CITAT (Kathy @ 11-02-2008, 13:03)

Kan tillägga att jag har min egen läkare och behöver inte träffa olika läkare varje gång jag går till vårdcentralen.
Patientkostnaden är densamma som om vårdcentralen skulle drivas i Landstingets regi.
En privat vårdcentral har inte mer annorlunda ekonomi än en Landstingsdriven vårdcentral.
Däremot så måste en privat vårdcentral vara resurseffektiv för att kunna leverera en bra kvalíté till patienten.
Nja där håller jag inte med. Visst var det något på TV om en VC som sparade in på remisserna och pengarna fördes över till läkarnas privata konton.
Kvalitén tror jag inte är bättre på privata vårdinrättningar , däremot är man nog mer effektiv för att spara pengar. Min man skickades till en privat klinik för att opereras p g a vårdgarantin . Med facit i hand så skulle han aldrig ha åkt dit , han drabbades av kompikationer som till en del berodde på att han skickades direkt hem dagen efter fullpumpad med morfin.
Vårt landsting har slutat anlita just den kliniken p g a att det var alldeles för mycket slarv som ledde till att landstingets kliniker fick extra mycket jobb med att ställa till rätta allt som gjorts fel. Bl a måste man kanske nu göra om min mans operation med ytterligare kompilkationer för honom , han kanske mister delar av sitt ben.