Full version: Annat vettigt forum?
Sidor: 1, 2, 3
Pia L
Ok Stintan, visst kan man det, men JAG ansåg inte att det var ett dugg roande att läsa hur TS häcklades, men det är ju jag det, jag ÄR ju humorbefriad som sagt var.
Chamomille
CITAT (Lilla Birka @ 10-11-2008, 14:49) *
Känner du dig trampad på tårna för att du avslöjades? Jojo, så kan det gå. För övrigt så är det faktiskt jag som skapat den här tråden så det vore väl märkligt om jag inte fick läsa den, eller bestämmer ni vem som får läsa vad? Jag har heller aldrig sagt att andra måste tycka som jag men jag behöver heller inte tycka som andra!

rotfl.gif Du är för rolig du. Tack ska du ha.
Red Top
CITAT (Klura @ 09-11-2008, 12:53) *
Ett annat forum jag besöker då å då är alternativ.nu
Finns massor av grejor att läsa om eller diskutera där.
Idag har jag suttit och läst i ett par timmar om Belgiska Jättekaniner smiley_small_hug.gif

Oj,oj,oj vilket rabalder det blev bara för att Klura råkade föreslå ett trevligt, allsidigt forum och i och med det väckte liv i en gammal surdeg. Ack, ack, ack slap.gif
Krossa lite porslin istället för att hacka på varandra.

Sen kan ni göra en vacker mosaik, så mår ni mycket bättre

yes.gif
*Stintan*
Ja Red Top jag tycker också att alternativ.nu är ett jättebra forum med mycket läsvärt. Det är väldigt lätt att fastna där och det finns mycket man kan lära sig, men det är ju inte så mycket aktivitet där alltid.
Felicia
CITAT (Pia L @ 10-11-2008, 15:33) *
Ok Stintan, visst kan man det, men JAG ansåg inte att det var ett dugg roande att läsa hur TS häcklades, men det är ju jag det, jag ÄR ju humorbefriad som sagt var.

Samma här, jag tyckte inte det var minsta roligt, men förklara gärna vad som var så himla kul????
Som jag ser det så är det elaka påhopp som gjorts mot Lilla Birka i denna tråd (som mot andra i tidigare trådar).
Vad får man ut av att vara spydig, ironisk, elak? Det kan jag inte förstå, jag blir bara ledsen av sånt crying.gif
*Stintan*
CITAT (Felicia @ 10-11-2008, 18:18) *
Samma här, jag tyckte inte det var minsta roligt, men förklara gärna vad som var så himla kul????
Som jag ser det så är det elaka påhopp som gjorts mot Lilla Birka i denna tråd (som mot andra i tidigare trådar).
Vad får man ut av att vara spydig, ironisk, elak? Det kan jag inte förstå, jag blir bara ledsen av sånt crying.gif

Nu får ni väl ge er. Var har jag gjort elaka påhopp mot Lilla Birka i den här tråden? Jag skrattade åt ett inlägg av Grå vilket inte betyder att jag instämde i det hon skrev. Och vad får man ut av att dra upp sånt som hänt i tidigare trådar? I mina ögon är det både dumt och onödigt då det bara drar ner ytterligare.

Spydig, ironisk och elak får du tydligen bara vara själv eller har du redan glömt vad du gjorde några sidor tillbaka? Antar att du inte satt och grät av ledsamhet samtidigt som du applåderade och glatt instämde i Lilla Birkas spydiga elaka kommentar.
Monaxe
Men hur orkar ni hålla på och älta alla oförätter som är sagda eller outsagda?

Det konstiga är att man oftast ser samma signaturer i inläggen i de flesta "grältrådar", undrar vad det beror på?
Anma
CITAT (Monaxe @ 10-11-2008, 19:22) *

Det konstiga är att man oftast ser samma signaturer i inläggen i de flesta "grältrådar", undrar vad det beror på?

Vissa är mer grälsjuka än andra, helt enkelt... och vi andra läser och förundras, förfäras och/eller blir underhållna. smile.gif

Vill man ha ett forum utan meningsskiljaktigheter och gräl ska man nog undvika internet eller alternativt fixa ett eget forum och prata med sig själv.
HelenJ

Det beror nog på att det är ett tiotal medlemmar här som njuter av att kasta paj (och annat) på varandra, medan alla övriga tröttnar på att ens öppna trådar i Småprat. Vilken tråd som helst kan ju helt plötsligt tippa över och bli en gnäll-och-skäll-tråd istället.... Den här tråden trodde jag skulle vara intressant, men nu ångrar jag att jag läste den. thumbdown.gif

Kan man inte öppna en speciell gnäll-och-skällavdelning för de som uppskattar det, så kanske man får bort de dåliga vibbarna från trådarna under Småprat?
Pia L
Stintan : Av någon outgrundlig anledning verkar du ta åt dig så fort jag eller någon annan skriver OM någon som inte har blivit nämnd vid namn, tar du åt dig så är det ju upp till dig, men ingen har väl pekat ut dig specifikt för några påhopp...eller??
Jag talade bara om att JAG inte såg det roande i att TS häcklades bara för att hon sökte andra intressanta forum, jag har inga oförrätter mot någon och jag förstår inte varför det ska tjatas om såna hela tiden, man KAN faktiskt ha en åsikt och tycka att en del beteenden är mindre trevliga utan att för den skull ha "gamla oförrätter" som orsak.

Och jag trodde faktiskt också idag då jag för första gången öppnade tråden att den skulle vara intressant och givande, att jag skulle kunna få tips om andra forum som man kunde läsa i, men icke.
Klura

Vissa här har inget liv.
De måste vara ena riktiga energisugare även IRL,
om de över huvudtaget träffar folk confused.gif

*Stintan*
Nej Pia jag vet vad jag skriver och behöver inte ta åt mig något som inte uppenbart är riktat till mig. Jag svarar när någon frågar mig och jag svarar när jag anser att jag bör bemöta ett inlägg.
Jag tolkade Felicias inlägg som att hon trodde att jag höll med Grå i det diskuterade inlägget bara för att jag la in en skrattande gubbe och svarde därför, precis på samma sätt som jag tidigare svarade dig.
Det är inte heller jag som hela tiden pratar om gamla oförrätter utan det är andra som fastnat i dom vilket jag tycker är synd.

Ja vi var nog många som trodde att tråden skulle bli intressant och givande.

ängsvädd
Först tyckte jag att det verkar kul med dax.se men det är ju bara för 50 +-are - vilket jag är - men det känns ändå lite tråkigt att forumet är åldersbegränsat. Jag ska i o för sig ge det en chans, men jag gillar forum där människor i "alla" åldrar finns.
Chamomille
CITAT (Anma @ 10-11-2008, 19:38) *
.....fixa ett eget forum och prata med sig själv.

a0a.gif
Piccante
CITAT (MimmiH @ 10-11-2008, 20:45) *
Först tyckte jag att det verkar kul med dax.se men det är ju bara för 50 +-are - vilket jag är - men det känns ändå lite tråkigt att forumet är åldersbegränsat. Jag ska i o för sig ge det en chans, men jag gillar forum där människor i "alla" åldrar finns.

Många forum är ju nischade mot 50+, 50-, katter, akvariefiskar, tomtesamlare, matlagningsintresserade etc etc. Man kan ju kolla på de länksamlingar som finns och se om man hittar någon forum som är intressant:
http://www.100.nu/diskussionsgrupper.htm
http://www.internetliv.se/
ängsvädd
Jättebra länkar - tack Markus smile.gif
ängsvädd
Det som är så skönt med odla är att alla åldrar är välkomna - det känns roligare då tycker jag smile.gif
Gossen Ruda
Riktigt underhållande tråd. rotfl.gif Ungefär samma personer som vanligt som bråkar och pajerna flyger genom luften. Ett tag trodde jag att det var min närvaro som startade bråken men här har jag varit oaktiv och ändå har det pajat. Keep up the good work. Jag simmar in i vassen igen efter mitt inhopp.
Pia L
Och inte var det min närvaro heller tydligen då jag ramlade in på sidan 5 först.
Det är synd att man inte kan ställa en enkel fråga utan att bli häcklad, tycker synd om TS, det var nog inget som hon räknade med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon