Häromdagen skrev jag ett långt inlägg här, sen låste datorn sig och allt försvann, sen har jag så klart inte orkat skriva om alltihop... Hur är det med duvbebis?
Jag tror att det är bra, h*n är pigg och tar lite promenade i buren, ju mer jag tittar på h*n tycker jag det verkas som om kan kan röra sig som man ska, men är svag i benen och det är väl förhoppningsvis bara nybörjar svaghet. H*n har börjat sova genom att sitta på pinnen som ligger på burbotten. Anledningen till att h*n inte flyger har jag upptäck kan bero på att h*n fjädrar på vingarna inte är färdiga än, det är fortfarande en "hinna" runt fjädrarna längs in mot kroppen, man ser det när h*n sträcker på vingarna.
Jag sök på internet efter info om skrattduvans utveckling men har inte hittat nått bra än.
Jag har dessutom köpt äggfoder till h*n, om det nu skulle var någon brister i fodret.
Finns det någon bra fågelvetrinär i västragötaland? Någonstans i området mellan Göteborg-Borås-Kungsbacka? Har pratat med en som var till blå stjärnan med sina undelater och han tyckte inte att man fick någon hjälp och att de inte kunde säga så mycket. Han tyckte i princip att det var slöseri med pengar, men jag vet ju att det måste bero på vad det är för fel på ens fågel för vad de kan göra/säga.
tillägg:
Har precis pratat med en vetrinär för ett andra utlåtande, kollade upp på www.vetdet.net så jag fick prata med en som kunde fåglar, och hon tyckte att jag skulle avvakta och hålla koll så hon gör framsteg, tyckte inte att det lät som om det var någon större fara nu. Skönt att få prata med en vet och höra att jag kanske nojade mig. Dessutom visade det sig vara mkt billigare på blå stjärnan i borås än gbg