Sidor: 1, 2, 3
Gossen Ruda
Hej cic, puss på dig. wub.gif

Provokation eller inte provokation, det är frågan. I dagens samhälle räknas det väl knappast som en provokation längre att manifestera sin sexualitet men tydligen på Odla. Det märkliga är att en annan medlem har i flera år spridit ut att han är bög och ingen har protesterat och nu har han dessutom lockat med sig en till. Varför är det så?

Jo, sen en tid tillbaka har böglobbyn varit ganska så framgångsrik. Man har jobbat och jobbat för att ta bort diverse stämplar och det har lyckats och det är väl inget fel i det. Dessvärre har man varit FÖR framgångsrik så nu har man tagit över ledningen i debatten. Vi heteros blir mer och mer tillbakaträngda så snart är det helt ute att vara sån. Det är analsex för männen och dildos och inseminationssprutor för kvinnorna som gäller i framtiden om vi inte passar oss. Jo, det är lite överdrivet men utvecklingen, eller avvecklingen, går dithän.

Det är dags att dom få procenten som skiljer sig från den stora massan träder tillbaka och sköter sina angelägenheter så blir det lugn och ro för alla. Det är inte längre synd om dom. Man kan ju börja här på odla och sopa bort alla sexualprovokationer i sina profiler och inlägg. Jag tänker dock inte börja.

Aqvakul
Jo, Gossen!
Visst är det oerhört synd om oss hetros? (ironi!!!)
Tycker faktiskt att du tar i så det räcker och blir över. Bara för att några kändisar får glassa i TV innebär det inte att det är lätt att vara homosexuell för det stora flertalet. Homosexuella förtalas, fryses ut och misshandlas mitt ibland oss.
Jag vet att du tycker om att provocera och vara lite motvalls, men frågan är känslig som du kanske märkt.

rättat stavfel
Gossen Ruda
Jo du aq, men det kanske går för fort? Att stillsamt paddla fram i en kanot kräver inte mycket energi men ju fortare det går dessto större motstånd. Fram kommer vi alla ändå, vart vi nu skall.
Ophelia
CITAT (clivia @ 21-01-2008, 10:12) *
Det är bra att citera hela stycket, inte bara --------Synd om er som delar människor på det här sättet.

Fördelen är väl att den visar vilka människor som man bör undvika.
Det är till var och en vilka människor som man bör undvika men enligt min åsikt en diskussion på ett offentligt forum kan knappast visa det. Synd om er som delar människor på det här sättet.

Det är synd om är som undviker andra människor bara för att de inte delar era åsikter. Det kan vara missvisande. Avgörande är verkliga gärningar inte hur var och en tänkeroch skriver i en diskussion. Åtminstone för mig.

MVH/clivia

Jag tycker det väl är en alldeles utmärkt möjlighet att kunna undvika människor som hyser aversion mot ens sexuella läggning. Skulle aldig falla mig in att sitta och diskutera blommor med någon som jag vet blir äcklad av min läggning. SÅ snäll och vän är jag inte gentemot mina medmänniskor, DÄR går MIN gräns. Om andra tycker att det inte gör något och vill visa sin förståelse är det väl upp till dem och det bryr ju jag mig knappast i då jag undviker sådana som inte ser mig som en fullvärdig människa.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 20:25) *

Provokation eller inte provokation, det är frågan. I dagens samhälle räknas det väl knappast som en provokation längre att manifestera sin sexualitet men tydligen på Odla. Det märkliga är att en annan medlem har i flera år spridit ut att han är bög och ingen har protesterat och nu har han dessutom lockat med sig en till. Varför är det så?

Jo, sen en tid tillbaka har böglobbyn varit ganska så framgångsrik. Man har jobbat och jobbat för att ta bort diverse stämplar och det har lyckats och det är väl inget fel i det. Dessvärre har man varit FÖR framgångsrik så nu har man tagit över ledningen i debatten. Vi heteros blir mer och mer tillbakaträngda så snart är det helt ute att vara sån. Det är analsex för männen och dildos och inseminationssprutor för kvinnorna som gäller i framtiden om vi inte passar oss. Jo, det är lite överdrivet men utvecklingen, eller avvecklingen, går dithän.

Det är dags att dom få procenten som skiljer sig från den stora massan träder tillbaka och sköter sina angelägenheter så blir det lugn och ro för alla. Det är inte längre synd om dom. Man kan ju börja här på odla och sopa bort alla sexualprovokationer i sina profiler och inlägg. Jag tänker dock inte börja.

menar du mig!! flera år att överdriva ,, jag själv kom ut våren 06 och gossen ruda då du inte vet hur jag haft det så ska du nog vara tyst . jag vill inte bli för privat , men varför tror du jag bor hos mormor ??

dom symbolerna jag har på odla är att dels vill jag visa vem jag verkligen är och att ni på odla ska ta det lugnt så att jag inte blir alltför sårad plus är det en stark symbol för mig och här kommer det ,, jag trodde att på odla kunde jag vara mig själv den jag är utan att gömma mig här kunde jag va fri utan att behöver bråka för mitt liv hur jag lever det . men vad jag hade fel men det hör inte hit . odla kan man säga är en fristad för mig där jag kan vara öppen . och jag har knappast inte ''sexualprovokationer'' på odla .

är du helt borta i dag ?? dom heterosexuella träder väl knappast tillbaka och försvinner ??

CITAT
och nu har han dessutom lockat med sig en till

och om detta va menat till mig gossen ruda ,,, så va det MYCKET sårande ( förutom det andra som va lika det sårande )

jag vill inte bli alltför privat ,, men du har ingen aning om hur vi träffas eller hur det gick till . och jag kommer knappast berätta det för en sådan som dig .

vet du inte hur jag har haft det kan du inget säga .

fine gör som jag gärna,, hitta på en egen symbol och skrik ut den . jag bryr mig inte ,, jag skriker inte ut det bara för det ska så va . jag har mina egna personliga skäl

vilka är dina skäl ??
*Stintan*
Ibland övergår det mitt förstånd hur en del tänker. no.gif

Syftar på Rudas inlägg.
clivia
CITAT (flaxss @ 21-01-2008, 18:55) *
hur då inte be om ursäkt ??

det är väl det du borde göra , med tanke på vad du skrivit

CITAT (clivia @ 21-01-2008, 14:20)
...och jag blev inte sårad . men jag vet att det finns andra som kan bli ....

Tack för svaret. Då hoppas jag att jag inte behöver be någon om ursäkt för att mina åsikter inte var framförda på mänskligt sätt.

MVH/clivia

--------------------
Flaxss, ingen i världen kan tvinga mig att be om ursäkt för saker som jag inte har gjort. Jag vet att du är en känslig själ men livet är inte dans på rosor och inte alltid ska vänner som du har här på Odla finnas vid din sida som ska skydda dig vid varje liten vindpust. Du måste själv börja försvara dig. Det är inget problem att vara homosexuell men du måste lära dig att bemöta andra åsikter utan att andra tycker att det är synd om dig. Det är bara ett råd.

MVH/clivia
*Stintan*
Flaxss ta inte åt dej av såna bedrövliga inlägg. smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Nu är det nästan att man önskar att någon stänger ner den här tråden.
Clivias låtsade omsorg om Linus är patetisk, förväntade mig inget finlir från det hållet.
Men Åke, varför gör du så här? Det är ju som att släppa in räven i hönsgården. Besviken....
Ralf
Clivia
Kan du inte ens lära dig hur det funkar att skriva inlägg här med citatfunktion och allt??

Ett sätt att verka trodvädrig på ett forum är att stava rätt. Ett annat sätt är att skriva läsbara inlägg.

Lär dig det!
Cacki
Det här var nog bland det gemenaste jag läst här på Odla! Hur var det man gjorde för att anmäla till webmaster? Finns det ingen enkel knapp för det eller måste man pm-a? Stå på dej Flaxss!!
Gita
[quote name='Pirum' date='21-01-2008, 17:17' post='743306']

"Min mening är att man SKA diskutera sådant här, för att det snabbar upp acceptansen. Sen att vissa personer känner sig kränkta av att det hela ens diskuteras har jag ingen lösning på
Men samtidigt är det just i sådana här breda forum, som Odla, som politiska diskussioner egentligen är vettigast, och viktigast."

Tycker det var fel att tråden togs bort just av det skäl Pirum anger ovan.
Gita
Alexander-VG-zon3
CITAT (clivia @ 21-01-2008, 21:03) *

Tack för svaret. Då hoppas jag att jag inte behöver be någon om ursäkt för att mina åsikter inte var framförda på mänskligt sätt.

MVH/clivia

--------------------
Flaxss, ingen i världen kan tvinga mig att be om ursäkt för saker som jag inte har gjort. Jag vet att du är en känslig själ men livet är inte dans på rosor och inte alltid ska vänner som du har här på Odla finnas vid din sida som ska skydda dig vid varje liten vindpust. Du måste själv börja försvara dig. Det är inget problem att vara homosexuell men du måste lära dig att bemöta andra åsikter utan att andra tycker att det är synd om dig. Det är bara ett råd.

MVH/clivia

jag tänkte inte för min egen del utan för andra som akn ta illa vid sig av vad du skrivit ,, jag tyckte som sagt att du skrev gojja . och det står jag för än .

saker du inte gjort ?? nähe har du glömt vad du skrev innan ?? eller var det bara en ''måndags'' formulering från dig kankse ??

du jag vet att livet är ingen dans på rosor jag har som sagt varit med om en del inom familjen . och jag kan faktiskt inte hjälpa att gossen ruda blev personlig och att jag var tvungen att säga ifrån .

vadå skyddar mig ?? att skydda och känna medlidande är väl inte samma sak ??

jag kan skydda mig själv hur bra som helst . och jag brukar försvara mig det kan nog många på odla intyga . och jag har inga som helst problem med att vara bög ,, hur kunde du tro det ??

dessa du snackar som små ''vindpustar'' har knappast inte varit en vindpust utan sårande ord . stor skillnad där . och sårande ord är inte alltid så lätt att försvara sig emot .

skulle inte tro att jag är en känslig själ . hur hade du själv känt dig om du var i mitt ställe ??? just det

och en sista sak ,, varför ska jag be om ursäkt ??
Piccante
CITAT (clivia @ 21-01-2008, 21:03) *

MVH/clivia

--------------------

MVH/clivia

Jag skulle ju inte skriva mer i denna tråden hade jag lovat blush.gif

Clivia, njuter du på något sätt av att vara nedvärderande mot andra människor eller är du bara befriad från omdöme???
Gossen Ruda
CITAT (flaxss @ 21-01-2008, 19:02) *
vad svårt du har haft det i ditt liv gossen ruda ,, så jag förstår verkligen varför du ska vara straight och proud ,, se hur va det nu gossen ruda när du kom ut ur garderoben och din släkt och dina vänner frös ut dig och ville aldrig mer prata med dig ? berätta gärna hur va det

Jag hade faktiskt tänkt lämna dig utanför men ovanstående citat fick mig att ändra mig. Kasta inte sten i glashuset, du är inte så snäll själv.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 21:17) *
Jag hade faktiskt tänkt lämna dig utanför men ovanstående citat fick mig att ändra mig. Kasta inte sten i glashuset, du är inte så snäll själv.

och när har jag varit elak mot någon i denna tråd ?? och när var jag det mot dig ??

skillnad är att du inte förstår varför jag har den symbolen . du tror att jag har den symbolen där enbart för att säga att jag är bög . men så är det inte och det förstår du inte . sedan skriver du ett sårande inlägg . oj menade mycket sårande .

så när har jag på nåt sätt varit otrevlig,dum,elak mot dig ??
pejori
CITAT (aq42 @ 21-01-2008, 21:09) *
/..../Nu är det nästan att man önskar att någon stänger ner den här tråden./.../

håller med dej... crying.gif
alla har rätt att ha en åsikt och tycka saker, men man måste inte alltid skrika ut den i tid och otid no.gif no.gif
tråkig läsning det här rtfm.gif
Cacki
Nu har jag bett att tråden ska stängas. Ni får tycka vad ni vill. Visst ska allt kunna diskuteras men på det här sättet....nä nä!
pejori
bra cacki tummenupp.gif
varför måste man trampa ner den som inte stämmer in i mallen man själv satt upp????
vem ska bestämma över andras sexualitet och levene?
Tosan
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 20:25) *

Menar du att folk blir lockade "att bli gay" för att andra är det? Jag är ledsen, det är faktiskt nåt man föds med, eller åxå inte. Man kan inte omvända nån åt vare sig det ena eller det andra hållet.
Och att man år 2008 fortfarande behöver pridefestivaler och liknande för att HBT- personer så småningom ska bli accepterade i samhället är rent av skamligt. De har alltid funnits och kommer alltid att finnas, och det är lika naturligt som att merparten av världens befolkning faktiskt föds som straighta. Varför är den verkligheten så svår att acceptera när den är ett oomkullrunkeligt faktum?
clivia
CITAT (Ralf @ 21-01-2008, 21:10) *
Clivia
Kan du inte ens lära dig hur det funkar att skriva inlägg här med citatfunktion och allt??

Ett sätt att verka trodvädrig på ett forum är att stava rätt. Ett annat sätt är att skriva läsbara inlägg.

Lär dig det!

Oops, är det ett prov??? wub.gif Då är det kört.... icke godkänt som vanligt!

MVH/clivia

CITAT (aq42 @ 21-01-2008, 21:09) *
Nu är det nästan att man önskar att någon stänger ner den här tråden.
Clivias låtsade omsorg om Linus är patetisk, förväntade mig inget finlir från det hållet.
Men Åke, varför gör du så här? Det är ju som att släppa in räven i hönsgården. Besviken....

nej, det var inte låtsade omsorg, jag gillar inte hyckleri, det var ett råd.

MVH/clivia
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 21-01-2008, 21:27) *
Nu har jag bett att tråden ska stängas. Ni får tycka vad ni vill. Visst ska allt kunna diskuteras men på det här sättet....nä nä!

Och vad är det som blir bättre av att få ännu en tråd borttagen. Läs inte då istället, det är inget tvång att gå in och läsa i alla trådar.
Gossen Ruda
Vad gäller Flaxss nuvarande sällskap så hade han i en tråd för kanske ett år sen deklarerat att han kände flera homos men hade själv bestämt sig för att inte bli sån så jag undrar faktiskt lite hur det till men behöver ingen förklaring.
Anma
Hur kan man bli så provocerad av en regnbågsflagga och två namn i en signatur? g.gif
Till den grad att vuxna människor beter sig som obsinata småbarn.
Jisses....

Flaxss, behåll du din signatur och stå för den du är, precis som du gjort här på Odla hittills.
Vet inte om jag tolkat fel, men får känslan att du inte kan vara det alla gånger irl....

ängsvädd
CITAT (Stintan43 @ 21-01-2008, 21:47) *
Och vad är det som blir bättre av att få ännu en tråd borttagen. Läs inte då istället, det är inget tvång att gå in och läsa i alla trådar.

Jag håller med.
Gossen Ruda
CITAT (flaxss @ 21-01-2008, 21:21) *
och när har jag varit elak mot någon i denna tråd ?? och när var jag det mot dig ??

så när har jag på nåt sätt varit otrevlig,dum,elak mot dig ??

När du skriver elakt men kallar det för ironi. Läs själv ditt inlägg.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 21:49) *
Vad gäller Flaxss nuvarande sällskap så hade han i en tråd för kanske ett år sen deklarerat att han kände flera homos men hade själv bestämt sig för att inte bli sån så jag undrar faktiskt lite hur det till men behöver ingen förklaring.

Nu har jag inte en aning om hur det ligger till, men kan det vara så att en person som sagt så och sedan "ändrar" sig ännu inte vågat stå för den han/hon är bland annat på grund av sådana åsikter som dina??
Rent teoretiskt kan det ju vara så!!

Cacki
CITAT (Stintan43 @ 21-01-2008, 21:47) *

Jag skrev just att ni får tycka vad ni vill. Jag läser precis var det behagar mej, så också den här tråden. Men någon j-a ordning får det väl ändå vara på hur man behandlar sina medmänniskor....även på Odlas forum!
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 21-01-2008, 21:52) *
Hur kan man bli så provocerad av en regnbågsflagga och två namn i en signatur? g.gif
Till den grad att vuxna människor beter sig som obsinata småbarn.
Jisses....

Jag blir då inte provocerad om det är mig du menar, men uppenbarligen blev en del provocerade av min signatur.
*Stintan*

Snälla Ruda ge dig nu, varför ska du lägga dig i det?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 21:56) *
Jag blir då inte provocerad om det är mig du menar, men uppenbarligen blev en del provocerade av min signatur.

Varför beter du dig som ett obsinat barn (min åsikt) då om du inte blivit provocerad?
För att provocera andra, som mig, eller?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 21:56) *

Signaturen är helt OK, men allt skitsnack om medlemmar kan jag gott vara utan!
Piccante

Ruda, jag brukar inte "manifestera min sexualitet" på allmänna forum (inte på andra heller för den delen) och har ingen skyldighet till det heller. Sedan har jag 2 gånger skrivit att jag inte ska kommentera mer i denna tråden så du förstår att jag inte kan gå i svaromål och ta någon diskussion om detta ?! Låt nu mitt privatliv stanna utanför denna tråden tack. thanks.gif

Förövrigt, stäng inte ned tråden jag gillar fortfarande inte censur.
Tosan
CITAT (Anma @ 21-01-2008, 21:55) *
Nu har jag inte en aning om hur det ligger till, men kan det vara så att en person som sagt så och sedan "ändrar" sig ännu inte vågat stå för den han/hon är bland annat på grund av sådana åsikter som dina??
Rent teoretiskt kan det ju vara så!!

Ja, jag kan ju tänka mig att många förnekar det in i det sista, även för sig själva. Hur många är det inte som skaffar familj för att övertyga sig själva om att de inte är homosexuella, och tillslut kommer verkligheten ikapp och situationen blir ohållbar.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2008, 21:54) *
När du skriver elakt men kallar det för ironi. Läs själv ditt inlägg.

WOW herre gud va dum jag var mot dig gossen ruda ,, därför du va lika elak tillbaka eller ??

OBS IRONI

tror inte du vet vad ironi betyder

jag har min symbol för en sak . men du förstår inte varför jag har den . så skrev du så i din signatur och därför var jag ironisk .

för jag tro knappast att du har blivit ut fryst eller någon hatat dig eller behövt komma ut , eller hur ??? har jag rätt vilket av dom punkterna jag har gått igenom .

men du förstår inte , utan istället tror du hela tiden att jag är dum mot dig . vilket jag inte är men du själv får vara det .
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 21-01-2008, 21:55) *
Jag skrev just att ni får tycka vad ni vill. Jag läser precis var det behagar mej, så också den här tråden. Men någon j-a ordning får det väl ändå vara på hur man behandlar sina medmänniskor....även på Odlas forum!

Ja och jag tycker att det är dumt att trådar stängs ner. Jag tycker inte heller om att vissa beter sig som dom gör men jag talar om det för dom och ber tänka sig för lite innan dom skriver.

CITAT (Tosan @ 21-01-2008, 21:59) *
Ja, jag kan ju tänka mig att många förnekar det in i det sista, även för sig själva. Hur många är det inte som skaffar familj för att övertyga sig själva om att de inte är homosexuella, och tillslut kommer verkligheten ikapp och situationen blir ohållbar.

Många är jag övertygad om.
Netha
Borde väl öht inte skriva något i tråden men jag kan inte låta bli.

Ingen människa väljer att h*n vill vara bög el lesbisk.
Man föds som sådan och har rätt till samma respekt som alla andra.
Varför skulle man inte?

Ingen hetero, kan föreställa sig hur livet är för den som känner att han/hon fötts i fel kropp.
Vi kan säga att "jag förstår" ... men det gör vi ändå inte för vi har aldrig varit där.

Kram till Linus som jag aldrig sett vara elak mot någon. wub.gif

Anders zon 1
CITAT
Varför skulle man inte?

Ingen hetero, kan föreställa sig hur livet är för den som känner att han/hon fötts i fel kropp.
Vi kan säga att "jag förstår" ... men det gör vi ändå inte för vi har aldrig varit där.

Bra inlägg! 000.gif Bara en liten rättelse dock: det är transsexuella som tycker att de fötts i fel kropp och inte homosexuella.
mamamaggan
CITAT (Netha @ 21-01-2008, 22:08) *
Borde väl öht inte skriva något i tråden men jag kan inte låta bli.

Varför skulle man inte?

Kram till Linus som jag aldrig sett vara elak mot någon. wub.gif

tummenupp.gif bravo.gif
Netha
CITAT (Anders zon 1 @ 21-01-2008, 22:38) *
Bra inlägg! 000.gif Bara en liten rättelse dock: det är transsexuella som tycker att de fötts i fel kropp och inte homosexuella.

Ok, så kan det vara. Jag har aldrig funderat desto mer på alla "titlar"
Tycker bara att varenda människa, oavsett hudfärg, sexuell läggning, religion osv ska mötas av samma respekt.
Anders zon 1
CITAT
Tycker bara att varenda människa, oavsett hudfärg, sexuell läggning, religion osv ska mötas av samma respekt.

Håller med dig till 100% tummenupp.gif
pejori
CITAT (Netha @ 21-01-2008, 22:46) *

tummenupp.gif tummenupp.gif
Ophelia
CITAT (Henrik_ @ 21-01-2008, 08:36) *
Dubbla budskap? nej, det vet jag inte.
Det jag menade var kort och gott att stämningen blev en annan när tråden försvann eftersom dom flesta då kännde sig orättvist behandlade för att inlägget togs bort, blev det något att enas omkring.
Hur som helst så har det ingen betydelse, så låt oss inte börja bråka om det. (det kan man göra om viktiga saker istället) wink.gif

Jag tycker inte att tråden skulle tagits bort, men eftersom det gjorde det så tycker jag man borde fått en förklaring. Men jag kan ändå förstå varför man ville ta bort det.
Nej Ophelia, jag tycker nog inte man ska undvika någon.
Även om vi inte är överens om hur det ska gå till så vill ju ändå alla här att alla ska må bra.
Sen har man olika åsikter om hur det ska gå till.

Jag tycker definitivt att man ska undvika människor som man upplever obehag av. Det är väl ändå upp till en själv att välja om man får klart för sig vad en del står någonstans och det berör en illa. Låt du det vara var och ens val i livet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon