Tänkte det kunde vara läge att uppdatera. Det är inte särskilt likt sig hemma längre. Förutom det att växterna vuxit har det kommit till några och möblemanget är annorlunda. (Ursäkta den bitvis sunkiga bildkvalitén).
Matrummet:

Uppe på hyllan skymtas ampelliljan tillsammans med tre karblergaresticklingar i en kruka (till skänks för den som kommer förbi och hämtar den). Från vänster till höger står det på fönsterbrädet, en kantdracena av den klassiska typen som köps på Ikea som är delad från sina två samplanterade stammar (de kommer ju i paket om tre i en och samma kruka). Bredvid den en rotad passistickling, och sedan apostlaliljan. Vårelden som vägrat blomma i år (troligt pga för varm övervintring) näst, samt den falska sommarmurgrönan (beskuren säkert tusen gånger, växer som ogräs). I ampeln hänger ett fågelbobräken (tror jag, var ett tag sen jag kollade upp namnet på den). På bordet står en Tillandsia ("väktaren i tornet") som köptes för inte så länge sen och inte ännu börjat blomma. (Kanske står den för mörkt?)
Köket:

En något mindre smickrande fönster. Till vänster står ett försök till samplantering, en monstera tillsammans med en bergspalm. Tanken var att de båda hade samma krav på ljus och vattenmängd, men jag vet inte riktigt om det stämmer. Nåväl de lever än och verkar funka. Bredvid denna står en gullranka som jag hängt upp i ampeln med flugtrumpeten i. Sist står en 5-kronorsormbunke från Ikea. Säga vad man vill men de växterna är verkligen prisvärda och lättskötta. Stor som en knytnäve vid köp, men redan efter ett par månader har den vuxit sig anständig och dessa är verkligen lätta att inreda hemmet med. Må hända att de kräver omsorgsfull bevattning men de är absolut inte svåra och definitivt prisvärda!
Badrummet:

Jag är faktiskt riktigt nöjd med hur jag fått till det här. Jag vill ha mycket grönska och när man ligger i badet ska det kännas som man ligger på ngt lyxigt spa eller liknande. Så här har jag inrett med en ormbunke (samma Ikea-dito som den tidigare men denna ett år äldre) tillsammans med en fredskalla i bildens nedkant. I "balkonglådan" som inte syns så tydligt här har jag samplanterat fyra stycken femkronorsväxter från Ikea, två ormbunkar och två av "grästypen" (vet inte vad det är för växt men ser ut som gräs och brukar finnas på samma ställe som ormbunkarna för samma prislapp) Tillsammans med dessa har jag satt lite rankor, en gullranka och två sticklingar av den falska sommarmurgrönan. I ampeln hänger moderkarlbergaren som även gett upphov till plantan längst upp till höger i bild. Även denna samplanterad med en variant av sommarmurgrönan.
Vardagsrummet:

Här är det mycket växter. Söderläget tillåter dem att kunna stå på flera rader och det ändå är tillräckligt ljust. Bilden är lite dålig och tråkig jag vet. Det är samma gamla klassiker som tidigare, monstera, dracena, fikus, paraplyaralia, Yucca och sist physalisen från balkongen. I raden bakom som inte syns, står bergspalm, ett gäng sansevieror samplanterade (tack Evaisa), Kristi törnekrona, nattens drottning (som man ser vuxit förbi gardinen) samt min ananas. På bordet bredvid står fem stycken samplanterade avocados som tillsammans utgör en ganska buskig och fin växt.
Sovrummet:

Här har jag bantat rejält. Tidigare stod här massor av växter. Hela bordet vid fönstret var fullt! Kvar är kroton, oidentifierad succulent (ge mig gärna namnet den som kan), dracena, ytterligare oidentiferad Ikea-växt, samt min stolta klivia. Utanför bilden bredvid fönstret står min garderobsblomma.