Sidor: 1, 2, 3
CillaM
Det är en kul idé men det behöver ju iofs inte vara så organiserat, det är ju ett ganska så stort ansvar och jobb som Ulrica har gjort hittills med träffarna och lite paus behöver hon nog säkert från det hela. Tycker du gjort ett toppenjobb med allt Ulrica! tummenupp.gif Jag vet inte om jag kommer ha något att ge bort eller sälja av efter helgens loppis som min mamma ska ha, tänkte nämligen sätta ut mina rävsvansar till försäljning där. Men ifall det blir något över så är ni välkomna att slåss över dom giggle.gif Inte min sorts växt men vad gör man inte för sina vänner när de själva inte har växthus. och jodå, hon får sina 10 krukor också men jag har runt 50 kvar.
Österläge
Bakluckeloppis låter jättetrevligt! Har inte så mycket att sälja o får inte köpa nåt mer nu för min man wink.gif men det är ju alltid kul att träffas! Jag är dock tveksam till nyttan med annonsering - behövs det?!? Vi har ju varit rätt många på våra träffar ändå, o alla kan ju försöka få med sig vänner o bekanta... Blir alltid massa jobb också om man ska ta betalat av folk, ordna annons, osv...

Jag röstar på att vi kör gratis (eller som vi har gjort hittills, 20 kr inkl lott eller nåt sånt) den här gången, o hellre nästa år om vi vill, satsar ännu mer!
ingrid fuxwall
CITAT (uteplatsen @ 21-05-2008, 20:52) *
Bakluckeloppis låter jättetrevligt! Har inte så mycket att sälja o får inte köpa nåt mer nu för min man wink.gif men det är ju alltid kul att träffas! Jag är dock tveksam till nyttan med annonsering - behövs det?!? Vi har ju varit rätt många på våra träffar ändå, o alla kan ju försöka få med sig vänner o bekanta... Blir alltid massa jobb också om man ska ta betalat av folk, ordna annons, osv...

Jag röstar på att vi kör gratis (eller som vi har gjort hittills, 20 kr inkl lott eller nåt sånt) den här gången, o hellre nästa år om vi vill, satsar ännu mer!

Nu svarade ju jag på att om det var någon idé att annonsera för att få dit fler - en väldigt god idé Ulrika.

Självfallet blir det även ett nytt odlings år - nästa år, men för oss som har ett överskott och har lust att skaffa mer växter, vi vars äkta hälfter inte sätter stopp, tycker inte att vi ska vänta så länge.

ingrid
CillaM
Nja, måste nog säga att jag håller med uteplatsen i allt. Tycker det låter lite överkurs att annonsera, annat än här på Odla då och bland vänner och bekanta, det har ju vart ganska bra med uppbackning ändå.
*Ulrica*
Hej mina Odla-vänner!

Efter att ha läst vad ni andra har skrivit så har jag ett förslag som lyder som följer:

Vi skippar annonsering denna gången (kanske nästa år?!) men ser i stället till att sprida ryktet rejält till olika forum/föreningar/vänner/bekantas bekanta/grannar och vad vi nu kan komma på.

Jag tillsammans med 2-4 andra här från Odla håller i den planering och det praktiska som det ändå blir. Hör av er via PM till mej om ni vill hjälpa till med detta, det borde inte bli jättemycket jobb.

Vi behöver bestämma datum ganska snabbt så att vi kan börja göra "reklam"! Dito Verde får återkomma med möjliga datum då planen är ledig.
Elisabeth P
Låter kanon tummenupp.gif
Hoppas jag kan komma bara. Nog bra att bestämma datum snart som sagt.
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 22-05-2008, 09:14) *
Hej mina Odla-vänner!

Efter att ha läst vad ni andra har skrivit så har jag ett förslag som lyder som följer:

Vi skippar annonsering denna gången (kanske nästa år?!) men ser i stället till att sprida ryktet rejält till olika forum/föreningar/vänner/bekantas bekanta/grannar och vad vi nu kan komma på.

Jag tillsammans med 2-4 andra här från Odla håller i den planering och det praktiska som det ändå blir. Hör av er via PM till mej om ni vill hjälpa till med detta, det borde inte bli jättemycket jobb.

Vi behöver bestämma datum ganska snabbt så att vi kan börja göra "reklam"! Dito Verde får återkomma med möjliga datum då planen är ledig.

Yes, jag lovar att försöka få dit mina kompisar i Örtasällskapet! De är lika växtgalna som vi som vi så det borde gå att locka dem... tongue.gif

Jättebra initiativ, Ulrica! tummenupp.gif Vad skulle Odla vara utan dig? Mycket tråkigare!! yes.gif
Wilmer
Hoppsan, har glömt att titta här! Om datum passar kommer jag givetvis tummenupp.gif Med växter..

Kicki
CillaM
Det är nästan lättare att någon bestämmer ett datum för att sedan se hur många som kan komma. Och är det inte för långt bort så kommer nog de som kan eller är i närheten? Eller?
Österläge
Ja, vi väntar väl i princip bara på att Dito Verde säger när planen är ledig, eller? Jag kommer garanterat, om jag är hemma!! smile.gif
*Ulrica*
CITAT (uteplatsen @ 23-05-2008, 09:05) *
Ja, vi väntar väl i princip bara på att Dito Verde säger när planen är ledig, eller?
Japp!

Jag har dessutom blivit bekant med en trädgårdsintresserad granne som inte bara arbetar som bibliotekarie i Ale (gott om anslagstavleplats) utan dessutom är med i den "försvunna" trädgårdsföreningen här i Ale och kan förmedla kontakt med deras medlemnmar vilket förhoppningsvis kan utöka skaran deltagare betydligt! De har tidigare anordnat växtloppisar i Glasblåsarmuseet i Surte men ligger tydligen lite nere för tillfället. Dem blåser vi liv i! tummenupp.gif

Jag ska fixa en hemsida för detta så att man lätt kan hänvisa till den för information.
Jag tänkte man kunde ha en gästbok där, där folk kan skriva vad de önskar sig och/eller vad de kan ta med.
Eva i Höga
Jag säger bara: DU ÄR FANTASTISK ULRICA! Vilken iver och så ambitiös och påhittig! Ja, vad gjorde vi utan dig?
Lars-Olof Arvids
Jag ser fram emot detta och hoppas verkligen att jag kan vara med! tummenupp.gif Som sagt, den 8/6 eller 14/6 passar bäst för mig. Kan vi vänta till efter midsommar är jag ledig varje helg ett tag, men då kanske folk har börjat åka på semester. Jag vill gärna ha skjuts till Surte också. Ingrid ska tydligen ha med sig en del växter att sälja. Finns det någon från Stenungsund-Ljungskileområdet med mer plats i bilen? Annars kan jag nog åka buss till Kungälv och bli hämtad av någon där.

Olle
Solstorm
Om du kan ta dig till Eriksdal så kan jag hämta dig där Lars-Olof. Beror ju lite på vilken dag det blir förstås.
Lars-Olof Arvids
Jag minns inte om Röd Express stannar vid Eriksdal längre, åtminståne står det inte med i tidtabellen. Kan du hämta mig vid Kungälvsmotet i stället? Jag har fortfarande spikklubbor om du vill ha.

Olle
*Ulrica*
Nu har jag slängt ihop ett förslag till en hemsida med information. Eftersom jag har hittat på alla fakta själv så får ni gärna komma med synpunkter på dem och förslag på förbättringar. Jag har fått låna hemsidesplats av min mamma (jag har gjort hennes sida).

Utöver hemsidan tänkte jag göra en word-fil som ni kan skriva ut hemma och sätta upp/dela ut men det kommer sedan när vi har bestämt datum.

Vad tror ni om detta:

edit: stavfel... backluckeloppis... *fniss*
Ramred
Informationssidan för säljare var lite svår att läsa när den blinkade.... rolleyes.gif
Elisabeth P
Låter suveränt bravo.gif tummenupp.gif

Vänta med intresse på vilken dag det blir. Hoppas verkligen att jag kan komma
*Ulrica*
CITAT (Ramred @ 23-05-2008, 14:23) *
Informationssidan för säljare var lite svår att läsa när den blinkade.... rolleyes.gif
OJ! giggle.gif Det gör den inte hos mej... ska kolla det, tack!

edit: blinkar den fortfarande?
Bettis
Hos mig blinkar det inte.
Elisabeth P
Jag hade inte heller problem.
*Ulrica*
Jag har som sagt bett om hjälp med att genomföra detta. Hittills har Ingrid Fuxwall anmält sej men vi behöver nog vara 2-3 personer till. Kanske kan Surte IS ställa upp med någon person eftersom de kan tjäna pengar på fiket och så får de överskottet från säljaravgifterna. Detta är de praktiska saker som jag kommer på att vi behöver göra den aktuella dagen:

# Sätta upp och ta ned vägskyltar, 1-2 personer.
# Ta emot avgift av försäljare mellan 10 och 11.30, en person.
# Anvisa försäljare till en plats mellan 10 och 11.30, en person.
# Hjälpa besökare med parkeringsplats mellan 12 och ca. 15.30, en person. (Vet ej hur det ser ut på plats, om detta behövs?)
# Person som kan svara på frågor och lösa eventuella problem etc. mellan 10 och 17 (kan jag tänka mej att göra)
# Se till att folk packar ihop, tar med sej skräp och lämnar platsen mellan 16 och 17, 1-2 personer.
Ramred
Ulrica, det blinkar när jag använder Firefox, men inte med IE. Hela sidan blinkar förutom rubriken. Knepigt om det bara blir hos mig. Jag kan blinka i takt annars flirting.gif
*Ulrica*
CITAT (Ramred @ 23-05-2008, 15:18) *
Ulrica, det blinkar när jag använder Firefox, men inte med IE.
Nu har jag rensat i koden. Jäkla FrontPage! Nu ska det INTE blinka!!!
Ramred
Nu fungerar det så fint så!

Tycker det här ett bra initiativ. Kul!
Jag hoppas också på att kunna få tillfälle att komma. Har inget att sälja, men jag kan kanske köpa. För DET har jag ju inte gjort förut. whistling.gif
Lars-Olof Arvids
Jag tycker att det ser jättebra ut! tummenupp.gif
Förutom att jag inte fick fram någon karta, utan bara ett meddelande: "Din sökning på Surte idrottsplats ALE gav tyvärr ingen träff".

Olle
*Ulrica*
Någon mer som har samma problem med kartan som Olle?

Nu har jag uppdaterat hemsidan med info om arrangör och ett kontaktformulär!

Under kvällen kommer jag att få info från Dito Verde om datum då fotbollsplanen är ledig och skriver såklart in det här asap.
Ramred
Hos mig var det inga problem att få fram kartan. Kan det vara skillnad på Firefox och IE igen?
*Ulrica*
Nu har jag fått datum av Dito Verde och till allas glädje kan jag meddela att lördagen den 14 juni ska vi arrangera bakluckeloppis!
Nu ska jag göra en egn tråd för detta trevliga så att ni kan gå in där och skriva: hurra! och: jippie! och: jag kommer!

[attachment=18591:gladviftar.gif]
CillaM
Jösses Ulrica! Du har då energi för 10 personer, kanonbra gjort av dig. Jag ska boka in datumet och verkligen försöka komma tummenupp.gif
und
Jag håller med dig, CillaM. Vad skulle vi göra utan dig, Ulrica!
Tyvärr är jag upptagen den dagen från kl 13.00. Vi skall ha Familjedag arrangerat av vår lilla småstugeförening i Risveden. Jag som lätt hade fixat ihop planter att sälja -cry-.gif
Österläge
Fantastiskt! Ulrica, har du fler timmar på dygnet än vi andra?!? rolleyes.gif flirting.gif Kan bara hålla med resten, vad skulle vi göra utan dig... Jag kommer nästan säkert, tror inte vi är upptagna. Om jag kommer så kan jag även komma tidigare o hjälpa till! smile.gif
Solstorm
Jag är inte säker på att jag kan komma, eventuellt blir det bara att jag kommer en snabbis och tittar.

Lars-Olof du får nog ta dig dit på annat sätt. Men det går ju att byta buss i Kungälv. Förr fanns det en sida på nätet där man kunde skriva in var man åkte från och vart man skulle och vilken tid man skulle vara framme. Då fick man upp tidtabell och byten vill jag minnas. Någon som känner till en sådan sida?
*Ulrica*
CITAT (Solstorm @ 24-05-2008, 21:55) *
Förr fanns det en sida på nätet där man kunde skriva in var man åkte från och vart man skulle och vilken tid man skulle vara framme. Då fick man upp tidtabell och byten vill jag minnas. Någon som känner till en sådan sida?
www.vasttrafik.se
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 25-05-2008, 10:04) *

Den sidan brukar jag använda mig av när jag ska använda kollektiva transportmedel - det är ju bättre för miljön att göra det och absolut för plånboken - att köra bil är dyrt numera så jag är väldigt restrektiv och tycker att det är bra om man kan samåka och dela på kostnaden - Er åsikt?
CillaM
CITAT (ingrid fuxwall @ 25-05-2008, 20:29) *
Den sidan brukar jag använda mig av när jag ska använda kollektiva transportmedel - det är ju bättre för miljön att göra det och absolut för plånboken - att köra bil är dyrt numera så jag är väldigt restrektiv och tycker att det är bra om man kan samåka och dela på kostnaden - Er åsikt?

Självklart är det så men det är inte alltid möjligt tyvärr. Min mamma o jag brukar handla tillsammans, det delar på bensinen och arbetskrafterna smile.gif
*Ulrica*
Hallå där ute!

Det var fasligt längesedan vi hade en Odla-träff!!!!

Är det någon som är sugen på att upprepa krukväxt- och semla-träffen? Typ i januari 2009?

Om du inte var med förra gången kan du kolla in den här tråden.
Eva i Höga
Kanon Ulrica! Hade tänkt kontakta dig om vi skulle göra repris, vi hade ju så trevligt och kul i januari i Älvängen. Hade du tänkt samma upplägg?
*Ulrica*
Ja, typ samma upplägg. Fast vi skulle kanske fundera på en annan lokal...
Det blev en aaaaaning trångt och svettigt sist! giggle.gif
Monaxe
Jag är absolut intresserad!
*Ulrica*
Här ser man lite hur mycket folk vi var. Och då var det även fullt i soffan bakom fotografen...
[attachment=27896:januaritr_ff.jpg]
Eva i Höga
Chansen att vi blir fler är ju stor så kan vi hitta en billig lokal är det ju bra. Men finns det hjärterum finns det stjärterum! kram2.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är mycket intresserad av en odla-träff i januari! tummenupp.gif
Det skulle vara roligt att träffa er alla igen, och som alltid har jag massor av krukväxter att dela med mig av.

Olle
EKLO
Så trevligt!
Januari ser lite fullspäckad ut för mig verkar det som - men om jag kan så kommer jag gärna. (Och den här gången i tid och utan att först trassla runt i buss runt halva nejden!)
*Ulrica*
Kul! Verkar som om det redan finns intresse!
Då var det det där med lokal då... någon som har någon idé?
Solstorm
Jag är också intresserad av att följa med. Inte för att jag har så mycket krukväxter att dela med mig av men jag har ju fröer. Kanske ett bra sätt att göra sig av med dåligt samvete för sparade fröer där jag ändå bara kommer att så en del utav dem.

Jag funderar på lokal. Just nu kan jag bara komma på sådana som är väldigt dyra.
Lars-Olof Arvids
Jag har också frön, främst av vildpelargon (P. inodorum). Eva i Höga står först i kön till dem, men jag har gott om dem så de kommer att räcka till ganska många.

Olle
MariaS
Bra med framförhållning. Det är alltid lättare att göra sig ledig då giggle.gif så visst är jag intresserad.
Eva i Höga
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 02-12-2008, 14:34) *
Jag har också frön, främst av vildpelargon (P. inodorum). Eva i Höga står först i kön till dem, men jag har gott om dem så de kommer att räcka till ganska många.

Olle

Det är ordning och reda med dig, Olle! bravo.gif
ingrid fuxwall
Självfallet kommer jag, men lokal har jag inget tips om.

Hur stor var lokalen Ni var i förra gången? Bara så att jag vet hur jag ska fundera.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon