|
titti49zon6
02-04-2008, 07:26
Men vad bra det blev, jag tog bort reklamen men fortfarande finns Odlas egna avdelningar kvar längst upp ex. Hem,Avdelningar, Länkar, Handla, Forum så jag behöver inte byta sida om jag vill kolla något där Forumet är stort och brett utan besvärande reklam.......Mycket bättre än tidigare, mer lättläst
Vad hände nu? Plötsligt blev forumet mycket smalare men när jag ska skriva inlägg så är den så bred att jag får scrolla och inga smajlisar finns att lägga in. Nej ... detta är ju för gräsligt Gick in på Alternativ och ändrade till 100% ... nu funkar det som vanligt igen.
Gossen Ruda
02-04-2008, 07:33
Man kan väl lugnt säga att det nya formatet har sina egenheter.
CITAT (Aqvakul @ 02-04-2008, 08:22)  Allt är mkt mysko. När jag är i Index då är Forumrutan bred. När jag är i en tråd då är Forumrutan smal. När jag är i kontrollpanelen är Forumrutan så smal att informationen lägger sig över varann. Så kan det väl ändå inte få vara?  Nej, det tycker jag inte. Dessutom får jag ikonen för brustna bilder i forumet, den där lilla ikonen bredvid smeknamnet (ovan avataren) saknas. Edit: Fast nu är den tillbaka igen ser jag.
Ja, här ser dom till att vi inte somnar till! Just nu har jag inga möjligheter att redigera/formatera texten. Hur är det hos er andra?
Märkligt, nu funkar det igen.
Jipppiieee  .....Ingen reklam tack vare LadyG.............och full skärm igen efter att ha fyllt i 1280 pixlar allra längst ner till vänster på sidan ( nåja, det fattas ca 1 cm, men vadååå  ). Åhhh vad skönt det känns
CITAT (Gillan @ 02-04-2008, 08:44)  Jipppiieee  .....Ingen reklam tack vare LadyG.............och full skärm igen efter att ha fyllt i 1280 pixlar allra längst ner till vänster på sidan ( nåja, det fattas ca 1 cm, men vadååå  ). Åhhh vad skönt det känns  Tack för tipset Gillan! Nu har jag också ändrat pixlarna. Har inte ens lagt märke till den möjligheten tidigare.
CITAT (Gillan @ 02-04-2008, 08:44)  Jipppiieee  .....Ingen reklam tack vare LadyG.............och full skärm igen efter att ha fyllt i 1280 pixlar allra längst ner till vänster på sidan ( nåja, det fattas ca 1 cm, men vadååå  ). Åhhh vad skönt det känns  Å, tack det hade jag inte sett! Nu ser det fint ut igen
Gossen Ruda
02-04-2008, 07:55
Egentligen är det lite absurt, från alla håll försöker man pracka på folk reklam samtidigt som folket på alla sätt försöker undvika att se reklamen. Nån slags terrorbalans uppstår.
Jag ser det jag vill se, resten struntar jag i.
CITAT (Magdis @ 02-04-2008, 08:58)  Jag ser det jag vill se, resten struntar jag i.  Smart.  Skulle tro att det är för att dom jobbar med det som det ändrar sej hela tiden. Väntar med spänning på fortsättningen...
herkules
02-04-2008, 08:03
och här blev allt litet igen  allt utom reklamen alltså) edit: nu ändrade jag pixelixelantalet och då blev det bättre!
Ingemar
02-04-2008, 08:07
Det mesta ska förhoppningsvis fungera nu, om inte så hör av er.
Det finns nu flera bredd-inställningar att välja på. Menyn för detta finns längst ner på alla sidor. Saknas någon så fixar jag det.
När det gäller huvudet, med loggan och menyer längst upp i forumet så kommer den att ligga kvar, detsamma gäller reklamfältet till höger.
Anledningen till att jag har ändrat om i forumet är att vi vill att alla våra sidor ska ha samma utseende och att det även från forumet ska gå att nå allting på Odla.nu. Många har missat detta tidigare och inte insett att Odla.nu är så mycket mer än forumet.
Nu har det krymt igen för mig med... Igår på dan fyllde forumet ca halva skärmen, på kvällen 75%. Nu har jag drygt halva skärmen på index och när jag skriver, man bara halva när jag läser i forumet... Nå mysko är det..
OK, jag kan förstå det där med sidhuvudet, men varför kan ni inte lägga reklamen längst ner på sidan , som det var förrut?
CITAT (Tosan @ 02-04-2008, 09:07)  Nu har det krymt igen för mig med... Igår på dan fyllde forumet ca halva skärmen, på kvällen 75%. Nu har jag drygt halva skärmen på index och när jag skriver, man bara halva när jag läser i forumet... Nå mysko är det.. Prova att ändra antalet pixlar: Scrolla till längst ner på sidan så ser du väljaren längst ut till vänster. Jag har skärmupplösning 800X600 så för mig blir det bäst men 1024 pixlar - Standard. Har du högre slärmupplösning så passar det troligen bättre med fler pixlar, typ 1152 eller 1280, pröva dig fram.
Ingemar
02-04-2008, 08:18
CITAT (Betty @ 02-04-2008, 09:11)  OK, jag kan förstå det där med sidhuvudet, men varför kan ni inte lägga reklamen längst ner på sidan , som det var förrut?  Helt enkelt för att alla sidor ska ha samma upplägg, oavsett om man är i forumet eller någon annanstans på Odla.nu ska man känna igen sig. Som det var tidigare så hade forumet ett helt eget upplägg vilket gjorde att många besökare trodde att det var en helt annan sajt.
Wow, nu blev det ju nästan som vanligt igen!  Ändrade till 1152 pixlar.
CITAT (Gillan @ 02-04-2008, 08:44)  Jipppiieee  .....Ingen reklam tack vare LadyG.............och full skärm igen efter att ha fyllt i 1280 pixlar allra längst ner till vänster på sidan ( nåja, det fattas ca 1 cm, men vadååå  ). Åhhh vad skönt det känns  Tack för pixeltipset!
CITAT (Ingemar @ 02-04-2008, 09:18)  Helt enkelt för att alla sidor ska ha samma upplägg, oavsett om man är i forumet eller någon annanstans på Odla.nu ska man känna igen sig. Som det var tidigare så hade forumet ett helt eget upplägg vilket gjorde att många besökare trodde att det var en helt annan sajt. OK, det låter ju vettigt. Och med lite tips & trix så går det ju faktiskt att få slippa reklamen helt och få till en bredare sida på forumet. Så jag är rätt nöjd nu i alla fall. Tack för ditt svar.
1024 funkar fint.   Undrar hur många av dom som hotade med avhopp hann lämna Odla?
*Stintan*
02-04-2008, 08:32
Valde 1280 pixlar och då blev det ju riktigt bra. Reklamen finns kvar men den stör inte längre eftersom jag måste scrolla i sidled för att se den. Letade igår efter rutan där man kan ändra pixlarna men den var ju borta. Nu är iallafall jag riktigt nöjd
Kul att jag kunde vara till nån liten hjälp  . Der är ju inte var dag det händer. Det brukar vara jag som behöver all hjälp  Glömde säga att det var skönt att få en förklaring Ingemar
CITAT (Berith @ 02-04-2008, 09:29)  ....../  Undrar hur många av dom som hotade med avhopp hann lämna Odla? Åja, så många var det väl inte som "hotade med avhopp" direkt - jag kommer faktiskt inte på en enda så här på rak arm Vi blir säkert varse så småningom om vi upptäcker att vi saknar nån... tror du inte ?
Irene_L
02-04-2008, 09:03
Åhhh så skönt! Jag ändrade till 1280 pixlar och då blev det bara nån cm kvar av högerreklamen!  för det!!
CITAT (Betty @ 02-04-2008, 09:40)  Åja, så många var det väl inte som "hotade med avhopp" direkt - jag kommer faktiskt inte på en enda så här på rak arm Vi blir säkert varse så småningom om vi upptäcker att vi saknar nån... tror du inte ?   Neej inte så många kanske (var tvungen att kolla igenom den här tråden igen) men iaf två här säger att om det ska vara så här kommer dom inte att logga in igen.  Hoppas att det bara var tomma "hot".
Gossen Ruda
02-04-2008, 09:29
Jo, nu verkar läget stabilt. Den som vill slippa reklamen väljer ett pixelantal så att raklamen hamnar utanför skärmen, den som vill se den väljer ett annat pixeltal. Alla nöjda utom möjligen dom som betalar för reklamen.
Aqvakul
02-04-2008, 09:31
CITAT (Gossen Ruda @ 02-04-2008, 10:29)  Jo, nu verkar läget stabilt. Den som vill slippa reklamen väljer ett pixelantal så att raklamen hamnar utanför skärmen, den som vill se den väljer ett annat pixeltal. Alla nöjda utom möjligen dom som betalar för reklamen. 
Fast jag måste ju säga att jag blir väldigt full i skratt.........för första gången på ett helt år, har jag ingen reklam alls i forumet
aanderss
02-04-2008, 09:57
man cvänjer sig vid reklamen tycker jag
*Ulrica*
02-04-2008, 10:28
Ingen mer än jag som kopplar samman den nya reklamspäckade looken med ägarbytet i höstas? Stampen som bland annat driver familjeliv.se och bröllopstorget.se köpte 51% av Odla. Läs mer här.Ni som tror att reklamen är till för att finansiera forumet får nog tänka till en gång extra. Reklamen finns till för att aktieägarna ska bli rikare. Våra administratörer har knappast något att säga till om i det fallet. Odla är en kommersiell sajt numera. För övrigt tycker jag att nya Odla ser riktigt bra ut förutom en sak som är 100% dålig - reklamen i högerfältet som förminskar forumets bredd. Men jag får väl läsa era tips lite nogrannare hur jag ska få bort den... edit: har läst hela tråden nu och ser att det var fler än jag som kom ihåg ägarbytet... och nu har jag även ändrat till 1280 pixlar och slipper se reklamen, toppen!
Solstorm
02-04-2008, 10:42
HA! Jag klickade på 1400 pixlar. Bara en liten del av reklamen syns. Man riktigt ser hur jag "knör ut" reklamen.
Piccante
02-04-2008, 10:57
CITAT (*Ulrica* @ 02-04-2008, 11:28)  Ingen mer än jag som kopplar samman den nya reklamspäckade looken med ägarbytet i höstas? Stampen som bland annat driver familjeliv.se och bröllopstorget.se köpte 51% av Odla. Läs mer här.Ni som tror att reklamen är till för att finansiera forumet får nog tänka till en gång extra. Reklamen finns till för att aktieägarna ska bli rikare. Våra administratörer har knappast något att säga till om i det fallet. Odla är en kommersiell sajt numera. För övrigt tycker jag att nya Odla ser riktigt bra ut förutom en sak som är 100% dålig - reklamen i högerfältet som förminskar forumets bredd. Men jag får väl läsa era tips lite nogrannare hur jag ska få bort den... edit: har läst hela tråden nu och ser att det var fler än jag som kom ihåg ägarbytet... och nu har jag även ändrat till 1280 pixlar och slipper se reklamen, toppen! Förmodligen är det så att forumet blir mer kommersiellt nu. Men som straff för det så fortsätter jag att inte återuppta min prenumeration på GP
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|