|
Jag borde röja sly - men det lutar åt det mer intressanta uppdraget att gå ut på västra udden och se om det flutit iland nåt användbart i blåsten...
henriks
06-07-2008, 15:35
"IPS driver error" - hm... vad betyder det felmeddelandet? och sen går det inte att ta bort inlägget?
henriks
06-07-2008, 15:36
[attachment=20762:20080706.jpg]
Jag borde bita husse i benet för att han lägger ut så dåliga bilder på mig - men jag orkar inte, ligger alldeles för skönt här!
/diesel
henriks
06-07-2008, 15:42
"IPS driver error" - hm... vad betyder det felmeddelandet? och sen går det inte att ta bort inlägget?
henriks
07-07-2008, 09:09
jag borde lyfta fram denna tråden igen - så får vi se om forumet kraschar igen, det gjorde det igår. edit: nej, idag gick det bättre!
Det är för att du lägger upp så fula bilder på mina hundar  [attachment=20780:Diesel_gottar_sig.JPG]
Biggan_
07-07-2008, 09:14
CITAT (henriks @ 07-07-2008, 10:09)  jag borde lyfta fram denna tråden igen - så får vi se om forumet kraschar igen, det gjorde det igår. edit: nej, idag gick det bättre!   Visst! Det är säkert ditt fel! Sabotage!  Hmmm...FRAlagen!
CITAT (Biggan_ @ 07-07-2008, 10:14)  Japp, FRA-agenterna är allergiska mot hundar
henriks
07-07-2008, 09:22
Om det är någon som knackar på dörren för det inläggets skull, så är det nog knappast FRA, snarare HDO - HundDiskrimineringsOmbudsmannen som anklagar mig för brott mot HIL - HundIntegritetsLagen
En jäkla massa saker, orkar inte ens räkna upp dom och vad gör jag sitter här  .
CITAT (henriks @ 07-07-2008, 10:22)  Om det är någon som knackar på dörren för det inläggets skull, så är det nog knappast FRA, snarare HDO - HundDiskrimineringsOmbudsmannen som anklagar mig för brott mot HIL - HundIntegritetsLagen Åh ja, ni är lika goda kålsupare bägge två, Diesel och du... [attachment=20781:Diesel_l...20080707.JPG]
henriks
07-07-2008, 09:37
CITAT (Grå @ 07-07-2008, 10:32)  Åh ja, ni är lika goda kålsupare bägge två, Diesel och du...
[attachment=20781:Diesel_l...20080707.JPG] Vet inte vilket han är mest sur på? att jag inte kastar iväg bollen eller att jag inte går in på hunddatingsida åt honom.
Biggan_
07-07-2008, 09:38
CITAT (Grå @ 07-07-2008, 10:32)  Åh ja, ni är lika goda kålsupare bägge två, Diesel och du...
[attachment=20781:Diesel_l...20080707.JPG]  ....och Diesel står i kö och ser anklagande ut! ..."Husse snodde faktiskt min plats!"
Nu borde jag gå ut och gräva ner några plantor och ta lite kort på Stintaberget - och det är vad jag ska göra också!
Tjohej!
Jeg tror dette er akkurat hva jeg burde gjøre nå. Nemlig slnge inn noen innlegg på Odla, for å lære hvilke knapper jeg trykke på for å lage morsomme ting (fine farger og slikt), og finne ut hvordan jeg får inn bilder der jeg vil at de skal være Og så burde jeg vel gå ut og ta flere bilder. Gjerne med det skumle digitalkameraet, som ligger i esken sin fortsatt. Prøver nå å sette inn et banalt bilde av noen margueritter:[color="#9932CC"][/color]
Jag borde: - skrapa-olja-måla fönster - laga läckande element istället för att ha hink under - plocka ner växthus som håller på att sjunka ner i leran - plocka oändligt med sniglar - dammsuga och torka bort ingrodd hundmat - städa källaren som är ett skräplager, men skulle kunna bli världens bästa hobbylokaler (någon sysslolös som känner sig manad?) - Dra ut den vattenskygga unghunden på promenad i regnet. - Tacka för alla bra tips jag läst till mig på forumet
Kajsa i Arvika
08-07-2008, 09:39
E så lyckligt lottad idag att jag inte har några måsten eller borden...  Ska ta med lilla vovven och åka på en nöjesresa tillsammans med tre arbetskamrater för att hälsa på en fjärde... lycka e att ha så underbara arbetskamrater att man vill hälsa på varandra och umgås även på semestern...  Vi delar alla trädgårdsintresset och ska traska runt och ooo'aa och aa'aa över alla fina växter.. kanske dela på en tuva eller två... Att vi bjuds på våfflor gör ju inte saken sämre...
Biggan_
08-07-2008, 09:45
CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-07-2008, 10:39)  E så lyckligt lottad idag att jag inte har några måsten eller borden...  Ska ta med lilla vovven och åka på en nöjesresa tillsammans med tre arbetskamrater för att hälsa på en fjärde... lycka e att ha så underbara arbetskamrater att man vill hälsa på varandra och umgås även på semestern...  Vi delar alla trädgårdsintresset och ska traska runt och ooo'aa och aa'aa över alla fina växter.. kanske dela på en tuva eller två... Att vi bjuds på våfflor gör ju inte saken sämre...  Ha en trevlig dag!
Detta är min bordelista för dagen:
Jag borde åka och handla (ids inte, för då borde jag tvätta håret först) Jag borde gå ut och trimma lite ogräs runt mina rabatter Jag borde rensa lite ogräs i lavendellandet Jag borde plantera en daglilja som jag fick för ett par dagar sedan och som stått i vatten sedan dess Jag borde gå ner till Henriks mamma och ta hand om de buskar som hon vill bli av med Jag borde börja måla på ladan Jag borde ta bilen och åka och hämta ett exemplar av kråkklövern jag hittade häromdagen Jag borde sluta känna mig dassig och ontihelakroppenig och så borde jag bestämma mig för vart jag ska börja någonstans.
Men först en kopp svartvinbärste...
Sussie F-Flower
12-07-2008, 12:29
CITAT (Grå @ 12-07-2008, 12:59)  Detta är min bordelista för dagen:
Jag borde åka och handla (ids inte, för då borde jag tvätta håret först) Jag borde gå ut och trimma lite ogräs runt mina rabatter Jag borde rensa lite ogräs i lavendellandet Jag borde plantera en daglilja som jag fick för ett par dagar sedan och som stått i vatten sedan dess Jag borde gå ner till Henriks mamma och ta hand om de buskar som hon vill bli av med Jag borde börja måla på ladan Jag borde ta bilen och åka och hämta ett exemplar av kråkklövern jag hittade häromdagen Jag borde sluta känna mig dassig och ontihelakroppenig och så borde jag bestämma mig för vart jag ska börja någonstans.
Men först en kopp svartvinbärste... -Inte undra på om du har ont i hela kroppen, som du och Henrik har slitit med Stintaberget!!!! -Super-super snyggt,  fantastiskt, fantasirikt, sagolikt vackert... Ja, det finns inte ord nog att berömma denna skapelse... -Ta dig en vilodag, det behöver du nog. Sysslorna finns kvar till en annan dag ändå! Vad är "kråkklöver" för nåt? /S.
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-07-2008, 13:29)  Vad är "kråkklöver" för nåt?
/S. Ska ta en bild på den och visa. En sumpväxt som är ohyggligt vacker när den blommar. Det växer massor på ett ställe i en av Henriks skogar. Ska ta hem en av dem och se om jag kan få den att trivas och föröka sig i trädgården också.
Just nu borde jag STÄDA!!! Efter att ha varit nere för räkning i två veckor, med en envis lunginflammation, så har hemmet fått stå tillbaka. Och det ser ut där efter, med jycke som fäller, men jag orkar inte Får hoppas att flåset kommer tillbaka innan jag behöver storsanering här
CITAT (pejori @ 12-07-2008, 15:35)  Och det ser ut där efter, med jycke som fäller, men jag orkar inte Får hoppas att flåset kommer tillbaka innan jag behöver storsanering här  Ska hålla tummarna för dig att inte "Rent Hus" kommer och knackar på dörren  Hoppas du blir bättre snart. Nu har jag trimmat kanter, rensat ogräs, fiskat vattenloppor och grävt ner daglilja. Nu är det bara de andra bordena kvar. ... egentligen borde jag ju åka ner till den där kråkklövern så att Sussie får se hur den ser ut...
Sussie F-Flower
12-07-2008, 14:48
CITAT (Grå @ 12-07-2008, 15:45)  Ska hålla tummarna för dig att inte "Rent Hus" kommer och knackar på dörren Hoppas du blir bättre snart. Nu har jag trimmat kanter, rensat ogräs, fiskat vattenloppor och grävt ner daglilja. Nu är det bara de andra bordena kvar. ... egentligen borde jag ju åka ner till den där kråkklövern så att Sussie får se hur den ser ut... -Hihi, -Ja, det tycker jag.... ....väntar.....
CITAT (Grå @ 12-07-2008, 15:45)  Ska hålla tummarna för dig att inte "Rent Hus" kommer och knackar på dörren /..../ Hujeda mej!!! Nu är dörren låst och reglad....Tänker inte öppna om det ringer på den
Myosotis
12-07-2008, 21:30
CITAT (Grå @ 12-07-2008, 12:59)  ontihelakroppenig
Biggan_
12-07-2008, 23:48
sova
Myosotis
13-07-2008, 08:25
gjuta betong...  men det går ju inte, jag har fastnat på youtube. Första gången någonsin både datorn och uppkopplingen räcker till!
Det här är Kråkklöver, Sussie. Potentilla Palustris. Visst är den vacker? [attachment=21113:Kråkköver_1_080713.JPG] [attachment=21114:Kråkklöv...2_080713.JPG] Någon hade gått med röjsåg och kapat av de flesta av blommorna, så det var i grevens tid jag kom ner där och fick ta korten... Nu borde jag gå ut och börja måla ladan alternativt diska, för jag vet att det finns en diskbänk där under, någonstans. Men först en kopp kaffe...  Ps. Grattis till barnbarnet Sussie!
skogstroll
24-07-2008, 10:14
borde gå ut o göra lite nytta i trägårn men de ä så vaaarmt. var ner till växthuset förut stackars tomater de har det inte kul... chilin står o surar och en sketen paprika på gång. På väg upp från växthuset stannade jag och tittade håglöst på komposten som börjar se lite lessen ut den med. inspirationen har nog inte varit på topp i år, jag får skärpa mig till nästa  stackars torra växter hur ska de klara ännu mera värme... ska bli tokvarmt här i helgen
Nostalgia
24-07-2008, 10:27
Ja jag borde kanske väcka upp resten av familjen  men neeej jag tror jag gör lite te och går ut och sätter mig och tittar på hönorna istället så jag får min lugna sköna "ensamma" stund som jag bara måste ha varje dag
skogstroll
24-07-2008, 10:32
Visst är det skönt  Jag brukar sätta mig i krydd-"trädgården" ibland med en trädgårdstidning när jag vaknar tidigt...
Jag borde skriva lite grand på ett grupparbete jag håller på med. Men det är så förtvivlat varmt *skylla på*, jag smälter. 30C inne, chokladen bryts inte när man ska ta en bit av kakan, den böjs och man får slita av den.
Snöflinga
26-07-2008, 22:03
Stänga av datorn
Borde plocka upp ur väskorna, hänga upp tvätten men tror jag slappar på altanen en stund först
henriks
27-07-2008, 12:37
Borde börja plocka fram nycklar, passerkort, jobbtelefon och allt annat jobbrelaterat som jag kastade all världens väg för en månad sedan... men, NÄ, jag vägrar! (kan man få lite mer semester tack?)
anncharlotte
28-07-2008, 00:55
Gå och lägga mej
henriks
09-08-2008, 18:24
leta efter inspirationen och orken, eftersom jag har tappat dem.
DragonLady
09-08-2008, 18:33
Borde vara på min mans brors bröllop... men febern stoppade mig
AndersKbg
09-08-2008, 19:28
Jag borde öppna kvällens första öl och sätta mig och fylleposta på Flashback.
Aqvakul
09-08-2008, 19:31
CITAT (AndersKbg @ 09-08-2008, 20:28)  Jag borde öppna kvällens första öl och sätta mig och fylleposta på Flashback. Vad hindrar dig?
AndersKbg
09-08-2008, 19:33
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2008, 20:31)  Vad hindrar dig?  Absolut inget. Jobbar på det nu.  Jag ser nu att du har drygt 15000 inlägg här på knappt ett år. Har du ingen tv hemma?
Jag borde inte lagt det där budet på Tradera... Hoppas att nån bjuder över...
Aqvakul
09-08-2008, 19:36
CITAT (NIKEN @ 09-08-2008, 20:34)  Jag borde inte lagt det där budet på Tradera... Hoppas att nån bjuder över...  eftertankens kranka blekhet......
AndersKbg
09-08-2008, 19:36
CITAT (NIKEN @ 09-08-2008, 20:34)  Jag borde inte lagt det där budet på Tradera... Hoppas att nån bjuder över...  Länk, tack.
henriks
09-08-2008, 19:43
CITAT (AndersKbg @ 09-08-2008, 20:33)  Har du ingen tv hemma? Isåfall är han inte ensam om att inte ha det, så länge jag hade en tv tittade jag inte på den... och nu när jag ingen har, saknar jag den inte.
Aqvakul
09-08-2008, 19:51
CITAT (AndersKbg @ 09-08-2008, 20:33)  Har du ingen tv hemma? Aldrig försökt skriva på datorn samtidigt som du fluktar på TVn?
AndersKbg
09-08-2008, 19:53
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2008, 20:51)  Aldrig försökt skriva på datorn samtidigt som du fluktar på TVn?  Nope, jag kan nästan lova att jag är den som ser minst på tv av alla människor på hela jordklotet, inklusive U-länderna.
AndersKbg
09-08-2008, 20:04
CITAT (henriks @ 09-08-2008, 20:43)  Isåfall är han inte ensam om att inte ha det, så länge jag hade en tv tittade jag inte på den... och nu när jag ingen har, saknar jag den inte. Nä, jag förstår dig. Det var en TV-strejk någon gång på 70-talet då de bara sände nyheter som fick mig att inse att man klarar sig utan. Det var några nyttiga dagar som fick mig att inse att tv är bortkastad tid. Jag har tv men skulle nog klara mig utan om jag inte hade barn. Starkt av dig att stå emot tycker jag.
Solstorm
09-08-2008, 20:46
När det är värstingstormar och strömmen går så bor jag så att jag hör till de sista som får strömmen tillbaka. Och stormar med strömavbrott är det på hösten och vinten så man måste bära extra mycket ved, bära in vatten osv. Nu är det sommarkväll och fint ute, här sitter vi inne med två tvapparater och två datorer igång. Eftersom strömmen inte försvinner självmant så borde jag stänga av huvudströmbrytaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|