Full version: Gamla trådar
Sidor: 1, 2
*Stintan*
Det är nog inte bara tjafstrådar jag syns i vill jag påstå. Dessutom bekymrar det mig inte ett skvatt i vilka trådar andra medlemmar skriver och håller inte reda på det heller eller har synpunkter om det.

Visst har du samma rätt som andra men varför då skriva att du håller dig utanför när du inte gör det utan istället underhåller tjafset.
bejron
Ge mig en rad där jag uppmanat till tjafs. Grå högg då inte. Du som förstår henne borde kunna se skoj.
*Stintan*
Var har jag skrivit att du uppmanat till tjafs? Jag skrev att du underhåller tjafset, det vill säga deltar i tjafset vilket jag tyckte var en aning märkligt eftersom du skrev att du höll dig utanför.

När jag inte vill delta så skriver jag inget alls därför reagerade jag. Kan även tillägga att ibland förstår jag inte alls Grå och allt hon säger är inte heller skoj, men ibland är hon faktiskt riktigt rolig.
pejori
CITAT (Markus_H @ 29-08-2008, 15:34) *
Tänk, det låter precis som du beskriver AoT´s forum där flirting.gif Så olika kan man uppleva samma sak. Jag kände på AoT när jag reggade mig där att jag blev idiotförklarad av "innegänget" där.

När det gäller odla.nu så brukar inte vi anse oss som "finare i kanten" eller mer "professionella" vilka vissa på AoT verkade göra, här är alla välkomna.

Angående din fråga i ditt första inlägg. Jag säger så här; det finns gamla trådar med mycket bra information, kunskap och bilder vilket kan vara guld värt att ta del av igen. Lyfter man en gammal tråd för att visa att här finns ett jättebra svar på vissa frågor och man fortsätter diskutera på samma ämne så ser jag inga problem med det. (tänk även att gamla medlemmar kan ha lämnat forumet och inte kommer posta samma information en gång till).

När vissa lyfter gamla trådar för att kunna slåss på alla fronter och visa hur taskiga några har varit innan för att rättfärdiga att man själv ska få vara taskig nu, då tycker jag det är barnsligt.

När det gäller outtalade "förbud" och "regler" och annat så sk*ter jag högeligen i sådant för de enda jag och andra behöver stå till svars för på ett forum är forumets ägare/ ansvarige utgivare och tryckfrihetslagstiftningen. Hemmagjorda regler, subjektiva bedömningar och pöbelmentalitet bryr jag mig inte om. Det behöver inte du göra heller tummenupp.gif

välkommen hit.

Helt rätt svarat markus_H tummenupp.gif

Säger också välkommen hit...
Att svara i en gammal tråd är inte ok, om det samtidigt dykt upp en ny tråd om samma sak...Det kan tolkas som om..."det finns sjutton trådar om samma sak, senast -05...då är det bättre att länka till tråden eller vara tyst, så får den som vill och orkar svara i den nya tråden... tummenupp.gif
"nykommlingar som drar fram gamla trådar är ursäktade, men jag tror inte att du har varnats på andra forum, för odla, men du är välkommen ändå... tummenupp.gif
Dollie
Det finns nog lite av en sammangaddning här. Vissa kommer för det mesta till försvar, men om det sedan är för att de tycker lika vill jag låta vara osagt. Jag skriver väldigt sällan här pga att jag tycker att det är otrevligt. Men Odla i sig är väldigt bra, mycket kloka råd om växter får man här. Och det är väl därför man är på en trädgårdssajt. På AOT verkar den där elitgruppen finnas, men jag har aldrig läst där att de misstror nya medlemmar, ej heller ber de folk att "kyssa sig i arslet".
Välkommen iallafall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon