunden sin.... *fniss*

[attachment=15271:midsommar.jpg]

Anki på Öland
Så här ser det ut när det är matdags.......

[attachment=15272:alla.jpg]

Anki
Leia
Själv har jag för tillfället en sådan abstinens efter mina boxrar. Hittade ett kort på mig och min då 9 veckors valp Ice (detta är 12 år sedan) Och titta så bedårande hon var!!! wub.gif
[attachment=15277:Jea_och_Ice.jpg](och vilka runda kinder jag själv hade ohmy.gif , de vill jag ha tillbaka, jag är alldeless för smal i ansiktet numera)
Monaxe
Så här ser mina hjärtegryn ut, stora hundar är det, men när man är rädd får man plats båda två i en korg wub.gif
wilma och lova.JPG

wimls o lovs.JPG

Här njuter dom av vårluften... Wilma ligger ner, lite lat som vanligt, medans Lova spanar efter något...
lyckebo
Här kommer våran lille buse!!

Gimson 5år gammal.

Kopia av fff 043.jpg

Gibson med sin favorit katt.

DSC00169.JPG

han är blandras mellan schiperke och shettland shepdog. Kan ha hänt att stavningen är lite galen=)
lyckebo
Någon mer med en shiperke????
Fenja
CITAT (lyckebo @ 19-03-2008, 09:04) *
Här kommer våran lille buse!!

Gimson 5år gammal.

Kopia av fff 043.jpg

Gibson med sin favorit katt.

DSC00169.JPG

han är blandras mellan schiperke och shettland shepdog. Kan ha hänt att stavningen är lite galen=)

Underbar bild på dem tillsammans! wub.gif
Mvh
Fenja
Irene_L
Morris önskar alla en Glad Påsk! giggle.gif

[attachment=15438:morris_påsk.JPG]
Fenja
CITAT (Irene_L @ 21-03-2008, 16:25) *
Morris önskar alla en Glad Påsk! giggle.gif

[attachment=15438:morris_påsk.JPG]

Varför har du en så lång näsa? wink.gif
Glad Påsk till dig Morris!
Fenja
jakob
Har nu kollat era sötisar,,oh vad många underbara hundar det finns. Min man har inte haft hund innan och han säger nu efter ett par månader,,tänk att det kunde vara så härligt att ha hund!! (han har aldrig förstått det innan)
8 mars klippte vi vår fem månaders stor pudel Ozzie för första gången,,, usch inte så söt som innan kanske,,men han är ju ett charm troll så det spelar ingen roll... Helst på köks soffan,,där är gott att vila.
[attachment=15446:ozzie_ny...__Small_.JPG]
[attachment=15447:mm_tunga...__Small_.JPG] [attachment=15448:ozzie_slö__Small_.JPG]

[attachment=15449:sötis__Small_.JPG] [attachment=15450:soffor_ä...__Small_.JPG]

[attachment=15451:ozzie_i_...__Small_.JPG] för några dagar sedan var det varmt och skönt,,
idag gick vi en tur i blöt snö,,och Ozzie skulle behövt all päls kvar,,fy vad jag och Ozzie längtar till våren.

JA detta var en liten påskhälsning ifrån oss till er alla Odla freak

[size="6"][/size]Glad Påsk

Anna-Karin Lundberg
Och då vill jag visa bilden på min fina hund venus och den moderlösa harpalten Hare Potter och samtidigt önska alla nyfunna vänner en glad påsk!
Det här är min första bild jag lägger ut, så jag hoppas det fungerar!
Anna-Karin [attachment=15456:venus_hare_potter.jpg]
Grå
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 21-03-2008, 22:23) *
Och då vill jag visa bilden på min fina hund venus och den moderlösa harpalten Hare Potter

Riktigt, riktigt snyggt tagen bild! 000.gif

Jag kan inte låta bli att undra dock hur många sekunder det tog innan Hare Potter satt fast mellan käkarna på Venus? wink.gif
När mina hundar har den blicken så ställer de och då gäller det för katt/kanin/pippi att hellre fly än illa fäkta...

gunvor
[attachment=15475:Caballo_...ten_bild.jpg]

caballo fyller 11 den första april!
gunvor
[attachment=15477:kajan_ca_4_v.jpg]

"Wilda"sötast i världen när hon var 4 veckor gammal!
Biggan_
Och då vill jag visa bilden på min fina hund venus och den moderlösa harpalten Hare Potter och samtidigt önska alla nyfunna vänner en glad påsk!

Fantastisk bild! tummenupp.gif
grace
[attachment=15545:lika_skrynkliga.jpg][color="#FF0000"][/color]Kan inte låta bli att visa en söt bild som jag hittade på nätet. Det är ju inte min hund, men jag tycker den kan få platsa ändå!
Fenja
Söt unsure.gif?!! Jag tycker synd om både ungen och den stackars hunden.
Mvh
Fenja
Susanna
CITAT (grace @ 10-03-2008, 14:46) *
[attachment=14773:Elliot_supersöt.jpg]Ja, ja, ja. Massor med fina bilder, men här kommer stjärnan! Min lille
newfoundlandsvalp Elliot 4 1/2 mån. Nåt sötare finns inte, eller hur?
STOR TUNG SUND
NEWFOUNDLANDSHUND!

Vänligen lasta in honom i bilen och kör honom till mig! Vill ha!!!! Min dröm är att någon gång få leva med en New foundland!

Edit: Varför syns inte bilden????
Ciczi
CITAT (lyckebo @ 19-03-2008, 17:12) *
Någon mer med en shiperke????

Jag äger ingen egen hund men denna schepperke damen träffar jag då och då. Hon är tre år och heter Roxy.

Ciczi
Chamomille
CITAT (Leia @ 18-03-2008, 16:22) *
Själv har jag för tillfället en sådan abstinens efter mina boxrar. Hittade ett kort på mig och min då 9 veckors valp Ice (detta är 12 år sedan) Och titta så bedårande hon var!!! wub.gif
[attachment=15277:Jea_och_Ice.jpg](och vilka runda kinder jag själv hade ohmy.gif , de vill jag ha tillbaka, jag är alldeless för smal i ansiktet numera)

Åh... w00t.gif wub.gif Va söt. Hunden menar jag, fast du va också söt. biggrin.gif Fin bild.

Va roligt! Sött.. wub.gif Bor den hos er?
yla
[attachment=15567:eriblu.jpg]
jahapp lika bra o visa erik igen i sin blåa tröja då det är lite kyligt ute
han e världen s goaste så det så
men jag tyker att det är skojj o titta på alla era fina vovvar
för varje vovve har ju sin charm eller hur
jag tror att de e mest som att jag tycker de e kallt han skulle nog glatt gå utan tröja men finner sej i o ha den på eftersom jag vill de
Chamomille
CITAT (yla @ 22-03-2008, 23:21) *
[attachment=15567:eriblu.jpg]
jahapp lika bra o visa erik igen i sin blåa tröja då det är lite kyligt ute
han e världen s goaste så det så
men jag tyker att det är skojj o titta på alla era fina vovvar
för varje vovve har ju sin charm eller hur
jag tror att de e mest som att jag tycker de e kallt han skulle nog glatt gå utan tröja men finner sej i o ha den på eftersom jag vill de

biggrin.gif Vad tror du vovven säger om en röd tröja?
yla
hihihi ja de e klart han skulle kunna ha en röd också förstås,,,han har ju redan en grå giggle.gif
Chamomille
CITAT (yla @ 22-03-2008, 23:30) *
hihihi ja de e klart han skulle kunna ha en röd också förstås,,,han har ju redan en grå giggle.gif

giggle.gif
Anna-Karin Lundberg
Angående bilden på Venus och Hare Potter: Nej, när Potter blev större så blev han skygg och gick inte att behålla. Jag har fött upp flera harar och alla har blivit så. Det är märkligt att se, för de betraktar mig som deras mor (njaa, men deras nappflaska med mat, i alla fall) och blir tokiga av glädje när jag kommer nära, vill upp i famnen och vill ha mat. Men snart blir de samtidigt rädda och skygga när jag kommer. Man förstår verkligen att man inte ska försöka ha vilda djur i fångenskap! Hararna har varit helt orädda för mina hundar och katt, men rädd som de är får de panik vid åsynen av dem.
Hundarna och kattten är mycket van vid smådjur och rör dem inte. Jag har många bilder på hundarna ihop med smådjur, även harar, men aldrig några problem.
Anki på Öland
Och här kommer "Eriksson" som hunnit bli 7 veckor.....

[attachment=15589:timjan.jpg]

och busig syster har hittat leksak smile.gif

[attachment=15590:Kamomill.jpg]

Anki

Chamomille
wub.gif
grace
[attachment=15592:Jackie.JPG]Vi har ju inte bara newfoundlandshund, utan en liten cairnterrier som heter Jackie också. Han har väldigt bestämda åsikter om hur saker ska vara! Det är han på bilden, och hans regler intill.....
Anma
"Släpp ut mig!!"

ninni.JPG

*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 23-03-2008, 15:53) *
Och här kommer "Eriksson" som hunnit bli 7 veckor.....

[attachment=15589:timjan.jpg]

och busig syster har hittat leksak smile.gif

[attachment=15590:Kamomill.jpg]

Anki

wub.gif wub.gif wub.gif
Lemonne
CITAT (Anma @ 24-03-2008, 13:01) *
"Släpp ut mig!!"

ninni.JPG

Vilken fin bild!! wub.gif

Jag tror det börjar bli alldeles för sött i den här tråden nu, så det är bäst jag bidrar med något mindre snyggt smile.gif
Det här är min dammallergiker Cassiopeija
[attachment=15688:Peija_komprimerad.JPG]
Fenja
Frost i favoritfåtöljen!

Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon