|
Senaste veckorna har jag haft problem att tex växla mellan olika trådar. Det är en evighets väntan. Problem att posta ett inlägg verkar också ha kommit nu senaste veckorna......för mig alltså. Jag vet att många haft problem läääänge.
Jag har inga som helst problem på andra forum, så det kan ju inte bero på webläsare eller vad det nu är..
Jag tycker att problemet varit uppe en lång tid nu. Vet någon om admin. läser dessa trådar eller pratar vi bara rakt ut i luften......eller har jag missat något svar från admin. ?
Myosotis
05-09-2008, 13:22
Jag tror att vi pratar rakt ut i luften. Men det kan ju vara kul det med. Det har varit jättesegt här i flera dagar. Man läser lite, försöker skriva nåt svar och sen ger man upp.
Åhhhh....idag är det sååå segt.....jag blir
CITAT (Alba @ 08-09-2008, 12:07)  Åhhhh....idag är det sååå segt.....jag blir  Hå ller med, hur segt som helst!
Jag tog och öppnade ett nytt fönster med Odla.nu och då gick det genast mycket fortare.
Eva i Skåne
08-09-2008, 14:46
SEEEEGT!!! Ja fy för hondan  Tidigt i somras hade segheten släppt för mig, sen har jag inte haft tid med Odla.nu i sommar. Nu när jag så smått funderat på att komma tillbaka visar det sig från sin sämsta sida. Lika bra att sova middag istället
Här går det trögt också, man väntar bara på error när den segar sig fram, det KAN i.o.f.s. bero på att jag fick datorn utbytt efter ett haveri för några veckor sedan och vet inte hur mycket drag jag har i burken. Men helt klart så är det lätt att byta sida när jag googlar så....
Idag är det ju värre än annars!! Man hitter lugnt sätta på kaffe, gå ut och ta några bloss eller göra ett toalettbesök mellan sidbytena på odla. Varför segar just odla när det är full rulle på andra forum och när man googlar?
Aqvakul
09-09-2008, 21:29
segt som SIIIIIRRRRRRAAAAAPPPPP!
Aqvakul
10-09-2008, 21:13
Ikväll är det om möjligt ännu värre!!
Ikväll slår det väl alla rekord i seeeeeeeghet
Myosotis
17-09-2008, 22:48
Så snabbt som i kväll har det inte varit sen efter kraschen. Jag skriver inte när det är segt, för det är alltid segt.
Red Top
18-09-2008, 12:07
Nu har det under två timmar varit omöjligt att ens komma in på odla. Alla andra siter går utmärkt. Ska jag känna mig mobbad eller
Chamomille
18-09-2008, 12:10
CITAT (Red Top @ 18-09-2008, 13:07)  Nu har det under två timmar varit omöjligt att ens komma in på odla. Alla andra siter går utmärkt. Ska jag känna mig mobbad eller  Närå. Jag har inte heller kunnat Odla sen halv 12 ungefär.
Red Top
18-09-2008, 12:12
Tack! Jag åkte precis ut igen och har lyckats ta mig tillbaka=)
sqrulan
18-09-2008, 15:06
Jag åkte ut kring 12 idag och kunde inte komma in för att logga ut ens!!! Så nu loggar ut jag för ett bra tag frammöver,Odla är uselt!
Piccante
18-09-2008, 15:40
Idag har jag vid 2 tillfällen inte kunnat komma in på odla?!
Red Top
18-09-2008, 15:47
CITAT (sqrulan @ 18-09-2008, 16:06)  Jag åkte ut kring 12 idag och kunde inte komma in för att logga ut ens!!! Så nu loggar ut jag för ett bra tag frammöver,Odla är uselt!  Va tråkigt! Jag tycker inte alls att odla är uselt. För mig har det blivit som en ny kompis. Även kompisar kan vara svåra att få tag på ibland
CITAT (sqrulan @ 18-09-2008, 16:06)  Jag åkte ut kring 12 idag och kunde inte komma in för att logga ut ens!!! Så nu loggar ut jag för ett bra tag frammöver,Odla är uselt!  Håller med Red Top, Odla är väl inte alls uselt?! Bara för att servern forumet ligger på är helkass och inte går att lita på i alla lägen är väl inte Odla uselt?? Säger  till det.
Aqvakul
19-09-2008, 06:50
Det har varit väldigt trögt för mig, till och från, den sista veckan!
CITAT (Berith @ 19-09-2008, 07:46)  Håller med Red Top, Odla är väl inte alls uselt?! Bara för att servern forumet ligger på är helkass och inte går att lita på i alla lägen är väl inte Odla uselt?? Säger  till det. Och jag håller med Berith  , finns väl inget bättre forum än Odla. Att det sen är så trögt att man kan bli fullkomligt knasig ibland, det är en helt annan sak  ..........................fast jag orkar inte skriva om det längre. Det händer någon stund/timmar varenda dag ( så nu tillhör det "det dagliga livet"  )
Biggan_
19-09-2008, 10:45
Svårt att komma in i dag faktiskt! Det händer då och då!
Tycker ODLA är väldigt bra att söka information på, men är inne sällan nu för att det är så trögt. Orkar inte vänta...............
Ålgryte
21-09-2008, 00:35
CITAT (Red Top @ 18-09-2008, 16:47)  Jag tycker inte alls att odla är uselt. För mig har det blivit som en ny kompis. Även kompisar kan vara svåra att få tag på ibland  Tur att man är nattuggla...  på "fel" tid på dygnet... NU fungerar Odla
Myosotis
24-09-2008, 08:56
En lustig sak: blev ofrivilligt utloggad nyss och då visades fel tider på inläggen, 8.41 istället för 9.41 osv, dvs. vintertid. Sen loggade jag in igen och tiderna blev normala.
Segheten kvarstår för övrigt. [attachment=24682:waat.gif]
CITAT (Myosotis @ 24-09-2008, 09:56)  En lustig sak: blev ofrivilligt utloggad nyss och då visades fel tider på inläggen, 8.41 istället för 9.41 osv, dvs. vintertid. Sen loggade jag in igen och tiderna blev normala.
Segheten kvarstår för övrigt. [attachment=24682:waat.gif] Det där med tidsändringen har jag också lagt märke till. Så blir det varje gång man "blir" utloggad Sirapen är som vanligt här också...........ibland upp, ibland ner och alldeles för ofta ner  , men jag har upptäckt att om man går ur och går in igen om ett tag så kan det, om man har lite tur, fungera bättre..................
Hm, jag bytte ut internet explorer och kör nu mozilla firefox i istället. Skillnad som natt och dag i hastighet. Så nu kanske man kan hänga med lite på ODLA.
flera timmar ! ! ! så seeeeegt
ingrids
30-09-2008, 10:05
Nu lägger jag ner, återkommer om ett par veckor för att se om det är lika segt då. Jag sitter på en sprillans ny dator, en lina som är som en motorväg och jag BLIR TOKIG på segheten hos odla forumet. Vad det än beror på.
Nu är jag inget datasnille direkt, jag kan inget alls om dom faktiskt, men jag har mäsrkt att om jag startar odlas fönster med....firefox??!! (heter det så??) så går det faktiskt något fortare än med explorer (heter det nog) men fortfarande saktare än förr. Är det bågon som kan svara på varför det går olika fort med dom olika....ja, vad det nu heter?
CITAT (ingrids @ 30-09-2008, 11:05)  Nu lägger jag ner, återkommer om ett par veckor för att se om det är lika segt då. Jag sitter på en sprillans ny dator, en lina som är som en motorväg och jag BLIR TOKIG på segheten hos odla forumet. Vad det än beror på. Vilket väl än en gång visar att det inte är mottagaren som är seg och trög utan sändaren.
Myosotis
07-10-2008, 19:03
Otroligt seeeegt idag! [attachment=25404:gähn.gif]
Red Top
07-10-2008, 19:09
Jäpp!
Jaha,då är det inte min dator i alla fall.Ibland är här så segt att jag helt enkelt ger upp.Det är inte roligt längre att vara här,var och varannan dag är här så sgt att man får spader och bara lämnar Odla.OK ibland är det segt på AOT med men inte så här ofta.Vad beror det på??? Kan man göra något åt det?
Om jag går in med explorer så tar det evigheter att byta sida....om man inte blir utkastad först, men sen jag bytte till firefox så går det nästan normalsnabbt igen. Explorer använder jag däremot på alla andra sidorna jag är på
Maggan H
09-10-2008, 14:35
Nu har jag bytt till Firefox, och det stämmer att det går mycket snabbare, av någon anledning. Ni som kör explorer, vilket operativsystem har ni? Jag har Vista med Explorer 7.0 och sista dagarna har varit absolut hopplösa med låsningar i en minut sen kommer bilden stegvis i bästa fall. Några gånger har sidan öppnat med giganstiska bokstäver i översta högra hörnet.
Myosotis
15-10-2008, 13:17
Idag är det segt på det här konstiga sättet igen där jag inte ser några bilder och bara en del avatarer, det blir stora vita ytor eller svarta klickbara fält där bilderna skulle varit. Den laddar och laddar men verkar fastna på vägen. Jag får försöka igen senare, det här ger inget just nu.
Myosotis
16-10-2008, 13:13
För en stund sedan kunde jag inte alls komma in längre fast min uppkoppling är riktigt snabb idag, allt annat funkade ju. Efter många försök lyckades jag åtminstone öppna odlas startsida där det stod att bara 33 personer var i forumet. Kort därefter kom jag in på forumet, antalet användare hade ökat till över 200, nu är det över 300 och det verkar fungera som vanligt igen. Var det slutet på ett större sammanbrott som jag upplevde?
Lars-Olof Arvids
17-10-2008, 11:38
Jag har Firefox och tycker att det bara går segare och segare. Det har varit väldigt segt i flera månader, men igår var det extremt. Ibland gick det att komma in i trådarna, ibland resulterade väntan bara i ett meddelande om att det tog för lång tid... Olle
Har varit ifrån forumet ett tag nu och gjorde comeback idag. Seeeeegt är ordet. Har också en bra dator och fiber rakt in i huset... Så det borde flyta bättre. Hoppas det ordnar sig snart!
Helen i Piteå Zon 5
20-10-2008, 21:35
Det går så saaaaaaaaakta att snart ger jag upp
Det har varit helt ok i flera veckor men igårkväll var det stopp igen. *svärord*
Här på jobbet kan jag inte välja Firefox, jag är prisgiven till Explorer  Seeegt är bara förnamnet.
Som sagt ....segt som sirap Nu loggar jag ut för gott snart
Myosotis
31-10-2008, 11:20
 Nu kanske det har hänt något! Hur är det för er andra som haft problem? Sen de servade häromdagen har det varit helt okej, och just nu öppnas varje sida på 6 sekunder!!! Jag har inte ändrat på någonting här.
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 11:20)   Nu kanske det har hänt något! Hur är det för er andra som haft problem? Sen de servade häromdagen har det varit helt okej, och just nu öppnas varje sida på 6 sekunder!!! Jag har inte ändrat på någonting här. Huuaa! Du är modig du! Jag känner också att det plötsligt går snabbare, men inte vågar jag ta så stora ord i min mun som att det skulle ha skett nåt  ............. det får tiden utvisa
CITAT (Gillan @ 31-10-2008, 11:59)  Huuaa! Du är modig du! Jag känner också att det plötsligt går snabbare, men inte vågar jag ta så stora ord i min mun som att det skulle ha skett nåt  ............. det får tiden utvisa Det har tyvärr inte skett nåt, det tar miiiinst 30 sek innan nåt händer här, men så klart, 30 sek är bra mycket bättre än 2 1/2 minut
Myosotis
26-01-2009, 09:54
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 11:20)   Nu kanske det har hänt något! Hur är det för er andra som haft problem? Sen de servade häromdagen har det varit helt okej, och just nu öppnas varje sida på 6 sekunder!!! Jag har inte ändrat på någonting här. Det var inget.  Under lång tid har det nu varit lite lagom halvsegt, tar kanske 20 - 30 sekunder för varje sida, vissa dagar lite längre. Har äntligen lyckats installera firefox och jämfört med IE. Det gick snabbare, men inte mycket och har så många nackdelar att jag återgick till IE. Nu idag är det fullkomligt outhärdligt långsamt  så att när jag vill bifoga en smiley så öppnas en tom vit ruta, sen händer det ingenting på ganska länge, sen börjar smileysarna långsamt ploppa upp en efter en. Det liknade nästan hur det blir när min uppkoppling är långsam, så jag tänkte inte så mycket på det. Men sen blev det helt konstigt: Inte bara IE utan hela datorn verkade tillfälligt låsa sig, så har det aldrig varit förut. När odlasidan laddade gick det alltså inte att öppna något annat program heller under några minuter. [attachment=30050:waat.gif] Bestämde mig för att testa firefoxen igen - vilken skillnad!!! Allting öppnas på ett ögonblick precis som det ska vara. Hur är det för er andra, har ni fortfarande problem? Eller har alla som råkade ut för den värsta segheten lämnat odla när inget gjordes åt problemen?
Nu är jag också här!
Det har gått så tröööögt under en längre tid, något sedan jul, men jag har bara gett upp och inte orkat tröga mig fram hit ens. Allt tar minst en minut. Jag har vista och explorer för det mesta ,men det verkar fungera normalt med xp-burken om jag använder oprah som webb-läsare ( hur det nu heter...)
VAD kan man göra åt saken ?? För alla andra sidor fungerar normalt och att titta på tv-program på webb-TV är inget problem heller !
När jag tågade till support sidan och tröttnade och började göra annat samtigt, hände det något märkligt. En annan sidan hamnade av misstag på odla och sökningen upphörde ( det gick inte att backa !) jag öppnade ett nytt fönster för att komma till odla och allt gick som på rälls, jag var här på ett par sekunder!
Vad sjutton är detta !
Jag älskar min odla ,men man måste väl kunna komma hit med vistamaskin med explorer också ?
Myosotis
26-01-2009, 19:38
Upptäckte just en sak till: Monaxes greyhound springer ca. 4 gånger fortare i firefox!! Jag har alltid sett den i slow motion och trott att det var så den var. Hur är det möjligt?!! CITAT (katah @ 26-01-2009, 13:32)  ...jag öppnade ett nytt fönster för att komma till odla och allt gick som på rälls, jag var här på ett par sekunder! ... Ja, så där är det. Det blir segare och segare med tiden, så man får stänga fönstret och öppna ett nytt lite då och då, fråga mig inte varför. Någon upplevde även att det räckte att förminska fönstret och sedan förstora det igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|