|
Mariann
27-08-2003, 16:00
Kul att se vad det blir här med över 2000 medlemmar, det borde vara bättre att "lita på" än andra undersökningar kanske.
Eva Swahn
27-08-2003, 16:28
Obs! omröstningen ligger ovanför Marianns inlägg. Skrolla uppåt.
Hannele
27-08-2003, 21:43
Plantköpare vill inte krångla med olika valutor...?
Gunvor Nilsson
28-08-2003, 06:33
Det finns ju miniräknare /Gunvor
Hannele
28-08-2003, 07:41
"Det finns ju miniräknare" Har du olika valutor i din miniräknare?? Jag kan bara räkna med min.
Gunvor Nilsson
28-08-2003, 07:56
Nej, men jag kan räkna om, när jag vet dagskursen /Gunvor
Mariann
28-08-2003, 12:13
Hu va jobbigt att alltid behöva räkna (säger den late på många vis.) MEN KOM IGEN NU O RÖSTA, bara 40 som röstat av 2000
vihemma
28-08-2003, 13:55
ORKA!!! Som att vi inte matas nog med EMU så att det till och med skall inkräkta på våra favoritsysslor... Ursäkta mig men jag orkar inte med denna mediapress
CITAT (vihemma @ 28-08-2003, 14:55) ORKA!!!
Som att vi inte matas nog med EMU så att det till och med skall inkräkta på våra favoritsysslor...
Ursäkta mig men jag orkar inte med denna mediapress :wacko: För mig finge gärna webmaster radera det mesta vad "omröstningar" heter här på Odla. F.ö. står det "Du har röstat i den här omröstningen" fastän jag inte vet mig ha gjort det Ska det överhuvudtaget förekomma "omröstningar" på Odla borde det i mitt tycke enbart vara om ev förändringar av själva forumet.
Mariann
28-08-2003, 17:25
tjuvkikar man o inte röstar räknas det som man har röstat. Chansen är borta. Ursäkta om du inte gillar omröstningar, men man kan ju hoppa över dom dvs läs dom inte ens
Eva Swahn
28-08-2003, 17:34
Pytt, pytt Posse! Det här är ju jättespännande! Låssas som om det gällde travhästar, så kanske också du tycker att det är kul!
Mariann
29-08-2003, 07:03
CITAT (Eva Swahn @ 28-08-2003, 18:34) Pytt, pytt Posse! Det här är ju jättespännande! Låssas som om det gällde travhästar, så kanske också du tycker att det är kul! :) För det första ser jag inget som helst kul i travhästar. Och för det andra är det mycket beklagligt med de människor som inte förstår och/eller inte vill inse allvaret i att vilja rösta några av de sista resterna av Sveriges möjligheter till självbestämmande. Att rösta bort Sveriges egen valuta är mycket ödesdigert.
Mariann
29-08-2003, 11:15
Ensam är inte alltid stark
"Att inte gå med är detsamma som att stå ensam". Jag förstår inte varför ja-sägarna har fått för sig att det skulle vara så. Jag tror varken att norrmännen, engelsmännen m.fl. känner sig ensamma! Jag håller med dej Posse, låt oss behålla rätten att sköta vår egen ekonomi! Behåll svenska kronan!
andersen
29-08-2003, 12:53
Vadå ensam? över99% av alla länder är ej med i EMU så varför ska vi vara med? värna om demokratin=rösta nej,
Dessutom så tycker jag att vi ska sluta och betala till EU så att vi blir uteslutna där ifrån.
Hannele
29-08-2003, 12:55
"låt oss behålla rätten att sköta vår egen ekonomi!" Och hur ska det gå till, när företagen helt beroende av dollarkursen??
abborrmaster
29-08-2003, 17:01
oj, tack vare mej så var det inte lika längre
Ljusalfheim
31-08-2003, 14:08
varför inte ta dollarn direkt istället. amerikanerna styr ju allt ändå... (vill ha kronan kvar - får inte rösta)
Susanne i Linköping
31-08-2003, 23:08
CITAT (Ljusalfheim @ 31-08-2003, 15:08) varför inte ta dollarn direkt istället. amerikanerna styr ju allt ändå... Hahaha, bäst idag! Euro blir USD, USA blir USE (United States of Earth).
Mariann
01-09-2003, 05:28
CITAT (Susanne i Linköping @ 01-09-2003, 00:08) CITAT (Ljusalfheim @ 31-08-2003, 15:08) varför inte ta dollarn direkt istället. amerikanerna styr ju allt ändå... Hahaha, bäst idag! Euro blir USD, USA blir USE (United States of Earth).  United states of earth!!! Det är det bästa Jag hört. Det är ju precis det som utvecklingen går emot, men man kan inte ta "sjumila steg" man måste kliva en mil i taget!
Råkade vara uppe med tuppen häromsistens....  TVs morgonprogram visade olika EMU-valaffischer....den här tyckte jag var riktigt kul: "Satanister säger ja till EMU, för då blir livet ett helvete"!
Hans i Mälardalen
01-09-2003, 19:34
Det ser ut som att det blir ett "NEJ" till EMU enligt den här omröstningen ( om inga fler röstar). Jag stödjer det fullständigt MvH
Pia mitt i Skåne
02-09-2003, 10:32
Jag tycker bara att när en sak inte talar för sig själv utan man lägger ner allt krut och mer och mer pengar på något, då blir jag mer och mer misstänksam och negativ. Har man pengarna så kan man alltid få fram siffror som passar en. Tids nog när pengarna är slut så får man reda på den smutsiga baksidan. Lurad igen. Pia
vihemma
03-09-2003, 09:38
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 02-09-2003, 11:32) Jag tycker bara att när en sak inte talar för sig själv utan man lägger ner allt krut och mer och mer pengar på något, då blir jag mer och mer misstänksam och negativ. Har man pengarna så kan man alltid få fram siffror som passar en. Tids nog när pengarna är slut så får man reda på den smutsiga baksidan. Lurad igen. Pia mm håller med dig, det är samma tjat om utanförskap och allt annat hemskt som drabbar oss om vi inte säger ja! Lite skumt är dock Göran Perssons tveksamhet om att-gå-med-datum angående oron om inte stabilitetspakten håller. Då är det ju nästan lika bra att rösta nej nu och gå med sen det diffar ju ändå knappt tre år om vi röstar nej nu och ja sen.
Mariann
04-09-2003, 12:04
man får verkligen inte hoppas det blir lika lågt valdeltagande som här . Detta kan ju inte ens räknas, instituten frågar ju iaf 1000 pers. dryga 80 här Men den som är mer nyfiken kan ju kolla in Aftonbladets omröstning, den nollställs ju varje dag och i slutet av dagen så har fler än 40000 människor röstat det borde ju säga någonting mer kanske.
Hans i Mälardalen
04-09-2003, 18:01
Det heter ju så fint att anledningen till att Göran Persson är tveksam till "startdatum". Det är att han vill förvalta folkets röster väl och förhandla så att vi får en bra valutakurs när vi då skulle gå med. Det kan jag väl tycka är en bra lösning om det nu skulle te sig så illa att det blev ett "ja".
MvH
*Felix matte*
04-09-2003, 18:03
CITAT (Mariann @ 04-09-2003, 13:04) Men den som är mer nyfiken kan ju kolla in Aftonbladets omröstning, den nollställs ju varje dag och i slutet av dagen så har fler än 40000 människor röstat det borde ju säga någonting mer kanske.  [/color] Att 40.000 röster avgetts betyder inte att det är 40.000 personer som röstat. Du kan faktiskt rösta hur många ggr som helst under dagen. För min del tror jag att det sitter ett gäng som har till uppgift att knappa in röster.
Ljusalfheim
04-09-2003, 18:14
så har väl inte aftonbladet läsare av helt skilda åsikter och attityder heller. jag menar, vissa människor skyr ju den tidningen. liksom forumet här speglar ju bara våra intressen. och vi är nog ganska lika ändå om man vågar generaliserar lite. men det visar ju i så fall också hur delade åsikterna om valutasamarbetet är...
CITAT (Solana @ 04-09-2003, 18:56) Kolla hur extremhögern röstar och rösta tvärtom! Hur kollar man det???
Jag skulle absolut inte vilja att mina grannar bestämde hur jag ska hantera mina inkomster och utgifter, och tycker hela idén med EMU (Ekonomiska och Monetära Unionen) är fullständigt befängd. Varför ska fria, självständiga länder "gifta sig"? Jag tyckte det var rent kusligt och pinsamt att i Financial Times läsa Swedish leader hits at big eurozone economies
Mariann
05-09-2003, 06:21
CITAT (Felix matte @ 04-09-2003, 19:03) CITAT (Mariann @ 04-09-2003, 13:04) Men den som är mer nyfiken kan ju kolla in Aftonbladets omröstning, den nollställs ju varje dag och i slutet av dagen så har fler än 40000 människor röstat det borde ju säga någonting mer kanske.  [/color] Att 40.000 röster avgetts betyder inte att det är 40.000 personer som röstat. Du kan faktiskt rösta hur många ggr som helst under dagen. För min del tror jag att det sitter ett gäng som har till uppgift att knappa in röster. Man kan inte rösta flera gånger samma dag iaf inte jag. Jag gick ut för att prova med det kommer upp en lapp som säger att jag har redan röstat. Om det är så är det ju inte alls bra Ser man på andra undersökningar pålägg mm som de haft så ligger antalet röster på casamma summa iaf ganska högt och det har jag tolkat som att det är går juste till
*Felix matte*
05-09-2003, 06:48
Om du plockar bort Cookies så kan du rösta så många ggr du vill.
Mariann
05-09-2003, 06:58
Lessamt att folk fuskar
Hannele
05-09-2003, 07:27
Trodde inte det om Felix matte
*Felix matte*
05-09-2003, 09:42
CITAT (Hannele @ 05-09-2003, 08:27) Trodde inte det om Felix matte  Vad trodde du inte om mig? Är du elak... eller? Jag har bara talat om hur lite man kan lita på tidn. röstningar och du kommer med ett påhopp. Fult gjort.
Hannele
05-09-2003, 09:50
Jag trodde, att du hade fuskat... ursäkta.
*Felix matte*
05-09-2003, 10:23
CITAT (Hannele @ 05-09-2003, 10:50) Jag trodde, att du hade fuskat... ursäkta.  Ursäkten godtages. Jag deltar aldrig i tidn. omröstningar men läste om cookies i ett forum.
Hannele
05-09-2003, 10:42
"Jag deltar aldrig i tidn. omröstningar" Jag har i alla fall röstat här; i Allers Trädgårdstidnings hemsida Odla.nu...
CITAT (Felix matte @ 05-09-2003, 07:48) Om du plockar bort Cookies så kan du rösta så många ggr du vill.  Jag tror inte att det gäller omröstningen här på Odla.... Från det ena till det andra... så ser din medlemsbild ganska deformerad ut i min dator. Jag tycker den förra - den med flätan - var mycket bättre.
Mariann
05-09-2003, 11:19
Är det samma med DNs omröstning också då? Såg att de också har en omröstning som pågått sedan juli.
Så här står det på Expressens hemsida t.ex. Reaktionerna på Expressens publicering av Sverigedemokraternas hyllning av centerns nej till EMU har varit många och blandade. Flera läsare har ringt och tackat för att bilden av nej-sidan har kompletterats. Påfallande många av dessa har invandrarbakgrund. De har liksom socialdemokratiska kvinnoförbundets ordförande Nalin Pekgul egna erfarenheter av nationalistiska stämningar i nej-rörelsen och de tycker att bilden av det svenska nejet har varit förljugen. Andra läsare har ringt och ifrågasatt värdet av att låta Sverigedemokraterna komma till tals. Det var viktigt och riktigt att publicera artikeln.
Under våren och sommaren har de tre etablerade nejpartierna fått frågan om det finns beröringspunkter mellan deras nej och de nationalistiska och främlingsfientliga partiernas nej till EMU. Ingen har frågat det största nationalistiska och främlingsfientliga partiet, Sverigedemokraterna, vad de tycker, vilket vår debattredaktion gjorde. Sverigedemokraterna tyckte att det fanns väsentliga likheter, varför redaktören bad dem skriva. Debattredaktionen använde samma arbetsmetod i förra sommarens valrörelse då det svenska folkpartiet anklagades för att driva samma integrationspolitik som Dansk folkeparti, vilket Lars Leijonborg naturligtvis förnekade. Debattredaktören ringde då till Köpenhamn och frågade Dansk Folkeparti om man tyckte att det fanns likheter, vilket de gjorde. Vi bad dem skriva och publicerade en artikel av partiets integrationspolitiske talesman.
Hennes åsikt var relevant då och breddade bilden av vad Folkpartiet egentligen gjorde med sitt språktestförslag. På samma sätt är Sverigedemokraternas åsikt om de större svenska nej-partierna relevant i dag och i just detta sammanhang. I denna valrörelse står de på samma sida som centern, miljöpartiet och vänstern. På många ställen runt om i landet står de fysiskt skuldra vid skuldra. Det finns många fullt respektabla skäl att rösta nej till euron. Men nej-opinionen är inte så rumsren som de etablerade nej-partierna ger sken av. Om Sverigedemokraterna känner en värdegemenskap med de andra nej-partierna är det relevant för EMU-debatten. Det är viktigt för väljarna att känna till. I alla andra europeiska länder bärs och närs EU- och EMU-moståndet av högernationalistiska och främlingsfientliga partier. Sverige är inte annorlunda, men denna aspekt döljs av att det svenska nejet blivit en vänster-centerfråga.
annchapanncha
05-09-2003, 14:12
EMU????? Denstora pippin eller??? DEN vill jag ha i MIN trädgård. Var finns den ?????
Mariann
05-09-2003, 14:20
CITAT (annchapanncha @ 05-09-2003, 15:12) EMU????? Denstora pippin eller??? DEN vill jag ha i MIN trädgård. Var finns den ?????  Denna stora pippi menar du? Undra om den är bättre i trädgården än vildsvinen? undra om det blir nån bild 
Hannele
05-09-2003, 14:27
Mariann
05-09-2003, 14:37
Tack Hannele, men undra hur man gör?  Nu vet jag det funka tack Hannele igen
Hannele
05-09-2003, 14:42
Alla bilder funkar inte... Högerklicka på bilden, du får en tavla med Properties, där kopierar du URL-adressen och klistrar det i Odla.nus BILD. Eller kanske bäst att klistra/paste i Länk, om bolden är stor?
CITAT (annchapanncha @ 05-09-2003, 15:12) EMU????? Denstora pippin eller??? DEN vill jag ha i MIN trädgård. Var finns den ?????  Poäng!!!
Hannele
05-09-2003, 17:02
Apropå EMU... Barnen kallade fasanungen i vår trädgård för KIWI-fågel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|