Sidor: 1, 2, 3
Gillan
Okej, nu har jag suttit här ett par timmar och segat mig fram bland Odlas sidor och är lite småtjurig. Det ska inte behöva ta 30-60 sekunder mellan varje "bläddring"!

Vad jag vill är att vi som har problem ska samsas under samma tråd. Vi kan skriva ett ord här när vi har/haft problem med Odlas sidor. Önskvärt är att alla som har problem skriver här så att adm. verkligen förstår att problemet finns. Alltså även ni som inte brukar yttra er för att ni inte vill vara besvärliga flirting.gif .

Vi kan skriva för att det är trögt, att det inte går att pm:a, ladda upp bilder eller annat som strular. ( Till saken hör att jag aldrig hade några som helst problem innan "reklamomläggningen" ( vilket ord!! ) i våras. )

Ni som aldrig har några problem behöver alltså inget skriva i den här tråden.
Berith
Nu går det trögt som attan, till och med reklamen längst uppe hackar. mad.gif
Berith
Funkade helt ok för bara några minuter sen men nu är det tvärnit igen. mad.gif

Ingen annan som har samma sirapstider som jag?
Monaxe
Jodå, visst är det orimligt trögt ibland...

När det är som sämst har jag bara bytt sida rätt av, och andra sidor fungerar som dom ska. Klagar....nja....absolut.
Tesa
Fruktansvärt segt med IE.. och har varit i flera dagar..Jag har inte varit inne på jättelänge innan..bl.a pga segheten...
Firefox går bättre men jag tycker inte ett forum ska bestämma vilken webläsare jag ska använda
Lady Hamilton
CITAT (Berith @ 28-07-2008, 22:29) *
Funkade helt ok för bara några minuter sen men nu är det tvärnit igen. mad.gif

Ingen annan som har samma sirapstider som jag?

ranting.gif jo jag men jag kunde ju INTE SKRIVA det då eftersom det var så segt, det inte gick att skriva Men nu fungerar det som vanligt igen
pejori
Just nu är det otroooligt segt här ranting.gif ranting.gif
hinner gå och brygga kaffe innan sidorna behagar öppna sig ranting.gif
Gillan
För mig är det till och från hela tiden. Ena stunden flyter det på rätt bra, som nu t.ex. Om en stund kanske det inte ens går att få upp en sida, allra minsta att få iväg ett svar. I går eftermiddag var det tvärstopp.
Berith
Siiiiiraaaap iiiiiigeeeeeeeen.......

Reklamen hackar fram ganska snabbt men resten av sidan är vit i många långa sekunder. mad.gif
Berith
CITAT (Berith @ 29-07-2008, 08:00) *
Siiiiiraaaap iiiiiigeeeeeeeen.......

Reklamen hackar fram ganska snabbt men resten av sidan är vit i många långa sekunder. mad.gif

Och nu funkar det ok igen.

Vad är det här för j---kla tekniskt påhitt??
Helen i Piteå Zon 5
Det är fram och tillbaka... ibland tar det mer än minuten att öppna nya sidor och inlägg, sådana dagar orkar jag inte läsa/skriva/svara på forumet. Vissa dagar fungerar det felfritt... då är det kul yes.gif
aanderss
går inte trögt för mig
Berith
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 29-07-2008, 22:58) *
Det är fram och tillbaka... ibland tar det mer än minuten att öppna nya sidor och inlägg, sådana dagar orkar jag inte läsa/skriva/svara på forumet. Vissa dagar fungerar det felfritt... då är det kul yes.gif

Skriv gärna när det är/varit trögt så vi kan jämföra tider, det verkar inte vara samma tider för alla.

aanderss, du behöver inte skriva att det funkar, det är för att jämföra när det segar som vi skriver i den här tråden.
Gillan
Det tog mig två försök att få iväg ett inlägg i en annan tråd lite tidigare nu på morgonen. Det är som om svaren försvinner ut i periferin på nåt sätt confused.gif . Nu fungerar det hyfsat, men ändå inte bra.
Lady Hamilton
I går hade jag periodvis stora problem, men dumskalle som jag är så skrev jag inte upp tiden dunno.gif
Men jag skall nu se till att ha papper o penna vid datorn så jag kan anteckna tiden/tiderna och skriva in dem här i tråden när det "funkar" igen så vi kan jämföra tiderna, precis som Berith föreslog tummenupp.gif
Berith
Efter att ha funkat fint tidigare nu på morron så slabbade det plötsligt igen. mad.gif
Lady Hamilton
I dag på morgonen har jag inte haft några problem men i går (30/7) så var det rena sirapen kl 12.02 o 16.16 för mig, då gick det inte att bläddra eller svara på inlägg överhuvudtaget
Gillan
Här är trögt som sirap nu. Kom knappt in i min brevlåda för att läsa pm. Jag önskar verkligen att alla som har problem kunde ge en liten hint här så att vi ev kunde ge tråden till adm. sen tummenupp.gif ( nu får vi se om jag får iväg det här, för det kan man aldrig vara säker på att få)
Myosotis
Nu har jag kollat tiden. Det tar ungefär 20 sekunder att öppna en tråd. Det tycker jag är snabbt för att jag har haft modem så länge. Men egentligen borde det kanske gå snabbare med mobilt bredband, allt annat går ju snabbare. Så här är det nästan hela tiden, någon enstaka gång kan det helt plötsligt gå blixtsnabbt. Men riktigt sega perioder (3-5 minuter för varje sida) är sällsynta numera. Då går det oftast inte att skriva inlägg heller, men jag får väl berätta om det efteråt i så fall.
Floppy
Jag hade ju problem tidigare med seg sida...och jag har både snabb dator och snabbt bredband så felet låg inte där...men sen så bytte jag till Firefox och fick ett tips att man kunde lägga till ett extra program som tog bort det mesta reklamen...i alla fall de som blinkar och har sig...och nu går det super igen...precis som Odla var innan den stora reklamtiden kom...

Jag vill inte göra reklam men det ska finnas ett tilläggs program även för IE...kommer inte ihåg bara vart på Odla som nån skrev om det...tror det var i 'Små prat'...så kolla där om ni kan hitta det...det var bara för nån vecka sedan...ni kan ju alltid prova och se om det är så att det blir bättre...annars går det ju alltid att ta bort programet...
sqrulan
Jag har nästan slutat att vara här pga detta
sega eviga väntande mellan varje sökning.
Önskar verkligen att det blir bättre snart,för jag orkar inte med
sånt här! thumbdown.gif
Huggorm
CITAT (Floppy @ 31-07-2008, 14:11) *
Jag hade ju problem tidigare med seg sida...och jag har både snabb dator och snabbt bredband så felet låg inte där...men sen så bytte jag till Firefox och fick ett tips att man kunde lägga till ett extra program som tog bort det mesta reklamen...i alla fall de som blinkar och har sig...och nu går det super igen...precis som Odla var innan den stora reklamtiden kom...

Jag tror du är inne på rätt spår där. Reklam som rör sig slukar stora mängder datorkraft, och då spelar det inte någon roll vad för dator eller uppkoppling man har. Själv kan jag knappt gå in på aftonbladets hemsida nu för tiden, bara för att den är så full av sån där skit. Visserligen vill jag inte in där ändå, men för mig är det reklamen som gör det. Blockerar jag reklamrutorna en efter en så så funkar det som det skall sedan, jag kan röra sidan upp och ner utan hackande och allting.

Självklart behöver Odla och alla andra sidor sin reklam för att få budgeten att gå ihop, men kanske det räcker med statiska bilder och banners? Det ökade antalet visningar kanske uppväger de extra pengar som företagen är beredda att betala för att få ha en rörlig reklam?
Floppy
Håller med dig om att Aftonbladet har fått en hemskt seg sida...super tråkigt tycker jag och det konstiga är ju att de är så väl medvetna om att deras sida är segt antagligen pga av all reklam men de verkar inte bry sig direkt...jag har gått över mer och mer på Expressens sida och läsa i stället...där går det fort fortfarande...
Myosotis
Nu råkade jag ut för ett jättetråkigt fel igen. Reklamen högst upp på sidan kommer upp och sidhuvudet, bara själva gubben och odla.nu, till höger står det konstiga saker istället för "frågor&svar" osv. Under det är allt vitt. Sen bli heka sidan vit. Sen laddar den odlasidan igen men kommer inte längre än det jag beskrev. Så bli allt vitt igen. Så där kan den hålla på i evigheter.
Myosotis
Det bli bara värre och värre. Som senaste inlägg visas såna som är en timme gamla, fast de nya finns ju med när man klickar. När man läst en tråd avmarkeras den inte. Och besökarantalet har sjunkit från över 600 till just nu 166 på kort tid, antar att de flesta har åkt ut och att servern nu håller på att krascha...

När jag hade skickat inlägget kom IPS Driver Error upp, men då var det redan skickat.
mojan
Detta är första gången på jääättelänge som jag kan gå in med IE, det rör i alla fall på sig.
Jag brukar försöka med Firefox, det går fortare men sidan hoppar hit och dit så jag får huvudvärk. wacko.gif
Senast jag skrev ett inlägg försvann det ut i cyberrymden. g.gif
Jag prövade en dag att gå in från min arbetsplats (fy på mig, inte tillåtet) men det var samma sirap där.
Gillan
Nåt fel verkar det vara nu i alla fall. Först kommer jag inte in, sen kommer jag in för att strax bli utslängd. Ena stunden kommer IPS Driver Error upp, i nästa sägs det att sidan inte kan visas. Till slut med lite tur kommer jag in ändå...........
Platinum
CITAT (Gillan @ 06-08-2008, 06:04) *
Nåt fel verkar det vara nu i alla fall. Först kommer jag inte in, sen kommer jag in för att strax bli utslängd. Ena stunden kommer IPS Driver Error upp, i nästa sägs det att sidan inte kan visas. Till slut med lite tur kommer jag in ändå...........

Samma sak här, men via FireFox funkar det problemfritt vad det verkar. Tror jag får överväga att köra FF istället för IE när jag ska in på odla.
aldo
Ja fy 17 vad segt det är nu på odla.nu

En av orsakerna till att jag inte loggar in numera thumbdown.gif
Berith
CITAT (aldo @ 07-08-2008, 19:19) *
Ja fy 17 vad segt det är nu på odla.nu

En av orsakerna till att jag inte loggar in numera thumbdown.gif

Och dom andra är....?
Petronellah
CITAT (aanderss @ 30-07-2008, 07:12) *
går inte trögt för mig

Inte för mig heller faktiskt.
Myosotis
wacko.gif När ska folk lära sig att läsa först och skriva sen? Så här står det i trådens första inlägg för alla som inte orkar läsa det:
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 07:04) *
...vi som har problem ska samsas under samma tråd... Ni som aldrig har några problem behöver alltså inget skriva i den här tråden.

Netha
CITAT (Myosotis @ 08-08-2008, 19:15) *
wacko.gif När ska folk lära sig att läsa först och skriva sen? Så här står det i trådens första inlägg för alla som inte orkar läsa det:

Lite trist att folk ska bli "bannade" för att de inte läst hela tråden.
Petronellah citerade ju bara aanderss ... som väl inte fick skit för att han sa att han inte hade några problem.
Gillan
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 07:04) *
Vad jag vill är att vi som har problem ska samsas under samma tråd. Vi kan skriva ett ord här när vi har/haft problem med Odlas sidor. Önskvärt är att alla som har problem skriver här så att adm. verkligen förstår att problemet finns. Alltså även ni som inte brukar yttra er för att ni inte vill vara besvärliga flirting.gif .

Vi kan skriva för att det är trögt, att det inte går att pm:a, ladda upp bilder eller annat som strular. ( Till saken hör att jag aldrig hade några som helst problem innan "reklamomläggningen" ( vilket ord!! ) i våras. )

Ni som aldrig har några problem behöver alltså inget skriva i den här tråden.

Jag ger upp! Jag hade bestämt mig för att inte skriva i den här tråden annat än om jag har problem eftersom det var det jag skrev i rubriken. Jag är den förste att hålla med om att det ibland kan vara svårt att läsa igenom en hel tråd, men om man inte ens kan läsa vad som står i rubriken och det första inlägget, som talar om vad tråden handlar om, då vet jag inte hur man ska få till en fungerande tråd confused.gif

Eftersom det ändå inte fungerade ( precis som Stintan befarade ), och folk i alla fall skriver i en massa andra trådar så är det väl fritt fram nu då att skriva vad som helst här också. Min tanke var ju bara att administrationen skulle få en inblick i hur utbrett problemet är ( och det skulle ha varit enklare om alla kunde ha samsats under samma tråd ). Sen är det ju så att alla som har problem inte talar om det över huvud taget confused.gif , vilket jag tycker är knepigt. Det handlar ju inte om att klanka ner på forumvärdarna om nu nån skulle tro det.

edit: bara ett litet tillägg
Berith
CITAT (Netha @ 08-08-2008, 23:28) *
Lite trist att folk ska bli "bannade" för att de inte läst hela tråden.
Petronellah citerade ju bara aanderss ... som väl inte fick skit för att han sa att han inte hade några problem.

Åjo, jag gav honom allt ett nyp i örat för det.
Berith
CITAT (Gillan @ 09-08-2008, 06:57) *
Jag ger upp! Jag hade bestämt mig för att inte skriva i den här tråden annat än om jag har problem eftersom det var det jag skrev i rubriken. Jag är den förste att hålla med om att det ibland kan vara svårt att läsa igenom en hel tråd, men om man inte ens kan läsa vad som står i rubriken och det första inlägget, som talar om vad tråden handlar om, då vet jag inte hur man ska få till en fungerande tråd confused.gif

Eftersom det ändå inte fungerade ( precis som Stintan befarade ), och folk i alla fall skriver i en massa andra trådar så är det väl fritt fram nu då att skriva vad som helst här också. Min tanke var ju bara att administrationen skulle få en inblick i hur utbrett problemet är ( och det skulle ha varit enklare om alla kunde ha samsats under samma tråd ). Sen är det ju så att alla som har problem inte talar om det över huvud taget confused.gif , vilket jag tycker är knepigt. Det handlar ju inte om att klanka ner på forumvärdarna om nu nån skulle tro det.

edit: bara ett litet tillägg

Tanken var god Gillan kompiskram.gif och det är inte ditt fel att det inte funkade med tråden.

Jag ber om ursäkt att jag gick ifrån ämnet med min fråga till aldo tidigare.

Självklart är det inte att klanka ner på forumvärdarna när vi försöker få en förklaring till trögheten som drabbar många av oss! Trögheten finns ju inte där hela tiden, ibland funkar det som det ska eller brukade göra förut eller hur man ska säga.

Flyttades Odla över till en annan server när det bytte ägare? Jag har ingen koll på det där, och inte om hela Odlas sida drabbas eller om det bara är forumet som segar.

Jag har inte känt av sirapen på ett ganska bra tag nu, utom "kraschen" häromdan då, men jag förstår att den fortfarande finns där för andra.

Och jag har inte gjort någonting - jag har samma dator, samma program, samma uppkoppling, samma grannar och samma släktingar som för ett tag sen.
Gillan
Tack Berith kompiskram.gif ( du behöver inte be om ursäkt för nåt ). Jag har heller inte haft några större problem sen "kraschen". Visst är det liiite trögare ibland, men ändå inte nämnvärt. Jag har också precis samma förutsättningar som tidigare. Har inte ändrat någonting.............fortfarande lika skumt det här g.gif
Floppy
Jag ber också om ursäkt för att jag tog ett litet snedsprång i mitt tidigare inlägg...ville bara tipsa på hur det gick mycket bättre med ett annat program...jag var skeptisk till en början med ett annat program än IE...men jag tänkte att jag kan ju alltid prova om jag inte gillade det nya programmet och om det inte blev snabbare så tar jag bara bort det...men jag ångrar mig definitivt inte till att jag bytte...jag har inga problem med segheten på Odla mer men däremot så kvarstår segheten på Aftonbladet...men Aftonbladet kan jag vara utan men inte Odla... flirting.gif tongue.gif

Hoppas också att adm. kan uppmärksamma detta problemet och se om de kan göra nått åt det...kanske prova att ta bort reklam som blinkar och istället lägga dit reklam med fasta bilder istället...och se om det kanske blir bättre...jag hoppas att ni andra ska få snabbare Odla snart...

F'låt Gillan och ni andra igen för att jag inte höll mig till det som tråden var skapat till... blomma.gif lovar ska inte skriva mer nu i detta ämnet om jag inte får problem igen blush.gif
Myosotis
Nu har det varit gräsligt långsamt sedan 21.23, har lyckats skriva två inlägg efter många försök och väntetider på typ 10 minuter åt gången. Nu ger jag upp.
Berith
Vid middagstid idag var det förjämrars trögt - i flera timmar! mad.gif
Gillan
Nu är här hopplöst trögt. Det fungerar, men med snigelfart. Det är trögt nån stund varje dag, men jag orkar knappt bry mig längre.

Floppy! Inte behövde du be om ursäkt heller. Förstog så väl att du bara ville väl kompiskram.gif ( har tyvärr inte sett ditt inlägg förut blush.gif )
Sommartorparn
Outhärdligt segt! thumbdown.gif
Myosotis
De sista dagarna har det blivit allt segare igen. Så tröttsamt!!
pejori
Och nu 20.45 segade odla ihop här... ranting.gif ranting.gif
Varför blir det bara bättre en dag, för att sedan skita sig igen??? ranting.gif crying.gif
Grönberg
Odlas seghet går i vågor, det har jag oxo märkt, men jag har oxo noterat att med olika bredbandshastgigheter så skiljer det mycket, jag surfar från ett ställe med 100 Mb uppkoppling, och Odla går då riktigt bra, här hemma har jag 8 Mb och det går för det mesta hyfsat, men irriterande ibland, har oxo sett detta fenomen i andra diskussionsforum, (jag har ett stort motorintresse oxo), på dessa sajter har man gjort uppgraderingar av servrar och sen funkar det bra ett tag, tills det blir för mycket bider igen eller nåt i den stilen, vet inte hur Odla handskas med detta, informationen är minst sagt bristfällig.
Aqvakul
CITAT (Grönberg @ 02-09-2008, 22:22) *
vet inte hur Odla handskas med detta, informationen är minst sagt bristfällig.

Precis - "tyst som i graven"...... thumbdown.gif
Aqvakul
Ikväll har det varit helt hopplöst -låst sig och jag har trillat ut ett antal gånger sick.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 04-09-2008, 22:56) *
Ikväll har det varit helt hopplöst -låst sig och jag har trillat ut ett antal gånger sick.gif

dom sista timmarna har jag bara kunnat läsa odla...
nu fungerar det hyfsat sedan en kvart tillbaka
*Stintan*
För första gången har även jag ikväll känt av seghet och strul med att skriva inlägg. Inte kul alls mad.gif
Wilmer
I dag är det segt som sirap och det beror inte på min uppkoppling i allafall thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon