Sidor: 1, 2
Wilmer
Se min första fråga i tråden som jag inte fått något bra svar på än.. Men Isa vet själv vilken som är matbajsen, det är ju huvudsaken. Det är den hon plockar åt sig på bilden. Smaklig måltid giggle.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 18-10-2008, 12:33) *
Se min första fråga i tråden som jag inte fått något bra svar på än.. Men Isa vet själv vilken som är matbajsen, det är ju huvudsaken. Det är den hon plockar åt sig på bilden. Smaklig måltid giggle.gif

Jahaaa giggle.gif Nu såg jag.

Jag har precis ätit...
Snöflinga
Du har ett osedvanligt vackert marsvin, Wilmer wub.gif Ställer man ut marsvin och har stamtalor och sån't +
Wilmer
Tack Snöflinga wub.gif Jag valde med omsorg faktiskt, när jag hade chansen! Båda mina marsvin kommer från uppfödare och har stamtavla. De går att ställa ut utan också i så kallad "petclass" tror jag det heter. Jag har inte ställt ut marsvin sedan -88 så jag är lite ringrostig yes.gif Men Isa, min virlvelhona har några dubbla rosetter, så hon är ett "skräpdjur" laugh.gif trots att hon är söt med stamtavla så skulle hon få ställas ut i "petclass" för att ha en chans. Jag har varit på några utställningar på senare tid och kollat, men det verkar för avancerat för mig nuförtiden att ställa ut själv.

Ps. Svenska marsvinsföreningen annordnar utställningar runtom i Sverige. Ds.
tettan
hej
någon som vet när, hur och om kattungar ska ha någon medicinering de första 12 veckorna innan de lämnar mamma?

och sedan?

tettan
Solstorm
Det behövs ingen medicinering till friska katter, däremot vaccinering. Första vaccination vid ca 8 veckor, andra vid ca12 veckor dvs strax innan du lämnar dem. Nästa vaccination kommer vid 1 års ålder. Veterinärer säger ibland att de sedan ska vaccineras varje år, men läs tillverkarnas rekommendationer för respektive vaccin. Vissa sorter räcker att ta vart tredje år.

Det är viktigt att kattungarna lär sig äta olika sorters mat redan som små, finns en artikel av kattpsykologen Kitsnik i sveraks tidning om det. Det är viktigt att kattungarna får äta rått kött ibland. Enbart torrfoder gör att de får svårt att lära sig äta mat utan doft och smaktillsatser.
tettan
tack för svar, då ska jag se till att mina kattungar blir vaccinerade snart.
måste alla ungar i kullen vaccineras, jag vet ju inte om de andra kunderna vill?
jag antar att jag måste ordna med detta själv annars blir det nog inte gjort.
tettan
Whiskuchi
Vaccinera och veterinärbesiktiga (och varför inte kastrera? En del veterinärer gör det även på ungar) ungarna och ta betalt så det täcker dina kostnader, så sållar du bort de oseriösa köparna smile.gif
Wilmer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon