Sidor: 1, 2
Sailor Pluto
Här är en till som håller tummarna smiley_small_hug.gif .
kerstin z5-6
Tänker på dej idag och i morron med .
K
sqrulan

Visst ska du berätta för dottern,hon vill ganska säkert veta.
pejori
tänker på dej Ingrid och håller tummarna för att du har din sambo med dej ännu....kram smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Blomstersmurfen
Tänker på dig varje dag, Ingrid. Hur går det? Kommer dotterns arbetskamrater ihåg vilken resebyrå det var hon åkte med?

Håller tummarna rose.gif
Fenja
Tänker också på dig och hoppas att du har det så bra du kan. blomma.gif
Mvh
Fenja
Azola
Oj ...men vad tråkigt Ingrid, har totalt missat allt detta tråkiga som händer/hänt dig och de dina!
Skickar med några bamse tröstekramar till dig och hoppas att det går bra för sambon!!!
Resor kan man ju alltid göra igen som så många andra redan sagt.

trostar.gif trostar.gif trostar.gif
mamamaggan
CITAT (pejori @ 26-01-2008, 21:38) *
tänker på dej Ingrid och håller tummarna för att du har din sambo med dej ännu....kram smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Detsamma säger jag ! trostar.gif
Irene_L
Jag har också missat detta!! Hoppas att allt ordnar sig!
Skickar en styrkekram! Tänker på dig och din familj.
trostar.gif
ingrid fuxwall
Är nog den fegaste människan på denna jord - vill inte berätta det för dottern, känner i alla celler att hon behöver denna semester och att vi tar ev. konflikter senare.
Har tagit emot alla Era åsikter men så frågade jag lillebror och tänkte till ett tag och kom fram till att om hon blir arg på mig för att jag inte kontaktat henne så får hon väl bli det.

Men mest av allt har jag tänkt mig in i hur hennes pappa skulle resonerat och han ville inte att hon skulle missa denna upplevelse.

Hennes närvaro och frustration hjälper inte upp hans läkande så hon får ha sin upplevelse resa. När hon kommer hem får hon ta hand om mig som är ganska knäckt redan nu.

ingrid
Myosotis
Stackars dig.
smiley_small_hug.gif
Hur är det med sambon?
Tosan
trostar.gif
Du vet som sagt själv vad som är bäst för er.
Hur är det med honom nu? Någon bättring?
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-01-2008, 23:08) *
Är nog den fegaste människan på denna jord - vill inte berätta det för dottern, känner i alla celler att hon behöver denna semester och att vi tar ev. konflikter senare.
Har tagit emot alla Era åsikter men så frågade jag lillebror och tänkte till ett tag och kom fram till att om hon blir arg på mig för att jag inte kontaktat henne så får hon väl bli det.

Men mest av allt har jag tänkt mig in i hur hennes pappa skulle resonerat och han ville inte att hon skulle missa denna upplevelse.

Hennes närvaro och frustration hjälper inte upp hans läkande så hon får ha sin upplevelse resa. När hon kommer hem får hon ta hand om mig som är ganska knäckt redan nu.

ingrid

Kära vännen kompiskram.gif
Anma
Ingrid, känner du att det är rätt att göra så här, ja, då är det rätt.
Denna tråd har fått mig att bestämma mig för att prata med alla mina anhöriga om att om jag kommer iväg på vår resa någongång så vill jag inte bli kontaktad under resan om något liknande händer.
Det borde alla egentligen göra före en resa, berätta i förväg hur man vill ha det om något sker. Men det är ju inte så vi fungerar, man tror ju inte att något hemskt ska hända...

Jag har alltså kommit fram till att jag inte vill veta förän jag kommit hem, såvida det inte gäller en resa till finland bara, därifrån är det ju lätt att ta sig hem.

trostar.gif
Tesa
Fy, vilken jobbig situation...
Hoppas verkligen att allt går bra med din sambo...
*Kramar om* smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Anma @ 30-01-2008, 00:45) *
Ingrid, känner du att det är rätt att göra så här, ja, då är det rätt.
Denna tråd har fått mig att bestämma mig för att prata med alla mina anhöriga om att om jag kommer iväg på vår resa någongång så vill jag inte bli kontaktad under resan om något liknande händer.
Det borde alla egentligen göra före en resa, berätta i förväg hur man vill ha det om något sker. Men det är ju inte så vi fungerar, man tror ju inte att något hemskt ska hända...

Jag har alltså kommit fram till att jag inte vill veta förän jag kommit hem, såvida det inte gäller en resa till finland bara, därifrån är det ju lätt att ta sig hem.

trostar.gif

Menar du allvar blir jag så glad över att mitt elände hjälpt någon.

Sambon och jag har talat mycket om dessa saker och det är därför som jag med stor vånda tagit beslutet att inte berätta för dottern, som kanske har motsatt åsikt, fast egentligen tror jag hon på sikt kommer att förstå mig.

Hur man än vänder sig så blir det fel.

Han lever men med hjälp av maskiner och om jag förstått saken så finns möjligheten att han vaknar upp igen och om inte inbillar jag mig att de håller liv i honom såpass länge att hon hinner komma hem.

ingrid
Wilmer
Ingrid, hon förstår ju säkert ditt val - det är ju inget lätt sådant! Jag har faktiskt alltid sagt att om si och så händer, ring mig inte, för jag vill inte veta förens jag kommer hem. (om någon dör tex. för då hjälper det ju inte att veta). Så du har nog bidragit till att många här tänker till Ingrid, det är ju inget man gärna tänker på ska kunna hända, men det gör det ju. Då är det lättare om man talat om det innan. Kanske. Vad vet jag. Men kram på dig i alla fall.

kerstin z5-6
ja nu har jag hängt med dåligt igen men , jag är övertygad om att magkänslan är rätt ..
jag var med om en liknande händelse i år -och den gången var det bara elände med att personen fick veta det .. på en plats hon inte kunde eller ville lämna -och varifrån hon inte kunde göra något alls

"Vi var rädda för att någon annan skulle berätta först "var orsaken till meddelandet .. blev bara svårt ..

Jag tänker på dej
K
Lars-Olof Arvids
Det är verkligen inte lätt det här. Men jag tror också att din dotter kommer att förstå dig. Känns det rätt att inte berätta, då är det säkert rätt. Jag tänker på dig och ger dig en stor kram.

Olle
torvan
Jag lider med dig som måste fatta ett sådant beslut
samtidigt som du går igenom något så svårt.
Tror också att du gör rätt. Dottern kan iallafall inte göra
något eller få kontakt med sin pappa. Hon kommer säkert bli
arg på dig men förstår nog när chocken lagt sig.
Jag kommer göra samma sak med min dotter.
Hon bor i USA och hennes mormor har blivit hemskt
svag den sista tiden. Dotter säger att jag måste ringa
henne om det är nära slutet så hon kan komma hem.
Vet sen min pappas bortgång att det kan ta lång tid.
Vi störtade i väg hem två gånger under två månader
för att vara vid hans sida men han gav inte upp andan
förrän han kommit hem. Då gick det så fort att ingen
hann med. Kram Torvan
160kvm stort hus
*kram*
Österläge
Ingrid, känner med dig. Styrkekramar!

Jag förstår om du inte vill berätta nu och du känner nog vad som är bäst, men jag tänker mig att du kanske ändå inte ska vänta tills hon är hemma med att säga det - det kan bli en väldig chock att komma hem glad efter en resa och få det beskedet... Kanske bäst att säga när hon snart ska åka hem eller är på väg hem, så hon har lite tid på sig att tänka, inte komma hem o kasta sig iväg till sjukhuset direkt, med vetskapen helt färsk... En tanke bara men som sagt så känner du säkert själv vad som är bäst att göra, och hennes bror kanske vet? OM du vill ha råd från en släkting tror jag att hennes bror är bättre än äldre släktingar som du skrev tidigare, en i samma ålder vet kanske mer hur hon känner... Usch så svårt...
Myosotis
CITAT (uteplatsen @ 31-01-2008, 21:54) *
Jag förstår om du inte vill berätta nu och du känner nog vad som är bäst, men jag tänker mig att du kanske ändå inte ska vänta tills hon är hemma med att säga det - det kan bli en väldig chock att komma hem glad efter en resa och få det beskedet... Kanske bäst att säga när hon snart ska åka hem eller är på väg hem, så hon har lite tid på sig att tänka, inte komma hem o kasta sig iväg till sjukhuset direkt, med vetskapen helt färsk... En tanke bara men som sagt så känner du säkert själv vad som är bäst att göra, och hennes bror kanske vet? OM du vill ha råd från en släkting tror jag att hennes bror är bättre än äldre släktingar som du skrev tidigare, en i samma ålder vet kanske mer hur hon känner... Usch så svårt...

Det tycker jag låter som ett vettigt förslag!
ingrid fuxwall
CITAT (uteplatsen @ 31-01-2008, 21:54) *
Ingrid, känner med dig. Styrkekramar!

Precis så har jag planerat - vad hemskt det låter! att göra och nu är det bara 6 dagar kvar
rahmat2
Hoppas på det bästa för dig och din nära och kära.
Rahmat
anne-li i olofstorp
Käraste du!
Vilken pärs du går igenom!
vi är många som tänker på dig!

Kram
Anne-Li
ingrid fuxwall
I morse ringde dottern så nu vet hon - stackarn! att få veta något sådant när man är så långt borta. Men när hon frågade hur vi mådde kunde jag inte ljuga - det skulle varit fel.

ingrid
anne-li i olofstorp
smiley_small_hug.gif
Stackare du!
Hur tog hon det? Samlad? Men hon har någon hos sig som kan hjälpa och stötta?
Tänker på er!
Anne-Li
torvan
Vad skönt för dig iallafall. Hoppas att hon
tog det bra att du avvaktat med att berätta.
För nu behöver ni verkligen varandra.
Tänker på dig.
Torvan
Eva i Skåne
Jag tror det är en lättnad för dig att ha fått berätta, så slipper du bekymra dig för hur/när det ska ske.
Samtidigt har hon fått ha största delen av semestern att bara njuta.

Jag håller tummarna för er smiley_small_hug.gif
Margaretha
Känner också varmt för dig i din jobbiga situation. Tack för att du delat med dig trots allt!

Har en son som ska ut på långresa i nästan två månader, och fick tack vare din öppenhet idén att fråga honom hur vi ska göra i en liknande situation. Han tänkte ett tag, men sa sedan att han absolut vill veta. Och sedan själv få ta ställning. Det är nog väldigt individuellt hur man ser på det här.
pejori
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif du har det inte lätt Inga trostar.gif
inte nog med oron för din sambo, utan du ska ta ställning till ett moraliskt dilemma om du ska berätta eller inte... trostar.gif
fy så jobbigt du har det....
håller fortfarande tummarna för din "gubbe" tummenupp.gif
anne-li i olofstorp
Håller fortfarande tummarna för dig och de dina!
kompiskram.gif
Anne-Li
Anma
Jag med... Styrkekramar!
mamamaggan
trostar.gif till dig Ingrid!
Azola
Tänker på dig.. trostar.gif trostar.gif
Aqvakul
kompiskram.gif trostar.gif Tänker på er!
Biggan_
Tänker också på er! kompiskram.gif trostar.gif
Jag har ju missat allt detta och blomman också! -cry-.gif
Du får i allafall en symbolisk bukett ifrån mej!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon