Sidor: 1, 2
Göran Carlsson, Odla.nu
Flaggrön [attachment=12189:29320_62_flaggrön.jpg]
Jägargrön [attachment=12190:29320_66_jägargrön.jpg]
Ljusgrön [attachment=12191:29320_67_ljusgrön.jpg]
Buteljgrön [attachment=12192:29320_68...teljgrön.jpg]
Oliv [attachment=12193:29320_69_oliv.jpg]
Jeepgrön [attachment=12194:29320_71_jeepgrön.jpg]
pejori
Flaggrön.. tummenupp.gif
mest lik odla-grön
Gillan
CITAT (pejori @ 25-01-2008, 20:47) *
Flaggrön.. tummenupp.gif
mest lik odla-grön

Så tänkte jag med först, men det blev jägargrön ändå för mig. Be mig inte förklara varför, för det vet jag inte giggle.gif
Leia
CITAT (pejori @ 25-01-2008, 20:47) *
Flaggrön.. tummenupp.gif
mest lik odla-grön

förvisso, men Buteljgrön var snyggare....
Tosan
Jag tyckte buteljgrön var mest lik giggle.gif
Men alla de tre är bra
pejori
egentligen duger alla...utom ljusgrön whistling.gif
Pjater
Flagg grön lätt, med vitt tryck biggrin.gif
Skulle lätt köpt en sån biggrin.gif
malin72
jag skrev på jägargrön...tänkte att med vitt tryck så syns det jätte bra att man är en odliat yahoo.gif men när jag tänker efter så blir jag glad bara det inte blir ljusgrön eller oliv för det känns inte riktigt odlagrönt dunno.gif
men skojj att det gick att se bilderna på färgerna så där tummenupp.gif även om bilder och verklighet inte alltid stämmer med varann whist.gif
MariaS
Buteljgrönt! Känns mer hemtamt på sommaren då whistling.gif
MariaS
Kom på att jag vill nog ha en flaggrön också. (Kan ju bara rösta en gång...)
*Stintan*
Kan man inte få svart?
Irene_L
Oj,oj det var svårt!! Jag valde mellan flaggrön och jägargrön!!! Hmmmm flaggrön eller jägargrön confused.gif

Men till slut valde jag jägargrön. tummenupp.gif
emmas matte
jägargrön,eller.......
LadyG
Jägargrön 000.gif
Anma
Butlejgrön är snyggast och mest lik Odlagrön... Tycker jag! smile.gif
*Ulrica*
Jag tyckte buteljgrön såg mest ut som odla-grön så den hoppas jag att det blir.
I andra hand flagggrön och i tredje hand jägarrön.

Bild på buteljgröna med odlaloggan infälld:
[attachment=12196:buteljgrön.jpg]
Aqvakul
Jag tyckte flaggrön och buteljgrön var de finaste. Efter viss tvekan röstade jag på flaggrön. Men man kan ju köpa flera tröjor, om det nu blir flera färger....
titti49zon6
Flaggrön eller buteljgrön, när jag ser Ulricas exempel lutar det nog åt buteljgrön
Vilken tur att du är så snabb och skicklig med att lägga in loggan Ulrica, det underlättar ju färgvalet tummenupp.gif
thanks.gif för hjälpen

Hihi, jag riktigt ser hur tjusig jag kommer att bli
*Ulrica*
CITAT (titti49zon6 @ 25-01-2008, 21:57) *
Vilken tur att du är så snabb och skicklig med att lägga in loggan Ulrica, det underlättar ju färgvalet

[attachment=12199:odlagrön.jpg]

[attachment=12201:flagg.jpg] [attachment=12202:jägar.jpg] [attachment=12203:butelj.jpg]

[attachment=12198:odlaskylt.gif]
Magdis
Buteljgrön var snyggast tycker jag.
Betty
Buteljgrön! tummenupp.gif
ninnisky
Buteljgrön här också yes.gif
vindspel
Har röstat men jag hade velat ha en vit
Aqvakul
CITAT (vindspel @ 26-01-2008, 00:19) *
Har röstat men jag hade velat ha en vit

Jag vill också gärna ha en vit.
Bee
Jägargrön!
estet
Valde den nyans jag skulle passa bäst i, buteljgrön!
Lady Hamilton
Mitt självklara val blev Jeepgrön yes.gif För den är helt 'out-standing'............... g.gif konstigt att det verkar bara vara jag som tycker det?
Tobb
Röstade på jägar, men butelj är snyggare!

Jag tog mig friheten att klistra ihop alla tröjorna och sätta dit odlaloggen för att jämföra med färgen.
Och även att lägga till en logga på tröjan för att se ungefär hur det ser ut om man skulle välja en svart logga till dem.

Krolliljan
Jag skullev vilja ha flera odlatröjor yes.gif i flera färger.
Gärna oliv-, jägar-och jeepgrön.
Berith
biggrin.gif Men hörni, ska det vara så svårt för er att välja en färg utifrån alternativen ni fått? tummenupp.gif till Ingemar och Göran för att ni lägger ner tid och arbete på det här, mitt uppe i allt annat.

Jag har valt en färg och om det blir den färgen som "vinner" blir jag glad, annars blir jag nöjd med vilken det än blir. Jag har nämligen inte nån Odla-tröja tidigare... sleep.gif
Ciczi
Jag röstade också på buteljgrönt men alla färger är fina förutom den ljusgröna och oliv.
I övrigt håller jag med Berith, jag har heller inte någon odlatröja...

Ciczi
*Ulrica*
Färgen är mindre viktig för mej än att jag får en dam-modell. Det är ju ändå flest kvinnliga odlaiter här. Kanske finns fler än jag som helst inte vill gå omkring offentligt i en säckig herr-modell (de har jag att jobba i trädgården och att sova i)? Jag vill kunna ha på mej tröjan på träffar, mässor och trädgårdsbesök och känna mej fin och stolt! Jag tror inte de manliga odlaiterna skulle vilja ha på sig dam-modell. Lite jämställdhet... ?

Någon av färgerna kanske finns både i herr- och dam-modell? Jag betalar gärna mer om det behövs! 100:- / styck är inga problem.

Tillexempel:
29325 Clique Ladies Fashion Tee (samma märke som herr-modellerna)
Figurnära dam-t-shirt i single jersey. Bandkantad hals.
Kvalitet: 100% bomull, kammad och förkrympt. Vikt: 160 g/m2.
Storlekar: S, M, L, XL
Färg: petrol 53

[attachment=12214:petrol53dam.jpg]
Alba
Jägar eller butelj.....tänk att livet är fullt av svåra val. Det blev jägargrön som blev mitt val.

Nu gällde ju inte frågan modeller.......men är det bara jag som inte vill ha en slimmad modell.
Berith
CITAT (*Ulrica* @ 26-01-2008, 08:54) *
Färgen är mindre viktig för mej än att jag får en dam-modell. Det är ju ändå flest kvinnliga odlaiter här. Kanske finns fler än jag som helst inte vill gå omkring offentligt i en säckig herr-modell (de har jag att jobba i trädgården och att sova i)? Jag vill kunna ha på mej tröjan på träffar, mässor och trädgårdsbesök och känna mej fin och stolt! Jag tror inte de manliga odlaiterna skulle vilja ha på sig dam-modell. Lite jämställdhet... ?

Någon av färgerna kanske finns både i herr- och dam-modell? Jag betalar gärna mer om det behövs! 100:- / styck är inga problem.

Tillexempel:
29325 Clique Ladies Fashion Tee (samma märke som herr-modellerna)
Figurnära dam-t-shirt i single jersey. Bandkantad hals.
Kvalitet: 100% bomull, kammad och förkrympt. Vikt: 160 g/m2.
Storlekar: S, M, L, XL
Färg: petrol 53

[attachment=12214:petrol53dam.jpg]

Ja jag tycker absolut att männen här på Odla också ska ha kvinnokläder. yes.gif
Leia
Jag vill också ha dammodell om det går att ordna!
Lillja
Tycker oxå buteljgrönt var snyggast, men alla färger
är fina så jag blir nog nöjd med vad som finns.
*Stintan*
Jag valde buteljgrön .... skulle gärna vilja ha en vit också men absolut inte ingen slimmad
Aqvakul
Jag gillar faktiskt alla färgerna. Möjligen är jag lite tveksam till den ljusgröna. Köper gärna några stycken olika. En vit hade också varit trevlig. Nu börjar jag bli sugen på tröja wub.gif , så jag undrar: NÄR KAN JAG FÅ MINA TRÖJOR?
Eva-Helene
Slimmad modell...nej tack! idea.gif Men vill man absolut ha den slimmad så går det att fixa själv med en söm i var sida. Tröjorna blir ju så billiga, så lite jobb kan man ju lägga ner.....utifall att man vill ha en annan modell, alltså. whist.gif
Irene_L
Ingen slimmad modell här heller!

Men det blir säkert jättebra. Jag litar på Ingemar och Göran! tummenupp.gif
Anki V
Jag vill nog gärna ha både en grön och en vit jag med. Spelar ingen roll vilker grön färg men jag röstade på butelj.

/Anki
Margith
CITAT (Anki V @ 26-01-2008, 12:42) *
Jag vill nog gärna ha både en grön och en vit jag med. Spelar ingen roll vilker grön färg men jag röstade på butelj.

/Anki

Exakt så resonerade jag också kompiskram.gif
vindspel
CITAT (Berith @ 26-01-2008, 08:32) *
biggrin.gif Men hörni, ska det vara så svårt för er att välja en färg utifrån alternativen ni fått? tummenupp.gif till Ingemar och Göran för att ni lägger ner tid och arbete på det här, mitt uppe i allt annat.

Jag har valt en färg och om det blir den färgen som "vinner" blir jag glad, annars blir jag nöjd med vilken det än blir. Jag har nämligen inte nån Odla-tröja tidigare... sleep.gif

Att du orkar vara så nedlåtande mot andra alltid thumbdown.gif

Jag vill också ha flera stycken.............kanske man kan lösa problemet med färger och modeller som är över det som kommer att bestämmas med en logga som man stryker på själv....eller att det görs en gemensam beställning av Göran på vistaprint.se, där extratröjorna kan väljas.
Bara ett förslag
skogstroll
Nån nedlåtande ton har jag inte hört men nåt påstrykbart kanske vore det bästa då med tanke på ev meningsskiljaktigheter och synpunkt på färg. Annars tycker jag det var ett jättetrevligt initiativ av administratörerna som säkert inte har det som ett heltidsjobb.
Aqvakul
CITAT (vindspel @ 26-01-2008, 14:32) *
Att du orkar vara så nedlåtande mot andra alltid thumbdown.gif

Så uppfattar inte jag Berith, snarare tvärtom! tummenupp.gif
Lady Hamilton
Jag har röstat på "min" färg
(jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast)
Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja)
För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera yes.gif
Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet
Anki V
påstrykbart fear.gif

Jag som inte klarar av att få något rakt......fick ett felinställt ögonmått vid födseln (tror jag)
/Anki
pejori
CITAT (Lady Hamilton @ 26-01-2008, 15:19) *
(jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast)
Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja)
För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera yes.gif
Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet

håller med...
och färdigtryckt tack
har också taskigt ögonmått
Irene_L

tummenupp.gif tummenupp.gif
daddyrox
Jag och 2 andra röstar oxå på din färg (eller min). g.gif
Men jägar och butelj ligger oxå bra till.
En vit med originalgrönfärgen på loggan är oxå uppskattad.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon