Full version: Känguruäpple
Sidor: 1, 2
joulanta
Vet att det är för tidigt att så redan nu men det kliar ju i fingrarna att få ner käpplerna i jorden, men väntar nog en månad till.
Ska man toppa plantorna?? Jag har aldrig satt såna tidigare
Lady Hamilton
Vänta med att så fröna i allafll fram emot slutet på Februari giggle.gif Visst de tar tid på sig att gro i vissa fall men efter att de har grott så växer de ENORMT snabbt. Och då är risken att du står med en hel djungel i början på April och som du sedan inte kan plantera ut förrens slutet på Maj tidigast. Känguruäpplen kan med fördel sås med många frön i lite "bunke" men när de har grott så kommer de att behöva egna krukor efter ca 2 veckor och efter det så bara ställer de STÖRRE o STÖRRE krav på krukor laugh.gif innan jag planterar ut mina brukar de ha krukor på ca 1L.

Skall starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om vad man kan så nu om man har SÅKLÅDA! tongue.gif
blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 29-12-2008, 08:37) *
Vänta med att så fröna i allafll fram emot slutet på Februari giggle.gif Visst de tar tid på sig att gro i vissa fall men efter att de har grott så växer de ENORMT snabbt. Och då är risken att du står med en hel djungel i början på April och som du sedan inte kan plantera ut förrens slutet på Maj tidigast. Känguruäpplen kan med fördel sås med många frön i lite "bunke" men när de har grott så kommer de att behöva egna krukor efter ca 2 veckor och efter det så bara ställer de STÖRRE o STÖRRE krav på krukor laugh.gif innan jag planterar ut mina brukar de ha krukor på ca 1L.

Skall starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om vad man kan så nu om man har SÅKLÅDA! tongue.gif

Jag fick tag på en påse Känguruäpplefrön i en av frökedjorna yahoo.gif så jag är me...
Det är bra att du startar en tråd tummenupp.gif så man inte kan göra några fel nu när det är första gången... smile.gif
Östh
Blomkronan, hos vilken fröfirma hittade du frö av Känguruäpplen? confused.gif
Lady Hamilton
CITAT (Östh @ 30-12-2008, 10:50) *
Blomkronan, hos vilken fröfirma hittade du frö av Känguruäpplen? confused.gif

Jag tar mig friheten att gissa vad blomkronan kommer att svara....i en av fröbytes kedjorna här på Odla
Men Östh? Pm:a mig din adress så kan jag skicka fröer till dig flirting.gif
blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 30-12-2008, 13:18) *
Jag tar mig friheten att gissa vad blomkronan kommer att svara....i en av fröbytes kedjorna här på Odla
Men Östh? Pm:a mig din adress så kan jag skicka fröer till dig flirting.gif

tummenupp.gif rätt gissning giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (Östh @ 30-12-2008, 10:50) *
...hos vilken fröfirma hittade du frö av Känguruäpplen? confused.gif

Vill bara tillägga att Känguruäpple frön finns bl.a. på Impecta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon