Full version: Dagens hundbild 2008
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
anne-li i olofstorp
Snälla Ingrid!
bortsett från att den lilla är just så gosig och söt som man bara kan vara, vad är en "vinhund"??? confused.gif
Kattmänniska med taxbakgrund.... flirting.gif
Anne-Li
ingrid fuxwall
Annelie - jag kan inte stava hennes ras, en gårdshund - en "fransk båtsman" - något Dog de bordeaux. Stor och klumpig och vi lärde känna henne i filmen Tuner och Hutch eller något liknande - en egeinsinnig hund som går sin egen väg men som är en bra stora syster till min lilla Xera.

ingrid
anne-li i olofstorp
Tack min vän ....
förklarade en del för en stackare som slutade följa med i hundrasracet redan på 70-talet..... blink.gif
Verkar underbart,,, Klappa den lilla och den stora från mig...
Gud så gulligt... wub.gif
herkules
[attachment=18055:DSC00683.JPG]

Benzo har fullt upp med ett märgben.
Lars-Olof Arvids
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-05-2008, 21:47) *
Två nya kompisar

Ingrid, en sån liten sötnos! wub.gif

Olle
Leia
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-05-2008, 22:07) *
Annelie - jag kan inte stava hennes ras, en gårdshund - en "fransk båtsman" - något Dog de bordeaux. Stor och klumpig och vi lärde känna henne i filmen Tuner och Hutch eller något liknande - en egeinsinnig hund som går sin egen väg men som är en bra stora syster till min lilla Xera.

ingrid

dogue de bordeaux - vill ha!!! mera bilder på den Ingrid! smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Leia @ 12-05-2008, 18:34) *

Det ska du få - ska lägga upp ett album på henne - hon har något speciellt - om man kan överse med drägglandet och hennes egensinne men hon är en supermamma för Xera

ingrid
Leia
CITAT (ingrid fuxwall @ 12-05-2008, 21:26) *
Det ska du få - ska lägga upp ett album på henne - hon har något speciellt - om man kan överse med drägglandet och hennes egensinne men hon är en supermamma för Xera

ingrid

Det tackar jag för! Jag tycker att de är så söööta!!!! wub.gif
Bettis
Mina två killar, först dvärgpudeln Tjalle som nu är 6månader och blev klippt och fin igår, sedan är det Zappo som är 6 år tog dessa kort idag på morgonpromisen i skogen.
ingrid fuxwall
Vilka fina hundar du har !!!
DragonLady
Idag har jag blivit vald av lilla Hera att bli matte till henne.
"Vi visade detta genom att inte kliva av henne förrän hon skulle gå o jag skulle till tutten för en liten slurk" wub.gif
ingrid fuxwall
CITAT (DragonLady @ 16-05-2008, 21:04) *
Idag har jag blivit vald av lilla Hera att bli matte till henne.
"Vi visade detta genom att inte kliva av henne förrän hon skulle gå o jag skulle till tutten för en liten slurk" wub.gif

Vad är hon för någon?

ingrid
Fenja
Grattis till lilla Hera DragonLady, hon är verkligen ursöt! wub.gif

Varga i väntans tider

Mvh
Fenja
Azola
thanks.gif för alla härliga hundbilder!
Kikar på dem alla och blir varm i hjärtat!
Saknar mina underbara Hoffe-damer (särskilt denna tiden på året), men nu har vi ju vår älskade Birma kvar att mysa med!
DragonLady
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-05-2008, 21:52) *
Vad är hon för någon?

ingrid

Om du menar sort så är det 50% pappilon/50% chihuahua.

CITAT (Fenja @ 16-05-2008, 23:02) *
Grattis till lilla Hera DragonLady, hon är verkligen ursöt! wub.gif

Varga i väntans tider

Mvh
Fenja

thanks.gif o tack för namnet!

inget är som väntans tider happy.gif
... hoppas Varga mår bra o att det blir goa bäbbar!
Fenja
Den här lilla Varga hette faktiskt också Hera när hon flyttade hit! Men eftersom vi redan hade en Hera, schäfer/leonberger så fick det bli Varga. Hon mår jättebra, men är trött och sover mycket, nu är det väl förhoppningsvis inte så många dagar kvar. Beräknat på första parning så är det dags den 20 maj, men det kan väl dröja lite till.
Mvh
Fenja
ingrid fuxwall
CITAT (Leia @ 12-05-2008, 18:34) *

Här kommer några bilder:
http://community.webshots.com/album/563458205XqpbRt

ingrid

CITAT (Fenja @ 16-05-2008, 23:30) *
Den här lilla Varga hette faktiskt också Hera när hon flyttade hit! Men eftersom vi redan hade en Hera, schäfer/leonberger så fick det bli Varga. Hon mår jättebra, men är trött och sover mycket, nu är det väl förhoppningsvis inte så många dagar kvar. Beräknat på första parning så är det dags den 20 maj, men det kan väl dröja lite till.
Mvh
Fenja

Så Ni ska ha valpar! Vad spännande

ingrid
Fenja
Ja visst är det spännande Ingrid och nervöst. Jag har varit med vid valpningar tidigare men aldrig tagit några på mina hundar. Så det är nervöst också, men jag har god uppbackning! Det är uppfödaren av Frost, hanen, som vill ha flera av valparna. Frost har en mycket fin canadensisk till pappa, det är de generna de är ute efter. Frost är väldigt stor, högrest och med Varga som är både liten och nätt så hoppas de på att få ner storleken och behålla mentaliteten. De tävlingsdrar med sina huskys.
Mvh
Fenja
ingrid fuxwall
Då slapp jag visa min okunnighet - du nämnde själv rasen ; ))
Fenja
Det är inte rasrena huskys, tiken har schäfer långt bak tillsammans med siberian husky, därav den långa nosen och hanen är via modern 12,5 % bordercollie och i övrigt alaskan husky.
Mvh
Fenja
*Stintan*
Var och handlade idag och självklart måste man ju få något när man man varit duktig och stannat hemma utan att skälla och larma. Liten men go!
[attachment=18429:godisti19maj_08.jpg]
[attachment=18430:goooodis.jpg]
Monaxe
Måste ju visa min senaste bild på Wilma. Wilma är tyvärr inte så frisk längre, hon har cancer i munnen, men än så länge mår hon bra, och vi är glada för varje dag hon är med oss... här ligger hon på gräsmattan och njuter av att hålla koll på allt som rör sej...
Wilma är en Greyhound och 8 år gammal.

wilma close up.JPG
DragonLady
Ser ut som en av favvoplatserna yes.gif
... o en gottesak mmmm
Jasså lilla yrvädret brukar larma o stå i när hon e själv.. ja man måste ju se till så att hemska banditer o bovar håller sig på behörigt avstånd laugh.gif
Fenja
Det strävsamma paret:

Mvh
Fenja
DragonLady
Ja det är faktiskt svettigt o bära på många bäbbar sweatingbullets.gif laugh.gif o den andre sympatiserar med minsta möjliga insats rotfl.gif
Fenja
Ja, det är väl typiskt karlar va?!! wink.gif giggle.gif
Mvh
Fenja
Fenja
Sex stycken dagfärska små under, en tös och fem killar tror jag efter att ha kikat lite försiktigt för att inte störa!

Mvh
Fenja
Biggan_
CITAT (Fenja @ 23-05-2008, 12:39) *
Sex stycken dagfärska små under, en tös och fem killar tror jag efter att ha kikat lite försiktigt för att inte störa!

Mvh
Fenja

Nämen GRATTIS! Så fina! wub.gif wub.gif wub.gif
Ser ut som den till höger blir lockig och lite långhårig.
DragonLady
Grattis Fenja... yaay.gif
Äntligen blev det bäbbar wub.gif
Ja nu börjar livet i luckan...... naughty.gif
Myosotis
Så underbart! Grattis! wub.gif
Myosotis
CITAT (Azola @ 16-05-2008, 23:09) *
(...)Saknar mina underbara Hoffe-damer (...)

Hovawart?!! Var är bilderna?!! De är såå fina, jag har funderat på att skaffa en. Snälla, visa bilder och berätta allt!
Fenja
Tack alla! De är ljuvliga wub.gif Det kom en liten sjunde med omsider wink.gif Men nu tycker jag att det räcker och det har gått flera timmar utan att det hänt något så det är nog slut nu.
Mvh
Fenja
DragonLady
Vad blev den sista för nåt.. en tik? wub.gif
7 stycken gangstrar... sweatingbullets.gif då vet du vad du skall göra i 2 månader nu då.. giggle.gif
Blackelvira
Asta älskar att åka skoter. Med mössa och solglasögon.
Myosotis
Vilken cool hund! coolgleam.gif
Snöflinga
Grattis Fenja till valpisarna blomma.gif Hoppas du tar många bilder så vi får följa underverkens liv och leverne tongue.gif
Fenja
Tack Snöflinga! En lite noggrannare besiktning i dag visar att det är tre töser och fyra hanar. Alla mår bra och har runda mjölkmagar!

Mvh
Fenja
Myosotis
Så söta! Jag riktigt känner doften av valp när jag tittar på bilden.
Azola
CITAT (Myosotis @ 23-05-2008, 18:34) *
Hovawart?!! Var är bilderna?!! De är såå fina, jag har funderat på att skaffa en. Snälla, visa bilder och berätta allt!

** Bättre sent än aldrig Myosotis...här kommer två bilder på Azola (smt) och Blondie.
Underbar ras ... " oftast lättlärd naughty.gif gillar att arbeta och är följsam, alltid med på allt, vansinnigt vackra (tycker jag) crazy.gif ...trogen sin familj i döden tror jag man kan säga... och inte minst en mycket bra vakthund!! Kanske inte en nybörjar hund i mitt tycke, de kan kräva en fast hand i alla fall i uppväxt åren...men det passar in på många raser i och för sig.Kul att du gillar rasen Myosotis...då är vi två! tummenupp.gif

** Vill även Gratta Fenjas Varga till alla sötnosarna!! smiley_small_hug.gif

[attachment=18730:Azola.jpg]
[attachment=18731:Blondie.jpg]
Fenja
Tack Azola! Kan Howawart vara både svart och så blond? Det visste jag inte, kul att se att den blonda har två färger också med det vitt i stället för tan. De är jättefina!
Mvh
Fenja
Azola
Fenja...de finns 3 färgvarianter, smt, blond och svart. rolleyes.gif

SkaparStugan2
Foffa är nyfiken....
Myosotis
CITAT (Azola @ 25-05-2008, 23:09) *
** Bättre sent än aldrig Myosotis...här kommer två bilder på Azola (smt) och Blondie.
Underbar ras ... " oftast lättlärd naughty.gif gillar att arbeta och är följsam, alltid med på allt, vansinnigt vackra (tycker jag) crazy.gif ...trogen sin familj i döden tror jag man kan säga... och inte minst en mycket bra vakthund!! Kanske inte en nybörjar hund i mitt tycke, de kan kräva en fast hand i alla fall i uppväxt åren...men det passar in på många raser i och för sig.Kul att du gillar rasen Myosotis...då är vi två! tummenupp.gif
[attachment=18730:Azola.jpg]
[attachment=18731:Blondie.jpg]

Sååå vackra!! wub.gif Jag har varit på några hundutställningar, då har jag nästan bara smygit runt där Hovawartarna fanns, tagit bilder, dreglat lite, lyckats klappa någon...
Jag har fastnat för utseendet, lynnet och att de verkar vara så friska. Man är ju tydligen mycket noga med vilka man tillåter i aveln, utseendet spelar mindre roll, de måste vara friska och ha bra psyke, visst är det så? Men saken är den att jag bara har läst mig till allt om rasen och inte känner någon. När jag jobbade på veterinärstationen träffade jag bara två hoffar, en tik som var skygg och konstig samt en valp som gömde sig under bordet och inte var nyfiken alls. Helt plötsligt blev jag lite osäker. Måste nog se till att träffa några stycken för att se om det känns rätt. Sen är det ju som du säger nog ingen bra förstahund.
Anic
CITAT (Azola @ 25-05-2008, 23:09) *
Kul att du gillar rasen Myosotis...då är vi två! tummenupp.gif

Nu är vi tre biggrin.gif
Howavart ligger högt på min lista när det bli dags att skaffa hund igen. De är så vackra, men jag har faktiskt inte sett dem i andra färgen än black&tan förrut.

Här är en annan hundras som jag kan tänka mig. Samojeden Tusse som jag passar denne vecka medans hans familj gottar sig på kreta. Men jag undrar om de inte lurat mig, tycker det ser ut som en skrattande isbjörn g.gif
[attachment=18843:P5260046.jpg]
Myosotis
Ja, det måste vara en isbjörn. Isbjörnsungar/samojedvalpar är jättesöta!
Blir han inte varm på sommaren?
Anic
CITAT (Myosotis @ 28-05-2008, 10:34) *
Ja, det måste vara en isbjörn. Isbjörnsungar/samojedvalpar är jättesöta!
Blir han inte varm på sommaren?

Jo, det blir vamt för honom nu på sommaren. På bilden har han sökt skydd i skuggan vid växthuset. När vi går promenad mitt på dagen väljer vi att gå i skogen för att få lite skugga, det bli fruktanskvärt varmt att på längs ängarna i gassande sol. Det går åt mkt vatten också, och det är skuggan som gäller när han ligger och tugga på sina leksaker.
Myosotis
Min daghund är korthårig (Amstaff) och ÄLSKAR värme, men å andra sidan blir hon snabbt överhettad när hon väl blir för varm. Lång päls måste ju skydda mot värme också. Vi gick en promenad tidigt på morgonen, sen en cykeltur till en större bäck där hon fick plaska omkring. Nu ligger hon i solen och torkar, bäst att ta det lugnt mitt på dagen så hon inte får värmeslag. Men i eftermiddag tänkte jag att vi kunde knalla ner till dammen så hon får simma lite, hon är helt galen i att bada. wub.gif
Kanske skulle visa en bild också förresten, det tror jag inte jag har gjort?

Anic
Vilken härlig bild, den har verligen fångat färgenra vackert. Många hundar älskar att bada, vi brukar annars ha en blandras mellan golden, lab och cockerspaniel som älskar att bada. Men Tusse får inte bada för han har problem med något som kallas hotspots, så han får inte bli fuktig i pälsen, eftersom den är så tjock är det lätt att det blir för fuktigt och varmt så bakerier trivs (är inte helt säker på detta men något är det ialla fall..
DragonLady
Vad sägs om en liten fem veckors hjärtekrosserska så här på kvällskvisten.. wub.gif
Fenja
Är den lilla godingen helt vit utom på huvudet DragonLady? Mysigt! wub.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon