Sidor: 1, 2, 3
*Ulrica*
Solstorm och Lars-Olof: Jag har också hållit på med akvaristik men slutade i förmån för trädgården. Jag har massa saker som jag vill bli av med om det kan vara av intresse. Bland annat 350-liters kar med aluminumram, oanvänt sexkantigt 60-liters med lock med infällt ljus, ytterfilter passande 200-300 liter använt 6 månader, två oanvända pumpar till att göra eget filter, tester mm mm mm
Solstorm
Pumpar att göra egna filter utav låter högintressant. Jag har de vanligaste testerna, möjligen nitrat (ej nitrit) och fosfor som är intressant. Wow!

Fast egentligen så är akvaristik en åkomma som återkommer. Både du och din son vill säkert ha akvarium igen. Om du inte redan har en damm så kanske det kommer en. Tänk vad roligt att fånga in rom och dra upp koi och guldfisk. Visst blir du lite sugen?
Lars-Olof Arvids
Solstorm, har du ungdjur på ca 3-5 cm blir det bra, annars kan jag tänka mig alla storlekar. Jag har gott om guppyyngel av den vackert blåglänsande stammen "Japan Blue", men de är bara ca 1-2 cm och har inte börjat färga ut så att man ser könsskillnaden. Är du intresserad tar jag gärna med mig några åt dig! smile.gif Men då får du ha dem i ett eget yngelakvarium först.

Ulrica, jag tar gärna emot diverse akvarieprylar som du vill bli av med. Dock inte 350-literskaret som jag inte har plats för. Det jag inte behöver själv kan jag ju sälja på någon auktion i Norge! smile.gif Beträffande testerna bör du kolla om du hittar något bäst före-datum innan du ger bort dem.

Olle
Solstorm
Blev verkligen sugen på dina guppy nu. Ett yngelkar skulle jag kunna starta men sedan skulle de få gå tillsammans med mina andra guppy och det vore ju synd att korsa. (Något för blandrastråden). Får jag ha det till gott till ett senare tillfälle kanske?
Lars-Olof Arvids
Det går bra vid ett senare tillfälle, för även om jag har gott om dem så ger jag hellre bort dem till folk som bevarar stammen ren. Jag kommer att fortsätta odla dem och kanske även har överskott på vuxna nästa gång.

Olle
Lars-Olof Arvids
Är någon intresserad av lila spikklubbor? I så fall tar jag gärna med mig lite småplantor.

Olle
CillaM
Olle, jag skulle gärna vilja ha några stycken spikklubbor!
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 28-04-2008, 11:35) *
Fler än jag som har en Odla-t-shirt som de ska ha på sej på Lördag??? naughty.gif

Självklart!! Både tröja och knapp åker på!! biggrin.gif Verkar som att vi får fint väder oxå... 000.gif

Monaxe
Har inte varken tröja eller knapp, ni kommer säkert att undra vad det är för kufiska typer som smyger omkring ibland er odlaiter....
und
Jag kommer med till Peter Korn yahoo.gif . Jag har pratat med Anemon också, även hon följer med.

Ulrica, vi bor ju i samma område. Skall vi samåka eller har du hittat andra att åka med?

Som sagt tidigare, har jag lite frösådda perenner att ta med mig. Bla div Nävor, Guldlysing, Grekisk Vädd (färg ?) mm. om någon är intresserad.
Piccante
CITAT (*Ulrica* @ 28-04-2008, 11:35) *
Håller med!
Bilder ska det bli!

Fler än jag som har en Odla-t-shirt som de ska ha på sej på Lördag??? naughty.gif

Jag har bara en odlaknapp utan mitt namn på (lämnar lite åt fantasin, ni får gissa er fram) flirting.gif Men vi kommer nog hitta varandra ändå. Det står väl en grupp med vilsna människor och väntar vid entrén.
*Ulrica*
CITAT (und @ 30-04-2008, 18:42) *
Jag kommer med till Peter Korn yahoo.gif . Jag har pratat med Anemon också, även hon följer med. Ulrica, vi bor ju i samma område. Skall vi samåka eller har du hittat andra att åka med?
Kul, jag hoppades på det! Ska jag hämta er hemma eller ska vi ses i Skepplanda? Jag är mkt intresserad av nävor och vädd. Jag PM´ar dej!
*Ulrica*
VIKTIG INFO TILL ALLA SOM SKA MED:

Ta med EN planta per person som ska vara till lotteriet, valfritt om det ska vara stickling, krukväxt, fröplanta eller nåt uppgrävt från trädgården. Dessa plantor lottar vi ut bland varandra så alla får med sej något hem. Utöver det får ni gärna ta med plantor, fröer eller liknande att byta, sälja eller ge bort. Dessutom tar ni med valfri fika/lunch att inta i trädgården. Vi börjar klockan 10 med att Peter berättar (20:- i inträde), sedan går vi runt och kollar och så avslutar vi med fika, lotteri och plantmarknad. Jag räknar med att vi stannar minst 2 timmar.

Anmälda hittills:

*Ulrica* + son
Solstorm
Lars-Olof Arvids
anne-li i olofstorp (kanske)
ingrid fuxwall + gäst
CillaM + väninna
Markus_H + Flaxss
Monica i Kungälv + son + mamma
jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar)
uteplatsen + Herr uteplatsen + kompis
Dito Verde
und
Anemon

Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica* så vi inte står och väntar på någon...
ingrid fuxwall
Vad roligt detta ska bli!
Men jobbigt att bestämma vad man ska ta med sig för planta till lotteriet - det blir bara en denna gången, jag lovar
Solstorm
Jag kommer utan odlaknapp och odlatröja. Lovar att jag har annan tröja på mig så jag inte kommer naken. Ja tack, jag tar gärna en spikklubba Lars-Olof.
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 30-04-2008, 19:23) *

Ta med EN planta per person som ska vara till lotteriet, valfritt om det ska vara stickling, krukväxt, fröplanta eller nåt uppgrävt från trädgården. Dessa plantor lottar vi ut bland varandra så alla får med sej något hem. Utöver det får ni gärna ta med plantor, fröer eller liknande att byta, sälja eller ge bort. Dessutom tar ni med valfri fika/lunch att inta i trädgården. Vi börjar klockan 10 med att Peter berättar (20:- i inträde), sedan går vi runt och kollar och så avslutar vi med fika, lotteri och plantmarknad. Jag räknar med att vi stannar minst 2 timmar.

Tror du det räcker med 2 timmar..? Jag fick intrycket på föreläsningen i Kungälv att man kan gå runt där lääänge... tongue.gif Men vi kan ju titta i ca två timmar, sen fika, ha lotteri o så, o så kan ju de som vill ta ett varv till... cool.gif
anne-li i olofstorp
Hur många vill att jag tar med mig Kajpar (gotländsk vildlök) jag skalll snart rensa bort en mindre skog och tar gärna med om någon vill ha.
PMa mig, gärna imorgon, senast fredag förmiddag. ( ni får ju ge mig en ärlig chans att gräva också!!!!!) giggle.gif
ingrid fuxwall
Gräv upp massor - alla vill säkert ha (jag i alla fall)

ingrid
Österläge
Tänkte på en sak... tar Peter kort tro? Eller ska man ta med kontanter? Svårt att veta hur mycket pengar man behöver ha med sig...
ingrid fuxwall
CITAT (uteplatsen @ 30-04-2008, 22:22) *
Tänkte på en sak... tar Peter kort tro? Eller ska man ta med kontanter? Svårt att veta hur mycket pengar man behöver ha med sig...

Även jag har tänkt detta men tror inte han tar kort så det blir nog så att man får ta ut en större summa pengar - eller?
Anic
Nu har jag bestämt mig för att följa med. Har ju inget att förlora...

Jag byter mer än gärna blommor med den som vill, men jag tycker jag har en ganska tråkig trädgård, så jag kanske inte har något att erbjuda. Desutom vet jag knappt vad jag har själv.

Det jag tror jag har är
Vårkrage
Rödbladig revsuga
Viol?
Lila Bergsklint????
Det finns bilder på dessa i mitt album trädgård, har försökt få folk att kommentera med namnförslag och fått vissa förslag.

lila höstaster? En aster är det ialla fall, lila och blommar på hösten, logiskt borde det vara en lila höstaster. Jag har en liknande men hon jag fick den sa att den skulle vara blå, men jag kommer inte ihåg om det stämde.

I kruksväxter har jag en hög svärmorstunga (luktar väldigt gott när den blommar) som behöver delas, och två olika ampellijor som skjutit skott, den vanliga gröna och den grön-vit randiga som blir lockig.

I akvariet har jag mängder av en växt som jag inte heller vet vad den heter, finns i två storlekar, tror den heter Anubias barteri var. nana och får blommor som påminner om fredskallan, nackdelen är bara att jag hade obalans i vattnet oh det växte alger på den, men den växer fort så man kan ju ha den tråkiga och sedan knippsa bort det gamla när nytt kommit?

Solstorm; jag vill gärna ha ancistrus och olika växter, vill du byta mot nått jag har?

Om någon annan vill byta nått hade det varit roligt, ovasett om det är trädgård-, kruk-, akvarie-växter eller fiskar(de flest av mina dog isamband med obalansen, nu har jag platys, några sorters tetrer, botia, plecko/pleckotia).
Solstorm
Jag vill gärna ha vårkrage och rödbladig revsuga. Tar med mig växter och ancistrus. Ett tips bara, om du har obalans i akvariet så gör ett delvattenbyte på fredagen. Hornsäven är suverän på att ta upp näringsöverskott gissar att det är det som du har. Fast obalans? Lite alger är naturligt, men inga mängder. Pleco/peckoltia är suveräna på att äta alger, fast det kanske är penselalger du har?
Monaxe
Nu måste tyvärr jag lämna återbud.. crying.gif .ska läggas in sjukhus i morgon för en halvakut operation, är knappast utsläppt till på lördag... -cry-.gif
Är verkligen jättebesviken, hade sett fram emot detta så mycket! angry.gif

Hoppas att ni andra får en riktigt trevlig dag, och ta massor av fotografier som man kan frossa i sedan! blush.gif
Anic
CITAT (Solstorm @ 30-04-2008, 23:21) *
Jag vill gärna ha vårkrage och rödbladig revsuga. Tar med mig växter och ancistrus. Ett tips bara, om du har obalans i akvariet så gör ett delvattenbyte på fredagen. Hornsäven är suverän på att ta upp näringsöverskott gissar att det är det som du har. Fast obalans? Lite alger är naturligt, men inga mängder. Pleco/peckoltia är suveräna på att äta alger, fast det kanske är penselalger du har?

Obalansen uppstod när jag hade i en rot, vattnet blev brunt och algerna växter som en explosion så plecko/pleckotia(vet inte vem som är kvar) hann inte med, tror att det var något med roten som påverkade akvariet, för innan den hade vi inte behövt byta vatten på 1,5 år. Penslealger? Har inte tänkt på att det finns olika alger.
CillaM
CITAT (Monica i Kungälv @ 01-05-2008, 03:03) *
Nu måste tyvärr jag lämna återbud.. crying.gif .ska läggas in sjukhus i morgon för en halvakut operation, är knappast utsläppt till på lördag... -cry-.gif

Hoppas att ni andra får en riktigt trevlig dag, och ta massor av fotografier som man kan frossa i sedan! blush.gif

Nej, vad är det som hänt?? Oavsett, hoppas att snart är på benen igen!
Solstorm

Tråkigt Monica. Kanske ska vi börja fundera på var nästa besök ska bli.

CITAT (Anic @ 01-05-2008, 09:18) *
Obalansen uppstod när jag hade i en rot, vattnet blev brunt och algerna växter som en explosion så plecko/pleckotia(vet inte vem som är kvar) hann inte med, tror att det var något med roten som påverkade akvariet, för innan den hade vi inte behövt byta vatten på 1,5 år. Penslealger? Har inte tänkt på att det finns olika alger.

Inte bytt vatten på 1 1/2 år? Menar du helvattenbyte då, för du brukar väl göra delvattenbyte?
Anic
CITAT (Solstorm @ 01-05-2008, 10:14) *
Inte bytt vatten på 1 1/2 år? Menar du helvattenbyte då, för du brukar väl göra delvattenbyte?

Nej, vi fyllde bara på vatten och behövde inte heller köpa fiska under tiden, alla mådde ialla fall bra.
*Ulrica*
OJ! Nu var det mycket nya inlägg här!!! smiley_small_hug.gif

CITAT (uteplatsen @ 30-04-2008, 21:50) *
Tror du det räcker med 2 timmar..?
Nä, det är nog minimum... ditt förslag är jättebra. Jag har ju dock en 7-åring i sällskap och hans tålamod har vissa gränser... wub.gif

CITAT (uteplatsen @ 30-04-2008, 22:22) *
Tänkte på en sak... tar Peter kort tro?
Kan inte tänka mej att han tar kort. Det är kontanter som gäller. 20:- i inträde och sedan har han ju försäljning av många udda och spännande växter. Vid mitt besök för några år sedan kunde man köpa rosa maskrosor... wub.gif

CITAT (Anic @ 30-04-2008, 23:01) *
Nu har jag bestämt mig för att följa med. Har ju inget att förlora...
Kul! Du är välkommen!!!

Nu måste tyvärr jag lämna återbud.. crying.gif .ska läggas in sjukhus i morgon för en halvakut operation.
Det var verkligen mycket tråkigt Monica, både för dej och oss... vi hoppas alla att du kryar på dej snart och ser fram emot att träffa dej lite senare i vår. Vi måste ju ha Odlaklubben Väst´s STORA plantbytarmarknad!!!
*Ulrica*

Ta med EN planta per person som ska vara till lotteriet, valfritt om det ska vara stickling, krukväxt, fröplanta eller nåt uppgrävt från trädgården. Dessa plantor lottar vi ut bland varandra så alla får med sej något hem. Utöver det får ni gärna ta med plantor, fröer eller liknande att byta, sälja eller ge bort. Dessutom tar ni med valfri fika/lunch att inta i trädgården. Vi börjar klockan 10 med att Peter berättar (20:- i inträde), sedan går vi runt och kollar själva i någon timme och så avslutar vi med fika, lotteri och plantmarknad. Efter det kan ju de som vill titta mer eller handla blommor av Peter stanna kvar.

Anmälda hittills:

*Ulrica* + son
Solstorm
Lars-Olof Arvids
anne-li i olofstorp + granne
ingrid fuxwall + gäst
CillaM + väninna
Markus_H + Flaxss
jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar)
uteplatsen + Herr uteplatsen + kompis
Dito Verde
und
Anemon
Anic

Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica* så vi inte står och väntar på någon...
Solstorm
CITAT (Anic @ 01-05-2008, 10:32) *
Nej, vi fyllde bara på vatten och behövde inte heller köpa fiska under tiden, alla mådde ialla fall bra.

Då ska man nog inte skylla på roten. Fiskarna vänjer sig vid att vattnet gradvis blir sämre men det går till en viss gräns. Vattnet som dunstar bort är ju rent vatten, övriga ämnen finns kvar i akvariet och blir alltmer koncentrerade. Lite olika hur stora delvattenbyten och hur ofta man brukar göra men byta 1/4 en gång i veckan brukar vara rätt lagom. Jag är förvånad att botian klarade sig så länge.
*Ulrica*
Det finns ett jättebra forum för akvarieintresserade - det heter Zoopet. flirting.gif Det var för mej på min akvarietid vad Odla är för mej idag! Där kan man läsa massor om blandannat vattenbyte och sånt. Alternativet är en akvarietråd här på Odla... naughty.gif

Jag ska ta med mej lite akvariegrejer på lördag. Det mesta vill jag nog ha en slant för men det kanske finns något jag kan ge bort också, får se när jag kollar i lådan.
Anic
CITAT (Solstorm @ 01-05-2008, 11:43) *
Då ska man nog inte skylla på roten. Fiskarna vänjer sig vid att vattnet gradvis blir sämre men det går till en viss gräns. Vattnet som dunstar bort är ju rent vatten, övriga ämnen finns kvar i akvariet och blir alltmer koncentrerade. Lite olika hur stora delvattenbyten och hur ofta man brukar göra men byta 1/4 en gång i veckan brukar vara rätt lagom. Jag är förvånad att botian klarade sig så länge.

varför inte skylla på roten, det gick ju bara några timmar efter vi stoppat ner den som det började bli grumligt och algerna började ju växa efter den kom ner, innan hade vi inga problem, det var fört efter vi satt ner roten fiskarna började dö, dessutom gjorde vi rent akvariet i samband med att vi satte ner roten(det kanske blev för mkt?). I efterhand kom vi håg att detta hände sist vi använder roten och det var därför vi tog bort den, jag tänkte att den kanske innehöll massor av näring efter som det inte varit i akvriet så mkt innan. Men jag är kanske ute och cycklar dunno.gif Själv klart gjorde vi rent pumpen med jämna mellanrum.
Lars-Olof Arvids
Anic, jag kan ta med en påse snabbväxande akvarieväxter åt dig! Flytormbynkar, Limnophila sessiliflora, Hygrophila polysperma och kanske någon mer sort. Om man har fått obalans i akvariet är sådana perfekta hjälpmedel för att ställa det hela tillrätta, eftersom de växer så fort och tar upp så mycket näring att algerna inte hänger med.

I gammalt, dåligt akvarievatten blir fiskarna betydligt känsligare än i bra vatten, så fiskarna dog nog av chocken när allt blev så annorlunda mot vad de hade varit vana vid. Förr ansågs gammalt vatten vara idealiskt för fiskar, eftersom de flesta parasiter inte trivs i det. Men inte heller nyttiga bakterier och annat mikroliv trivs i gammalt vatten, och där det inte finns några bakterier försvinner fiskarnas naturliga motståndskraft mot sådana mer eller mindre. För att få en bra balans med friska, välmående fiskar måste man alltså byta en del av vattnet med jämna mellanrum, ca 1/4 varje eller varannan vecka är lagom.

Hur stort är akvariet? Den bästa fisken mot algprobelm är den siamesiska algätaren (Crossocheilus siamensis) som till och med äter tofsalger och penselalger! Den blir dock ca 15 cm och måste gå i stim på 6-7 eller fler för att trivas och vara effektiv. Inget för akvarier under ca 150 liter alltså. Se upp så du får rätt art: riktiga siamensis har helt genomskinliga fenor, förutom att det svarta bandet går ut i stjärtfenan. Den snarlika släktingen flying fox (som inte är lika effektiv algätare) har färg på fenorna och ett ljust band ovanför det svarta.

Anne-li, jag tar gärna emot lite kajpar! Cilla och Solstorm, jag tar med mig spikklubbor åt er. Troligen blir det en sådan jag skänker till lotteriet också.

Monica, vad tråkigt att du har blivit dålig. Hoppas att allt går bra och att du snart kryar på dig!

Jag tar på mig odla-t-shirten och knappen. Det ska bli kul att träffa er! smile.gif

Olle
Anic
Akvariet är på ca 170l, en juwel panorama 100.

Antar jag får ta på mig ansvaret för min obalans då(även om jag tror roten hade ett finger med i spelet) blush.gif
Jag köpte nya fiskar i samband med vattenbytet och det är mest mina gamla fiskar som överlevt tillsammans de nya platysarna. Får ta och byta lite vatten i morgon eller ikväll så ancistrusarna inte får världens chock när de kommer.

Ja tack olle, jag tar gärna snabbväxande akvarieväxter.

Ingen som vill byta lite trädgårdsväxter, jag har en 10 lång rabatt med ensamma röda rosor som behöver sällskap, hade hoppas att någon ville byta lite perenner, fast jag hade väl kanske inget av intresse?

Är kajpar löken något man äter eller en blomma?
Piccante
Kajp eller skogslök som den egentligen heter används på Gotland där den är ganska vanig istället för salladslök i sallader och löksoppa. Om skogslök på virtuella floran. Men den är ju snygg med när den blommar tycker jag.
Anic
Kajp är alltå anvädningbar ur båda syfterna tongue.gif

Blir något över Anne-li, så får du gärna tänka på mig smile.gif .
Dito Verde
CITAT (anne-li i olofstorp @ 30-04-2008, 22:02) *
Hur många vill att jag tar med mig Kajpar (gotländsk vildlök) jag skalll snart rensa bort en mindre skog och tar gärna med om någon vill ha.
PMa mig, gärna imorgon, senast fredag förmiddag. ( ni får ju ge mig en ärlig chans att gräva också!!!!!) giggle.gif

Jag räcker upp handen! Vill gärna ha. Jag pm:ar dig också för säkerhets skull...
Solstorm
Någon som är intresserad av vinbärssniglar? Alternativ.nu hade en sådan bra artikel förr om hur man håller dem, men nu hittar jag den inte. Kanske främst för den som vill äta några ibland, annars så kanske man tycker att det blir för många med tiden. De förökar sig så sakta men absolut inte på samma sätt som andra sniglar.
anne-li i olofstorp
Ok jag gräver i morgon!
Efter 32 år i min trädgård har jag en hel del att tulla av! whistling.gif
Jag plockade den på Gotland, för 32 år sedan när jag var där på semester och den har trivts alldeles förträffligt i min trädgård. Den är underbar att skörda så här års, men framåt midsommar är den hård och träig, ett råd bara, en av mina grannar (inte Gun-Britt som följer med på lördag) har fullständigt "betat" av den i början av våren, och då har den dött ut.
Första åren kan den se ut som grov gräslök och avvakta med blomningen men när den väl kommer igång får man antingen äta av den eller plocka bort alla blomställningar för att hålla den på plats och i lagom omfång. naughty.gif
Jag tar med mig ett gäng krukor!
smile.gif
Solstorm
Har hittat mer i trädgården.

månadssmultron
vildsmultron
snödroppar
scilla
liljekonvalj
lind
buxbom
vanlig blå skogsviol
humle

Bra om ni svarar ganska snart vad ni vill ha så jag får tid att ta upp det.
Solstorm
Ulrica, jag har daggkåpa. Det är ingen jättedagkåpa eller speciell sort utan bara alldeles vanlig ordinär. Är det den du vill ha?
*Ulrica*
CITAT (Solstorm @ 02-05-2008, 13:30) *
Ulrica, jag har daggkåpa. Det är ingen jättedagkåpa eller speciell sort utan bara alldeles vanlig ordinär. Är det den du vill ha?
Näpp, det ska vara Alchemilla mollis, annan daggkåpa är hela skogen full av här.. tongue.gif
Österläge
Snart är det dags! yahoo.gif Jag har varit hos läkaren och fått penicillin o hostmedicin mot min halsfluss, så nu hoppas jag att jag mår tillräckligt bra imorgon för att åka... Men om jag inte blir sämre så kommer vi!! Det ska till mer än några streptokocker för att hålla mig från en odla-träff!! wink.gif Och jag smittar inte, har varit förkyld/sjuk i en vecka nu o man smittar ju i början så...

Vi ses imorgon!

PS Ulrica, jag hör av mig om jag mot förmodan inte orkar komma, så ni inte står o väntar på oss!
Anic
CITAT (Solstorm @ 02-05-2008, 13:16) *
Har hittat mer i trädgården.

månadssmultron
vildsmultron
snödroppar
scilla
liljekonvalj
lind
buxbom
vanlig blå skogsviol
humle

Bra om ni svarar ganska snart vad ni vill ha så jag får tid att ta upp det.

Är det försent att fråga om man kan få liljekonvalj och snödroppar?
*Ulrica*
Godnatt och sov gott allihopa, vi ses imorgon!!! kompiskram.gif
Solstorm
CITAT (Anic @ 02-05-2008, 21:13) *
Är det försent att fråga om man kan få liljekonvalj och snödroppar?

Tror jag hinner gräva upp i morgon.
anne-li i olofstorp
Nu har jag grävt!
10 krukor tror jag det blev!
Kommer att åka i en bil som luktar lök imorgon, om jag kommer ihåg att ta med dem!
Dom står framför fötterna på mig när jag går ut, så glömmer jag dom kan ni ringa efter ambulans till mig för
då har jag glömt huvwet åckså....... -fear-.gif
Ser fram emot att träffa er i morgon,
Kram
Anne-Li
ingrid fuxwall
Även jag har gått runt och grävt upp - hoppas de får ett nytt hem mina utsorterade växter
anne-li i olofstorp
blink.gif Här sitter jag i en atmosfär som stinker av lök.........'
*Ulrica*
TACK!!! kompiskram.gif allihopa för en supertrevlig och alldeles underbar utflykt! Tillockmed min son hade det riktigt bra och var imponerad av trädgården! Tyvärr så glömde jag batteriet till kameran så jag kan inte bidra med några bilder men jag så massor av kameror så det borde vara någon som kan lägga upp lite bilder här!?

Jag har önskat mej en tur tillbaka till Peter i slutet av juli när jag fyller år. Sambon trodde han kunde offra sig på det... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon