|
CITAT (pillerill bland blomoblad @ 02-05-2008, 17:00)  I övrigt vill jag bara säga att om någon KÄNNER sig sexig med/utan håriga ben så är han/hon antagligen det! Förslag: kan vi inte bara låta bli att tycka så himla mycket om sådant som inte angår oss och låta folk sköta sig själv? Klokt skrivet! Jag föredrar nog att vaxa...
Rapchic
03-05-2008, 10:24
CITAT (LadyG @ 03-05-2008, 11:23)  Klokt skrivet! Jag föredrar nog att vaxa...  AJ det gör ju ont
CITAT (Rapchic @ 03-05-2008, 11:24)  AJ det gör ju ont  Bara om man drar för långsamt
Rapchic
03-05-2008, 10:27
CITAT (LadyG @ 03-05-2008, 11:26)  Bara om man drar för långsamt  har ju faktiskt kvar vax men jag vet inte om jag vågar
CITAT (Rapchic @ 03-05-2008, 11:27)  har ju faktiskt kvar vax men jag vet inte om jag vågar Det är som att slita av ett plåster. Ju fortare man rycker, desto mindre smärta hinner man uppleva. Drar man långsamt så hinne rman känna varenda hårtstrå ryckas upp med rötterna. Fördelen är att du blir stubbfri! Även flera dagare efteråt är benen lena och fina. Det kan man inte säga om rakade ben. Och så slipper man hårstrån som växer inåt.
Whiskuchi
03-05-2008, 12:33
Lite lustigt, jag fegar för vaxning men har inga problem att epilera
mogge92
03-05-2008, 15:10
Det är väl en smaksak det där, om man gillar kroppsbehåring eller inte
CITAT (Whiskuchi @ 03-05-2008, 13:33)  Lite lustigt, jag fegar för vaxning men har inga problem att epilera  Höll på att säga att det är samma sak, men det är det inte riktigt. Men principen är den samma, du rycker ju ut håret med så mycket rot det går? Varför är du nervös för vaxning?
Whiskuchi
04-05-2008, 09:20
CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 01:05)  Höll på att säga att det är samma sak, men det är det inte riktigt. Men principen är den samma, du rycker ju ut håret med så mycket rot det går? Varför är du nervös för vaxning? Ingen aning faktiskt, kanske att jag kan avbryta när som helst under epilering (men gör det inte - det gör ju inte ont!), men att man när vaxet väl är på måste dra av det. Inte för att det spelar någon roll att jag tvekar inför vax, jag är så nöjd med min fina rosa epilator och har inga planer på att börja med något annat
CITAT (Whiskuchi @ 04-05-2008, 10:20)  Ingen aning faktiskt, kanske att jag kan avbryta när som helst under epilering (men gör det inte - det gör ju inte ont!), men att man när vaxet väl är på måste dra av det. Inte för att det spelar någon roll att jag tvekar inför vax, jag är så nöjd med min fina rosa epilator och har inga planer på att börja med något annat  Ah, ja det har du ju rätt i. Har du börjat med vaxet så måste det ju dän, det skulle se knepigt ut annars
Whiskuchi
04-05-2008, 09:51
CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 10:44)  Ah, ja det har du ju rätt i. Har du börjat med vaxet så måste det ju dän, det skulle se knepigt ut annars  För att inte tala om hur hårig jag skulle se ut om jag lämnade kvar vaxet och mina katter sedan strök sig mot benen på mig
CITAT (Whiskuchi @ 04-05-2008, 10:51)  För att inte tala om hur hårig jag skulle se ut om jag lämnade kvar vaxet och mina katter sedan strök sig mot benen på mig  Hoppas det inte är svarta katter då!
Whiskuchi
04-05-2008, 09:53
CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 10:52)  Hoppas det inte är svarta katter då!  Haha, jo, en av dem (och två svartsköldpaddor)
CITAT (Whiskuchi @ 04-05-2008, 10:53)  Haha, jo, en av dem (och två svartsköldpaddor)  Vilka vackra färger du kan få på benen då! Frågan är väl vad katterna tycker
Whiskuchi
04-05-2008, 10:22
CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 10:58)  Vilka vackra färger du kan få på benen då! Frågan är väl vad katterna tycker  Med tanke på hur mycket de fäller just nu skulle de troligtvis inte ens märka det
Biggan_
04-05-2008, 11:34
Nackdelen med vax tycker jag är att man måste vänta ett tag mellan behandlingarna - håret kan ju inte vara hur kort som helst. Jag hatar hår på mina ben så jag rakar dom ofta även om jag inte är speciellt luden. Jag rakar mej för övrigt ofta under armarna också - hår där är jag också allergisk mot (på mig själv - hur andra gör har jag inga synpunkter på även om jag har åsikter om vad jag tycker är snyggt och inte.....)
Sant, andra får göra som de vill. Det är bara min egen eventuella behåring jag skyr som pesten  Fast jag vet ju varför. Man känner sig gruvligt ofräsch om man spinger och är luden under armarna, det har jag testat. Och tightsen kliar grymt mycket om man är långhårig på benen..!
 ... hämtade ficklampa och såg då att jag hade strån lite här o där på vaderna Får nog ta till hyveln imorron.
CITAT (Netha @ 05-05-2008, 22:46)   ... hämtade ficklampa och såg då att jag hade strån lite här o där på vaderna Får nog ta till hyveln imorron.  Är det så lite så du behöver ficklampa för att se dem så är det nog ingen fara!  På mig däremot behövs ingen ficklampa tyvärr. Min dotter såg mina ben när de var orakade och hon utbrast: Du ser ut som en karl!!!
Aqvakul
05-05-2008, 21:54
CITAT (Magdis @ 05-05-2008, 22:49)  Är det så lite så du behöver ficklampa för att se dem så är det nog ingen fara!  På mig däremot behövs ingen ficklampa tyvärr. Min dotter såg mina ben när de var orakade och hon utbrast: Du ser ut som en karl!!!  "av barn och fyllgubbar får man höra sanningen..."
CITAT (Magdis @ 05-05-2008, 22:49)  Är det så lite så du behöver ficklampa för att se dem så är det nog ingen fara!  På mig däremot behövs ingen ficklampa tyvärr. Min dotter såg mina ben när de var orakade och hon utbrast: Du ser ut som en karl!!!  Se till att inte ha rakhyvlar synliga för henne.
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2008, 22:54)  "av barn och fyllgubbar får man höra sanningen..."  Är inte det samma demografiska grupper som sägs ha gudomligt beskydd också? Undrar om det har med varandra att göra
Aqvakul
06-05-2008, 19:03
CITAT (LadyG @ 06-05-2008, 19:36)  Är inte det samma demografiska grupper som sägs ha gudomligt beskydd också? Undrar om det har med varandra att göra  möjligen naivitet och bristande förmåga att reda sig själva....
CITAT (LadyG @ 05-05-2008, 10:13)  Sant, andra får göra som de vill. Det är bara min egen eventuella behåring jag skyr som pesten  Fast jag vet ju varför. Man känner sig gruvligt ofräsch om man spinger och är luden under armarna, det har jag testat. Och tightsen kliar grymt mycket om man är långhårig på benen..! Precis. När man tränar på gym så tvingas man ju se sig själv förhållandevis lättklädd året runt - då gäller inga årstidsrutiner vad gäller behåringsavlägsnande. Always är ett måste (för mej).
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 20:03)  möjligen naivitet och bristande förmåga att reda sig själva....  Du har en poäng CITAT (stina @ 06-05-2008, 20:37)  Precis. När man tränar på gym så tvingas man ju se sig själv förhållandevis lättklädd året runt - då gäller inga årstidsrutiner vad gäller behåringsavlägsnande. Always är ett måste (för mej).  Mig också, jag skulle känna mig som en Yeti på gymmet. Å andra sidan känner jag sådana som inte rakar benen någonsin och det är inte vanprydande på dem, så jag kanske inte behöver raka benen av estetiska skäl. Fast tightsen skulle driva mig tillvanvett däremot och jag skulle se konstig ut när jag försöker springa och klia mig på benen samtidigt...
CITAT (LadyG @ 06-05-2008, 21:48)  Du har en poäng Mig också, jag skulle känna mig som en Yeti på gymmet. Å andra sidan känner jag sådana som inte rakar benen någonsin och det är inte vanprydande på dem, så jag kanske inte behöver raka benen av estetiska skäl. Fast tightsen skulle driva mig tillvanvett däremot och jag skulle se konstig ut när jag försöker springa och klia mig på benen samtidigt... JAg säger bara en sak... Nylonstrumpor och 7mm stubb... Smärta!
CITAT (Tosan @ 06-05-2008, 23:21)  JAg säger bara en sak... Nylonstrumpor och 7mm stubb... Smärta! Nylonstrumpbyxor + ingen stubb ... hade jag idag. Var så jädrans sjuk i ett par timmar på em ... bara för att jag hade glömt tvätta strumpbyxorna innan anv. Jag tål inte dem före tvätt .. får utslag, hetta och obeskrivlig klåda .. ta antihistamin, smörja, smörja, inte riva alltför hårt så jag slipper svårläkta sår. Nu ska jag ALDRIG mer glömma tvätta innan.
Tights och nylonstrumpor har en förmåga att vara fruktansvärt osköna om man råkar ha det minsta behåring, ju mer hår ju värre också!
Läskigt med kemikalierna Netha, det måste vara något från tillverkningen som blivit kvar. Det kan ju aldrig vara nyttigt, oavsett om man får utslag eller ej. Jag får besvär av nya lakan, om jag inte tvättar dem först förståss, men inte alls i din magnitud.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|