Sidor: 1, 2
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-09-2008, 14:40) *
Jag som medlem skall kunna svara och vara med i alla trådar utan att bli förolämpad och påhoppad.
Elisabeth

Visst är det jätteviktigt att det kan fungera så! yes.gif
Tror också att det ofta går att "reparera påhopp" om man ångrar sig och ber om ursäkt.
*Stintan*
Ta i beaktande att dessa så kallade "bråktrådar" är ganska få i förhållande till alla andra trådar som inte kommer ens i närheten av dessa så kallde "bråktrådar". Man kan inte avkräva någon ursäkter men man kan kräva att människor tänker till innan dom trycker på "skickaknappen".
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 16:19) *
man kan kräva att människor tänker till innan dom trycker på "skickaknappen".

Hjälper tyvärr inte mot dom som har attityden att det är kul att sätta folk på plats verbalt till varje pris.....
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 17:06) *
Hjälper tyvärr inte mot dom som har attityden att det är kul att sätta folk på plats verbalt till varje pris.....

Det är möjligt men jag tycker ändå att det är rätt att uppmana folk till att kolla vad det är dom skriver innan dom skickar.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 17:34) *
Det är möjligt men jag tycker ändå att det är rätt att uppmana folk till att kolla vad det är dom skriver innan dom skickar.

Ojojoj vad många gånger jag skrivit ett inlägg och läst igenom och struntat i att klicka på sicka... smile.gif
Lilla Birka
Det är också väldigt tråkigt att se när en fråga är ställd så måste tydligen somliga svara även om de inte har något att säga. Eller så får man trams till svar som nyss hände mig när jag ställde en fråga under avd. datorproblem. Där borde man väl få ett vettigt svar i stället för trams? Jag har verkligen tröttnat allt mer på Odla av anledningar som ovan nämns och att så många måste in och "krafsa" i frågor de inte kan ge svar på!
Låter jag sur? Jag ÄR sur, jag vill ha ett svar på min fråga, tack! ranting.gif rtfm.gif
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 15-09-2008, 20:36) *
Det är också väldigt tråkigt att se när en fråga är ställd så måste tydligen somliga svara även om de inte har något att säga. Eller så får man trams till svar som nyss hände mig när jag ställde en fråga under avd. datorproblem. Där borde man väl få ett vettigt svar i stället för trams? Jag har verkligen tröttnat allt mer på Odla av anledningar som ovan nämns och att så många måste in och "krafsa" i frågor de inte kan ge svar på!
Låter jag sur? Jag ÄR sur, jag vill ha ett svar på min fråga, tack! ranting.gif rtfm.gif

tror faktiskt inte att man kan ställa krav på att få svar på alla sina frågor....
Lilla Birka
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 20:39) *
tror faktiskt inte att man kan ställa krav på att få svar på alla sina frågor....

Nej, jag har heller inte ställt sådana krav, men jag vill gärna slippa tramssvar! Tramsa kan jag gärna göra men då i rätt trådar!
*Stintan*
Kanske är nån slags sport att vara inne och skriva i varenda tråd även om man inte har något vettigt att tillföra i ämnet.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 20:46) *
Kanske är nån slags sport att vara inne och skriva i varenda tråd även om man inte har något vettigt att tillföra i ämnet.

Är det något du vill utveckla ytterligare, Stintan?
*Stintan*
Nää behövs det, jag svarade bara på Lilla Birkas inlägg.
Farbror Blå
En urspårning kommer naturligtvis också till stånd, när en kommenterande helt saknar den värdegrund som de flesta andra har. Svär, skriver könsord och annat.
En sån diskuterade jag med (försökte) men personen ansåg sej ha rätt att uttrycka sej med fula ord, "man fick ju skylla sej själv" om man valde att ta illa upp...

Kommenterar inte denna företeelse mer.

Sedan kan jag också tycka att en tråd spårat ur, men ibland är det helt naturligt. Folk som tror på utvecklingsläran borde väl kunna stå ut med att tråden utvecklas åt alla möjliga och mögliga håll

Sedan: varför skulle vi INTE ha moderatorer? Om nu personer som den jag nämnde i början gör folk ledsna och sårar, ska den då få förstöra för dom?

"bort med moderatorer" spårar också ur. Då blir man till slut som pirate bay som prompt MÅSTE visa bilder på de döda arbogabarnen "för yttrandefrihetens skull".

Vad jag minns finns nåt ordspråk om när djävulen tolkar bibeln...

Sluta inte starta trådar!!
De som ominst måste vara oförskämda, svära och leva fan (oj) straffar ju ut sej själva till slut, eftersom folk drar sej undan dom ( gör i alla fall jag) Folk som irriterar dej är faktiskt inte värd din tid!

Nu tror jag att jag själv spårat ur, så jag slutar..
Aqvakul
Farbror Blå talar klokt! yes.gif
Solstorm
CITAT (Lilla Birka @ 15-09-2008, 20:36) *

Jag håller absolut med om detta. Är det möjligt att vi kan komma överens om att skärpa oss på den här punkten? Om tråden börjar spåra ut så kan vi ju hjälpas åt att få in den på rätt håll igen. Jag inser att det blir svårt ibland men om vi är många som hjälps åt med detta så kan det ju faktiskt bli bättre.
Ralf
Sen finns det ju dom som, för att framhäva sig själva(?), ger ett ett nästan identiskt svar som redan har getts av någon annan...
Solstorm
Det kan ju vara ett sätt att visa att man håller med. Det är väl inte meningen att man bara ska skriva om man har en annan åsikt.
skogstroll
olika åsikter är väl helt ok utan att man behöver va dum smile.gif Frågan är vad man ska skriva för att tysta ner påhopp
Cacki
CITAT (Solstorm @ 16-09-2008, 08:55) *
Det kan ju vara ett sätt att visa att man håller med. Det är väl inte meningen att man bara ska skriva om man har en annan åsikt.

Jag håller med! flirting.gif
Att man vill lägga fram sina åsikter öht i en diskussion beror väl på att man vill ha någon slags respons på det.
Om någon säger att h*n håller med så kanske det kan ge en liten vink om att man inte är helt fel ute. Det måste väl vara lika viktigt som att åsikterna som inte stämmer överens med ens egna kommer fram.
Det handlar väl om att någonstans i slutändan vill man kunna ta ställning i ämnet.
Vissa har kanske redan hunnit att ta ställning och det kanske är då som man tycker att alla snarlika medhåll/mothugg känns överflödiga, men man får nog finna sej i att "vänta in eftersläntrarna", eller vad tror ni?
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 16-09-2008, 09:13) *
olika åsikter är väl helt ok utan att man behöver va dum smile.gif Frågan är vad man ska skriva för att tysta ner påhopp

Ignorera kanske? Och fortsätta diskutera ämnet som tråden startade med [attachment=24259:noexpression.gif]
skogstroll
jo det är säkert rätt sätt... ibland kan jag däremot bli toksur på de som kallar folk saker sad.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 16-09-2008, 09:20) *
jo det är säkert rätt sätt... ibland kan jag däremot bli toksur på de som kallar folk saker sad.gif

Ja, det är onödigt och taskigt.
Grå
Hmm... någonting säger mig att denna tråd egentligen är en kamouflerad avträdeshög för att få spy lite galla inlindat i blommigt hushållspapper över vissa, ej namngivna forummedlemmar?

Kan det stämma?
Ralf
CITAT (Grå @ 17-09-2008, 12:49) *
Hmm... någonting säger mig att denna tråd egentligen är en kamouflerad avträdeshög för att få spy lite galla inlindat i blommigt hushållspapper över vissa, ej namngivna forummedlemmar?

Kan det stämma?

fråga TS, men min starka känsla säger mig att det inte är TS avsikt.
skogstroll

Kan det stämma?

Man får väl se till sitt eget samvete, jag har säkert själv skrivit korkade saker. Jag vill inte hoppa på nån alls, bara säga att det är trist när man ser folk kalla varann dumma saker
Snöflinga

Kan det stämma?

Skulle kunna så vara whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon