|
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-05-2008, 16:23
Jag tänkte på er idag.....
Hade gärn aåkt med men kl 10.00 på morongen håller jag ju fortfarande på och sorterar mina gamla ben. Så det är bara inte möjligt för mig. Och så är det ju redan husbilssäsong och jag vet då inte när vi är hemma eller borta
Hur var det nu?
Hoppas snart kommer någon med bilderna.
Elisabeth
Piccante
03-05-2008, 17:48
Tackar för en trevlig dag. Tyvärr tog batterierna i min kammera slut men det kommer kanske några bilder senare när jag har hunnit kika på dem.
Österläge
03-05-2008, 18:17
Tack alla för en jättetrevlig utflykt! Jag är så glad att vi kom med, trots halsflussen... Riktigt skönt att komma ut i det härliga vädret!! Mannen tyckte oxå det var trevligt, trots viss skepsis när klockan ringde på morgonen... Jag tog mest närbilder på växter men ska försöka få upp några snart! Hoppas vi ses snart igen - nästa helg är det ju Lisebergs Trädgårdsdagar, jag ska vara där lördag o söndag o stå i Örtasällskapets monter! Kom gärna förbi o säg hej!!
Jag måste också ladda kameran men återkommer så snart den är klar
ingrid fuxwall
03-05-2008, 21:04
CITAT (CillaM @ 03-05-2008, 21:47)  Jag måste också ladda kameran men återkommer så snart den är klar Var du där! Vem var du? Så trevligt det var och så söt Ulrikas son är! Dit till denna trädgård ska jag åka många gånger. ingrid
Jag hade grå fleecetröja med röd fleeceväst över och en odla-knapp på höger sida. Hade ett svart hårband med vitbrodyr, kom hela tiden sist i gruppen pga fotografering
ingrid fuxwall
03-05-2008, 21:36
CITAT (CillaM @ 03-05-2008, 22:24)  Jag hade grå fleecetröja med röd fleeceväst över och en odla-knapp på höger sida. Hade ett svart hårband med vitbrodyr, kom hela tiden sist i gruppen pga fotografering  Blir jag inte klokare av men huvudsaken var att det var trevligt och att en vänlig själ lånade mig en mugg - hade glömt det. ingrid
anne-li i olofstorp
04-05-2008, 09:39
Tack för igår. Försöker samla kraft att gå ut och göra lite nytta. passade på att testa med en bild och tog en där CillaM var med (med tanke på tidigare inlägg)
Kram och tack från Gun-Britt och mig.
[attachment=17725:test.JPG]
*Ulrica*
04-05-2008, 10:16
Titta! Där står ju jag längst till vänster! Mer bilder!!!! (fast jag förstår om ni hellere är ute idag...) jag ska strax ut igen, fast nedre delen av ryggen värker lite. Sambon ska fräsa upp mitt "land" första gången idag!!!
Ja, hade hellre vart ute i solen och i trädgården just nu men det är lika bra att ta tag i bilderna direkt, annas blir det aldrig gjort. Solen igår var inte bra för mig o kameran, vissa bilder är för mörka, andra för ljusa. Istället för att lägga ut alla här får ni klicka på Peter Korn-albumet. Just nu fungerar inte hjärnan, har glömt av hur det funkar med att länka in till albumet.
Tack för igår allihopa, det var jättetrevligt och jag kommer åka dit om cirka en månad för att se trädgården i nästa fas, det är bara ett måste!
Solstorm
04-05-2008, 11:27
Jättetrevligt igår. Hälsade nog inte riktigt på alla, tyvärr är jag så dålig på att komma ihåg namn så jag kommer inte ens ihåg namnet på dem jag hälsade på.
Jättetrevligt var det i alla fall. Nu går jag runt på tomten och funderar på var jag ska lägga upp grus någonstans. Fast jag börjar nog inte med ett helt lastbilslass, möjligen släpkärrelass. Fast jag behöver nog tänka lite till innan jag har bestämt var.
Jätteroligt med växtbytena. Nu har jag flera nya växter som jag ska sätta ut.
Jag har ju faktiskt en tomt som ger mig möjlighet att ta efter en del av det Peter Korn har gjort. Tyvärr sätter nog min brist på flit stopp. Vilket jättearbete han har gjort och gör. Så många fina växter han hade! Ska absolut ha ett kaktuslandskap någonstans här.
Tack för skjutsen Ingrid!
Alexander-VG-zon3
04-05-2008, 12:32
jätte trevlig träff ,, och en fantastisk trädgård och Peter själv var jätte trevlig och kunnig person . hade en trevlig pratstund med han . här är lite bilder ( bilderna är på tre sidor och heter Peter korns Botanical Garden ) http://flickr.com/photos/9224757@N03/
anne-li i olofstorp
04-05-2008, 13:53
Sådana fina bilder!!!!  för att du delar med dig! Anne-Li
Tack flaxss  jag ville ju komma med men kunde tyvärr inte (hoppas att det blir fler turer) nu fick jag iaf se lite av trädgården
anne-li i olofstorp
04-05-2008, 20:53
[quote name='CillaM' date='04-05-2008, 11:40' post='832933'] Istället för att lägga ut alla här får ni klicka på Peter Korn-albumet.  CillaM för dina bilder också.... Man skall nog läsa inläggen också, inte bara leta efter "länkhänvisningar" Så nu hitta jag dina bilder också Hälsningar Anne-Li
ingrid fuxwall
04-05-2008, 20:59
CITAT (flaxss @ 04-05-2008, 13:32)  jätte trevlig träff ,, och en fantastisk trädgård och Peter själv var jätte trevlig och kunnig person . hade en trevlig pratstund med han . här är lite bilder ( bilderna är på tre sidor och heter Peter korns Botanical Garden ) http://flickr.com/photos/9224757@N03/Tack för bilderna! I övrigt håller jag helt med dig ingrid
CITAT (anne-li i olofstorp @ 04-05-2008, 21:53)  CITAT (CillaM @ 04-05-2008, 11:40)  Istället för att lägga ut alla här får ni klicka på Peter Korn-albumet.  CillaM för dina bilder också.... Man skall nog läsa inläggen också, inte bara leta efter "länkhänvisningar" Så nu hitta jag dina bilder också Hälsningar Anne-Li  Här har jag suttit förblindad av flaxss fina bilder, skapade ett konto på flickr.com också för jag blev så irriterad över att jag inte kom på hur man skapade en länk till sitt album här. Visst var det skoj igår? Är det någon mer som ska dit om nån månad?
Oj vad trevligt det var i lördags. Vilken härlig trädgård, jag ska absolut dit i juli och se vad som har hänt då. Jag tog lite bilder men jag vet inte riktigt hur man gör för att få in dom på forumet. Jag skall pröva men annars får ni komma med tips. anemon
*Ulrica*
05-05-2008, 08:35
CITAT (anemon @ 05-05-2008, 09:24)  Jag skall pröva men annars får ni komma med tips. Kolla i supportavdelningen, där finns det trådar om hur man gör! Annars: Längst ner till höger när du skriver ett inlägg står det bläddra. Där kan du hämta en bild (som inte är större än 1000 kb) Sen klickar du på ladda upp. Sen klickar du på hantera fil och det gröna krysset. Mycket trevligt att träffas! Jag är mycket nyfiken på din och unds trädgårdar. Såg din syster i tidningen, ni är lite lika faktiskt.
Hej ! Jag tror att jag lyckades få i en gruppbild. Tack för hjälpen Ulrica. anemon
[attachment=17853:IMG_3833_Korn.jpg]
Här kommer en gruppbild på dem som anlände efter att vi tagit den den stora gruppbilden. Jag skall också försöka lägga in en länk till de andra bilderna så att ni kan se dem. Den andra gruppbilden ligger på föregående sida. Hälsningar anemon
[attachment=17855:IMG_3835_Peter.jpg]
Dito Verde
07-05-2008, 10:03
Hej alla Lite sent kommer jag in här. Jag vill också tacka alla för en trevlig dag. Jättefina bilder Flaxss. Jag har samma kamera men lyckas inte lika bra. Du kanske kan ha en kurs i blomfotografering? Jag vill veta vilka inställningar du använder i olika lägen. Hoppas på ny träff så småningom. /p
ingrid fuxwall
07-05-2008, 21:10
CITAT (Dito Verde @ 07-05-2008, 11:03)  Hej alla Lite sent kommer jag in här. Jag vill också tacka alla för en trevlig dag. Jättefina bilder Flaxss. Jag har samma kamera men lyckas inte lika bra. Du kanske kan ha en kurs i blomfotografering? Jag vill veta vilka inställningar du använder i olika lägen. Hoppas på ny träff så småningom. /p Var du där också! det missade jag ingrid
Alexander-VG-zon3
07-05-2008, 22:11
CITAT (Dito Verde @ 07-05-2008, 10:03)  Hej alla Lite sent kommer jag in här. Jag vill också tacka alla för en trevlig dag. Jättefina bilder Flaxss. Jag har samma kamera men lyckas inte lika bra. Du kanske kan ha en kurs i blomfotografering? Jag vill veta vilka inställningar du använder i olika lägen. Hoppas på ny träff så småningom. /p samma mobil och kamera har vi !!! jag brukar ha auto på ibland sedan P och håller in ''tulpanen''så får man macro på 0-5cm . sedan C är egen tror jag och M manuell . SCN har du olika ''färger'' bland annat kan du få svart vita foton där . sedan använder jag blixt för då får man stilla bilder men då bara i bra ljuse . är det sämre ljuse så tar jag utan blixt tå med stativ eller får man vara stadig på handen .
Dito Verde
07-05-2008, 22:33
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-05-2008, 22:10)  Var du där också! det missade jag ingrid Du fick låna min mugg... CITAT (flaxss @ 07-05-2008, 23:11)  samma mobil och kamera har vi !!!
jag brukar ha auto på ibland sedan P och håller in ''tulpanen''så får man macro på 0-5cm . sedan C är egen tror jag och M manuell . SCN har du olika ''färger'' bland annat kan du få svart vita foton där . sedan använder jag blixt för då får man stilla bilder men då bara i bra ljuse . är det sämre ljuse så tar jag utan blixt tå med stativ eller får man vara stadig på handen . Tack, nu ska jag öva. Jag tänkte mig till Nilssons den 20:e. Är du där då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|