Sidor: 1, 2, 3
titti49zon6
Hej på er alla Odlaiter som ska till trädgårdsmässan på Lördag 12 april bravo.gif
tänkte att vi kan träffas och gå och fika tillsammans ca 14.30 , få prata och umgås lite yes.gif

Vi kan samlas vid Brutala Blommors monter
och sen se om vi får plats hos News Bar som ligger mitt i A-hallen och vad jag kan se har gott om sittplatser

.
Dom har både mat och fika enl. vad som står i deras annons på Mässidan, men om någon har andra förslag så får vi diskutera det

Kan ju vara skönt att få vila benen en stund innan alla sprids igen, en del för att åka hem med bussar,
en del för att förbereda sig inför kvällens Odlamiddag tummenupp.gif (OBS! Ni hinner nog med en sista runda bland montrarna
efter träffen) crazy.gif
Hoppas att vi blir många som får träffas IRL, med eller utan knappar och tröjor
Väl mött kram2.gif
malin72
självklart att jag kommer att stå där och vänta på er andra....vill ju träffa dom som inte kan komma på middagen tummenupp.gif låter toppen och jag längtar redan kompiskram.gif
Irene_L
Jag ska på mässan på lördagen yahoo.gif Det ska bli jätteroligt att träffa er alla och ta en fika ihop tummenupp.gif
kompiskram.gif
Magdis
Jag kommer att dyka upp också. smile.gif
Maria_z5
Åhhh vad jag önskar att jag var där med er i år igen men mammaledigheten är slut så jag får sitta här och längta till ett annat år!!

Ha det så roligt!!!

Kram, Maria.
Gillan
CITAT (Maria_z5 @ 31-01-2008, 10:44) *
Åhhh vad jag önskar att jag var där med er i år igen men mammaledigheten är slut så jag får sitta här och längta till ett annat år!!

Ha det så roligt!!!

Kram, Maria.

Och vi önskar naturligtvis att du hade kunnat komma i år igen. Vi får väl fika för dig också även om det naturligtvis inte blir samma sak trostar.gif . Men nästa år! Då kanske du kan komma tummenupp.gif

Fikatiden och mötesplatsen låter jättebra så nu kan man inte annat önska än att det snart ska bli april så man får träffa alla er andra igen. Och en hel drööös med nytillkomna hoppas vi ju tillkommer så klart smiley_small_hug.gif
HelenN
Jag kommer !
AndreasBlomquist
Jag är inte så säker på att Brutala Blommor ställer ut på Nordiska Trädgårdar i år. De står inte med i listan över utställare men det kan ju ändra sig. Skulle det vara så att dem inte ställer ut och ni därmed inte har något träffplats så finns det ju fler Odlaiter som har montrar där dit ni självklart är välkomna också! Nedrans synd att man missar fikat i år, det var riktigt trevligt förra året!
Lady Hamilton
Titti har mailat Adrian så det är lugnt Andreas. Men vi kommer gärna och besöker dig oxå (även om du inte verkar vara i behov av flera "frö burkar" giggle.gif )

ängsvädd
CITAT (Lady Hamilton @ 31-01-2008, 13:30) *
Titti har mailat Adrian så det är lugnt Andreas. Men vi kommer gärna och besöker dig oxå (även om du inte verkar vara i behov av flera "frö burkar" giggle.gif )

Så Brutala blommor kommer att ställa ut?
AndreasBlomquist
Hehe, näe.. Fröburkar har jag så det räcker och blir över! Kul att Brutala Blommor ställer ut i år också. Hade ju tänkt köpa på mig lite där förra året men avstod då jag åkte tåger. Nu har jag ju lastbil så då blir det lättare att få med sig saker!
Lady Hamilton
Ja naturligtvis kommer även jag att komma och jag är övertygad om att även min kamrat kommer på fikat giggle.gif I fjol blev det lite trångt men vi hade en KANON träff ändå.........
malin72
bara så att ni vet så ligger nu mässtrådarna nere på resor och evanemang tummenupp.gif tummenupp.gif
Lady Hamilton
giggle.gif Alltså trådarna är INTE nedlagda...........utan har bara flyttats till avdelningen Resor och evenemang
Och den avdelningen ligger längst ner på Trädgårdsforumet
Österläge
I'll be there! biggrin.gif yahoo.gif

CITAT (malin72 @ 01-02-2008, 11:21) *
bara så att ni vet så ligger nu mässtrådarna nere på resor och evanemang tummenupp.gif tummenupp.gif

En sån här kommentar är ju ganska meningslös i själva tråden, om du ursäktar... blush.gif Om den ska hjälpa någon som letar efter tråden i avdelningen Småprat om trädgård så borde man ju skapa en ny tråd där, som hänvisar hit...! yes.gif
malin72
jo men nu är det ju så att dom flesta tittar på nya inlägg....då ser man att någon skrev i tråden och då läser man kanske den därför valde vi att skriva så dom visade sig...eftersom att i småprat måste tråden lyftas upp hela tiden
Österläge
CITAT (malin72 @ 02-02-2008, 00:56) *
jo men nu är det ju så att dom flesta tittar på nya inlägg....då ser man att någon skrev i tråden och då läser man kanske den därför valde vi att skriva så dom visade sig...eftersom att i småprat måste tråden lyftas upp hela tiden

Aha, du tänker så... Jag det kanske stämmer, själv kollar jag sällan nya inlägg utan går in i de avdelningar jag tycker är intressantast o ser vad folk skriver där... Men förhoppningsvis hittar folk hit iallafall! smile.gif
vindspel
Finns det ngn länk dit??????
Lady Hamilton
Här är en länk Mässan 2008 Men bli inte rädd för motorgräsklippar ljudet giggle.gif
Nybörjar-Linda
Jag vill gärna träffa er och fika! Det är första gången jag går på trädgårdsmässan så jag är jätteförväntansfull!!! tummenupp.gif
zissi
Jag kommer också till fikat på lördagem................... yes.gif

Mvh zissi
malin72
det ska bli så skojj och jag längtar så mycket blush.gif bravo.gif
NyUtslagenRos
Kommer oxå smile.gif
Kjellepelle
Jag kommer också på lördagen, en fika med internetvänner är aldrig fel.

/Kjellepelle
emmas matte
vill oxå träffas o fika,om jag hittar rätt monica
maramara
Vill gärna vara med på ett hörn lörd 14.30 Vi kanske ses. :shy: maramara
Irene_L
Vad kul det ska bli att fika med en massa härliga Odla-vänner. yahoo.gif Jag längtar till mässan!!! yes.gif
zissi
Jag har beställt en odlarknapp.............om jag vågar blush.gif ska jag sätta på mig den till fikat på lö.em.
Om modet sviker .. shy.gif -fear-.gif gömmer jag mig bakom Irene_L. giggle.gif

Hoppas ändå vi ses o hörs /zissi
Magdis
Jamen då vet vi att om vi inte ser nån knapp som det står Zissi på så är det bara att titta bakom Irene så vet vi vem du är. giggle.gif
Irene_L
laugh.gif a0a.gif Den var bra Magdis!!! tummenupp.gif
Maggan H
CITAT (AndreasBlomquist @ 31-01-2008, 13:45) *
Nu har jag ju lastbil så då blir det lättare att få med sig saker!

Men jösses, Andreas, hur mycket ska du handla egentligen?? rotfl.gif
AndreasBlomquist
Mmm, totalt blir det nog en hel del. Har ju fördelen av att vara där under en hel vecka och kan kolla runt i alla montrar i lugn och ro. Jag tänkte åka förbi Zetas också och förhoppningsvis införhandla mig ett praktexemplar Glanskörsbär. Den har jag velat ha sen jag flyttade in. Fantastiskt vacker!
Irene_L
Åhh vad jag längtar tills vi ska ses på mässan. Nu är det bara 43 dagar kvar!! yahoo.gif
kompiskram.gif
skogstroll
jag har ingen knapp men ska försöka se ut som min bild giggle.gif
Lady Hamilton
Är det någon av er som tänker komma till fikat intresserad av en Citronplanta? (Citus Lemon)
Det är en planta som jag drivit upp själv från sticklingar i fjol Den är i dagsläget 14cm över krukkanten
(planterade i en 10,5cm kruka) och är en 4-stammad planta Jag tar gärna med den plantan om någon är intresserad
titti49zon6
Jag är intresserad, fick en av dig i fjol men den har inte klarat vintern -cry-.gif så om inte någon
annan är intresserad tar jag gärne emot den
Hopppas att dagarna går fort nu fram till mässan yes.gif Jag läntar så att få träffa er alla kram1.gif
Lady Hamilton
tummenupp.gif Vad kul Titti! Då tar jag med mig den till dig kompiskram.gif
Maggan H
ÄR JAG AVUNDSJUK??? ranting.gif

[/size]NEJ DÅ, INTE ALLS!!! ranting.gif

[size="4"]Jag vill me på mässan, men det går inte i år!!
-cry-.gif
Lady Hamilton
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif OCH VI VILLE JU SÅ GÄRNA TRÄFFA DIG MED -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Kan du inte lägga in en bild på dig själv Maggan som vi kan ta med oss ställa på bordet när vi fikar? blush.gif
Maggan H
TACK, men jag avstår nog från bilden, i alla fall att ni sätter den på bordet! Här är en repris från i fjol ifall ni glömt hur jag ser ut:
[attachment=14644:mässan_027.jpg]

LOVA att ni tar lite foton som ni lägger in! Jag kan känna atmosfären.....
Lady Hamilton
Tack! kram2.gif
Cathis
Klart jag kommer på fikat yahoo.gif ska bli såååååå kul och träffas
Lady Hamilton
Är det någon av er som kommer på träffen som behöver burkar? 'Hojta' i så fall då tar jag med mig tummenupp.gif

Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 21-03-2008, 20:12) *
Är det någon av er som kommer på träffen som behöver burkar? 'Hojta' i så fall då tar jag med mig tummenupp.gif

Är det nåra roliga piller i dem? rolleyes.gif
Lady Hamilton
rotfl.gif Nä tyvärr........inga "piller" följer med

men du kan ju själv stopp i det om du vill........... a0a.gif hur många sa du att du vill ha?...................
Magdis
Vad ska man ha dem till om man inte har piller i dem då? Vet inte om jag behöver nån i så fall. tongue.gif
Lady Hamilton
Man kan ex vis ha fröer i dem Då blir det små söta frö burkar eller så kan man ha insekter i dem devil.gif eller annat trevligt............
I fjol använd några burkarna när de delade på inköpta frö påsar som de ville dela på.
Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 22-03-2008, 23:46) *
Man kan ex vis ha fröer i dem Då blir det små söta frö burkar eller så kan man ha insekter i dem devil.gif eller annat trevligt............
I fjol använd några burkarna när de delade på inköpta frö påsar som de ville dela på.

Oki...i så fall kanske det inte vore så dumt med ett par stycken. Om du får plats alltså. smile.gif
Österläge
CITAT (Lady Hamilton @ 22-03-2008, 23:46) *

Om man har frön i dem blir det ju som lyckopiller!! laugh.gif Jag tar gärna några burkar, verkar praktiska! Vad tar du för dem?
Nu närmar det sig verkligen, ser sååå fram emot mässan!!
Lady Hamilton
Jag tar med så många burkar jag har plats med och ger bort, får dem från gubbens jobb tummenupp.gif de kastar dem i vanliga fall Tror att det är smådelar till el-cablage som brukar 'levereras' i dem
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon