Sidor: 1, 2
mojan
Är det bara jag som upplever att Odla.nu blivit så långsamt??? Jag har ny dator, god kapacitet i bredbandet och andra sajter jag surfar på går snabbt. Odla är en favvosida som jag förut var inne på dagligen men när det tar en eeeeeeeeevighet att växla sida så ger jag upp. -cry-.gif
Calypso_bulbosa

ranting.gif Vi är många som upplever samma dilemma!Fortfarande inget svar,på var felet ligger... rtfm.gif Säger som dig,börjar att ledsna tyvärr,på allt krångel med just Odla... sad.gif
*Stintan*
Men skicka ett mail till admin och fråga.
Det gjorde jag och svaret jag fick har jag lagt i tråden i småprat men det är ju ett tag sedan så dom borde ju kunna svara lite bättre nu.

Själv har jag inte haft samma problem.
mojan
Jag skrev till Odla för länge sedan utan att det blivit ett dugg snabbare. Jag ska kolla ditt meddelande i Småprat, tack. Jag gillar Odla och det vill jag kunna fortsätta med.
månkan
Idag så skuttar jag igenom avdelningarna som en ekorre på speed.
Och den enda skillnaden från igår morse är att jag använder firefox som webläsare istället för internet explorer.
Kanske var bytet av läsare det som gjorde susen. Vad tror ni, som är datakunniga? Hälsn. Månkan
Krolliljan
Jag har internet explorer och har inte haft problem med tröghet sen i vintras när det var en period men seghet. smile.gif
sqrulan
Jag hadde givit upp ett tag bara för att det tog sådan tid,nu har
jag inte samma problem längre! bravo.gif
mojan
Jag prövade att använda Firefox som månkan tipsade om och det gick mycket snabbare! Men jag vill ha Explorer som jag är van vid. sad.gif
Maggan H
Håller med, så himla segt så man blir vansinnig! Tycker det har blivit mycket sämre sen reklamen kom in. Är inte inne här så ofta längre.
Christer i Falköping
Har det varit många problem här på Odla? Inga som jag märkt i alla fall. Fast en gång gick det lite långsamt det måste jag medge. Har I. explorer.
Christer.
Netha
Tror att de flesta, precis som jag, inte alls har några problem.

Tycker det är dålig stil av ansvariga att inte i forumet informera om
vad som görs åt problemet och om det finns någon ljusning i sikte. *tummen ner*

Platinum
Jag är visserligen nyregistrerad, men jag upplever nog forumet lite långsamt jämfört med andra jag besöker (akvarieforum).

Tror nog det kan ha att göra med servern forumet ligger på och trafiken. Ju fler besökare desto slöare går det....det är uppfattningen jag fått hittills iaf.
Gillan
CITAT (Netha @ 21-06-2008, 22:01) *
Tror att de flesta, precis som jag, inte alls har några problem.

Tycker det är dålig stil av ansvariga att inte i forumet informera om
vad som görs åt problemet och om det finns någon ljusning i sikte. *tummen ner*

Jag tror, tvärt emot dig att det är väldigt många som har problem, men att de ger tusan i att gnälla, eftersom de kanske ändå inte blir hörda.

Själv försökte jag skicka en " Midsommarhälsning " häromdan. När jag tryckte på "skicka" försvann hälsningen, och jag fick ett medellande om att jag inte var inloggad!!!! ( inte första gången ). Jag menar, hur skulle jag all kunna skriva om jag från början inte varit inloggad!!!???

Jag gör ingen större affär av det längre, men tråkigt är det och just nu fungerar det alldeles ypperligt bravo.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 22-06-2008, 07:29) *
Jag tror, tvärt emot dig att det är väldigt många som har problem, men att de ger tusan i att gnälla, eftersom de kanske ändå inte blir hörda.

---

Jag gör ingen större affär av det längre, men tråkigt är det och just nu fungerar det alldeles ypperligt bravo.gif

Håller med, tror också att det är väldigt många som har problem. Det märks väl ganska väl på att antalet inlägg minskat - och minskar! Skulle tro att det är ganska många som helt enkelt lämnat Odla för det här.

Såg att det förbenade Bredbandsbolagets trögflytande reklam kommit tillbaka. nono.gif Det är bara att uppdatera sidan tills det byter reklam och förhoppningsvis blir nåt mer lättflytande så funkar det ganska ok igen.

Men nåt som jag retar mej på är när den här diskussionen kommer upp emellanåt och nån hela tiden sticker emellan med sitt "neeeejdå, det funkar så bra såååå!". thumbdown.gif

Gillan
CITAT (Berith @ 22-06-2008, 08:11) *
Men nåt som jag retar mej på är när den här diskussionen kommer upp emellanåt och nån hela tiden sticker emellan med sitt "neeeejdå, det funkar så bra såååå!". thumbdown.gif

Egentligen så håller jag med dig, men samtidigt så måste ju de som det fungerar ypperligt för också få göra sin rört hörd laugh.gif
*Stintan*
Jag tycker också att det är urdåligt att admin inte ids informera på forumet om vad dom eventuellt gör för att avhjälpa problemet. Dom är ju inte ovetande om det och jag bad dom i ett PM om att dom skulle informera och jag påpekade även att många håller på att tröttna.

Sluta reta dig Berith var glad att folk engagerar sig istället. Eller tycker du att jag ska be om ursäkt för att jag lagt mig i. Jag bryr mig och har både startat tråd och PM:at admin om problemet trots att jag själv endast vid något enstaka tillfälle märkt av att det segat. Jag bryr mig därför att jag inte vill att en massa trevliga kunniga människor slutar att vara på forumet. Dessutom tycker jag det är intressant att få veta att inte alla har samma problem vilket är lite märkligt. Åtminstone funderar jag en del över vad det kan bero på.

Undrar om det hjälper om vi mailbombar dom(admin alltså)?
mojan
Nu ska i alla fall "mejlbomba" med ännu ett mejl till Odla. Det är väl bra om vi som har problem skriver till dem. Jag använder nu Firefox när jag går in på Odla och det går riktigt bra men jag tycker att min vanliga Explorer ska kunna användas.
Berith
CITAT (Stintan43 @ 22-06-2008, 10:23) *
---

Sluta reta dig Berith var glad att folk engagerar sig istället. Eller tycker du att jag ska be om ursäkt för att jag lagt mig i. Jag bryr mig och har både startat tråd och PM:at admin om problemet trots att jag själv endast vid något enstaka tillfälle märkt av att det segat. Jag bryr mig därför att jag inte vill att en massa trevliga kunniga människor slutar att vara på forumet. Dessutom tycker jag det är intressant att få veta att inte alla har samma problem vilket är lite märkligt. Åtminstone funderar jag en del över vad det kan bero på.

Undrar om det hjälper om vi mailbombar dom(admin alltså)?

Neej jag menar inte att du ska be om ursäkt, du är väl snarare ett exempel på motsatsen mot den/de jag tänkte på tidigare.

Men att hela tiden få svaret "neeeejdå, jag är så glad såååå!" när vi andra berättar hur ledsna vi är över hur det har blivit här, är frustrerande. *då blir jag sån här ---> mad.gif * Det är skillnad mot det du gör, dvs försöker hjälpa oss andra.
*Stintan*
ok!
sqrulan
thumbdown.gif Åhhh,nu har det blivit segt som kola igen,snart slutar
jag helt att logga in här!
Eva i Skåne
Jag hör till dom som nästan gett upp. Saknar mycket att läsa och lära mig en massa nytt, men för att slippa bli så förbenat irriterad har jag låtit bli forumet förutom att kolla efter eventuella pm då och då.
Till min glädje har det funkat utan komplikationer för mig den senaste veckan. Måtte detta vara!!!!
Jag har hela tiden kört med Internet Explorer så det verkar inte vara avgörande - inte här iaf.
embees
Märkligt...!
Jag har inga problem what so ever att vare sig ladda upp bilder eller skicka inlägg. Kanske att det upplevs vara lite trögt då och då men ingen som bekymrar nåt speciellt.
Men det måste vara frustrerande om man har sådana problem.... trostar.gif

Edit; Har IE7

CITAT (Berith @ 22-06-2008, 08:11) *
Håller med, tror också att det är väldigt många som har problem. Det märks väl ganska väl på att antalet inlägg minskat - och minskar! Skulle tro att det är ganska många som helt enkelt lämnat Odla för det här.

Såg att det förbenade Bredbandsbolagets trögflytande reklam kommit tillbaka. nono.gif Det är bara att uppdatera sidan tills det byter reklam och förhoppningsvis blir nåt mer lättflytande så funkar det ganska ok igen.

Visst är det trist när det inte fungerar, det håller jag med om.
Men jag måste väl för 17 få tala om att det inte är alla som har problem, eller hur?
Christer i Falköping
Ja Berith, jag ber om ursäkt för att det fungerar så bra hos mig med, skall aldrig irritera dig med en sådan kommentar igen laugh.gif Kanske är jag härdad efter AoT:s omläggning? Allt känns så mycket bättre och lättare än det gjorde där.
Christer.
Helen i Piteå Zon 5
Jag tillhör den gruppen som det går väldigt seeegt för..... vissa dagar ger jag helt enkelt upp eftersom det tar mellan 30sek till 1min. innan jag kan öppna nya fönster/skriva/skicka inlägg dunno.gif trist är det i alla fall
Berith
CITAT (Christer i Falköping @ 23-06-2008, 21:34) *
Ja Berith, jag ber om ursäkt för att det fungerar så bra hos mig med, skall aldrig irritera dig med en sådan kommentar igen laugh.gif Kanske är jag härdad efter AoT:s omläggning? Allt känns så mycket bättre och lättare än det gjorde där.
Christer.

Äh, strunt i det. slap.gif

Tror att jag ska kommentera olika ämnen mer än vad jag gör. Om nån är ledsen för att deras katt sprungit bort ska jag genast slänga in ett "neeejdå, min Snuffe springer aldrig bort!! bravo.gif " Eller om nån är bedrövad över att rådjuren ätit upp just den växten som h*n lagt ner så mycket jobb och kärlek på så passar det ju med "åååååh, rådjur är ju för härliga! tummenupp.gif " Finns säkert massor med trådar och ämnen som jag kan delta i.

Det känns iaf som om våra klagomål och påpekanden bara är prat i tomma luften, när andra kommer efter och säger att neeejdå, det funkar så bra sååå! Tror ni verkligen att det är nån som vill ta itu med problemet när det sägs att det visst inte är nåt problem?
*Stintan*
Men Berith det är ju därför jag tycker att ALLA som har problem skulle maila admin om det. Det blir ju inte bättre bara för att man skriver i femton trådar att det är segt. Jag tror inte admin förstått att det är så många det segar för.

Dessutom är det faktiskt konstigt att det bara är en del som drabbas och det kan ju ha en viss betydelse när man ska leta efter felet.
embees
CITAT (Stintan43 @ 24-06-2008, 08:57) *
Men Berith det är ju därför jag tycker att ALLA som har problem skulle maila admin om det. Det blir ju inte bättre bara för att man skriver i femton trådar att det är segt. Jag tror inte admin förstått att det är så många det segar för.

Dessutom är det faktiskt konstigt att det bara är en del som drabbas och det kan ju ha en viss betydelse när man ska leta efter felet.

Tja, det var så jag tänkte....... men jag säger det tyst för att Berith inte ska bli upprörd..... flirting.gif
Berith
CITAT (embees @ 24-06-2008, 22:54) *
Tja, det var så jag tänkte....... men jag säger det tyst för att Berith inte ska bli upprörd..... flirting.gif

Åååh vad gulligt av dej!
mojan
Har ni som kontaktat Odla.nu om problemen fått svar?
Netha
Göran och Ingemar sålde för en bra penning, ett populärt, väl fungerande forum
där de var närvarande och snabbt svarade på frågor.

Nu är de "bara" anställda och kanske har de inte längre samma engagemang och intresse av att det ska flyta på smidigt som förr.

Någon annan förklaring kan jag inte hitta till att de inte ens ids svara i trådar där medlemmar klagar och undrar över segt forum.

Mammon ………sad.gif
mojan
Aha, då förstår jag! idea.gif "Förr" fixades saker och man fick svar nu är det helt tyst. Så nu lever hemsidan endast för försäljning av olika växterbjudanden? Men de som ger upp pga tekniska problem köper väl inget heller. wacko.gif
Berith
CITAT (Netha @ 25-06-2008, 22:28) *

Nu är de "bara" anställda och kanske har de inte längre samma engagemang och intresse av att det ska flyta på smidigt som förr.

Någon annan förklaring kan jag inte hitta till att de inte ens ids svara i trådar där medlemmar klagar och undrar över segt forum.

Mammon ………sad.gif

Det där räknas väl som en personlig åsikt och ingenting annat?
Ralf
CITAT (Netha @ 25-06-2008, 22:28) *

Mammon ………sad.gif

Dom sålde inte hela Odla! Så dom är nog inte "bara" anställda fortfarande!
Rätt ska vara rätt!
Netha
CITAT (Ralf @ 26-06-2008, 08:23) *
Dom sålde inte hela Odla! Så dom är nog inte "bara" anställda fortfarande!
Rätt ska vara rätt!

Rätt ska vara rätt yes.gif Nej jag sa aldrig att de sålde hela Odla

Göran och Ingemar sålde för en bra penning, ett populärt, väl fungerande forum.
Ralf
CITAT (Netha @ 26-06-2008, 08:35) *
Rätt ska vara rätt yes.gif Nej jag sa aldrig att de sålde hela Odla

Göran och Ingemar sålde för en bra penning, ett populärt, väl fungerande forum.

Om du sålt nåt så äger du väl det inte längre....
Kan du inte språk eller?

Netha
CITAT (Ralf @ 26-06-2008, 08:39) *
Om du sålt nåt så äger du väl det inte längre....
Kan du inte språk eller?

sweatingbullets.gif nu fick jag läshjälp ...
Stampen äger inte hela ... bara 51%
Betty
Inte ett inlägg mellan kl. 17:23 - 22:12 på avd. Småprat ikväll... Tycker att det varit ovanligt många och långa avbrott på forumet på sistone... De håller förhoppningsvis på att fixa med den där trögheten som så många av oss har problem med nuförtiden... g.gif
Christer i Falköping
Nu fattar jag hur illa det kan vara. Satt igår och försökte läsa inlägg, men när det tar mer än fem minuter för att få in ett inlägg, då tröttnar man. Skall också skicka meddelande om problemet!
Christer.
Krolliljan
Jag hade stora svårigheter att ta mig in igår. sad.gif Kom in ngn gång och då tog det kanske 5 min att växla sida och jag kunde inte göra ngt inlägg. Så nu vet jag också hur det kan vara. PM:ar jag med.
Platinum
Igår måste det varit nått rejält spunk iaf. Kastades ur forumet runt halvsex och först nu flyter det igen, var segt som sirap imorse men kom ju fram iaf.
*Stintan*
Och ingen kan tänka sig att avbrottet i går kväll kan bero på att man faktiskt jobbar med problemet?

Som jag sagt tidigare flera gånger så har åtminstone jag fått svar på mail, enligt nedan.

"Hej
Vi håller på att undersöka olika uppgraderingsmöjligheter för att få
snabbare server med bättre kapacitet.
Mvh
Göran Carlsson"

För mig låter det som om servern Odla ligger på inte har kapacitet att klarar det stora forumet samtidigt som man har en så omfattande reklam. Problemen började ju när det blev denna mängd av reklam. Det kostar att driva ett sådant här forum och därför är reklamen nödvändig. Ingen reklam = inget forum. De nya majoritetsägarna har säkert vinstintressen varför annars köpa in sig. Man kan inte ta bort reklamen helt enkelt trots att själva forumet blir lidande. Man kan inte skylla Göran och Ingemar för detta utan bara hoppas att dom verkligen försöker göra något åt det. Det borde ju vara av intresse även för ägarna att forumet fungerar på ett bra sätt.

Det verkar konstigt om ingen annan än jag fått svar på sina mail. Det kan ju knappast vara så att det bara är jag som mailat om problemet och fått svar, men det som förvånar mig och jag tycker är synd är att dom inte meddelar i forumet vad dom pysslar med.
Gillan
Så här skrev jag till adm. idag på morgonen, och jag vet att de/någon har läst mitt mail eftersom jag fått det bekräftat via e-post:

Hej på er! Jag undrar om ni har sett på forumet att det är många som allt för ofta har problem med att Odla inte fungerar som det ska? Det är segt som sirap ibland och ibland går det varken att svara i trådar eller PM! Det största problemet för de flesta, och även för mig, verkar vara att det ENDAST är på Odla problemet uppstår. Vare sig ni vet varför det är problem eller inte, kan ni väl skriva nåt i "Support" om det så att vi vet att ni är uppmärksamma på problemet. Tack på förhand och för ett annars underbart forum. Ha en skön sommar/Gillan

Så nu är det bara att hoppas på att någon av dem säger nåt här. För mig räcker det att veta att de är uppmärksamma och att de förhoppningsvis försöker göra något åt det.

Sen håller jag med Betty om att det finns en massa andra trevliga saker att göra än att hänga här, men samtidigt så innehåller Odla så mycket info som jag har användning av. Att då inte ens kunna bläddra bland sidorna är ganska frustrerande crying.gif

Annars har jag nog blivit ganska "av-Odlaitiserad" giggle.gif
Gåsis
Jag blir oxå ofta jättetrött på att det går så långsamt ibland och jag tycker det märks att det blir färre och färre som orkar vara kvar. Använder IE7 och på andra datorn har jag Firefox. Ibland kan det hjälpa att byta dator men långt ifrån alltid. En konstig sak tycker jag är att det funkar bättre om jag öppnar IE och går direkt till odla än om jag har varit på någon annan sidan först. Då kommer det ofta upp en ruta som säger att programmet inte svarar. Men det gör det, om jag bara väljer en annan sida än odla...Skumt.

/Åsa
*Stintan*
thanks.gif Gillan för ditt inlägg! blomma.gif wub.gif
Gillan
CITAT (Stintan43 @ 27-06-2008, 10:06) *
thanks.gif Gillan för ditt inlägg! blomma.gif wub.gif

Du ska inte tacka mig Stintan, det är ju tack vare dig som, åtminstonde jag och säkert fler, fått ändan ur och mailat dem...........så den här blomma.gif får du tillbaka wub.gif
*Stintan*
Blev ju glad att se att någon annan än jag mailat blush.gif flirting.gif
Calypso_bulbosa

kompiskram.gif Vill bara säga,att även jag har mejlat dem,bara så att ni vet... yes.gif
mojan
Jag (som satte igång denna tråd) har mejlat två gånger. sad.gif
Eva i Skåne
Vet knappt om jag vågar berätta, med tanke på alla som har kvar problemen, men nu har det funkat som på gamla goda tiden för mig i två veckor yahoo.gif
Till alla er som har kvar sirapen vill jag beklaga. Det är sååå frustrerande.
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 30-06-2008, 21:57) *
Vet knappt om jag vågar berätta, med tanke på alla som har kvar problemen, men nu har det funkat som på gamla goda tiden för mig i två veckor yahoo.gif
Till alla er som har kvar sirapen vill jag beklaga. Det är sååå frustrerande.

Och hur f*n bar du dej åt då????? confused.gif
Här är det värre än någonsin ranting.gif ranting.gif
Det går knappt att öppna och läsa i trådarna...Hinner ju koka kaffe medans den öppnar en tråd -fear-.gif crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon