Jag ser verkligen fram emot en träff igen, satt för några veckor sedan och undrade om det inte var dags för en snart.... En relativt central plats, så att vissa inte behöver åka så långt. Ska se mig omkring om lokal också.
Eva i Höga
02-12-2008, 20:10
Ulrica, jag sitter och funderar på lokaler men ska man hyra nåt är det ju inte så kul. Finns det ingen här i väst som jobbar på nån skola där man kan låna gympasal eller aula? Vi har ju ingen aning om hur man som kan tänkas komma men blir det samma antal som förra året ungefär går det utmärkt med den lokalen vi var i.
Dito Verde
02-12-2008, 20:48
Jag har två lokaler!!!
En i Surte (idrottsplatsen)och en i Bohus (Jennylund). Det går buss till båda men den i Surte går det flest turer till.
/p
Snigelhatare
02-12-2008, 20:53

Till Ulrica för att hon kom med föslaget

till Dito Verde för att hon kan fixa lokal
Är det öppet för alla?
*Ulrica*
02-12-2008, 20:56
Jag har bett Peggy kolla ifall det är ledigt på Surte IP den 24 eller den 31 januari. Det var där vi hade Bakluckeloppisen för er som var med på den. Om inte, läs om den
här.
Ni behöver alltså inte fundilera mer på lokal tills vidare iallafall!
Detta ska bli superkul! Som vanligt är ALLA Odlaiter (samt släkt och vänner) välkomna!
Lars-Olof Arvids
03-12-2008, 08:21
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-12-2008, 19:36)

Självfallet kommer jag, men lokal har jag inget tips om.
Bra att du kommer Ingrid!
Kan jag räkna med skjuts då?
Olle
Eva i Höga
03-12-2008, 08:38
Peggy är en klippa för oss, liksom Ulrica! Toppentjejer! Hoppas nu allt funkar så vi äntligen kan träffas igen, det ska bli så roligt.
Österläge
03-12-2008, 08:40
ja, jag vill oxå komma!! Har inte sååå mycket planerat för januari än... Jag kan kolla med lokalen i Angered Centrum, som hör till Lärjeåns trädgårdar. Örtasällskapet som jag är med i har fått låna den för sina träffar, men jag vet inte hur det är nu... Ska kolla!
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-12-2008, 11:38
Hos mig är det ju som vanligt, allt hänger på hälsan. Och ja kan inte idag säga hur jag mår någon gång i januari.
Och så har vi även ofta tagit restresa ner till Innsbruck, för då har jag inte långt till mina barn i tyskland. Skulle så gärna hälsa på mina barnbarn, speciellt min äldsta som blev svårt skadad i en trafikolycka för 2 veckor sedan.
Det andra problemet är att jag har inget att dela med. Har mest orkdeerna hemma som inte är delbart. Inte heller har jag plats för något nytt.
Edelweiss
Eva i Höga
03-12-2008, 11:55
Hoppas ditt barnbarn blir återställd efter olyckan Elisabeth! Det är ju inte nödvändigt att man köper eller säljer växter, detta är en träff för att prata och ha kul.
*Ulrica*
03-12-2008, 12:50
Och äta semlor... [attachment=27953:tongue0021.gif]
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-12-2008, 13:55
CITAT (*Ulrica* @ 03-12-2008, 12:50)

Och äta semlor... [attachment=27953:tongue0021.gif]
med alla dessa kalorierna som sedan på natten smyger sig in i min garderob och syr in mina kläder....
Eva i Höga
03-12-2008, 14:19
Lås garderoben och kom o ta en semla med oss!!
Hurra

klart jag kommer! Jag har växter jag vill bli av med, jag var väldigt nära att slänga dem nu för jag har tröttnat på dem (helt ofattbart för att vara mej). Då ser jag att de har ett liv efter jul, får rå om dem en stund till. Fröer är alltid kul och rätt årstid.
Bra förslag som vanligt Ulrica
*Ulrica*
04-12-2008, 15:47
Så snart jag får ett besked av Dito Verde om tillgänglighet till lokal så startar jag en separat tråd och börjar håva in anmälningar!
Men ni kan preliminärboka den 24 och 31 januari redan nu, någon av dem lär det bli!!!
Eva i Höga
04-12-2008, 16:28
Kul! Detta är lika roligt som Secret Santa

Och det är du, Ulrica, som startar allt.
Österläge
05-12-2008, 13:59
Ser att jag skrev mitt inlägg om lokal nästan samtidigt som Peggy o Ulrica skrev om Surte IP. Men det låter ju bra! Och om det regnar kan vi kanske vara i lokalen, eller?
Jag ser redan fram emot träffen!!
Vad kul det ska bli, längtar redan!
Tror inte jag har något att ta med i dagsläget, men det ändras ju snabbt... (får man önska datum så önskar jag 31 januari)
ingrid fuxwall
05-12-2008, 21:15
Alla ska ju inte ta med sig dit, de ska ta med sig hem
Som sagt jag har inte varit inne på Odla på ett tag så detta hade jag missat (tack för PM Ulrika) självklart kommer jag och min vännina denna gången också, jag har tillgång till våran hundklubbs lokal om ni vill, du bestämmer var Ulrika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.