|
Tittar också på programmen ... det senaste tyckte jag var så fint. Farbrorn var ju sjuklig och något måste också ha fattats eljest, eftersom han inte städat på kanske 25 år. Detta var ingen förnedringsteve ... bara en farbror i stort behov av hjälp. Så gulligt att också ordna så han fick komma på filmpremiär, hela han lyste upp. Jag blev glad av att se programmet och visst får man också bra tips då o då.  Tipset om sköljmedel .. det har jag tillämpat i minst 20 år. Visst minskar det dammet på t.ex teverutan, men inte förhindrar den allt damm ... tyvärr. Toalettstolen kan man också torka av utvändigt med sköljmedel i vattnet .. det förhindrar att hårstrån sugs fast i porslinet. Bra om man har långhåriga i familjen.  (egen erfarenhet)
CITAT (Gunilla T @ 25-04-2008, 21:24)  Jag städar alltid till påsk..vare sig det behövs eller inte. Jag brukar bada en gång om året, vanligvis innan jul, även om det inte behövs.
CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 15:24)  Om förra veckans avsnitt säger jag bara; TUR att jag inte har nån stor, äcklig hund!! Det kröp i skinnet när jag såg avsnittet, jag som inte blir äcklad av nästan nånting.  Lera i hela huset och snusk i hela sängen, till och med i puderdosan växte det hundbakterier! Urrrrk! Alfons och Diesel läste just ditt inlägg och sa: "TUR att vi inte har en så'n prussiluska till matte! En massa otäcka kemikaliedofter som sticker i nosen i vartenda hörn och bara skrik och gnäll för att man råkar finnas till hands när det är matlagning på gång..." [attachment=17309:Affe_Dizzy.JPG]
CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:09)  Alfons och Diesel läste just ditt inlägg och sa: "TUR att vi inte har en så'n prussiluska till matte! En massa otäcka kemikaliedofter som sticker i nosen i vartenda hörn och bara skrik och gnäll för att man råkar finnas till hands när det är matlagning på gång..."
[attachment=17309:Affe_Dizzy.JPG] Ja det är nog tur för dem det för annars skulle de få bada i loppmedel varendaste dag. Och förresten så använder jag inga kemikalier när jag städar, rent vatten och på sin höjd såpa brukar jag ha. Annars föredrar jag att skrubba bort smutsen för hand, utan att fuska med starka medel. Jag är den enda jag vet som tycker att man ska skruva isär avloppsrören och göra dem rent manuellt istället för att hälla ner en massa frätande medel.
Det skulle sluta med jättestora nakenhundar... *rys* Nej, HURRA för stora äckliga hundar som slaskar ner hela huset så att man får något att pyssla med på kvällar och helger än att sitta och uggla framför tv'n som man inte har  [attachment=17311:000_0624.jpg]
CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 22:14)  Jag är den enda jag vet som tycker att man ska skruva isär avloppsrören och göra dem rent manuellt istället för att hälla ner en massa frätande medel. Näää ... du är inte ensam ... så gör maken och han har också lärt sonen och döttrarna att rengöra utan kemikalier.
Ja då gäller det ju att man tycker om att torka lera varje dag då, så det inte blir som för kvinnan i förra programmet. Hon sket i att städa så det var lera från golv till tak, i skinnfåtöljerna och hennes säng och stora loskor med hunddräggel hängde på väggarna. Sen är det ju inte precis så att jag har det kliniskt rent hemma bara för att jag gillar att titta på när andra städar.  För det mesta ser det ut som det varit inbrott här p.g.a att Lillemannen river ut innehållet i alla skåp och lådor varje dag. Men skitigt brukar det iallafall inte vara. Men när jag ser såna där program så inser jag att jag kan vara glad att jag inte har ännu fler att städa upp efter.
CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 22:28)  Ja då gäller det ju att man tycker om att torka lera varje dag då, så det inte blir som för kvinnan i förra programmet. Hon sket i att städa så det var lera från golv till tak, i skinnfåtöljerna och hennes säng och stora loskor med hunddräggel hängde på väggarna. Ja, men det är ju det jag försökt säga hela tiden. TV kan framställa vilket hem som helst som värsta råttboet bara genom att vinkla kameran lite snett åt vänster och få deltagarna att bara mumla lite skamset. Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad. Efter en vecka ser det ut som värsta knarkarkvarten och kommer tv-teamet in genom dörren då så får hela sveriges alla prussiluskor jättemycket att samtala om i all dess vidriga uppenbarelse. Jag är mer förvånad över att folk orkar bry sig. Tips i all ära - men faktiskt - hur många inlägg här handlar om tipsen? Du behöver inte ta det som personligt riktad kritik (den här gången), för visst får du kolla på och diskutera programmet om du vill.
CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:39)  Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad. Ja det är ju därför jag är glad att jag inte har nån sån hund för jag har ingen lust att torka lera varje dag.
CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:39)  Ja, men det är ju det jag försökt säga hela tiden. TV kan framställa vilket hem som helst som värsta råttboet bara genom att vinkla kameran lite snett åt vänster och få deltagarna att bara mumla lite skamset. Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad. Efter en vecka ser det ut som värsta knarkarkvarten och kommer tv-teamet in genom dörren då så får hela sveriges alla prussiluskor jättemycket att samtala om i all dess vidriga uppenbarelse. Jag är mer förvånad över att folk orkar bry sig. Tips i all ära - men faktiskt - hur många inlägg här handlar om tipsen? Du behöver inte ta det som personligt riktad kritik (den här gången), för visst får du kolla på och diskutera programmet om du vill. Jag vet inte om du såg programet, men det hägde inte på hunden. Katten sket i blomkrukorna, för att hunden markerat kattlådan. Visst, det köper jag, men att ha en lampa som inte är rengjord på fyra år!!! det är inte hundens fel Att skoja bort det med "jag vill inte störa getingarna i deras sista vila" det köper inte jag. Jag har också hundar, inte en, utan flera långhåriga bestar som drar in allt. Men jag får ta det, och dammsuga/ städa varje dag och våttorka golven. JAG väljer om jag vill ha djur och rent samtidigt, då får jag städa också, men att vänta i fyra år!!! det är inte jyckens fel.
Sen är det ju så att om man bemödar sig med att torka av tassarna och även i mitt fall magen (min lilla vovve släpar den nästan i backen) på hundarna när de varit ute så slipper man det mesta av leran inomhus. Finns mirakelhanddukar för ändamålet som är kanon!  Är det riktigt illa tycker jag att det är enklare att duscha av hundarna än att skura hela bostaden... I programmet tyckte jag det var ren lathet från hundägarens sida att det såg ut som det gjorde.
CITAT (Anma @ 26-04-2008, 01:26)  Sen är det ju så att om man bemödar sig med att torka av tassarna och även i mitt fall magen (min lilla vovve släpar den nästan i backen) på hundarna när de varit ute så slipper man det mesta av leran inomhus. Finns mirakelhanddukar för ändamålet som är kanon!  Är det riktigt illa tycker jag att det är enklare att duscha av hundarna än att skura hela bostaden... I programmet tyckte jag det var ren lathet från hundägarens sida att det såg ut som det gjorde. Japp. EN hund är inget problem, hur stor den än är.....Stopp i dörren och torka tass.... Har man flera hundar, kan det vara knivigt att hindra den ena att springa in, innan den första är torr, men man släpper inte in en blöt hund i sängen. Jag har mina i sängen på natten.... då är dom torra!!!! Har man som jag collie / mix, så måste man räkna med sand, lera, blöt päls och skit. Men det betyder inte att jag måste ha en toa för tomflaskor...
CITAT (Anma @ 26-04-2008, 01:26)  Sen är det ju så att om man bemödar sig med att torka av tassarna och även i mitt fall magen (min lilla vovve släpar den nästan i backen) på hundarna när de varit ute så slipper man det mesta av leran inomhus. Finns mirakelhanddukar för ändamålet som är kanon!  Är det riktigt illa tycker jag att det är enklare att duscha av hundarna än att skura hela bostaden... I programmet tyckte jag det var ren lathet från hundägarens sida att det såg ut som det gjorde. Var finns dom mirakelhanddukarna att köpa? Vi har en grind till köksingången som stängs när hundarna behöver torkas, så de kommer inte längre än till den hallen innan de är torkade. Våra hundar får också vara i sängarna, men sovrumsdörren stängs alltid när hundarna ska ut. Så då får de inte gå in där förrän de är riktigt torra och rena och sängkläderna byts ofta.
CITAT (pimpim @ 26-04-2008, 09:24)  Var finns dom mirakelhanddukarna att köpa? Vi har en grind till köksingången som stängs när hundarna behöver torkas, så de kommer inte längre än till den hallen innan de är torkade. Våra hundar får också vara i sängarna, men sovrumsdörren stängs alltid när hundarna ska ut. Så då får de inte gå in där förrän de är riktigt torra och rena och sängkläderna byts ofta. Köpte mina på Simsalabim i östhammar, såg att de hade sådana på CoopForum i Rotebro också, finns nog på fler ställen. Kanonbra är den i jämförelse med vanlig handduk!  Den är grå med hundtassar på.
Tack då ska jag hålla koll efter dom. Kan kanske hitta på nätet också.
Ja nog måste det vara bra mycket enklare att torka av hunden direkt än att skura hela huset från golv till tak. Hennes problem verkade ligga mycket i att hunden tagit över i hela huset och hon inte orkade hålla pli på den. Den sprang in och ut hela tiden som den ville och då kan man ju förstå att hon inte orkade hålla på och torka av tassarna hela tiden....är man sen inte så intresserad av att hålla snyggt omkring sig så är det nog lätt att allt bara förfaller.
Ikväll kommer sista avsnittet, då ska de åka runt och kolla hur det gått för alla. Sanningens ögonblick!
Ja, det ska bli kul att kolla hur det har gått för alla.
CITAT (pimpim @ 14-05-2008, 13:14)  Ja, det ska bli kul att kolla hur det har gått för alla. Hade ju gått ganska bra för alla ... bäst för killen med fobi för tvättstuga och soprum.*tummen upp*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|