|
Annars kan ju Lilla Birka besöka "I Fokus-forumen", där hon antingen kan gå med i andras eller starta en egen avdelning själv och döpa det till något passande. "Offermentalitet.ifokus.se", "svordomar.ifokus.se" eller "klubbenförinbördesbeundran.ifokus.se" är några namnexempel, men om inte de faller på läppen så kan hon säkert hitta på något bättre.
Chamomille
09-11-2008, 16:40
CITAT (Grå @ 09-11-2008, 16:16)  Annars kan ju Lilla Birka besöka "I Fokus-forumen", där hon antingen kan gå med i andras eller starta en egen avdelning själv och döpa det till något passande. "Offermentalitet.ifokus.se", "svordomar.ifokus.se" eller "klubbenförinbördesbeundran.ifokus.se" är några namnexempel, men om inte de faller på läppen så kan hon säkert hitta på något bättre. Du är för rolig Sen kan man ju undra varför man läser småprat om man inte gillar det.
*Stintan*
09-11-2008, 17:06
Lilla Birka
09-11-2008, 17:11
Klubben för inbördes beundran var det, ja!!!!!!! CITAT (Grå @ 09-11-2008, 16:16)  Annars kan ju Lilla Birka besöka "I Fokus-forumen", där hon antingen kan gå med i andras eller starta en egen avdelning själv och döpa det till något passande. "Offermentalitet.ifokus.se", "svordomar.ifokus.se" eller "klubbenförinbördesbeundran.ifokus.se" är några namnexempel, men om inte de faller på läppen så kan hon säkert hitta på något bättre. Offermentalitet och svordomar + klubbenförinbördes beundran måste ju vara skapade av dig!
CITAT (Bee @ 01-09-2008, 10:39)  Flashback som någon nämnde har en stoor nackdel: jag kan bara nå det hemifrån. Det är en förbjuden sajt här på jobbet Min svärdotter tipsade om ett forum hon tycker är kul. familjeliv.se eller om det var .nu , minns inte riktigt. Det är nog mest för yngre/medelålders som skall skaffa barn eller har småbarn. Men där diskuteras allt! Och diskussionens vågor går väldigt högt emellanåt. Precis som det skall vara. Annars är nog de flesta forum baserat på något specialintresse. Det tycker jag är bara rätt,på jobbet ska man jobbar och inte sitter och surfa.Läser och skriver i forum kan man göra på sin privata dator hemma. Jag menar inte kommer med pekfingret,men menar vad jag skrev. Odla har sina för och nakdelar,trädgårdsforum är bra,småprat så där men nu är ja inte trädgård så aktuell så då tittar jag in här med,man måste ja inte läser allt.
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 17:11)  Offermentalitet och svordomar + klubbenförinbördes beundran måste ju vara skapade av dig!
Felicia
09-11-2008, 17:23
CITAT (Grå @ 09-11-2008, 16:16)  Annars kan ju Lilla Birka besöka "I Fokus-forumen", där hon antingen kan gå med i andras eller starta en egen avdelning själv och döpa det till något passande. "Offermentalitet.ifokus.se", "svordomar.ifokus.se" eller "klubbenförinbördesbeundran.ifokus.se" är några namnexempel, men om inte de faller på läppen så kan hon säkert hitta på något bättre. Tycker inte det var så himla roligt, snarare elakt..
*Stintan*
09-11-2008, 17:28
Man ser det man vill
Lilla Birka
09-11-2008, 18:39
Felicia
09-11-2008, 18:41
*Stintan*
09-11-2008, 19:22
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 18:39)  Ja du Lilla Birka du är ju inte ett smack bättre än någon annan härinne. Du tål inte vad en del andra skriver utan svarar med hånfullhet. Ganska lågt faktiskt.
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 18:27)  Någon som känner till något annat bra forum som inte bara vänder sig till ungdomar eller kontaktsökande. Kort sagt ett bra diskussionsforum där det finns en moderator som styr upp det hela när trådarna går överstyr? Växt - och trädgårdsdelen på odla är mycket bra, men allmänt småprat börjar vara för trist................................  Jag saknar en balanserad debatt och diskussion! Intressant utveckling av en tråd som inleddes med dom orden.  Nåja, en del ska ha ett ord med överallt verkar det som. Lycka till Birka.
Chamomille
09-11-2008, 20:11
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 18:39) 
Lilla Birka
09-11-2008, 22:17
CITAT (*Stintan* @ 09-11-2008, 19:22)  Ja du Lilla Birka du är ju inte ett smack bättre än någon annan härinne. Du tål inte vad en del andra skriver utan svarar med hånfullhet. Ganska lågt faktiskt.  Ska DU säja?
Red Top
09-11-2008, 23:28
Välkommen tillbaka Lilla Birka!
Piccante
09-11-2008, 23:53
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 21:31)  Man kan diskutera balanserat och häftigt utan att använda sig av svordomar och tillmälen och personangrepp! Det betyder inte att man bara håller med.  Jag kanske tittar in ibland för att kolla läget. Tillägg: Dessutom är ju trädgårdsavdelningen väldigt bra. Absolut  ibland verkar det som om vissa personer istället för att argumentera försöker skrämma bort alla som inte tycker som dem själva genom att alltid gorma och gå på. Ifokus.se är ett ganska trevligt nätverk, tyvärr är inte alla forum där lika bra men de flesta är trevliga och de har moderering så inga personangrepp och tjafs tolereras.
*Stintan*
10-11-2008, 00:45
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 22:17)  Ska DU säja? Vad menar du? Jag är inte här för att bråka eller för att skapa osämja men jag sticker inte under stol med att jag tycker att Grå ofta skriver roliga och intressanta inlägg. Att sen vissa inte tål att jag tycker det utan istället så fort tillfälle ges kommer med beska och syrliga kommentarer tycker jag är ganska trist. Lite svårt blir det att använda sin lenaste ton mot dessa när jag inte ens kan skriva ett svar i en tråd utan att få skit där Grå medverkat. Jag respekterar att inte alla tycker som jag men jag gillar inte när folk kastar skit på varann oavsett vilket nick man gömmer sig bakom. Många skulle vinna på om dom värsta antagonisterna kunde lägga ner stridsyxan.
Aqvakul
10-11-2008, 07:50
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2008, 00:45)  Vad menar du? Jag är inte här för att bråka eller för att skapa osämja men jag sticker inte under stol med att jag tycker att Grå ofta skriver roliga och intressanta inlägg. Att sen vissa inte tål att jag tycker det utan istället så fort tillfälle ges kommer med beska och syrliga kommentarer tycker jag är ganska trist. Lite svårt blir det att använda sin lenaste ton mot dessa när jag inte ens kan skriva ett svar i en tråd utan att få skit där Grå medverkat. Jag respekterar att inte alla tycker som jag men jag gillar inte när folk kastar skit på varann oavsett vilket nick man gömmer sig bakom. Många skulle vinna på om dom värsta antagonisterna kunde lägga ner stridsyxan. Tyvärr så känns du inte riktigt trovärdig här, Stintan! Faktum är att i princip varje gång som Grå och jag haft våra duster, så kommer du farande efterpå och skäller på mig. Inte leder det till bättre klimat här på Forumet!
*Stintan*
10-11-2008, 09:34
Det är ju tråkigt att du känner på det viset.
För det första så skäller jag inte på folk, det överlåter jag till diverse fyrbeningar som klarar det mycket bättre än jag. Jag är medveten om att jag kan låta irriterad ibland men jag säger vad jag tycker även om det inte alltid faller alla på läppen. Det är emot min natur att bara jamsa med och stryka medhårs. Det är också mot min natur att vara långsint. För det andra tycker jag inte att det leder någon vart att ideligen dra upp gammalt groll och jag finner heller ingen anledning att tycka illa om folk som jag inte känner, däremot kan jag tycka illa om vad någon skriver och då bemöter jag det men sen är det utagerat för min del. En del verkar gilla att älta gamla oförrätter men då hamnar man oftast på ruta ett igen och det leder ingenstans utan tar bara en massa energi.
Till skillnad från dig Aquakul så är jag inte inne och petar och skriver i varenda tråd på forumet utan jag håller mig till de trådar som verkar intressanta och som roar mig, även om jag då och då läser i fler trådar än jag deltar i. Det råkar bl.a. vara sådana trådar som även Grå medverkar i eftersom jag ofta delar hennes åsikter och tycker att hon oftast skriver både roligt och med glimten i ögat vilket tyvärr inte så många ser. Det är kanske inte så konstigt då att du tycker att jag "skäller" på dig när jag skriver i samma trådar som Grå och jag dessutom inte håller med dig. Du kanske borde fråga dig själv istället varför du letar upp just Grå´s inlägg för att kommentera dom när du ogillar henne så mycket. Fler borde ställa sig den frågan. Dessutom är det oftast inte Grå som startar tjafset som blir i vissa trådar.
Får jag vara lite tråkig och återföra frågan till det TS undrade om, dvs fler forum än Odla. Vi har alltså kommit fram till - dax.se (för 50+-are) - ifokus.se (delvis specialintressen om jag förstod rätt) - flashback.com (inte åtkomligt för alla alltid) - alternativ.nu (Har dom kvar sitt forum? Sist jag var där verkade det ha lagts ner. Jag såg kanske fel...) Är det allt om man inte ha ngt annat specialintresse än trädgård eller katt? Skälet till att jag ibland vill gå till ngt annat forum då och då är att Odla är så gräsligt seeegt ibland och IE är enda alternativet för mig vissa stunder på dagen
ängsvädd
10-11-2008, 10:36
CITAT (Bee @ 10-11-2008, 10:21)  Får jag vara lite tråkig och återföra frågan till det TS undrade om, dvs fler forum än Odla. Vi har alltså kommit fram till - dax.se (för 50+-are) - ifokus.se (delvis specialintressen om jag förstod rätt) - flashback.com (inte åtkomligt för alla alltid) - alternativ.nu (Har dom kvar sitt forum? Sist jag var där verkade det ha lagts ner. Jag såg kanske fel...) Är det allt om man inte ha ngt annat specialintresse än trädgård eller katt? Skälet till att jag ibland vill gå till ngt annat forum då och då är att Odla är så gräsligt seeegt ibland och IE är enda alternativet för mig vissa stunder på dagen  Vad kul med dessa forumtips - för mig som är 50-plusare verkar dax.se intressant. Det är alltid bra att ha flera forumalternativ - tyvärr har jag inga tips att komma med förutom specialforum som undulatportalen.se - där är alla åldrar välkomna - jätteroligt och positivt forum främst om undulater samt zoopet.com - främst akvarieforum skoldpaddsforum.invisionzone.com - främst sköldpaddsforum
Snöflinga
10-11-2008, 11:12
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2008, 00:45)  Vad menar du? Jag är inte här för att bråka eller för att skapa osämja men jag sticker inte under stol med att jag tycker att Grå ofta skriver roliga och intressanta inlägg. Att sen vissa inte tål att jag tycker det utan istället så fort tillfälle ges kommer med beska och syrliga kommentarer tycker jag är ganska trist. Lite svårt blir det att använda sin lenaste ton mot dessa när jag inte ens kan skriva ett svar i en tråd utan att få skit där Grå medverkat. Jag respekterar att inte alla tycker som jag men jag gillar inte när folk kastar skit på varann oavsett vilket nick man gömmer sig bakom. Många skulle vinna på om dom värsta antagonisterna kunde lägga ner stridsyxan. Är det sant, som någon annan forum medlem antydde, att du och grå är mor och dotter
Huggorm
10-11-2008, 11:22
CITAT (Bee @ 10-11-2008, 10:21)  - alternativ.nu (Har dom kvar sitt forum? Sist jag var där verkade det ha lagts ner. Jag såg kanske fel...) Det finns absolut kvar, livligare än någonsin!
CITAT (Grå @ 09-11-2008, 16:16)  Annars kan ju Lilla Birka besöka "I Fokus-forumen", där hon antingen kan gå med i andras eller starta en egen avdelning själv och döpa det till något passande. "Offermentalitet.ifokus.se", "svordomar.ifokus.se" eller "klubbenförinbördesbeundran.ifokus.se" är några namnexempel, men om inte de faller på läppen så kan hon säkert hitta på något bättre. Det här är väl ändå en totalt onödig och ganska elak kommentar, som tillför absolut ingenting..? Gita
CITAT (Huggorm @ 10-11-2008, 11:22)  Det finns absolut kvar, livligare än någonsin! Nu såg jag det också! Kul! (Jag är inte reggad där, brukar bara läsa då och då)
ängsvädd
10-11-2008, 11:35
CITAT (Gita @ 10-11-2008, 11:22)  Det här är väl ändå en totalt onödig och ganska elak kommentar, som tillför absolut ingenting..? Gita Din kommentar tillför inte heller något - inte min heller för den delen  Har ni tips på fler bra forum?
*Stintan*
10-11-2008, 11:48
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2008, 11:12)  Är det sant, som någon annan forum medlem antydde, att du och grå är mor och dotter  Nej och åter nej, vet inte hur många gånger jag ska behöva tala om det. Jag känner inte Grå annat än här på forumet. Jag är född och har levt hela mitt liv i en helt annan del av Sverige än där jag uppfattat att Grå kommer ifrån. Jag har mig veterligt inga okända barn på byn heller, hur man nu skulle kunna ha det som kvinna. Jag har visserligen två döttrar men ingen är medlem på Odla eller kallar sig Grå och båda är dessutom betydligt yngre än Grå och båda bor i lägenhet i Stockholm, inte i någon djup skog i Småland. OM jag hade haft något släktband till Grå så hade jag gladeligen talat om det om någon frågat. Jag har inte för vana att ljuga! Att sprida falska rykten om folk på ett forum tycker jag uppriktigt sagt är skvallerkärringaktigt och för jävligt. Skitsnack är nämligen bland det värsta jag vet. Därför uppskattar jag att du frågar istället för att gå på detta ogrundade skvaller som vissa odlaiter ägnar sig åt. I det här fallet odlaiter som inte tål att jag gillar Grå. Det finnns för övrigt en hel hoper odlaiter som jag gillar!
Snöflinga
10-11-2008, 12:45
OK, tack för rakt svar ...
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2008, 11:48)  Nej och åter nej, vet inte hur många gånger jag ska behöva tala om det. Jag känner inte Grå annat än här på forumet. Jag är född och har levt hela mitt liv i en helt annan del av Sverige än där jag uppfattat att Grå kommer ifrån. Jag har mig veterligt inga okända barn på byn heller, hur man nu skulle kunna ha det som kvinna. Jag har visserligen två döttrar men ingen är medlem på Odla eller kallar sig Grå och båda är dessutom betydligt yngre än Grå och båda bor i lägenhet i Stockholm, inte i någon djup skog i Småland.
OM jag hade haft något släktband till Grå så hade jag gladeligen talat om det om någon frågat. Jag har inte för vana att ljuga!
Att sprida falska rykten om folk på ett forum tycker jag uppriktigt sagt är skvallerkärringaktigt och för jävligt. Skitsnack är nämligen bland det värsta jag vet. Därför uppskattar jag att du frågar istället för att gå på detta ogrundade skvaller som vissa odlaiter ägnar sig åt. I det här fallet odlaiter som inte tål att jag gillar Grå. Det finnns för övrigt en hel hoper odlaiter som jag gillar! Jag som hade börjat betrakta henne som din dotter. Jag menar....det som står i forumet är ju sant....eller. Att hon nu är någon annans dotter spelar faktiskt ingen roll. Jag läser era inlägg i alla fall. Ibland nickar jag och ibland skakar jag på huvudet. Man kan ju inte vara överens alltid. Men jag vet i alla fall att du är matte till lilltussen.
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2008, 11:12)  Är det sant, som någon annan forum medlem antydde, att du och grå är mor och dotter  Undrar om det inte var jag som gjorde det? Och jag blir ärligt väldigt förvånad över Stintans svar, jag var hur många 100% som helst bergsäker på att ni var mor och dotter. Nån måste ju (före mej?) antytt nånting sånt? Jag har iaf trott det bra länge.
CITAT (Gita @ 10-11-2008, 11:22)  Det här är väl ändå en totalt onödig och ganska elak kommentar, som tillför absolut ingenting..? Gita Nja, det vet jag inte - för vad alla kan ju räkna ut med röven vad Lilla Birka egentligen ville trycka på med den här tråden från första början? "Ut med Grå, annars slutar jag, buhu. Håll med omk att Grå är det styggaste som vistats på ett forum och hon har mage att käfta emot mig och vara elak tillbaka. Fy! Tyck synd om mig, älska mig för den jag är"Det jag tycker är mest onödigt, elakt och som definitivt inte tillför ett jäkla skit är att ni hyenor som anser att ni hade det så mysigt och pysigt tillsammans innan stora stygga Grå reggade sig på forumet anser er ha rätt att skicka hot-pm och allsköns skit till folk runt omkring mig bara för att de inte uttrycker sig negativt om mig. Den ende som hade nerver nog att skicka ett hat-pm direkt till mig var Gossen Ruda, som uttryckte sin avsmak för mänsklighetens avarter. Ni kör någon underlig jävla form av kärringmaffia där alla som överhuvudtaget uttryckler något positivt om mig ska få så mycket verbalt däng, i hemlighet, så att de inte vågar yttra sig igen. Men öppet och på forumet så är ni så jäkla lena i käften. Nej Lilla Birka, det är inte bara du som skickar denna typ av PM till folk, jag blir upplyst gång efter annan om denna företeelse, men det är samma gäng som håller på - men fatta en gång för alla: Du och dina polare äger inte forumet och ni styr inte över forumets medlemmar.Om du vill hitta ett annat forum Lilla Birka så är jag säker på att du bör ha gjort det nu, ändå är du här fortfarande - och våndas över forumets orättvisor.
*Stintan*
10-11-2008, 13:12
CITAT (Alba @ 10-11-2008, 12:57)  Jag som hade börjat betrakta henne som din dotter. Jag menar....det som står i forumet är ju sant....eller. Att hon nu är någon annans dotter spelar faktiskt ingen roll. Jag läser era inlägg i alla fall. Ibland nickar jag och ibland skakar jag på huvudet.
Man kan ju inte vara överens alltid.
Men jag vet i alla fall att du är matte till lilltussen.
CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:04)  Undrar om det inte var jag som gjorde det?
Och jag blir ärligt väldigt förvånad över Stintans svar, jag var hur många 100% som helst bergsäker på att ni var mor och dotter. Nån måste ju (före mej?) antytt nånting sånt? Jag har iaf trott det bra länge. Konstigt att du missar alla gånger det dementeras också, men det är klart då blir det ju inte så roligt eller hur? Du har ett sjukligt intresse av mina släktförhållanden Berith, lägg ner eller sök hjälp.
Lilla Birka
10-11-2008, 13:18
CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:10)  Nja, det vet jag inte - för vad alla kan ju räkna ut med röven vad Lilla Birka egentligen ville trycka på med den här tråden från första början? "Ut med Grå, annars slutar jag, buhu. Håll med omk att Grå är det styggaste som vistats på ett forum och hon har mage att käfta emot mig och vara elak tillbaka. Fy! Tyck synd om mig, älska mig för den jag är"
Det jag tycker är mest onödigt, elakt och som definitivt inte tillför ett jäkla skit är att ni hyenor som anser att ni hade det så mysigt och pysigt tillsammans innan stora stygga Grå reggade sig på forumet anser er ha rätt att skicka hot-pm och allsköns skit till folk runt omkring mig bara för att de inte uttrycker sig negativt om mig. Den ende som hade nerver nog att skicka ett hat-pm direkt till mig var Gossen Ruda, som uttryckte sin avsmak för mänsklighetens avarter. Ni kör någon underlig jävla form av kärringmaffia där alla som överhuvudtaget uttryckler något positivt om mig ska få så mycket verbalt däng, i hemlighet, så att de inte vågar yttra sig igen. Men öppet och på forumet så är ni så jäkla lena i käften.
Nej Lilla Birka, det är inte bara du som skickar denna typ av PM till folk, jag blir upplyst gång efter annan om denna företeelse, men det är samma gäng som håller på - men fatta en gång för alla: Du och dina polare äger inte forumet och ni styr inte över forumets medlemmar.
Om du vill hitta ett annat forum Lilla Birka så är jag säker på att du bör ha gjort det nu, ändå är du här fortfarande - och våndas över forumets orättvisor. Ursäkta mej, men VEM har jag PM:at till ? Mer än Chamomille häromdagen då jag undrade vad hon fann så kul. Jag uppmanade henne att skynda sig att skvallra för dig, vilket hon tycks ha gjort och då undrar jag vem som springer med skvaller? Du tillmäter dig alldeles för stor betydelse om du tror att det enbart var för din skull jag ville testa ett annat forum! Jag skrev heller aldrig att jag skulle sluta helt här på odla, man kan faktiskt vara med på flera fora.
CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:13)  Konstigt att du missar alla gånger det dementeras också, men det är klart då blir det ju inte så roligt eller hur? Du har ett sjukligt intresse av mina släktförhållanden Berith, lägg ner eller sök hjälp. Ja det måste jag ha missat, men nu vet jag!  Funderar inte över dina släktförhållanden alls, det var bara det där mor/dotter med Stintan. Jag funderar heller inte över hur du är som person, antar bara att du är som du visar dej här. Liksom vi andra väl gör? Det vore ju jobbigt att vara på ett sätt privat, och på ett annat sätt här på Odla.
*Stintan*
10-11-2008, 13:27
CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:04)  Undrar om det inte var jag som gjorde det?
Och jag blir ärligt väldigt förvånad över Stintans svar, jag var hur många 100% som helst bergsäker på att ni var mor och dotter. Nån måste ju (före mej?) antytt nånting sånt? Jag har iaf trott det bra länge. Ja Berith nu senast var det du men det har påståtts tidigare och även då förklarade jag hur det ligger till + att några andra som också vet hur det ligger till dementerade skitsnacket. Hur man kan vara flera gånger 100% säker på något utan att ha fakta begriper jag inte. Att du tror på skitsnack utan att ens reflektera och själv ta reda på hur det ligger till är faktiskt ganska skrämmande. Är det något mer du undrar så är det bara att fråga så nästa gång hoppas jag du har fakta innan du slänger ur dig påståenden.
CITAT (Lilla Birka @ 10-11-2008, 13:18)  Ursäkta mej, men VEM har jag PM:at till ? Mer än Chamomille häromdagen då jag undrade vad hon fann så kul. Jag uppmanade henne att skynda sig att skvallra för dig, vilket hon tycks ha gjort och då undrar jag vem som springer med skvaller? Du tillmäter dig alldeles för stor betydelse om du tror att det enbart var för din skull jag ville testa ett annat forum! Jag skrev heller aldrig att jag skulle sluta helt här på odla, man kan faktiskt vara med på flera fora. Hur många fler än jag är det som svär och lever jävel här på Forumet? Varför frågar du vem du PMat om vad om du redan vet svaret..? Du är för sorglig. Skicka PM och skälla ut folk på det viset, för att de inte tagit parti för dig, när de egentligen inte ens tagit parti överhuvudtaget. Skäms, fruntimmer.
Piccante
10-11-2008, 13:39
CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:10)  Nja, det vet jag inte - för vad alla kan ju räkna ut med röven vad Lilla Birka egentligen ville trycka på med den här tråden från första början? "Ut med Grå, annars slutar jag, buhu. Håll med omk att Grå är det styggaste som vistats på ett forum och hon har mage att käfta emot mig och vara elak tillbaka. Fy! Tyck synd om mig, älska mig för den jag är"
Det jag tycker är mest onödigt, elakt och som definitivt inte tillför ett jäkla skit är att ni hyenor som anser att ni hade det så mysigt och pysigt tillsammans innan stora stygga Grå reggade sig på forumet anser er ha rätt att skicka hot-pm och allsköns skit till folk runt omkring mig bara för att de inte uttrycker sig negativt om mig. Den ende som hade nerver nog att skicka ett hat-pm direkt till mig var Gossen Ruda, som uttryckte sin avsmak för mänsklighetens avarter. Ni kör någon underlig jävla form av kärringmaffia där alla som överhuvudtaget uttryckler något positivt om mig ska få så mycket verbalt däng, i hemlighet, så att de inte vågar yttra sig igen. Men öppet och på forumet så är ni så jäkla lena i käften.
Nej Lilla Birka, det är inte bara du som skickar denna typ av PM till folk, jag blir upplyst gång efter annan om denna företeelse, men det är samma gäng som håller på - men fatta en gång för alla: Du och dina polare äger inte forumet och ni styr inte över forumets medlemmar.
Om du vill hitta ett annat forum Lilla Birka så är jag säker på att du bör ha gjort det nu, ändå är du här fortfarande - och våndas över forumets orättvisor. Jag brukar iofs tycka att det ska vara högt till tak på forum men man bör akta sig för personangrepp och att lämna ut vad folk skriver i pm tror jag inte är förenligt med odlas regler.
Chamomille
10-11-2008, 13:40
CITAT (Lilla Birka @ 10-11-2008, 13:18)  Ursäkta mej, men VEM har jag PM:at till ? Mer än Chamomille häromdagen då jag undrade vad hon fann så kul. Jag uppmanade henne att skynda sig att skvallra för dig, vilket hon tycks ha gjort och då undrar jag vem som springer med skvaller? Du tillmäter dig alldeles för stor betydelse om du tror att det enbart var för din skull jag ville testa ett annat forum! Jag skrev heller aldrig att jag skulle sluta helt här på odla, man kan faktiskt vara med på flera fora. Vad är det med dig? Eru full eller? Låt bli att läsa trådar du inte gillar. Det finns en knapp högst upp till vänster i datorn där du kommer tillbaka och kan läsa en annan tråd Alla kan inte tycka som du sörru.
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2008, 13:27)  Ja Berith nu senast var det du men det har påståtts tidigare och även då förklarade jag hur det ligger till + att några andra som också vet hur det ligger till dementerade skitsnacket. Hur man kan vara flera gånger 100% säker på något utan att ha fakta begriper jag inte. Att du tror på skitsnack utan att ens reflektera och själv ta reda på hur det ligger till är faktiskt ganska skrämmande. Är det något mer du undrar så är det bara att fråga så nästa gång hoppas jag du har fakta innan du slänger ur dig påståenden. Ojdå... Hur vet man att en del som skrivs här är skitsnack? Ska jag läsa och tro det jag läser, eller ska jag läsa och fråga om det jag läser verkligen är sant? Finns ju andra mödrar/döttrar här men inte funderar vi väl över om dom verkligen är det, eller om det är nåt som nån hittat på? Neej du Stintan, jag dubbelkollar nog inte påstådda släktskap i fortsättningen heller.
Eva-Helene
10-11-2008, 14:06
Bara en liten upplysning: när jag blev medlem här - ett litet tag före Grå - så var det värre bråk på vissa håll här. Så skyll inte ALLT bråk på Grå! Gör som jag brukar - ge 17 i att läsa när du märker att det börjar barka iväg... Ibland, som nu när jag tycker mig märka en antydan till mobbing, gör jag min röst hörd. Tack o hej.
Huggorm
10-11-2008, 14:32
CITAT (faith @ 10-11-2008, 14:27)  Att ni bara orkar. Allt här på odla är precis som jag mindes det. Jag lämnar igen och söker mig till mer positiva sajter. Finns inga mer positiva sajter. Där folk håller till skapas diskussioner, ibland hetsiga sådana, och ibland rena gräl. Det hör mänskligheten till.
Lilla Birka
10-11-2008, 14:49
CITAT (Chamomille @ 10-11-2008, 13:40)  Vad är det med dig? Eru full eller? Låt bli att läsa trådar du inte gillar. Det finns en knapp högst upp till vänster i datorn där du kommer tillbaka och kan läsa en annan tråd Alla kan inte tycka som du sörru.  Känner du dig trampad på tårna för att du avslöjades? Jojo, så kan det gå. För övrigt så är det faktiskt jag som skapat den här tråden så det vore väl märkligt om jag inte fick läsa den, eller bestämmer ni vem som får läsa vad? Jag har heller aldrig sagt att andra måste tycka som jag men jag behöver heller inte tycka som andra!
Lilla Birka
10-11-2008, 14:58
CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:31)  Hur många fler än jag är det som svär och lever jävel här på Forumet?
Varför frågar du vem du PMat om vad om du redan vet svaret..? Du är för sorglig. Skicka PM och skälla ut folk på det viset, för att de inte tagit parti för dig, när de egentligen inte ens tagit parti överhuvudtaget.
Skäms, fruntimmer. Ursäkta men jag skällde faktiskt inte ut den enda jag pm:at! Jag bara undrade vad det var som var så roligt när du rackade ner på mej på ett hånfullt sätt. Dessutom har jag inte skällt på dej men du tyckte väl att det var förföljelse och elakheter den gången jag skrev att jag tyckte du började bli för tråkig? Förföljelsemani eller?
*Stintan*
10-11-2008, 15:04
CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:50)  Ojdå... Hur vet man att en del som skrivs här är skitsnack? Ska jag läsa och tro det jag läser, eller ska jag läsa och fråga om det jag läser verkligen är sant? Finns ju andra mödrar/döttrar här men inte funderar vi väl över om dom verkligen är det, eller om det är nåt som nån hittat på?
Neej du Stintan, jag dubbelkollar nog inte påstådda släktskap i fortsättningen heller. Varför fick du då för dig att bry dig om och påstå att det fanns ett släktskap mellan mej och Grå? Det är väl självklart att man inte ska tro på allt man läser på ett forum isynnerhet inte sådant som bara antyds eller bara är rykten bara för att någon får för sig att tro något om någon och där det lyser skvaller lång väg. Hur du kan ta en antydan för 100%-ig sanning begriper jag inte. Tro vad du vill men sprid inte ut osanningar om folk utan behåll dom isåfall för dig själv. Själv tar jag allt som skrivs av anonyma på forum med en nypa salt om det inte är ren fakta. Antydningar och fixa idéer är inte fakta och blir inte mer sanna för att någon får för sig att tro på det. Kanske är det svårt för dom som sysslar med skitsnack att se när det är det. Själv tycker jag det syns ganska tydligt.
När tråden skapades så öppnade jag den inte ens för jag hade inga bättre förslag på forum än odla, nu när det formligen rasslar in inlägg så trodde jag att det kommer in massor av förslag (som jag själv kanske kunnat vara intresserad av) Varför blir jag ens förvånad över aktiviteten i tråden?? Det tog sin lilla runda tid att läsa igenom hela tråden och ingenstans kan jag utläsa att Lilla Birka tackar för sig och vill ha förslag på var hon kunde hålla till istället FÖR odla, varför en del kan läsa in att det här skulle vara en "tyck-synd-om-lilla-mig-tråd" förstår jag inte. Inte heller kan jag se det roliga när någon häcklar TS genom egenpåhittade forum som denne tycker skulle passa TS, och det sitter några och skrattar åt!!!
*Stintan*
10-11-2008, 15:21
CITAT (Eva-Helene @ 10-11-2008, 14:06)  Bara en liten upplysning: när jag blev medlem här - ett litet tag före Grå - så var det värre bråk på vissa håll här. Så skyll inte ALLT bråk på Grå! Gör som jag brukar - ge 17 i att läsa när du märker att det börjar barka iväg... Ibland, som nu när jag tycker mig märka en antydan till mobbing, gör jag min röst hörd. Tack o hej.  Helt sant det har förekommit sju resor värre bråk långt innan Grå blev medlem vilket somliga nu tycks ha glömt. Man har mobbat ut medlemmar förr och nu har man fått en ny hackkyckling fast man verkar ge sig på fel person den här gången. Nej forumet var inte bättre innan Grå´s inträde på arenan, den som påstår det far med osanning.
Stintan : det har väl ingen påstått heller....däremot så kritiseras sättet att framföra sina åsikter på, t.ex genom svordomar och diverse påhopp av andra medlemmar. Och även att häckla andra medlemmar genom att göra en omskrivning av deras nicknames. Jag ser inte det lustiga i det sättet, men jag må väl vara humorbefriad då.
*Stintan*
10-11-2008, 15:30
Pia att skratta åt vad någon skriver kan man göra utan att instämma.
Men vad tjänar det till att ideligen påtala detta och dra upp det gång på gång. TS har ju själv gjort det i den här tråden innan Grå gick i svaromål. Jag tycker att det syns ganska tydligt emellanåt att somliga tycker att forumet var mycket trevligare före Grå´s inträde vilket jag ville säga inte stämmer eftersom det varit ganska mycket bråk här även tidigare.
Återigen vill jag påpeka att jag inte ställer mig bakom ALLT Grå skriver om nu någon har råkat missa det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|