Sidor: 1, 2, 3
Krolliljan
Ja nu var det brett.
aanderss
CITAT (Krolliljan @ 01-04-2008, 16:39) *
Ja nu var det brett.

var då
rahmat2
CITAT (aanderss @ 01-04-2008, 16:38) *
mycket mysko. skulle vilja ha svar i från ingemar eller göran på varför de är så

Jag med!
Krolliljan
CITAT (aanderss @ 01-04-2008, 16:43) *
var då

Innan var forumdelen halva min bildskärms bredd. Nu är forumdelen 75%.
aanderss
CITAT (rahmat2 @ 01-04-2008, 16:27) *
Hoppas att Odla tänker till lite, för många kommer att lämna forumet om detta irriterande reklamsätt fortsätter.

de tror jag med
Aqvakul
Hej och hå som det kan gå! smile.gif
MariaS
Är det ingen mer än jag som har 17" forum just nu?
Hannele
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 13:31) *
Jag gillar det inte. Skrivrutan blev ju så ihoptryckt.

Lättare att läsa nu.
*Stintan*
CITAT (MariaS @ 01-04-2008, 16:59) *

Tycker det mer verkar 14". Nej detta var inte alls bra. Reklam uppe och nere är ok men på sidan icke.

Bettis
CITAT (MariaS @ 01-04-2008, 16:59) *

Jag har det, har en 17"s skärm så jag märker ingen skillnad unsure.gif
Berith
Tror att jag förstår vad några reagerar på. biggrin.gif Var just inne i en annan tråd och den var bara halv, precis som skrivrutan här är. Men när jag läser den här tråden är den hela skärmen.

Äh, det löser sej nog när det blir färdigt. yes.gif
Gossen Ruda
Jag kan ha viss förståelse för att det visas reklam på forumet, det var väl om jag inte minns fel några kommersiella ägare som köpte Odla men nån måtta får det vara. Reklam som inkräktar på skrivytan är inget bra. Risken är som nån skrivit att man blir arg istället. Den töntiga bilden på jordfräsreklamen har sån effekt på mig. Varför be en 7-åring teckna när det finns kompetenta tecknare, även om dom kanske vill ha betalt? Algomin har jag aldrig köpt och kommer aldrig att köpa, det står fel siffror på prislappen.
Betty
CITAT (Bettis @ 01-04-2008, 17:04) *
Jag har det, har en 17"s skärm så jag märker ingen skillnad unsure.gif

Spelar väl ingen roll om man har 15, 17 eller 19" skärm heller. Det beror ju på vad man har för upplösning på skärmen ...eller?
Aqvakul
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 17:35) *
Spelar väl ingen roll om man har 15, 17 eller 19" skärm heller. Det beror ju på vad man har för upplösning på skärmen ...eller?

visst är det så, fast man ställer ju normalt in upplösningen utifrån hur stor skärm man har....
Betty
Den enda sidan här på forumet som känns någorlunda normalbred nu är "Nya inlägg-sidan" Jag tycker dessutom att det tar betydligt längre tid att ladda upp sidor nu när Odlas "förstasida" ligger överst på varenda sida. Den är ju full av rullgardinsmenyer och jag antar att det beror på dem att det tar sån tid att ladda sidan.

Snälla Odla.nu, vill ni vara så snälla och ändra tillbaka som det var förrut nu, jag är rädd för att ni annars kommer att förlora medlemmar på det här viset ... crying.gif
Gåsis
Inte ens jag tycker om det här. På andra sidor med reklamkant kan jag åtminstone pila bort den men om jag försöker med det här blir inläggsdelen bara ännu mindre.
Irene_L
CITAT (Gåsis @ 01-04-2008, 19:50) *
Inte ens jag tycker om det här. På andra sidor med reklamkant kan jag åtminstone pila bort den men om jag försöker med det här blir inläggsdelen bara ännu mindre.

Precis...det går ju inte här!!! Usch vad jag tycker det är trist med denna reklam!! FYYYY thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
anna_rispan
CITAT (Gåsis @ 01-04-2008, 19:50) *

ja det är lite trist. sad.gif

Däremot gillar jag tanken med Odlas sidhuvud. Oftast så har jag glömt odla.nu när jag kommer rätt in i forumet. Så här i början far jag upp med markören för långt förstås så rullgardienrna ramlar ner men det vänjer jag mig nog vid. Tummen upp för den nyheten!
Aqvakul
CITAT (anna_rispan @ 01-04-2008, 20:03) *

Däremot gillar jag tanken med Odlas sidhuvud. Oftast så har jag glömt odla.nu när jag kommer rätt in i forumet. Så här i början far jag upp med markören för långt förstås så rullgardienrna ramlar ner men det vänjer jag mig nog vid. Tummen upp för den nyheten!

Instämmer! tummenupp.gif
Berith
Har någon förklarat varför det är så här? biggrin.gif Tråkigt att höra att några dömer ut Odla innan vi vet vad vi klagar på egentligen.
Anma
Störde mig tidigare idag, men nu är jag redan van... smile.gif
Tosan
Mycket bättre nu iaf när forumsspalten blev bredare, men den är fortfarande hiskeligt långt ner...
Alba
Jag förstår om man måste ha reklam men lägg då all reklam längst upp.
Det går ju att byta reklam var annan dag eller så.

Men att göra forumet så smalt är botten.

Det var ju bla detta som man reagerad mot på AOT:s forum, vilket gjorde att många flyttade över till Odla. Ska vi nu förlora medlemmar pga av detta...är det värt det ?

Nu ska jag sova och drömma om att detta bara var ett aprilskämt.......säg att det är så. d010.gif
Pirum
Proffsigare, jag förstår inte riktigt vad som ser proffsigare ut nu? Eller, jag har kanske redan glömt hur det såg ut igår, det är inte helt osannolikt faktiskt.
Tosan
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 21:12) *
Jag förstår om man måste ha reklam men lägg då all reklam längst upp.
Det går ju att byta reklam var annan dag eller så.

Men att göra forumet så smalt är botten.

Det var ju bla detta som man reagerad mot på AOT:s forum, vilket gjorde att många flyttade över till Odla. Ska vi nu förlora medlemmar pga av detta...är det värt det ?

HAr du det fortfarande smalt?
Jag hade en smal spalt tidigare idag, men nu ikväll när jag kom tillbaks fick jag logga in igen och då var det bredare... Känns nästan bredare än innan...

Testa logga ut och logga in ifall du inte fått en bredare spalt...
Alba
CITAT (Tosan @ 01-04-2008, 21:14) *
HAr du det fortfarande smalt?
Jag hade en smal spalt tidigare idag, men nu ikväll när jag kom tillbaks fick jag logga in igen och då var det bredare... Känns nästan bredare än innan...

Jaa.....väldigt smalt. Jag loggade in precis nu och det är lika smalt som det varit sedan de ändrade.
Tosan
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 21:14) *
Jaa.....väldigt smalt. Jag loggade in precis nu och det är lika smalt som det varit sedan de ändrade.

Men testa logga ut och logga in igen... Kan ju hjälpa
Alba
CITAT (Tosan @ 01-04-2008, 21:15) *
Men testa logga ut och logga in igen... Kan ju hjälpa

Jag gjorde det nu men det belv ingen skillnad ranting.gif
Irene_L
Det blev ingen skillnad för mig heller!!! Fyyyy
LadyG
För att slippa se reklamen kan ni gå in under Verktygsmenyn - Internetalternativ - Säkerhet - och välj Icke tillförlitliga plaster och klicka på knappen platser och skriv in:
adtoma.com

i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas.

Det kommer fortfarande bli en del tomma ytor som är fula, där reklamen skulle ha legat men ni slipper se den fula reklamen åtminstone.
Berith
CITAT (LadyG @ 01-04-2008, 21:22) *
---

Det kommer fortfarande bli en del tomma ytor som är fula, där reklamen skulle ha legat men ni slipper se den fula reklamen åtminstone.

slap.gif Äh, jag läser inte reklamen iaf så jag vet inte om den är ful eller inte.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-04-2008, 21:27) *
slap.gif Äh, jag läser inte reklamen iaf så jag vet inte om den är ful eller inte.

men du försvarar gärna Göran och Ingemar ....
Lady Hamilton
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 21:16) *
Jag gjorde det nu men det belv ingen skillnad ranting.gif

Näe inte för mig heller ranting.gif ranting.gif ranting.gif
*Stintan*
Inte för mig heller här är forumdelen 10 cm smalare än förut.
Netha
Nej inte är det kul att ha den störande reklamen i högerkant.
Men nog visste vi väl alla att detta forum inte startades "bara så där"
och utan tanke att tjäna pengar på det.

Ingemar & Göran startade Odla.nu tummenupp.gif och forumet. Sedan när det blev riktigt stort (tack vare oss alla medlemmar och kunder)
såldes det för X-antal kr till hugade spekulanter som såg dollar fladdra i luften.
Nu är de anställda och slipper det stora ansvaret.
Forumet är reklamfinansierat och därför ska vi också acceptera diverse reklam.

För min del spelar det ingen roll om reklamen finns där el inte ...
är jag intresserad så klickar jag på den ...
är jag inte... så låter jag bli.smile.gif
Gita
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 21:58) *
Forumet är reklamfinansierat och därför ska vi också acceptera diverse reklam.

Det är ju inte helt gratis att administrera ett forum så jag tror nog att reklamen är ett måste, och
mig stör den inte ett dugg.
Gita
Gossen Ruda
Det som stör mig mest är att ibland är det 2 cm reklam till höger, ibland 10 cm. Det fanns förut nån inställning för skärmstorlek men den tycks vara försvunnen nu.

PS. Är det ingen som kan maila Ingemar och fråga vad som är på gång? Jag avstår själv.
Betty
Håller med om att vi nog får finna oss i att det finns reklamannonser på forumet - men åh vad jag skulle jubla om de flyttade reklamen till längst ner på sidan! Som det är nu så trycker ju reklamen ihop hela forumet. Jag tycker att det är bedrövligt rent ut sagt. sad.gif
Betty
CITAT (anna_rispan @ 01-04-2008, 20:03) *

Jag tycker att det tar längre tid nu att ladda upp sidan, tycker mig känna igen fenomenet från när AoT gjorde om sitt forum.

Jag skulle verkligen bli glad om forumet åter kunde öppnas i ett eget fönster.
pejori
Önskar däremot att man slapp reklamen på sin personliga sida crying.gif crying.gif
där blev det ihopklämt vill jag lova unsure.gif
Tobe3
För att slippa se reklamen kan ni gå in under Verktygsmenyn - Internetalternativ - Säkerhet - och välj Icke tillförlitliga plaster och klicka på knappen platser och skriv in:
adtoma.com

i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas.

Tack LadyG för nu slipper jag också reklamen. Inte nog med att den var för stor, den drog ner hastigheten något. Hur går det för de stackarna som fortfarande sitter med vanligt modem.
Går de ut och fikar medan de byter sida?
Pirum
CITAT (Tobe3 @ 01-04-2008, 23:04) *
Tack LadyG för nu slipper jag också reklamen. Inte nog med att den var för stor, den drog ner hastigheten något. Hur går det för de stackarna som fortfarande sitter med vanligt modem.
Går de ut och fikar medan de byter sida?

Nästan. Modem och reklam är en hemsk kombination. Allra värst om man har långsam dator och reklamen är i Flash, hela datorn får sirap i sig då.
Betty
adtoma.com

Man slipper även se Odlas erbjudande högst uppe på sidan så nu fick forumet lite mer plats. Erbjudandena får jag i mailen hur som helst så jag missar dem inte ändå.
Tack, tack!
*Stintan*
Sitter man med mobilt bredband kan jag tänka mig att det går långsammare också.
Anki på Öland
Min textbit är lika stor som den varit innan....... jag har alltid haft en tom remsa på högersidan. Och reklam ser jag bara en ganska liten ruta högst upp med reklam för myblock.se och algomin under.
ANki
Berith
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 21:29) *
men du försvarar gärna Göran och Ingemar ....

Jaa, det gör jag väl. tummenupp.gif Hur nu det kan ha med att jag inte läser reklamen att göra...? g.gif
Gillan
Tack ladyG! Nu slapp jag i alla fall reklamen tummenupp.gif .

Fortfarande lika fult dock med en 13cm bred tom kant till höger där det inte funnits nån kant alls innan. Nej usch säger jag bara. Reklamen som var innan hade jag inga som helst problem med, men detta gjorde mig bara förvirrad och snurrig i huvudet.
LadyG
Jag är glad att ni fick användning för tipset, nu återstår bara att hoppas att de gör något åt det också.
titti49zon6
Kan det vara så att ni som har smal textruta kör med enkel version???? Jag testade att trycka på det och då blev textrutan bara hälften så stor
Reklamen i högerspalten tycker jag inte heller om thumbdown.gif
Aqvakul
Allt är mkt mysko.

När jag är i Index då är Forumrutan bred.

När jag är i en tråd då är Forumrutan smal.

När jag är i kontrollpanelen är Forumrutan så smal att informationen lägger sig över varann.
Så kan det väl ändå inte få vara? nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon