|
Österläge
24-03-2008, 20:26
CITAT (Lady Hamilton @ 24-03-2008, 20:23)  Jag tar med så många burkar jag har plats med och ger bort, får dem från gubbens jobb  de kastar dem i vanliga fall Tror att det är smådelar till el-cablage som brukar 'levereras' i dem Aha, vad trevligt!
Eftersom resväskan går mer eller mindre tom neröver  så kan Ladyn få stoppa "Lyckopillerburkar" i min också....så det är bara att önska /Anki.
Lady Hamilton
24-03-2008, 22:02
 Anki....... du är en 'pärla'
Loobaman
25-03-2008, 10:18
Jag kommer gärna på träffen också! Hoppas inte tågbiljetterna blir för dyra bara, kan man köpa ett flerdagarspass till mässan eller är det 130 pix om dagen som gäller? Fö är det psykoterapimässa i samma byggnad, så om man blir helt galen av allt man vill men inte har plats för eller råd med,känns det ju tryggt att ha tusentals terapeuter väggivägg. ,
titti49zon6
25-03-2008, 12:18
Det är nog 130:-/dag som gäller om deu inte får tag på rabattkuponger som brukar finnas i en del tidningar bl.a Allt om trädgård senaste nummret, och i en del av FOR:s tidningar då går man in för 80:-
Åsa, mälardalen zon 2
25-03-2008, 16:29
Och jag går in GRATIS för jag kommer hjälpa till en del i Pryl och Plant (tors-fredag)  Pengarna jag "spar" på inträdet genom att anmäla mig frivilligt till div. saker på mässan brukar snabbt användas upp under mässdagarna (+mer därtill).
Österläge
25-03-2008, 22:02
Jag köpte tågbiljetter för länge sen för att få dem så billigt som möjligt. Hittade oxå en rabatterad biljett i senaste Örtabladet, hurra!
Tror ni att en lantis ska klara sig i storstan nu då och fatta hur man åker flygbuss och checkar in på hotell utan att hamna vilse?
CITAT (Magdis @ 31-03-2008, 13:20)  Tror ni att en lantis ska klara sig i storstan nu då och fatta hur man åker flygbuss och checkar in på hotell utan att hamna vilse?  En lantis....? Minst tre blir det väl? /Anki
CITAT (Anki V @ 31-03-2008, 13:35)  En lantis....? Minst tre blir det väl? /Anki Japp! Men ni två andra verkar ju så världsvana så det räknas inte.
Lady Hamilton
31-03-2008, 13:05
Ladyn!  Jomenvisst, flyget har jag fixat och även en flygtaxi hem från Luleå när jag kommer tillbaks sent på söndag kväll. Nu gäller det bara att hitta till flygbussarna på Arlanda också o sen försöka att inte skämma ut mig på hotellet genom att inte fatta hur diverse moderniteter fungerar.
CITAT (Magdis @ 31-03-2008, 14:11)  Ladyn!  Jomenvisst, flyget har jag fixat och även en flygtaxi hem från Luleå när jag kommer tillbaks sent på söndag kväll. Nu gäller det bara att hitta till flygbussarna på Arlanda också o sen försöka att inte skämma ut mig på hotellet genom att inte fatta hur diverse moderniteter fungerar.  Lätt som en plätt, det är bara att sticka näsan ut i friskluften så står du i princip på hållplatsen eller har den inom synhåll. På senare år har vi börjat ta arlanda express, lite dyrare men så snabbt o smidigt.
CITAT (estet @ 31-03-2008, 14:27)  Lätt som en plätt, det är bara att sticka näsan ut i friskluften så står du i princip på hållplatsen eller har den inom synhåll. På senare år har vi börjat ta arlanda express, lite dyrare men så snabbt o smidigt.  Det låter bra det och bussarna går visst var 10:e minut också. Ingen anledning att stressa då inte. Nu har jag köpt biljetterna till flygbussen online så slipper jag stå o fibbla med pengar när jag ska gå ombord.
CITAT (Magdis @ 31-03-2008, 17:03)  Det låter bra det och bussarna går visst var 10:e minut också. Ingen anledning att stressa då inte. Nu har jag köpt biljetterna till flygbussen online så slipper jag stå o fibbla med pengar när jag ska gå ombord.  Det där kommer att gå precis hur bra som helst Magdis  ................sen finns ju alltid mobiltelefonen att ta till om nåt mot all förmodan skulle krångla
malin72
31-03-2008, 16:50
ja sen finns det ju dom som kan stå där och ta emot och vägleda lite när ni ska landa i huvudstan jag tror nog att jag ska fixa en skylt som visar vägen[attachment=16065:Ygsmil_20_8_.jpg] ...kanske har vi ju tid att ta några extra fikan alla ni som reser hit så långt..vissa stannar ju ett tag så att man kan ses, vissa kommer ju tom hit tidigare
CITAT (Gillan @ 31-03-2008, 17:13)  Det där kommer att gå precis hur bra som helst Magdis  ................sen finns ju alltid mobiltelefonen att ta till om nåt mot all förmodan skulle krångla  Ja och då ringer jag Gillan så kommer hon och räddar mig.
Avundsjuk? Nej inte alls...sitter så gärna kvar här i regniga bohuslän så.
Maggan H
31-03-2008, 20:20
CITAT (Monica i Kungälv @ 31-03-2008, 19:41)  Avundsjuk? Nej inte alls...sitter så gärna kvar här i regniga bohuslän så.  Håller fullständigt med, fast från Skåne; INTE ett dugg avundsjuk!
Lady Hamilton
31-03-2008, 21:43
CITAT (malin72 @ 31-03-2008, 17:50)  ja sen finns det ju dom som kan stå där och ta emot och vägleda lite när ni ska landa i huvudstan ..... Ja du får gärna komma på Lördag morgon och hjälpa oss att hitta till mässan På fredagen har jag och Anki redan en "guide" (i egen hög person  )
titti49zon6
03-04-2008, 07:49
Nu är det inte många dagar kvar tills vi får träffas och fika tillsammana Tänkte bara kolla hur många som kommer, skall kolla upp lämpligt ställe att fika på , ev. blir det News Bar om det finns plats för oss. Hur som helst så träffas vi vid Brutala Blommors monter A6:228 kl14.30 http://tradgardsmassan.stofair.se/10201/im...apFiles/203.jpg (skiss över mässhallen) Montern ligger vid näst sista raden montrar nere vid ena långväggen, inte långt från Stigas monter något till hö om mitten av hallen, hihi, ni lär nog se en del Odlatröjor när ni närmar er Ett litet tips: 5-6 April finns Utställarkatalogen som bilaga i Expressens Leva & BO kan ju vara kul att hinna studera den lite innan mässan Ha det gott alla och så träffas vi på MÄSSAN
skogstroll
03-04-2008, 15:32
jag vet inte riktigt när jag kommer, ska koordinera med mor och syster så får jag hoppas nån är där när jag hittar dit.... gud vad jag längtar!  (Brutala blommor låter som ett ställe man kan bli fattig på!)
Österläge
05-04-2008, 10:27
CITAT (titti49zon6 @ 03-04-2008, 08:49)  Nu är det inte många dagar kvar tills vi får träffas och fika tillsammana Tänkte bara kolla hur många som kommer, skall kolla upp lämpligt ställe att fika på , ev. blir det News Bar om det finns plats för oss. Hur som helst så träffas vi vid Brutala Blommors monter A6:228 kl14.30 http://tradgardsmassan.stofair.se/10201/im...apFiles/203.jpg (skiss över mässhallen) Montern ligger vid näst sista raden montrar nere vid ena långväggen, inte långt från Stigas monter något till hö om mitten av hallen, hihi, ni lär nog se en del Odlatröjor när ni närmar er Ett litet tips: 5-6 April finns Utställarkatalogen som bilaga i Expressens Leva & BO kan ju vara kul att hinna studera den lite innan mässan Ha det gott alla och så träffas vi på MÄSSAN  Jag kommer!! Längtar redan, o planerar att köpa Expressen idag bara för att få mässtidningen...  Men länken funkade inte!!  Försöker hitta skissen själv på deras hemsida...
Hejsan! Det ska bli kul att se gamla ansikten samt en del nya, jag har varit borta ett tag från forumet och slitit med annat men nu tänkte jag komma tillbaka. Jag har packat släpvagnen och ser inte fram emot att bära in och bygga allt själv, men kul blir det till slut. Ni har det skönt som kan gå runt och slappa och se alla saker...  . Själv får jag för 4:e eller 5:e året höra samma gamla dumma skämt om mina växter... Äter dom upp kärringen?? Äter dom upp katten??? Vad händer om man stoppar in fingret????? Dom luktar väl skitilla???? Dom äter väl hamburgare??? Hur gör dom när dom bajsar???
Jag ska försöka släntra förbi dina Brutala och kika på dig Adrian och låta bli alla dumma vitsar  . Men jag är där redan på onsdag+torsdag så någon Odla-lunch blir det tyvärr inte för min del...
ankiironninge
06-04-2008, 14:21
CITAT (titti49zon6 @ 31-01-2008, 11:01)  Hej på er alla Odlaiter som ska till trädgårdsmässan på Lördag 12 april :bravo: tänkte att vi kan träffas och gå och fika tillsammans ca 14.30 , få prata och umgås lite :yes:
Vi kan samlas vid Brutala Blommors monter och sen se om vi får plats hos News Bar som ligger mitt i A-hallen och vad jag kan se har gott om sittplatser
. Dom har både mat och fika enl. vad som står i deras annons på Mässidan, men om någon har andra förslag så får vi diskutera det
Kan ju vara skönt att få vila benen en stund innan alla sprids igen, en del för att åka hem med bussar, en del för att förbereda sig inför kvällens Odlamiddag :tummenupp: (OBS! Ni hinner nog med en sista runda bland montrarna efter träffen) :crazy: Hoppas att vi blir många som får träffas IRL, med eller utan knappar och tröjor Väl mött :kram2: Vad kul !! jag kan komma, det blev ingen resa till västkusten... vi ses 14,30 //mvh ankii rönninge
skogstroll
06-04-2008, 14:31
CITAT (adrian @ 05-04-2008, 21:49)  Hejsan! Det ska bli kul att se gamla ansikten samt en del nya, jag har varit borta ett tag från forumet och slitit med annat men nu tänkte jag komma tillbaka. Jag har packat släpvagnen och ser inte fram emot att bära in och bygga allt själv, men kul blir det till slut. Ni har det skönt som kan gå runt och slappa och se alla saker...  . Själv får jag för 4:e eller 5:e året höra samma gamla dumma skämt om mina växter... Äter dom upp kärringen?? Äter dom upp katten??? Vad händer om man stoppar in fingret????? Dom luktar väl skitilla???? Dom äter väl hamburgare??? Hur gör dom när dom bajsar???  blir väl ingen hit för kontot men jag kommer nog inte kunna hålla mig borta
CITAT (adrian @ 05-04-2008, 21:49)  ...
Dom äter väl hamburgare??? Hur gör dom när dom bajsar???
... Jag får ta en vänta förbi och fråga något "smart"... Tyvärr har jag tappat min odlarknapp som jag hade på mig förra året, men jag får presentera mig efter min korkade fråga istället Men för övrigt så tänkte jag komma p mässan, och ska väll kika förbi brutala blommor och träffa er
Tänk att det snart är dags!!! Det känns nästan overkligt, jag beställde resan för 4 månader sen och då tyckte jag det var oändligt lång tid kvar men tiden har bara flugit iväg! Tiden får gärna gå jäääääättesaaaaaakta nu i helgen istället!
titti49zon6
08-04-2008, 16:38
I morgon bär det iväg söderut  måste vänja mig vid storstadsluften några dagar innan mässan vi ses på lördag
pisanggoreng
08-04-2008, 23:07
Hej, Ni som vill komma och hälsa på Andreas och mig får gärna komma och säga hej i monter A02:258. Ni som vill följa mässarbetet lite bakom kulliserna kan också tjuvkika i våra bloggar som uppdateras ofta dessa dagar: Andreas blogg: http://buddha.tradgardsblogg.seMin blogg: http://dalang.tradagardsblogg.se Vi ses kanske! :-)
Österläge
09-04-2008, 10:11
CITAT (pisanggoreng @ 09-04-2008, 00:07)  Hej, Ni som vill komma och hälsa på Andreas och mig får gärna komma och säga hej i monter A02:258. Ni som vill följa mässarbetet lite bakom kulliserna kan också tjuvkika i våra bloggar som uppdateras ofta dessa dagar: Andreas blogg: http://buddha.tradgardsblogg.seMin blogg: http://dalang.tradagardsblogg.se Vi ses kanske! :-) Klart jag kommer, Buxus har så fina saker! Får man Odlarabatt eller...?  Eller kanske ni rear ut de tunga sakerna så ni slipper släpa hem dem igen?
Om 4 timmar lyfter jag från marken men jag checkade in mig på planet redan igår kväll.  Inte för att jag vet om det är nån fördel med att göra så, man måste ju ändå hämta ut bagagetag och lämna in bagaget på flygplatsen. Jag har resfeber!!!!!
Klockan 06.00 imorgon bitti går min buss. Ååååå vad jag lääääängtar både efter mässan och alla andra odlaiter. Vi syns imorgon
Irene_L
11-04-2008, 11:16
Min buss går kl. 7.00 imorgon bitti. Jag längtar också! Snart ses vi.......jippie!!
Kl. 7.05 går min buss i morgon bitti.... .........men va´ffö bli dä på dette vise........... .........genomförkyld, huvudvärk, halsont, nyser o fräser Vill inte må så här just nu  ..........vill på mässa,vill,vill,vill,villllllllllllll Är ledig idag så nu är det kurering på hög nivå ....... Hoppas, hoppas vi ses i morgon..........bestäms nog inte förrän kl 6.00 i morgon bitti Bara jag inte smittar ner er  ....om jag nu kan åka. Hoppas alla ni andra mår bra
skogstroll
11-04-2008, 11:48
försöker kurera mig jag med. ont i ögonen, lock för öronen å trött men aaaaaah jag SKA dit!!!  krya på dig zissi!
YES, nu har jag varit på mässan & träffat Cathis, Ladyn, Malin, AnkiV, titti, Irene, Gillan, Dealer, Wolken, Nyutslagenros, Emmas matte, Magdis, Eva33c & Tobb!!!!!!!!!!!! Kul att träffa er allesammans!!! Och tack för en trevlig dag Cathis!
Ja det var såååå himla roligt att få träffa er! Fikat på mässan och middagen på kvällen var höjdpunkterna på min lilla semestertripp!
Eva 33c
13-04-2008, 23:41
CITAT (lämås @ 13-04-2008, 18:18)  YES, nu har jag varit på mässan & träffat Cathis, Ladyn, Malin, Ankiironninge, titti, Irene, Gillan, Dealer, Wolken, Nyutslagenros, Emmas matte, Magdis & Tobb!!!!!!!!!!!! Kul att träffa er allesammans!!! Och tack för en trevlig dag Cathis! Ja och så träffade du mig också, men jag gjorde visst inget outplånligt intryck... Det är så roligt att få lite ansikten till alla namn på forumet. Hoppas vi ses igen nästa år. Mitt fika blev lite kort eftersom jag blev så osäker på när min buss gick. det visade sig att den gick 16 så jag hade inte behövt rusat iväg. Men i gengäld hann jag köpa en vit dubbel julros för 120kr hos "danskan". Mest glad är jag över pionen "Do Tell" som jag letat efter sen jag såg den i en bok för flera år sedan. Jag hittade den hos Pionexperten för nån vecka sedan, men de skickade den inte längre på postorder för att den redan vuxit för mycket. Men så fick jag se att de var på Mässan, och dessutom hade just denna sort med sig och hade en kvar! 250kr betalade jag glatt. Jag köpte också ett Sibiriskt björnbär av Blomqvists och så köpte jag 10 sparrisplantor. Några växthusbeslag, lite fröpåsar och ett par "ko-örhängen" som present till dottern (14), som skrattade hjärtligt åt dem. På det hela var jag nöjd med min Mässdag.
CITAT (Eva 33c @ 14-04-2008, 00:41)  Ja och så träffade du mig också, men jag gjorde visst inget outplånligt intryck... Det är så roligt att få lite ansikten till alla namn på forumet. Hoppas vi ses igen nästa år. Mitt fika blev lite kort eftersom jag blev så osäker på när min buss gick. det visade sig att den gick 16 så jag hade inte behövt rusat iväg. Men i gengäld hann jag köpa en vit dubbel julros för 120kr hos "danskan". Mest glad är jag över pionen "Do Tell" som jag letat efter sen jag såg den i en bok för flera år sedan. Jag hittade den hos Pionexperten för nån vecka sedan, men de skickade den inte längre på postorder för att den redan vuxit för mycket. Men så fick jag se att de var på Mässan, och dessutom hade just denna sort med sig och hade en kvar! 250kr betalade jag glatt. Jag köpte också ett Sibiriskt björnbär av Blomqvists och så köpte jag 10 sparrisplantor. Några växthusbeslag, lite fröpåsar och ett par "ko-örhängen" som present till dottern (14), som skrattade hjärtligt åt dem. På det hela var jag nöjd med min Mässdag.  Klart jag gjorde.....träffade dig alltså!!!!!!!!!!
Österläge
14-04-2008, 08:55
Hej på er! Jag missade träffen, det var så mycket att se på mässan att tiden bara försvann, plötsligt var klockan 15... Men jag stötte ju på Lady Hamilton o Anki V i garderoben så jag fick två ansikten iaf!  Och odlatröjan var ju på hela dagen... Mässan var en stor succé för min del, kom hem flera hundralappar fattigare men många upplevelser (o prylar...) rikare!! Kommer bli så fint på min uteplats i sommar... Hoppas vi ses nån annan gång istället! Ha det bra allihop!!
CITAT (lämås @ 13-04-2008, 18:18)  YES, nu har jag varit på mässan & träffat Cathis, Ladyn, Malin, Ankiironninge, titti, Irene, Gillan, Dealer, Wolken, Nyutslagenros, Emmas matte, Magdis, Eva33c & Tobb!!!!!!!!!!!! Kul att träffa er allesammans!!! Och tack för en trevlig dag Cathis! Och vi träffades ju också ,men jag var lite småstressad eftersom jag hadde så kort om tid.
Jaha, nu är även jag instigen genom ytterdörren med hur mycket som helst att packa upp  ( och med en plånbok som inte är mycket att hurra över). Det har varit fantastiska dagar i den stora staden. Många härliga Odlaiter har jag träffat, gamla som nya och bara den delen är ju en bonus ovanpå allt annat. Men! Vad många det var som vi saknade på fikat! Vart tog ni vägen? Blev ni för blyga i slutänden eller tyckte ni att vi andra såg allt för farliga ut  ...... Kram på er allihop, det var jättetrevligt att träffa er Nu ska jag gå direkt till planeteringsrummet och ta hand om alla plantor, sen får vi se om jag orkar packa upp allt annat  , fast allra först ska jag skriva nåt i middagstråden.............................
emmas matte
14-04-2008, 09:55
jag var glad att jag hann se några av er,hade ju sällskap med andra som jag oxå ville umgås med,så jag sa bara hej. men är mycket glad att se några av er. hoppas att träffas på flera tillställningar i vårt avlånga land. eller på nästa mässa. monica/ emmas matte
Lady Hamilton
14-04-2008, 13:34
Ja nu skall jag se om jag kan komma i håg alla jag träffade i/under/på mässan Margith Gåsis Ewa zon 3 Sollan Uteplatsen lämås Cathis Irene L Tobb Emmas matte Andreas Blomqvist pisanggoreng Eva 33c malin72 (och hennes kompis  glömt vad hon heter......) Gillan Dealer wolkenkrabber titti49zon6 Magdis Anki V Anders Roslagen bikiv Adrian Överbölingen + Eva Nyutslagenros MammaMattsson blomstersmurfen  Tack för att ingen av er "sprang" eran väg när jag ville hälsa
skogstroll
14-04-2008, 14:16
gick med i Naturskyddsföreningen oxå i lördags. En gubbe där i deras monter sa att "DU ser VERKLIGEN ut som en som är med i Naturskyddsföreningen" (hm varför tyckte han det  )... å så var det klippt
Margith
14-04-2008, 15:13
Jag missade också träffen och är ledsen för det. Jag hade verkligen för avsikt att åtminstone säga hej. Nu träffade jag iaf Gåsis Ewa z3 Anki V Lady Hamilton Titti 49 Gillan och hann se Wolkenkrabber, Pisangoreng och Adrian. Jag släpade runt min stackars syster, som är måttligt intresserad av blommor och trädgård, men när vi skiljdes åt på Arlanda, tyckte hon att vi skulle göra om det nästa år Så jag hoppas Malin att Odla-middag på lördagkväll blir ett stående inslag i fortsättningen
Detta gav helt klart mersmak så jag hoppas på att kunna åka på mässan varje år framöver.  Dessutom blev jag inspirerad till att göra en ny raid i sommar och åka runt och terrorisera er....moahahahahahahahahahahahahahaha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|