Full version: Victoria svensson
Sidor: 1, 2
aanderss
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...ticle2632206.ab

är hon lesbisk och hennes partner fött barnet eller?
Berith
Läser inte aftonbladet....

Jag antar att du skojar? unsure.gif Varför skulle inte en lesbisk kvinna kunna föda barn...??
aanderss
hon har ju inte varit gravid för hon har ju spelat fotboll som vanligt

CITAT (Berith @ 08-06-2008, 13:33) *
Läser inte aftonbladet....

Jag antar att du skojar? unsure.gif Varför skulle inte en lesbisk kvinna kunna föda barn...??

läser du inte så fattar du inte vad jag menar
eden
Att tjejer får barn är väl inte kontigt. I USA är det en tjej som opererat sig till man?? och och nu väntar barn!!!Hur konstigt är det????....
aanderss
Jag menar inte att de skulle vara konstigt
Ralf
på www.flashback.info finenr du "allt".

http://www.flashback.info/showthread.php?t=688425

eden
CITAT (aanderss @ 08-06-2008, 13:57) *
Jag menar inte att de skulle vara konstigt

Att en "man" föder barn tycker JAG är konstigt eller????
aanderss
CITAT (Ralf @ 08-06-2008, 13:57) *
på www.flashback.info finenr du "allt".

http://www.flashback.info/showthread.php?t=688425

nu förstår jag hur de ligger till

CITAT (eden @ 08-06-2008, 14:01) *
Att en "man" föder barn tycker JAG är konstigt eller????

jag menar att tjejer föder barn så klart
Christer i Falköping
Skit samma vilket. Bara de uppfostrar flickebarnet till att bli en lika bra fotbollsspelare som hon är laugh.gif
Christer.
aanderss
CITAT (Christer i Falköping @ 08-06-2008, 14:10) *
Skit samma vilket. Bara de uppfostrar flickebarnet till att bli en lika bra fotbollsspelare som hon är laugh.gif
Christer.

ja bara hon blir boisare rotfl.gif
Berith
CITAT (aanderss @ 08-06-2008, 13:53) *
hon har ju inte varit gravid för hon har ju spelat fotboll som vanligt
läser du inte så fattar du inte vad jag menar

Aha, jag trodde du undrade över hur hon kunde få barn när hon är lesbisk. slap.gif

Är det inte hon som har en tatuering med L8 - Lotta (eller Leight... rolleyes.gif ) vilket jag tolkat som att hennes flickvän heter Lotta?
aanderss
CITAT (Berith @ 08-06-2008, 15:12) *
Aha, jag trodde du undrade över hur hon kunde få barn när hon är lesbisk. slap.gif

Är det inte hon som har en tatuering med L8 - Lotta (eller Leight... rolleyes.gif ) vilket jag tolkat som att hennes flickvän heter Lotta?

nä de är lotta shelin. victorias sambo lär heta camilla
Aqvakul
Grattis Victoria! blomma.gif
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 08-06-2008, 19:58) *

Från mig med! tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 08-06-2008, 19:58) *

Instämmer! Va kul! blomma.gif
Betty
Grattis Vickan! rose.gif
Berith
CITAT (aanderss @ 08-06-2008, 18:33) *
nä de är lotta shelin. victorias sambo lär heta camilla

Ok, hade ingen aning om vem, hörde bara att det var nån som hade det.
krellus
Jag tror inte att ni förstår vilken chock det här höll på att bli. Hon ska bli frisk och vara redo för startelvan i Djurgården och så tror man helt plötsligt att hon ligger på BB. Vilken rysare... flirting.gif (OBS! skämt)

Grattis Vickan!!!
Gossen Ruda
Har hon varit skengravid under tiden måntro? Undrar om fadern är känd? Barnet kanske vill veta det så småningom.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2008, 09:42) *
Har hon varit skengravid under tiden måntro? Undrar om fadern är känd? Barnet kanske vill veta det så småningom.

Sexistiska skämt slipper vi helst, eller?
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2008, 09:57) *

Inget skämt utan blodigt allvar.
Berith

Det kanske står nånstans? Om fadern menar jag, om han är "känd" eller inte. Det behöver ju inte gått till på naturlig väg sas, utan varit donation även om fadern är känd av modern. Liksom...

När Lotta Bromé fick barn var ju fadern både känd och kändis.
Ralf

Ser inget sexistiskt eller ens roligt i Rudas inlägg
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2008, 09:42) *

Riktigt dumt och onödigt inlägg. Ibland låter du som en skvallerkärring Ruda och det känns väldigt trist.
Nostalgia
Vem som nu än är din mor, far, känd eller okänd

Välkommen till världen Pussgurkan wub.gif

Hoppas du blir en duktig handbollstjej tummenupp.gif giggle.gif
Berith
CITAT (Stintan43 @ 09-06-2008, 11:28) *
Riktigt dumt och onödigt inlägg. Ibland låter du som en skvallerkärring Ruda och det känns väldigt trist.

Vill du förklara hur du menar med det här? Varför får han inte undra över vem som är fadern? Eller om båda "mammorna" känner av graviditeten?

Skulle också tro att barnet vill veta sitt ursprung senare....
*Stintan*
CITAT (Berith @ 09-06-2008, 12:05) *
Vill du förklara hur du menar med det här? Varför får han inte undra över vem som är fadern? Eller om båda "mammorna" känner av graviditeten?

Skulle också tro att barnet vill veta sitt ursprung senare....

Tror inte en sekund på att han undrade om båda "mammorna" kände av graviditeten. Ja varför ska han bry sig om vem som är fadern? Det finns väl ingen som helst anledning att spekulera om den saken. Det finns inget som säger att "mammorna" inte skulle veta vem som är far till barnet.

Jag såg helt enkelt Rudas inlägg som fördomsfullt eftersom jag vet hans åsikt om homopar.
Snigelhatare
Även om inte vi har med att göra vem som är fadern så har väl barnet rätt att veta det. Det är väl alltfler som söker sina biologiska föräldrar oavsett om de är adopterade eller kommer från en donator. Det har ju ingen betydelse om föräldrarna är homo eller heterosexuella. Barnet vill väl veta det ändå.
Aqvakul
CITAT (Snigelhatare @ 09-06-2008, 14:48) *
Även om inte vi har med att göra vem som är fadern så har väl barnet rätt att veta det. Det är väl alltfler som söker sina biologiska föräldrar oavsett om de är adopterade eller kommer från en donator. Det har ju ingen betydelse om föräldrarna är homo eller heterosexuella. Barnet vill väl veta det ändå.

Absolut, men jag är liksom Stintan helt övertygad om att det inte var omsorgen om detta som föranledde Gossens kommentar.....
*Stintan*
CITAT (Snigelhatare @ 09-06-2008, 14:48) *

Självklart är det så och jag har inte påstått något annat. För mig är det så självklart så att det inte ens behöver påpekas. I övrigt är det som Aqvakul säger.
Bettis
Förmodligen vet dom säkert vem som är pappan och säkert får barnet reda på hur det ligger till i framtiden, just nu kanske dom tycker att vi inte har med det att göra.
mamamaggan
CITAT (Bettis @ 09-06-2008, 15:32) *
Förmodligen vet dom säkert vem som är pappan och säkert får barnet reda på hur det ligger till i framtiden, just nu kanske dom tycker att vi inte har med det att göra.

tummenupp.gif

Det är ju en sak mellan föräldrarna , både de biologiska och de som uppfostrar barnet, och barnet så det angår inte oss.

Är övertygad om att barnet får det bra och att vi inte behöver bekymra oss .

netaave
CITAT (Berith @ 09-06-2008, 10:46) *
När Lotta Bromé fick barn var ju fadern både känd och kändis.

Va har hon fått barn?? Med vem???
Neta som inte hänger med i skvallerpressen biggrin.gif
Men av naturen nyfiken biggrin.gif biggrin.gif
aanderss
CITAT (netaave @ 09-06-2008, 15:52) *

henrik olsson
Berith
CITAT (Stintan43 @ 09-06-2008, 13:00) *
Tror inte en sekund på att han undrade om båda "mammorna" kände av graviditeten. Ja varför ska han bry sig om vem som är fadern? Det finns väl ingen som helst anledning att spekulera om den saken. Det finns inget som säger att "mammorna" inte skulle veta vem som är far till barnet.

Jag såg helt enkelt Rudas inlägg som fördomsfullt eftersom jag vet hans åsikt om homopar.

Så bra att du vet så mycket om oss andra här, hur vi är och tycker och tänker. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Då tar vi en vända till. Nej, jag gillar inte homosvängen och särskilt inte den epedemiartade utbredningen. Ursäkten att det är medfött kan vi slopa nu, det gäller bara för en bråkdel. Hur skulle man annars förklara att frekvensen är mycket större i samhällen där det är accepterat än i andra där det inte accepteras. Förklaringen med förtryck av homos räcker inte. Men för mig kvittar det, var och en får göra som han eller hon vill, fast om en bög skulle stöta på mig inser han snart att det var ett gruvligt misstag. Kommer att tänka på Peter Tjajkovskijs Nötknäpparsviten.

Det är bara det att när man börjar blanda in barn som jag börjar reagera. Det är precis som om varje kvinna har rätt att föda ett barn utan att man börjar prata om barnets rättigheter. Det borde vara en grundlagsskyddad rättighet att varje barn skall ha rätt att veta sina föräldrar och det finns bara två föräldrar, en pappa och en mamma. Ur biologisk synpunkt, sen går jag inte in på alla andra mer eller mindre krystade konstellationer.

I artikeln står det att dom är gifta men det måste vara i något annat land för än går det väl inte i Sverige? Åtminstone inte för 10 år sen. Förmodligen har väl inseminationen också skett i något annat land för det var väl ganska nyss det blev tillåtet här, mindre än 9 månader iaf tror jag. I såna fall brukar inte fadern vara känd, därav min kommentar. Beträffande Victorias förälderskap är hon enligt min mening inte mer förälder än om dom beställt barnet via postorder. Det kan gå bra men det kan också gå åt skogen, dock anser jag att ett uppväxande barn behöver både en manlig och en kvinnlig vårdnadshavare och förebild.

Till sist en reflektion över vissas kommentarer över min kommentar. Det är oftast samma personer som lägger näsan i blöt. I Sverige har vi yttrandefrihet vilket innebär att jag har rätt att uttrycka min åsikt så länge som forumägarna accepterar detta. Passar inte mina åsikter så skit i det, sköt era egna affärer. Om jag inte gillar pluttinuttigheterna och lyckönskningarna så skriver jag det och inga beska kommentarer kan få mig att upphöra. Det blir bara värre ju mer ni försöker pådyvla mig er uppfattning.

God middag.
Berith
CITAT (netaave @ 09-06-2008, 15:52) *

Joodu, hon fick en dotter hösten 2006 - skvallerpressen. flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2008, 17:20) *
Då tar vi en vända till. Nej, jag gillar inte homosvängen och särskilt inte den epedemiartade utbredningen. Ursäkten att det är medfött kan vi slopa nu, det gäller bara för en bråkdel. Hur skulle man annars förklara att frekvensen är mycket större i samhällen där det är accepterat än i andra där det inte accepteras. Förklaringen med förtryck av homos räcker inte. Men för mig kvittar det, var och en får göra som han eller hon vill, fast om en bög skulle stöta på mig inser han snart att det var ett gruvligt misstag. Kommer att tänka på Peter Tjajkovskijs Nötknäpparsviten.

Det är bara det att när man börjar blanda in barn som jag börjar reagera. Det är precis som om varje kvinna har rätt att föda ett barn utan att man börjar prata om barnets rättigheter. Det borde vara en grundlagsskyddad rättighet att varje barn skall ha rätt att veta sina föräldrar och det finns bara två föräldrar, en pappa och en mamma. Ur biologisk synpunkt, sen går jag inte in på alla andra mer eller mindre krystade konstellationer.

I artikeln står det att dom är gifta men det måste vara i något annat land för än går det väl inte i Sverige? Åtminstone inte för 10 år sen. Förmodligen har väl inseminationen också skett i något annat land för det var väl ganska nyss det blev tillåtet här, mindre än 9 månader iaf tror jag. I såna fall brukar inte fadern vara känd, därav min kommentar. Beträffande Victorias förälderskap är hon enligt min mening inte mer förälder än om dom beställt barnet via postorder. Det kan gå bra men det kan också gå åt skogen, dock anser jag att ett uppväxande barn behöver både en manlig och en kvinnlig vårdnadshavare och förebild.

Till sist en reflektion över vissas kommentarer över min kommentar. Det är oftast samma personer som lägger näsan i blöt. I Sverige har vi yttrandefrihet vilket innebär att jag har rätt att uttrycka min åsikt så länge som forumägarna accepterar detta. Passar inte mina åsikter så skit i det, sköt era egna affärer. Om jag inte gillar pluttinuttigheterna och lyckönskningarna så skriver jag det och inga beska kommentarer kan få mig att upphöra. Det blir bara värre ju mer ni försöker pådyvla mig er uppfattning.

God middag.

Jag säger absolut inte emot dig om att alla barn ska ha rätt att veta vilka föräldrarna är. Det borde vara en självklarhet som jag tidigare sagt. Beträffande insemination behöver man inte åka utomlands. Det finns många som fixar det själva. Barn i samkönade förhållanden saknar inte nödvändigtvis förebilder av båda könen och ofta förekommer delad vårdnad mellan föräldrarna. Det kan gå bra eller åt skogen i alla förhållanden inte bara samkönade. Hur många ensamstående föräldrar finns det inte. Det är väl ingen som idag tycker att det är fel eller?

Beträffande Viktorias föräldraskap är det ju inte ett föräldraskap i juridisk mening om hon nu inte adopterar barnet vill säga. Hon får väl kalla sig bonusmamma då eller nåt. Vad hon kallar sig är det ju ingen som vet, vi vet ju bara vad som står i tidningen. Det spelar väl ingen roll vad hon kallar sig.

Javisst du har rätt att uttrycka din åsikt men det har även jag utan att du ska behöva kalla det för att lägga näsan i blöt. Att försöka pådyvla dig min uppfattning har jag aldrig försökt och tänker inte heller göra men även om vi har olika åsikter så har vi faktiskt samma rätt att uttrycka dom.
Gunilla T
Detdär om att homosexualiteten ökar i samhällen där det är accepterat är onekligen ett djärvt påstående.

Kan du lämna statistik och källhänvisningar Ruda?

Likaså till påståendet att endast en bråkdel av de homosexuella är det från födseln.

Hur stor del då? Källhänvisning och statistiskt underlag önskas även om detta påstående.
netaave
CITAT (aanderss @ 09-06-2008, 16:26) *
henrik olsson

Jaha och vem är det då?
Vad är han känd för?
Berith
CITAT (netaave @ 09-06-2008, 19:08) *
Jaha och vem är det då?
Vad är han känd för?

Kolla min tidigare länk. yes.gif
Aqvakul
Henrik Olsson är en svensk programledare, som bland annat lett programmen Voxpop, Jupiter och Melodifestivalen 2001 i SVT. Han har även varit resereporter i programmet Packat & Klart i samma kanal och arbetat som reporter på Nöjesnytt på SVT och SVT24 där han övervakade nöjesvärlden, och senast Melodifestivalen 2007. Han har varit programledare i de populära radioprogrammen Ketchup sommarlov, Nattliv, Sommartoppen och P3Mix. Numera arbetar han främst med radio, hörs i P4 Premiär och i P4 Radio Stockholm 103,3.

Henrik Olsson bor tillsammans med pojkvännen Oscar Målevik och har en dotter, Bonnie Tora Henriksdotter Bromé, tillsammans med Lotta Bromé.

Bettis
thanks.gif Aqvakul visste inte heller riktigt vem han var.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2008, 19:14) *
Henrik Olsson är en svensk programledare, som bland annat lett programmen Voxpop, Jupiter och Melodifestivalen 2001 i SVT. Han har även varit resereporter i programmet Packat & Klart i samma kanal och arbetat som reporter på Nöjesnytt på SVT och SVT24 där han övervakade nöjesvärlden, och senast Melodifestivalen 2007. Han har varit programledare i de populära radioprogrammen Ketchup sommarlov, Nattliv, Sommartoppen och P3Mix. Numera arbetar han främst med radio, hörs i P4 Premiär och i P4 Radio Stockholm 103,3.

Henrik Olsson bor tillsammans med pojkvännen Oscar Målevik och har en dotter, Bonnie Tora Henriksdotter Bromé, tillsammans med Lotta Bromé.

Aha! är det han!! slap.gif

Jag trodde det var han i min länk där ovan...
*Stintan*
Det är väl samma.
Solstorm
Jag har faktiskt gått omkring och saknat Lotta Bromé ett tag. Har inte sett henne på tv på jättelänge. Hon är ju så bra och vilken underbar röst hon har. Hon ska väl inte vara mamma på heltid hur länge som helst.
Bettis
CITAT (Solstorm @ 09-06-2008, 19:58) *
Jag har faktiskt gått omkring och saknat Lotta Bromé ett tag. Har inte sett henne på tv på jättelänge. Hon är ju så bra och vilken underbar röst hon har. Hon ska väl inte vara mamma på heltid hur länge som helst.

Hon har kört igång P4 måndag-torsdag mellan 13 och 15, lyssnar varje dag på henne, gillar henne jättemycket som du säger hon har en väldigt trevlig röst.
Solstorm
CITAT (Bettis @ 09-06-2008, 20:03) *
Hon har kört igång P4 måndag-torsdag mellan 13 och 15, lyssnar varje dag på henne, gillar henne jättemycket som du säger hon har en väldigt trevlig röst.

Jag som bara hör på radio när jag kör bil och då endast på P1. Får väl sätta på radion lite mer.
Jag vill gärna slå ett slag för radions P1. Tycker att den är allmänbildande. Ofta så är det något som först verkar tråkigt men så blir man intresserad ändå. Tycker att det har hjälpt mig att förstå mycket. Hade jag läst programtablån innan skulle jag aldrig sätta på det, men fången i bilen med radion så upptäckar man att mycket är intressant som man inte tänkt på innan. Jag avskyr flamsprogram där de pratar bara för att käften ska gå utan att de har något att säga.
Bettis
Håller med dig, lyssnar mycket på P1 har problem med att lyssna på viss musik, men när Lotta är kl 13 så lyssnar jag.
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 09-06-2008, 20:23) *
Jag som bara hör på radio när jag kör bil och då endast på P1. Får väl sätta på radion lite mer.
Jag vill gärna slå ett slag för radions P1. Tycker att den är allmänbildande. Ofta så är det något som först verkar tråkigt men så blir man intresserad ändå. Tycker att det har hjälpt mig att förstå mycket. Hade jag läst programtablån innan skulle jag aldrig sätta på det, men fången i bilen med radion så upptäckar man att mycket är intressant som man inte tänkt på innan. Jag avskyr flamsprogram där de pratar bara för att käften ska gå utan att de har något att säga.

Med risk för att befästa OT - så vill jag passa på att instämma P1 är både nyttigt och trevligt! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon