|
Krolliljan
03-02-2008, 16:17
Jag har också hittat13.
Just nu 11 men jag hade mer saker igår så jag letar vidare, men jag fattar inte vad jag ska göra sedan  Kom du ur det andra rummet  NEJJJJ 14 några hade jag ju ställt i hyllan!!! men sen då????????????
Lady Hamilton
03-02-2008, 16:22
Är inne hos er men kom inte i håg hur man kommer under sängen....kan någon räcka mig stången som är under den?
CITAT (Lady Hamilton @ 03-02-2008, 16:22)  Är inne hos er men kom inte i håg hur man kommer under sängen....kan någon räcka mig stången som är under den?  Den är lite knepig man får klicka runt på sängen så gjorde jag till slut fick jag upp bilden som är mellan sängen och väggen. Har du din stackare inte kommit ut från det rummet
CITAT (Krolliljan @ 03-02-2008, 16:17)  Jag har också hittat13. 15 saker men fattar fortfarande inte vad jag ska göra (utom att jag på något sätt ska ut ur rummet)
CITAT (Maggan H @ 03-02-2008, 15:47)  Åt pipsvängen! Jag har varit inne på ovan nämnda adress massor av gånger, men det finns bara en massa länkar vidare! Var fasen hittar ni koden? Står den bara rätt fram på sidan om man har gjort rätt?? Jag kommer att få stanna härinne för alltid,  såvida ingen lämnar lite dynamit innan ni går ut! När går ni in på den sidan? När kassaskåpet är synligt eller innan?  Jag prövade koden: 3921 flera gånger o den funkar, den kanske funkar för dej oxå...
Lady Hamilton
03-02-2008, 16:41
Passa på å smit ut NU jag håller upp dörren!! Kom ut med koden 1022 IGEN!Tryck in sid koden och då ser du ett rött bord framför dig Klicka på det så får du koden Jag använde den adress som finns här på en sida och valde att öppna den adressen i en ny flik Gå in på sidan FÖRE kassaskåpet! Annars måste du öppna asken ännu en gång! Lägger in länken till "bordet" LÄNKhttp://takagism.fasco-cs.com/yellow_chamber.html
CITAT (Krolliljan @ 03-02-2008, 16:17)  Jag har också hittat13. Kom igen nu Krolliljan du brukar vara bra på detta, vad ska man göra
Lady Hamilton
03-02-2008, 16:46
Men det behövs bara 11 grejjer 1 Batteri 3 Nycklar 1 Metall stav 1 papper med kod 1 Ask 2 ringar 1 kassetband 1 sladd
Maggan H
03-02-2008, 16:58
CITAT (Lady Hamilton @ 03-02-2008, 16:46)  Men det behövs bara 11 grejjer 1 Batteri 3 Nycklar 1 Metall stav 1 papper med kod 1 Ask 2 ringar 1 kassetband 1 sladd De andra grejorna vi pratar om är i VIRIDIAN ROOM.  TACK  för hjälpen till Crimson room, det var min dator som spelade mig ett spratt här och fyllde i en felaktig adress  som jag skrivit in från början, den sidan hade jag inte kommit in på innan.  PUH; äntligen ute,  eller vad man ska säga, sitter nu i VIRIDIAN rummet, där jag nu har hittat 15 grejor. 3 är satta i hyllan, men resten....
Krolliljan
03-02-2008, 17:00
Jag stängde ner Virida. Och gav mig på Crimsom igen. Nu är jag ute ur det rummet. I Virida hittade jag 14 saker, tände rökelse och som sagt, gick ur. Får försöka sen igen.
CITAT (Maggan H @ 03-02-2008, 16:58)  De andra grejorna vi pratar om är i VIRIDIAN ROOM.  TACK  för hjälpen till Crimson room, det var min dator som spelade mig ett spratt här och fyllde i en felaktig adress  som jag skrivit in från början, den sidan hade jag inte kommit in på innan.  PUH; äntligen ute,  eller vad man ska säga, sitter nu i VIRIDIAN rummet, där jag nu har hittat 15 grejor. 3 är satta i hyllan, men resten....  Jamen det är ju för j******** det jag har frågat om i två dagar  sitter fast och ingen hjälp  vad gör man sen  Nu ger jag mig ska titta på hästhoppningarna istället, får titta på detta i morgon
Krolliljan
03-02-2008, 17:03
Vad har du hittat?
Hjälp inte ett spel till,  jag får ju ingenting gjort hemma, blir fast här i spelen istället
Maggan H
03-02-2008, 19:32
Milde himmel, detta var ju oerhört omständligt! Vem i all världen kan klara detta utan hjälp, när man måste göra allt i en viss ordning???
Anki på Öland
03-02-2008, 22:08
Men var är ring nr.2 ??? Hittar bara 1! Anki
CITAT (Anki på Öland @ 03-02-2008, 22:08)  Men var är ring nr.2 ??? Hittar bara 1! Anki Har du skakat gradinerna ordentligt? CITAT (Dilara @ 03-02-2008, 18:20)  Nu har jag gjort exakt som denna länk visar, men med rätt koder då de är ändrade. I hjälpen har de inte ens ramen på hyllan, jag har allt jag hittat där och ändå säger den "something is still missing"... Bläää! blir tooookig! Ska nog testa imorgon igen så att jag slipper kasta datorn i väggen....
Anki på Öland
03-02-2008, 22:42
Hittade ringen och kunde öppna asken men sen då........ hittar inget mera Anki
CITAT (Anki på Öland @ 03-02-2008, 22:42)  Hittade ringen och kunde öppna asken men sen då........ hittar inget mera Anki Har du hittat batteriet och kassetten som ska vara i asken?
Anki på Öland
03-02-2008, 23:57
Ja och spelat bandet men sen händer inget mera -- hittar inget kassaskåp...
ANki
Lady Hamilton
04-02-2008, 00:06
Om du tittar noga på filmen så ser du att "han" pekar på slutet Och precis där blinkar ett kryss. Håll kvar musen där och sedan klickar du när det bara är "väggen"
Anki på Öland
04-02-2008, 00:16
Pust.... tack för hjälpen  Anki
Man ska klicka tre gånger på vänster hand och då ska man få nyckeln  har gjort det flera gånger men får ingen nyckel  får väl börja om med spelet igen
CITAT (Bettis @ 04-02-2008, 13:35)  Man ska klicka tre gånger på vänster hand och då ska man få nyckeln  har gjort det flera gånger men får ingen nyckel  får väl börja om med spelet igen  Det syns en liten liten sak under handen som är nyckeln, syns knappt, missade också den först...
Är det någon som har klarat Viridian Room helt och hållet?
CITAT (Anki på Öland @ 03-02-2008, 22:42)  Hittade ringen och kunde öppna asken men sen då........ hittar inget mera Anki Vilken ask?
Anki på Öland
04-02-2008, 21:02
Den som låg någonstans..... var det i någon av byrålådorna?? Anki
CITAT (Dilara @ 04-02-2008, 15:58)  Är det någon som har klarat Viridian Room helt och hållet? Japp, nu har jag löst det. Halvt hopplöst och med lite ledtrådar. I morgon försöker jag mig nog på nästa rum  Skön mix av irritation och utmaning... emma
Någon som har lyckats med det blå rummet? Finns så få saker och jag lyckas inte kombinera dem på fler sätt nu ... någon som vill bjuda på en ledtråd - t ex vad ska man egentligen skicka i den lilla kapseln? eller vad ska telefonen användas till? Det enda numret jag hittar är det som står på sedeln = 10000 och då händer inget...
förvirrad emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|