Sidor: 1, 2
Anic
Jag har inte haft problem förut, och när folk började starta trådar om hur segt det är funderade jag på om det var deras dator som krånglade. Men den senaste tiden har odla börjat segna för mig också då och då, och ibland har jag inte kommit in alls, medan andra dagar, som idag går det som smort.

För mig verkar det inte inte finnas något logiskt samband för när det går segt eller smort.
Berith
Här har det också varit helt ok ett tag nu och jag har inte gjort nånting. Samma gamla dator och samma gamla uppkopplingar m.m.

Så det finns nog inget logiskt i vilka som drabbas, även om det låter som om det växlar - dom som haft trögt förut har fått det snabbare, och dom som hade snabbt förut har fått sirapen.

Det är kanske inte snällt sagt, men skönt att höra att andra nu fått se vad vi pratat om. Det är inte roligt när det känns som om man inte blir "trodd"... unsure.gif
Ingrid Zon3
Jag kanske inte tillhör de allra flitigaste forumbesökarna, men jag har varit inne flera gånger i veckan i vår i alla fall. I helgen stötte jag för första gången problemet som ni beskrivit. Så kan man ju inte ha det! 5 minuter för att få upp forumsidan!

Det konstiga är att när jag stängde ner webbläsaren (IE7) och sen gick in på odla direkt igen, så fick jag de svarstider jag är van vid, dvs inga problem. Kan man hamna i en "långsam kö" på siten?
Monaxe
Tillhör de som inte haft några problem med hastigheten förut, men denna senaste veckan har ju varit helt hopplös!

Ibland (om man har tur) kommer man in i chatten, men helt plötsligt ramlar man ut, och sedan är det tvärnit att komma in igen.

Men forumen är ju helt klart det sämsta...så långsamma att man hinner sätta på middagen under tiden man väntar...
Bara det inte blir som på AoT här oxå... det vore ju bedrövligt.... att reklamen är så tung att forumen inte orkar...

edit:glömde att skriva att även jag har mailat...
*Stintan*
CITAT (Berith @ 02-07-2008, 06:39) *
Här har det också varit helt ok ett tag nu och jag har inte gjort nånting. Samma gamla dator och samma gamla uppkopplingar m.m.

Så det finns nog inget logiskt i vilka som drabbas, även om det låter som om det växlar - dom som haft trögt förut har fått det snabbare, och dom som hade snabbt förut har fått sirapen.

Det är kanske inte snällt sagt, men skönt att höra att andra nu fått se vad vi pratat om. Det är inte roligt när det känns som om man inte blir "trodd"... unsure.gif

Verkligen synd om du har tagit det för att inte bli "trodd" för jag har svårt att tänka mig att någon menat så. Däremot tycker jag fortfarande att det är märkligt att bara en del har drabbats. Nu har ju admin själv pratat om att servern är otillräcklig vilket då skulle vara förklaringen till segheten men varför drabbas då inte alla kan man undra.

Väntar med spänning på att få höra om några av er som mailat fått svar.
Maggan H
Jag har inga som helst problem helt plötsligt sedan två dar tillbaka, har inte gjort nåt på egna datorn. confused.gif Har också IE7.
Anic
CITAT (Berith @ 02-07-2008, 06:39) *

Men det handlade ju aldigt om att ni inte blir trodda utan att man i första hand misstänkte att det var eran dator som krånglade till det, jag har själv problem med att komma in på agrias och västraffiks hemsida, men eftersom inga andra verkar ha det är det nog något med min dator även om andra sidor funkar utmärkt med min dator.
Berith
Kan såklart inte prata för dom andra, men för mej handlade det om det. Att inte bli trodd, det kändes iaf så. Så fort det startades en tråd om "sirapen på Odla" eller "varför går det så trögt?" så kom ju nån in och sa att det går inte alls trögt. Det gick ju till och med fort som tåget, eller hur det uttrycktes.
Gillan
CITAT (Berith @ 03-07-2008, 05:57) *
Kan såklart inte prata för dom andra, men för mej handlade det om det. Att inte bli trodd, det kändes iaf så. Så fort det startades en tråd om "sirapen på Odla" eller "varför går det så trögt?" så kom ju nån in och sa att det går inte alls trögt. Det gick ju till och med fort som tåget, eller hur det uttrycktes.

Jag förstår hur du menar Berith. Jag har också upplevt det så att "det skulle ha varit mig och min dator" det skulle vara "fel" på! Samtidigt har jag ju vetat att så inte varit fallet eftersom "jag och min dator" fungerat alldeles förträffligt i alla andra sammanhang!

För övrigt så väntar även jag fortfarande på svar från adm. angående min förfrågan whistling.gif .......................den som väntar på något gott väntar aldrig förgäves sägs det ju blush.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 03-07-2008, 08:29) *
Jag förstår hur du menar Berith. Jag har också upplevt det så att "det skulle ha varit mig och min dator" det skulle vara "fel" på! Samtidigt har jag ju vetat att så inte varit fallet eftersom "jag och min dator" fungerat alldeles förträffligt i alla andra sammanhang!

-------

Åh Gullan!! kompiskram.gif Äntligen nån som förstår vad jag pratar om!
Gillan
CITAT (Berith @ 03-07-2008, 12:24) *
Åh Gullan!! kompiskram.gif Äntligen nån som förstår vad jag pratar om!

Mmm, det går bra med Gillan också giggle.gif
Netha
CITAT (Berith @ 03-07-2008, 05:57) *
så kom ju nån in och sa att det går inte alls trögt. Det gick ju till och med fort som tåget, eller hur det uttrycktes.

Japp, nån var jag. smile.gif (fetstilade "nån")

Netha......Funkar perfekt även ikväll .. snabbt som X 2000.

Å så var det några till som liksom jag, inte haft några problem...

månkan ....Idag så skuttar jag igenom avdelningarna som en ekorre på speed.

Krolliljan
....Jag har internet explorer och har inte haft problem med tröghet sen i vintras när det var en period men seghet

scrulan.....Jag hadde givit upp ett tag bara för att det tog sådan tid,nu har
jag inte samma problem längre!

Christer i Falköping.....Har det varit många problem här på Odla? Inga som jag märkt i alla fall

embees.....Jag har inga problem what so ever att vare sig ladda upp bilder eller skicka inlägg
TRÖGT IDAG?

aanderss ....nä

Bettis.....Här har det gått hur bra som helst alla dagar

Magdis.....peppar peppar* men jag har inte heller haft nåt problem med att det varit segt.

Cathis....Inte segt alls, rullar på som vanligt och har gjort de senaste dagarna

skogstrolll.....jag har inte haft några märkvärdiga hastighetsproblem med Odla senaste dagarna!

Anki på Öland.....Här tar det 3 sekunder och jag har långsammaste ADSL-uppkopplingen.

Biggan.....Jag har reklamen kvar men har inte upplevt forumet som segt på flera månader.

Stintan....Jag har reklamen kvar och har inte upplevt alls att det är segt på forumet.
.

Whiskuchi
......Har aldrig märkt av att det går trögt på odla

Är ju numera inte inne och varken läser eller skriver så ofta, så jag kan inte garantera att det inte "strular" ibland...
men... inte de gånger jag kikar in här iaf. smile.gif

och NÄ ... det är väl ingen som påstått att du ljuger ang trögheten ... vi är många som på olika sätt försökt få
reda på vad som felar och många som mailat admin men inte fått svar.

Faktiskt så har jag "nära" medlemmar i andra delar av landet, som haft samma problem som du Berith
men likväl har varken jag el mina grannar haft det.
Just därför har jag efterlyst svar från admin, ang problemet.
Ralf
CITAT (Netha @ 03-07-2008, 22:42) *
Japp, nån var jag. smile.gif (fetstilade "nån")

Netha......Funkar perfekt även ikväll .. snabbt som X 2000.

Å så var det några till som liksom jag, inte haft några problem...

månkan ....Idag så skuttar jag igenom avdelningarna som en ekorre på speed.

Krolliljan
....Jag har internet explorer och har inte haft problem med tröghet sen i vintras när det var en period men seghet

scrulan.....Jag hadde givit upp ett tag bara för att det tog sådan tid,nu har
jag inte samma problem längre!

Christer i Falköping.....Har det varit många problem här på Odla? Inga som jag märkt i alla fall
embees.....Jag har inga problem what so ever att vare sig ladda upp bilder eller skicka inlägg
TRÖGT IDAG?

aanderss ....nä

Bettis.....Här har det gått hur bra som helst alla dagar

Magdis.....peppar peppar* men jag har inte heller haft nåt problem med att det varit segt.
Cathis....Inte segt alls, rullar på som vanligt och har gjort de senaste dagarna

skogstrolll.....jag har inte haft några märkvärdiga hastighetsproblem med Odla senaste dagarna!

Anki på Öland.....Här tar det 3 sekunder och jag har långsammaste ADSL-uppkopplingen.
Biggan.....Jag har reklamen kvar men har inte upplevt forumet som segt på flera månader.
Stintan....Jag har reklamen kvar och har inte upplevt alls att det är segt på forumet.
.

Whiskuchi
......Har aldrig märkt av att det går trögt på odla
Är ju numera inte inne och varken läser eller skriver så ofta, så jag kan inte garantera att det inte "strular" ibland...
men... inte de gånger jag kikar in här iaf. smile.gif

och NÄ ... det är väl ingen som påstått att du ljuger ang trögheten ... vi är många som på olika sätt försökt få
reda på vad som felar och många som mailat admin men inte fått svar.

Faktiskt så har jag "nära" medlemmar i andra delar av landet, som haft samma problem som du Berith
men likväl har varken jag el mina grannar haft det.
Just därför har jag efterlyst svar från admin, ang problemet.

Jag tillhör dom som haft det bra... men nuförtiden får jag ofta bara upp reklam högst upp och första menyerna högst upp, sen e det stopp. På WEB-läsaren står det klart. Jag skulle gissa att det e Odlas server som ej orkar med allt när det är högtrafik här.

Om du efterlyser svar från Admin, då är det väl bäst att maila dem, än att fråga i en tråd?
Gillan
CITAT (Ralf @ 06-07-2008, 09:00) *
Jag tillhör dom som haft det bra... men nuförtiden får jag ofta bara upp reklam högst upp och första menyerna högst upp, sen e det stopp. På WEB-läsaren står det klart. Jag skulle gissa att det e Odlas server som ej orkar med allt när det är högtrafik här.

Om du efterlyser svar från Admin, då är det väl bäst att maila dem, än att fråga i en tråd?

Att man/jag/någon frågar i en tråd tror jag beror på att frågeställaren vill veta om det finns fler med samma problem?

Och om det dessutom inte kommer nåra svar från adm, då blir folk frustrerade. Det kan ju inte vara svårt att förstå dunno.gif .

Precis som jag svarade i Zarithas tråd, så håller jag fast vid att Göran och Ingemar får vara hur gulliga och söta/trevliga som helst, men någonstans borde de eller åtminstonde någon av dem svara!!!! Det kan inte vara för mycket begärt!
*Stintan*
CITAT (Ralf @ 06-07-2008, 09:00) *

Det är många som mailat Admin utan att få svar. Jag har själv bett dem lägga ut ett svar här på forumet redan i maj.
Självklart blir människor frustrerade av situationen och den uteblivna responsen från Admin så det är väl inte konstigt
att det startas trådar om problemet. Jag har lagt ut det svar jag fick av Admin men det är ju gammalt så det vore faktiskt
bra om dom la in en blänkare om vad som görs åt problemet.
Berith
CITAT (Gillan @ 06-07-2008, 09:23) *
---

Precis som jag svarade i Zarithas tråd, så håller jag fast vid att Göran och Ingemar får vara hur gulliga och söta/trevliga som helst, men någonstans borde de eller åtminstonde någon av dem svara!!!! Det kan inte vara för mycket begärt!

Dom kanske helt enkelt har det som många andra här och inte kan läsa trådar och svara på PM. crazy.gif
Biggan_
CITAT (Berith @ 06-07-2008, 10:50) *
Dom kanske helt enkelt har det som många andra här och inte kan läsa trådar och svara på PM. crazy.gif

rotfl.gif Kan det vá så illa!
eden
Har ni provat med Diskrensning och sedan Defragmentering? Påstår inte att det löser problemet MEN det kan bli bättre. Gå in på Tillbehör sedan Systemverktyg.
Berith
CITAT (Biggan_ @ 06-07-2008, 11:12) *
rotfl.gif Kan det vá så illa!

Eller så är dom ute och åker tåg! dunno.gif
sqrulan
ranting.gif Så djäkla besviken man blir på detta tröga forum,kan dom
INGENTING göra åt det????
Nu loggar jag ut! thumbdown.gif
Ingemar
Vi har sedan i går eftermiddag varit utsatta för en överbelastningsattack vilket gjort att forumet i princip inte fungerat överhuvudtaget. Även de tidigare problem som vissa har haft kanske kan bero på mindre överbelastningsattacker eftersom vi inte kunnat hitta några tekniska problem eller andra orsaker vid dessa tillfällen.

sqrulan
Kommer ni att göra något åt detta problem då?
För nu är då gränsen nådd för min del,orkar inte vara
här då allt tar sån himla tid.
Jag gillar ju detta forum så det är inte kul att bli besviken
varje gång man loggar in.
Jag tar paus en vecka nu! sad.gif
*Stintan*
Kan det inte ha en viss betydelse att det i forumet finns diverse tunga trådar med oändligt mycke bilder som egentligen ingen är intresserad av? Jag tänker iförsta hand på trådar som "Nummertråden" men även i "Hur länge kan en tråd......." är det gott om bilder. Bara en tanke om sådana trådar segar ner forumet.
Ingemar
CITAT (Stintan43 @ 07-07-2008, 11:33) *
Kan det inte ha en viss betydelse att det i forumet finns diverse tunga trådar med oändligt mycke bilder som egentligen ingen är intresserad av? Jag tänker iförsta hand på trådar som "Nummertråden" men även i "Hur länge kan en tråd......." är det gott om bilder. Bara en tanke om sådana trådar segar ner forumet.

Nej, det ska inte spela någon roll i det stora hela. Endast för den som sitter på en slö uppkoppling och som läser en sådan tråd kan det ha betydelse.
*Stintan*
OK och tack för att du svarar rose.gif och vi hoppas att ni fortsätter undersöka vad det kan vara som gör att så många har problem samt att ni uppdaterar här vad som händer.
Berith
CITAT (Ingemar @ 07-07-2008, 10:22) *
Vi har sedan i går eftermiddag varit utsatta för en överbelastningsattack vilket gjort att forumet i princip inte fungerat överhuvudtaget. Även de tidigare problem som vissa har haft kanske kan bero på mindre överbelastningsattacker eftersom vi inte kunnat hitta några tekniska problem eller andra orsaker vid dessa tillfällen.

Ursäkta men nu tycker jag att du pratar lite strunt. rtfm.gif Joo jag vågar säga det, dels för att du enligt Gillan är gullig och dels för att jag är äld... fear.gif du är yngre än jag!

"Vissa" är nog ganska många, och konstigt nog är det inte samma hela tiden. Och segheten är inte "tillfällen", även om det inte är precis hela tiden.

Kollade Rudas Siraps-tråd och den skapade han den 16 april! Det är ju snart 3 månader sen. Det kan ju knappast räknas som "attacker" när det är så här varje dag!

Och när forumet inte var segt var det ju mer aktivitet som borde dragit ner på hastigheten, istället för nu när någon knappast kan läsa eller skriva här längre.

Neej, det finns nog en annan förklaring. Antingen får vi veta vad, och förhoppningsvis går det att åtgärda, eller så kommer forumet att vara så här tills det självdör.
Grönberg
Tror detta händer alla forum, fler medlemmar, fler bilder = uppgraderingar eller inköp av nya servrar, ny programvara ? dunno.gif
Betty
Överlag skulle jag nog vilja påstå att forumet blev mycket trögare i och med att det blev en massa reklam både ovanför och till höger på sidan. Det säger väl nästan sig självt att det tar längre tid att ladda upp sidan när den är proppad med reklam, jag menar, ju mer grejjer som ska laddas upp på sidan - desto längre uppladdningstid... eller... dunno.gif
Tycker att forumet var snabbare tidigare, fast det var reklam längst nere på sidan.

Apropå mailet till Stintan 43:
"Hej
Vi håller på att undersöka olika uppgraderingsmöjligheter för att få
snabbare server med bättre kapacitet.
Mvh
Göran Carlsson"

Hur går det?
Berith
Och nu svischar det på nästan som på den gamla goda tiden... unsure.gif
Piccante

Vad är en "överbelastningsattack"? Överbelastning fattar jag innebörden av men "attack" låter skumt. Är det attack från spammare eller virusattack eller vadå?

Även i enklare php-forum som är mindre avancerade än odla.nu så finns det funktioner att man inte kan regga sig automatiskt utan man måste fylla i en säkerhetskod först och det finns på vissa forum att man måste fylla i en kod för att posta inlägg. Visst tar det lite längre tid att posta inlägg då, som ordassociationsleken och nummertråden där det går undan skulle kanske ta lite längre tid att hänga med i men på det stora hela så slipper man ju mkt spam och annat skräp som kan belasta forumet. Man borde kanske jobba mer med säkerheten på forumet om det "attackeras" så ofta....

Sen skulle det vara bra en ett "felanmälan formulär" som man kan fylla i och eposta till admin. Det blir ju många och långa trådar där man diskuterar om ev, orsaker till att forumet går trögt. Om man ska kunna se någon minsta gemensamma nmnare så behöver man kunna jämföra samma variabler mellan användarna. För vissa problem beror säker på användarnas egna datorer med som tex att de inte klarar av att hantera all reklam som drabbat odla.

Ett sådant forumlär borde fråga efter uppgifter om tex: webläsare( IE, Firefox, Opera mfl), operativsystem (vista, XP, Linux etc), brandvägg och prestanda på datorn. Sen kan man se om några är drabbade i större utsträckning än andra. Jag har en känsla av att Firefoxanvändare har mindre krångel än andra men underlaget är ju litet att dra några slutsatser av.
pejori
CITAT (Berith @ 07-07-2008, 14:14) *
Ursäkta men nu tycker jag att du pratar lite strunt. rtfm.gif Joo jag vågar säga det, dels för att du enligt Gillan är gullig och dels för att jag är äld... fear.gif du är yngre än jag!

"Vissa" är nog ganska många, och konstigt nog är det inte samma hela tiden. Och segheten är inte "tillfällen", även om det inte är precis hela tiden.

/.../

Tror att det INGEMAR pratar om är nått helt annat..
igår var det verkligen tvärstopp!!!!läsa gick bra, men inte skriva något...

Annars håller jag med dej...Det är riktigt besvärligt, och har varit så, sedan tidigt i våras.....
det kom i samband med att utseendet ändrades, och vi fick ändra pixlar och skit för att bilden blev så liten...
Så kanske reklamen spelar in lite mera än man skulle önska.
Gillan

Jag är glad för att du skriver nåt här om problemen. Det får du eller Göran gärna göra lite oftare om ni kan tänka er det. Bara så att vi ser att ni är medvetna om problemen och att ni jobbar med dem. Det känns så mycket bättre då yes.gif tummenupp.gif .

För övrigt håller jag med er andra som skrivit sedan igår.

En extra tummen upp för Markus förslag. Det kanske vore nåt att fundera på?
Maggan H
Igår kunde jag inte heller posta inlägg, blev tvärarg! Idag gick det bra, trots att antalet besökare är ung detsamma.
Netha
Fortfarande inget svar på frågan.... varför forumet segat i flera månader. thumbdown.gif

Att forumet är gratis är inget unikt eller något vi ska vara tacksamma för
och därför inte "gnälla" över att det går på kvartsfart i månader.

Alla reklamfinansierade forum har gratis medlemsskap, men på inget annat
jag känner till, har man varit så nonchalant mot medlemmarna och struntat i att svara på
frågor ang problem med siten som just här.

Får tillägga att jag personligen inte haft några som helst problem med seghet,
men många av mina nära/vänner
har det desto mer.
Berith
Egentligen skulle vi ha en tråd för när det går segt så att vi som drabbas ibland/ofta kan skriva in att "igår vid 16-tiden kunde jag inte ens läsa" för att se om det verkligen är så att det är några som aldrig drabbas. Det kan ju vara så enkelt som att dom inte är här när det är segt.
Potentilla
Har aldrig haft några problem med forumet tidigare men sedan igår kan jag inte använda länken "Nya inlägg". Får error och ett meddelande: "Vi fann inget som matchar din sökning". sad.gif
Piccante
CITAT (Potentilla @ 12-07-2008, 17:22) *
Har aldrig haft några problem med forumet tidigare men sedan igår kan jag inte använda länken "Nya inlägg". Får error och ett meddelande: "Vi fann inget som matchar din sökning". sad.gif

jag upplever sällan att det går trögt annars men just den funktionen har nästan aldrig funkat tyvärr sad.gif
Ramred
Det brukar fungera för mig, men ibland, vid enstaka tillfällen fungerar inte den funktionen precis efter inloggning.
Myosotis
Efter att ha funkat hyfsat ett tag så är odla jättekonstigt idag, denna sidan t.ex. där man skriver ser helt naken ut, inga smileysar etc., bara tomma rutor här ovanför. Ser inga eller få smileysar i texten heller och inga avatarer eller vad det heter, fast min uppkoppling nu är mycket snabbare (3G istället för GPRS sen nån vecka tillbaka, hittils har det gått jättefort).
Krokodilen
Har varit inne här en del sen vi köpte hus o trädgård för drygt ett halvår sen. Och det är alltid långsamt! Jag går aldrig in och läser och småpratar, bara när jag har något ärende. Brukar hänga på Vovve.net istället, det är betydligt snabbare.

Har 8 mb bredband från Telia och använder Explorer.
pejori
Blockera annonserna!!!!

Kolla fizzgiggs svar i småprat..."långsamt"
jag gjorde så och nu fungerar odla perfekt igen
Gillan
Här: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...eklam&st=20 var det många av oss som tog bort reklamen efter tips från LadyG! Att sen Fizzgigg och LadyG är som ler och långhalm, det är en annan femma giggle.gif . Kram och tack till er båda smiley_small_hug.gif . Det är bara synd att det inte hjälpte mot segheten dunno.gif . Ibland fungerar forumet som det ska, ibland inte! Tråkigt är vad det är.

Berith kom med ett förslag för ett tag sedan om att starta en tråd där vi kan fylla i när/om vi har problem. Jag funderar på om inte det skulle vara en bra ide´? Alltså att vi endast skriver i den tråden när/om vi har problem? De som aldrig har problem skulle alltså inte skriva i den tråden. Vad tycker ni andra?
Berith
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 06:21) *
---

Berith kom med ett förslag för ett tag sedan om att starta en tråd där vi kan fylla i när/om vi har problem. Jag funderar på om inte det skulle vara en bra ide´? Alltså att vi endast skriver i den tråden när/om vi har problem? De som aldrig har problem skulle alltså inte skriva i den tråden. Vad tycker ni andra?

Det tycker jag är en alldeles utmärkt idé! Då kan man jämföra med andra om segheten kommer vid samma tid t.ex., eller om det är olika för olika användare, och om det gäller när man försöker att läsa eller skriva eller söka eller lägga in bilder eller nåt annat.

Kör på du! tummenupp.gif
*Stintan*
Bra idé Gillan! Hoppas bara att dom som har problem hittar tråden. Du har ju gjort helt rätt som startat en tråd här men jag tror tyvärr att många glömmer att den här avdelningen finns och trots att det finns flera trådar om detta i småprat startas det ändå nya där. Det verkar ju också som om en del inte kollar om det redan finns en tråd i samma ämne.
Kanske hade du nått fler om du lagt den i "Småprat" och att vi sedan hjälpts åt att lyfta tråden så att den syns och inte hamnar för långt bak. En tanke bara.

Ta inte detta som kritik Gillan för det är det verkligen inte menat som utan tvärtom vill jag väldigt gärna försöka hjälpa till att få en lösning på era problem. Egoist som jag vill jag att Odla ska vara ett roligt och intressant forum och det är det inte när en massa människor undviker att vara här på grund av segheten.
kram2.gif
Gillan
Tack Stintan! Och självklart tar jag inte ditt svar som kritik. Jag var själv inne på samma tanke som du, men beslöt att det var i support den hörde hemma. Antagligen har jag tyvärr fel crying.gif . Vi kan bara hoppas att folk hittar den yes.gif .

Här fungerar det finfint för tillfället och det är ju så det ska vara, men jag måste samtidigt erkänna att jag känner mig lite avis på alla som det alltid fungerar perfekt för wub.gif

Berith
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 08:12) *
---

Här fungerar det finfint för tillfället och det är ju så det ska vara, men jag måste samtidigt erkänna att jag känner mig lite avis på alla som det alltid fungerar perfekt för wub.gif

Men det är ju inte säkert att det alltid funkar för dom andra heller, dom kanske inte bara märker det. Dom kanske har sån tur att dom är här bara när sirapen är hos andra. g.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 28-07-2008, 10:01) *
Men det är ju inte säkert att det alltid funkar för dom andra heller, dom kanske inte bara märker det. Dom kanske har sån tur att dom är här bara när sirapen är hos andra. g.gif

Jamen visst skulle det kunna vara så Berith naughty.gif !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon