|
Göran Carlsson, Odla.nu
25-01-2008, 20:46
Flaggrön [attachment=12189:29320_62_flaggrön.jpg] Jägargrön [attachment=12190:29320_66_jägargrön.jpg] Ljusgrön [attachment=12191:29320_67_ljusgrön.jpg] Buteljgrön [attachment=12192:29320_68...teljgrön.jpg] Oliv [attachment=12193:29320_69_oliv.jpg] Jeepgrön [attachment=12194:29320_71_jeepgrön.jpg]
Flaggrön.. mest lik odla-grön
CITAT (pejori @ 25-01-2008, 20:47)  Flaggrön.. mest lik odla-grön Så tänkte jag med först, men det blev jägargrön ändå för mig. Be mig inte förklara varför, för det vet jag inte
CITAT (pejori @ 25-01-2008, 20:47)  Flaggrön.. mest lik odla-grön förvisso, men Buteljgrön var snyggare....
Jag tyckte buteljgrön var mest lik Men alla de tre är bra
egentligen duger alla...utom ljusgrön
Flagg grön lätt, med vitt tryck  Skulle lätt köpt en sån
Buteljgrönt! Känns mer hemtamt på sommaren då
Kom på att jag vill nog ha en flaggrön också. (Kan ju bara rösta en gång...)
*Stintan*
25-01-2008, 21:14
Kan man inte få svart?
Irene_L
25-01-2008, 21:19
Oj,oj det var svårt!! Jag valde mellan flaggrön och jägargrön!!! Hmmmm flaggrön eller jägargrön Men till slut valde jag jägargrön.
emmas matte
25-01-2008, 21:22
jägargrön,eller.......
Jägargrön
Butlejgrön är snyggast och mest lik Odlagrön... Tycker jag!
*Ulrica*
25-01-2008, 21:47
Jag tyckte buteljgrön såg mest ut som odla-grön så den hoppas jag att det blir. I andra hand flagggrön och i tredje hand jägarrön.
Bild på buteljgröna med odlaloggan infälld: [attachment=12196:buteljgrön.jpg]
Aqvakul
25-01-2008, 21:51
Jag tyckte flaggrön och buteljgrön var de finaste. Efter viss tvekan röstade jag på flaggrön. Men man kan ju köpa flera tröjor, om det nu blir flera färger....
titti49zon6
25-01-2008, 21:57
Flaggrön eller buteljgrön, när jag ser Ulricas exempel lutar det nog åt buteljgrön Vilken tur att du är så snabb och skicklig med att lägga in loggan Ulrica, det underlättar ju färgvalet  för hjälpen Hihi, jag riktigt ser hur tjusig jag kommer att bli
*Ulrica*
25-01-2008, 22:31
CITAT (titti49zon6 @ 25-01-2008, 21:57)  Vilken tur att du är så snabb och skicklig med att lägga in loggan Ulrica, det underlättar ju färgvalet [attachment=12199:odlagrön.jpg] [attachment=12201:flagg.jpg] [attachment=12202:jägar.jpg] [attachment=12203:butelj.jpg] [attachment=12198:odlaskylt.gif]
Buteljgrön var snyggast tycker jag.
Buteljgrön!
ninnisky
26-01-2008, 00:00
Buteljgrön här också
vindspel
26-01-2008, 00:19
Har röstat men jag hade velat ha en vit
Aqvakul
26-01-2008, 00:27
CITAT (vindspel @ 26-01-2008, 00:19)  Har röstat men jag hade velat ha en vit Jag vill också gärna ha en vit.
Valde den nyans jag skulle passa bäst i, buteljgrön!
Lady Hamilton
26-01-2008, 01:19
Mitt självklara val blev Jeepgrön För den är helt 'out-standing'............... konstigt att det verkar bara vara jag som tycker det?
Röstade på jägar, men butelj är snyggare!
Jag tog mig friheten att klistra ihop alla tröjorna och sätta dit odlaloggen för att jämföra med färgen. Och även att lägga till en logga på tröjan för att se ungefär hur det ser ut om man skulle välja en svart logga till dem.
Krolliljan
26-01-2008, 08:10
Jag skullev vilja ha flera odlatröjor  i flera färger. Gärna oliv-, jägar-och jeepgrön.
 Men hörni, ska det vara så svårt för er att välja en färg utifrån alternativen ni fått?  till Ingemar och Göran för att ni lägger ner tid och arbete på det här, mitt uppe i allt annat. Jag har valt en färg och om det blir den färgen som "vinner" blir jag glad, annars blir jag nöjd med vilken det än blir. Jag har nämligen inte nån Odla-tröja tidigare...
Jag röstade också på buteljgrönt men alla färger är fina förutom den ljusgröna och oliv. I övrigt håller jag med Berith, jag har heller inte någon odlatröja...
Ciczi
*Ulrica*
26-01-2008, 08:54
Färgen är mindre viktig för mej än att jag får en dam-modell. Det är ju ändå flest kvinnliga odlaiter här. Kanske finns fler än jag som helst inte vill gå omkring offentligt i en säckig herr-modell (de har jag att jobba i trädgården och att sova i)? Jag vill kunna ha på mej tröjan på träffar, mässor och trädgårdsbesök och känna mej fin och stolt! Jag tror inte de manliga odlaiterna skulle vilja ha på sig dam-modell. Lite jämställdhet... ? Någon av färgerna kanske finns både i herr- och dam-modell? Jag betalar gärna mer om det behövs! 100:- / styck är inga problem. Tillexempel: 29325 Clique Ladies Fashion Tee (samma märke som herr-modellerna)Figurnära dam-t-shirt i single jersey. Bandkantad hals. Kvalitet: 100% bomull, kammad och förkrympt. Vikt: 160 g/m2. Storlekar: S, M, L, XL Färg: petrol 53 [attachment=12214:petrol53dam.jpg]
Jägar eller butelj.....tänk att livet är fullt av svåra val. Det blev jägargrön som blev mitt val.
Nu gällde ju inte frågan modeller.......men är det bara jag som inte vill ha en slimmad modell.
CITAT (*Ulrica* @ 26-01-2008, 08:54)  Färgen är mindre viktig för mej än att jag får en dam-modell. Det är ju ändå flest kvinnliga odlaiter här. Kanske finns fler än jag som helst inte vill gå omkring offentligt i en säckig herr-modell (de har jag att jobba i trädgården och att sova i)? Jag vill kunna ha på mej tröjan på träffar, mässor och trädgårdsbesök och känna mej fin och stolt! Jag tror inte de manliga odlaiterna skulle vilja ha på sig dam-modell. Lite jämställdhet... ? Någon av färgerna kanske finns både i herr- och dam-modell? Jag betalar gärna mer om det behövs! 100:- / styck är inga problem. Tillexempel: 29325 Clique Ladies Fashion Tee (samma märke som herr-modellerna)Figurnära dam-t-shirt i single jersey. Bandkantad hals. Kvalitet: 100% bomull, kammad och förkrympt. Vikt: 160 g/m2. Storlekar: S, M, L, XL Färg: petrol 53 [attachment=12214:petrol53dam.jpg] Ja jag tycker absolut att männen här på Odla också ska ha kvinnokläder.
Jag vill också ha dammodell om det går att ordna!
Tycker oxå buteljgrönt var snyggast, men alla färger är fina så jag blir nog nöjd med vad som finns.
*Stintan*
26-01-2008, 09:53
Jag valde buteljgrön .... skulle gärna vilja ha en vit också men absolut inte ingen slimmad
Aqvakul
26-01-2008, 10:33
Jag gillar faktiskt alla färgerna. Möjligen är jag lite tveksam till den ljusgröna. Köper gärna några stycken olika. En vit hade också varit trevlig. Nu börjar jag bli sugen på tröja  , så jag undrar: NÄR KAN JAG FÅ MINA TRÖJOR?
Eva-Helene
26-01-2008, 11:44
Slimmad modell...nej tack!  Men vill man absolut ha den slimmad så går det att fixa själv med en söm i var sida. Tröjorna blir ju så billiga, så lite jobb kan man ju lägga ner.....utifall att man vill ha en annan modell, alltså.
Irene_L
26-01-2008, 12:14
Ingen slimmad modell här heller! Men det blir säkert jättebra. Jag litar på Ingemar och Göran!
Jag vill nog gärna ha både en grön och en vit jag med. Spelar ingen roll vilker grön färg men jag röstade på butelj.
/Anki
Margith
26-01-2008, 13:20
CITAT (Anki V @ 26-01-2008, 12:42)  Jag vill nog gärna ha både en grön och en vit jag med. Spelar ingen roll vilker grön färg men jag röstade på butelj.
/Anki Exakt så resonerade jag också
vindspel
26-01-2008, 14:32
CITAT (Berith @ 26-01-2008, 08:32)   Men hörni, ska det vara så svårt för er att välja en färg utifrån alternativen ni fått?  till Ingemar och Göran för att ni lägger ner tid och arbete på det här, mitt uppe i allt annat. Jag har valt en färg och om det blir den färgen som "vinner" blir jag glad, annars blir jag nöjd med vilken det än blir. Jag har nämligen inte nån Odla-tröja tidigare...  Att du orkar vara så nedlåtande mot andra alltid Jag vill också ha flera stycken.............kanske man kan lösa problemet med färger och modeller som är över det som kommer att bestämmas med en logga som man stryker på själv....eller att det görs en gemensam beställning av Göran på vistaprint.se, där extratröjorna kan väljas. Bara ett förslag
skogstroll
26-01-2008, 14:57
Nån nedlåtande ton har jag inte hört men nåt påstrykbart kanske vore det bästa då med tanke på ev meningsskiljaktigheter och synpunkt på färg. Annars tycker jag det var ett jättetrevligt initiativ av administratörerna som säkert inte har det som ett heltidsjobb.
Aqvakul
26-01-2008, 14:59
CITAT (vindspel @ 26-01-2008, 14:32)  Att du orkar vara så nedlåtande mot andra alltid  Så uppfattar inte jag Berith, snarare tvärtom!
Lady Hamilton
26-01-2008, 15:19
Jag har röstat på "min" färg (jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast) Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja) För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet
påstrykbart Jag som inte klarar av att få något rakt......fick ett felinställt ögonmått vid födseln (tror jag) /Anki
CITAT (Lady Hamilton @ 26-01-2008, 15:19)  Jag har röstat på "min" färg (jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast) Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja) För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet håller med... och färdigtryckt tack har också taskigt ögonmått
Irene_L
26-01-2008, 15:31
CITAT (Lady Hamilton @ 26-01-2008, 15:19)  Jag har röstat på "min" färg (jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast) Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja) För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet
daddyrox
26-01-2008, 15:46
Jag och 2 andra röstar oxå på din färg (eller min). Men jägar och butelj ligger oxå bra till. En vit med originalgrönfärgen på loggan är oxå uppskattad. CITAT (Lady Hamilton @ 26-01-2008, 15:19)  Jag har röstat på "min" färg (jag har tolkat denna färg omröstning endast som en 'fingervisning' om vilken(a) färg(er) som är poppulärast) Sedan vilken eller vilka färgerna blir, SPELAR ingen roll jag kommer att beställa i allafall (minst en tröja) För mig känns det naturligt att "loggan" redan är tryckt på tröjan och placerad där den är lämpligast att placera Är då någon som abolut inte kan 'acceptera' tröjans utseende får väll den personen strunta i att beställa någon tröja. Någonstans måste det ändå "ta stopp" när det gäller krav på utseendet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|