Full version: Anonyma odlaister?
Sidor: 1, 2, 3
Alba
En sak som jag blivit ifrågasatt för var i chatten.

Om jag loggar in på morgonen i chatten som ej anonym ......låter inloggningen står kvar hela dagen.....även om jag inte chattar en hel dag.
Då syns det längst ner i forumet att jag är inloggad i chatten.

De som då har för lite att göra har ifrågasatt att jag sitter och chattar hela dagar.

Man borde ju inte bry sig....... men........ det stör mig att en del bryr sig om bagateller.

So what....om jag chattar 8 tim / dag........jag stör väl ingen med det (bara den jag chattar med....kanske biggrin.gif )

Detta är en anledning till att jag är anonym. coolgleam.gif
Tänka .....nu måste man förklara sig också. cool.gif Vaddå....kontrollsamhälle. g.gif
*Stintan*
Ja också en väldigt bra förklaring Alba. tummenupp.gif

Jag tycker att det är obegripligt att någon kan ifrågasätta andra på det viset. wacko.gif
DragonLady
Ok.. får väl kolla på det när jag måste logga in någon gång då, som det är nu så loggas jag tydligen in automatiskt o det e ju bra tummenupp.gif att andra tydligen inte vet/ser vad jag gör på forumet är ju ointressant för min del, lika ointressant är det vad andra gör, vill någon mig något, eller fråga vad jag gör så finns det ju pm flirting.gif
Bettis
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2008, 12:36) *
Men jösses det ni skriver får mej bara att än mer fundera på hur nyfikna o snokande människor är egentligen.

Själv kollar jag aldrig efter om någon är inloggad eller inte och det är mycket sällan jag ens går in i min egen profil och kollar. Struntar fullkomligt i om någon anonymt kollat min profil, varför skulle det vara intressant.

Jag läser och skriver i diverse trådar och använder ibland PM-funktionen. Jag har inget som helst behov av att rota runt i profiler eller arkiv för att kolla vad andra pysslar med. Det räcker så bra med det man ser i trådarna.

tummenupp.gif tummenupp.gif samma här är aldrig runt och tittar vad andra gör blink.gif vad har man för nytta av det confused.gif ibland kan jag ha tittat var någon bor, vilken del av landet om dom nämner något om väder eller något.
Wilmer
CITAT (Biggan_ @ 14-10-2008, 12:30) *
Jag var inne på din profil nyss Wilmer, inte kan du väl se det?

no.gif Nej det kan jag ju inte.. Men så knepigt, jag har varit med om att någon inte synts som inloggad men som ändå tassat förbi min profil! Ja, då tar jag tillbaka det. slap.gif

CITAT (Alba @ 14-10-2008, 12:39) *

Om jag loggar in på morgonen i chatten som ej anonym ......låter inloggningen står kvar hela dagen.....även om jag inte chattar en hel dag.

De som då har för lite att göra har ifrågasatt att jag sitter och chattar hela dagar.

Man borde ju inte bry sig....... men........ det stör mig att en del bryr sig om bagateller.

So what....om jag chattar 8 tim / dag........jag stör väl ingen med det (bara den jag chattar med....kanske biggrin.gif )

Detta är en anledning till att jag är anonym. coolgleam.gif
Tänka .....nu måste man förklara sig också. cool.gif Vaddå....kontrollsamhälle. g.gif

Hur ska då inte JAG bli ifrågasatt som ibland är inloggad i chatten dubbelt naughty.gif har så lite att göra att jag chattar med mig själv.
Alba
Ja Wilmer då är det kris......men att prata för sig själv ger ju också de bästa svaren. naughty.gif
malin72
CITAT (Wilmer @ 14-10-2008, 13:52) *
Hur ska då inte JAG bli ifrågasatt som ibland är inloggad i chatten dubbelt naughty.gif har så lite att göra att jag chattar med mig själv.

a0a.gif a0a.gif ja du Wilmer detta fenomen har jag funderat över många gånger a0a.gif senast igår var det väl du var inne och pratade med dig själv laugh.gif

annars så säger bla Irene och Alba om varför jag smyger ninja.gif för jag är så hemlig whist.gif nä men det är så som dom säger ...så jobbigt som förr att man fick höra vaddå gör du inget annat än chattar duh.gif jaha så hade man glömt att man var där eller som jag är alltid inloggad....men snälla nån vad har du för liv..sitter på Odla kl 5 på morgonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så japp alltid inloggad och då och då här tom rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2008, 12:36) *
Men jösses det ni skriver får mej bara att än mer fundera på hur nyfikna o snokande människor är egentligen.

Själv kollar jag aldrig efter om någon är inloggad eller inte och det är mycket sällan jag ens går in i min egen profil och kollar. Struntar fullkomligt i om någon anonymt kollat min profil, varför skulle det vara intressant.

Jag läser och skriver i diverse trådar och använder ibland PM-funktionen. Jag har inget som helst behov av att rota runt i profiler eller arkiv för att kolla vad andra pysslar med. Det räcker så bra med det man ser i trådarna.

Gud så bra skrivet. Tack! Hur fasiken kan man sitta och bry sig om ifall någon är anonymt inloggad??? Jag menar, det syns ju vem som har skrivit ett inlägg. Vad är problemet???
Gillan
Jag tycker också det Betty skriver är klockrent tummenupp.gif . Jag kan heller inte förstå vad det skulle vara för allmännintresse att veta om jag är inloggad eller ej. Är jag aktiv så syns ju det. Jag är alltid här som anonym...........

Det här med att gå in i varandras profiler gör man ibland för att få reda på var folk bor (zon). Alla har ju inte det i sin signatur. Ibland blir man intresserad av någon som man tycker skriver på nåt speciellt sätt och då kan det vara kul och få se vad personen skriver om sig själv. Det tycker inte jag är att snoka. Profilen finns ju där för att andra ska kunna se vem man pratar med dunno.gif . Själv tycker jag bara det är positivt om jag ser att nån varit inne bravo.gif

CITAT (Chamomille @ 14-10-2008, 14:06) *
Gud så bra skrivet. Tack! Hur fasiken kan man sitta och bry sig om ifall någon är anonymt inloggad??? Jag menar, det syns ju vem som har skrivit ett inlägg. Vad är problemet???

Håller jag med om tummenupp.gif
herkules
CITAT (Betty @ 14-10-2008, 09:29) *
Jag är inloggad som Anonym - för att man kan vara det.
Jag har inget att dölja jag heller - man behöver inte ha en dold agenda för att inte vilja bli utsatt för allmän kontroll hela tiden tummenupp.gif .
Jag fattar inte varför någon vill kunna ha koll på vad alla andra gör hela tiden, vilka som kollar i sina egna eller andras album, vem som hanterar sin brevlåda, vem som svarar på inlägg just nu, vem som läser inlägg just nu - och vilket, vilka som kollar ens eller någon annans profil.
Varför vill man veta sånt?

Vi lever i ett kontrollsamhälle, övervakningskameror nästan överallt - kan väl va skönt att slippa bevakning nån gång!

nu gillar jag ju övervakningskameror men annars håller jag med i allt det du skriver! tummenupp.gif
jag läser alltid utan att logga in, loggar in då jag vill svara eller om det är några foton i någon bildtråd jag vill se.
*Stintan*
Nej Gillan det du säger tycker inte jag heller är att snoka, hoppas du inte tog det så för jag gör likadant ibland om jag vill få info om t.ex. zon eller något annat som kan vara av betydelse, jag menade att en del verkar ha behov av att ha stenkoll på vad andra gör, har gjort/skrivit, om dom är här eller där och när. Lite som att sitta i köksfönstret och hålla kolla på alla sina grannar och vad dom har för sig när/var/hur. Sånt gillar jag inte heller.
Berith
CITAT (herkules @ 14-10-2008, 14:35) *
nu gillar jag ju övervakningskameror men annars håller jag med i allt det du skriver! tummenupp.gif
jag läser alltid utan att logga in, loggar in då jag vill svara eller om det är några foton i någon bildtråd jag vill se.

Vad är vitsen med det? Att inte vara inloggad menar jag.
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2008, 14:49) *
Nej Gillan det du säger tycker inte jag heller är att snoka, hoppas du inte tog det så för jag gör likadant ibland om jag vill få info om t.ex. zon eller något annat som kan vara av betydelse, jag menade att en del verkar ha behov av att ha stenkoll på vad andra gör, har gjort/skrivit, om dom är här eller där och när. Lite som att sitta i köksfönstret och hålla kolla på alla sina grannar och vad dom har för sig när/var/hur. Sånt gillar jag inte heller.

Ingen fara Stintan. Jag tog det absolut inte så och förstog nog precis vad du menade kompiskram.gif
herkules
CITAT (Berith @ 14-10-2008, 15:07) *

det är väl ingen vits med det, det bara är så.
Miro
CITAT (Berith @ 14-10-2008, 15:07) *

Ska man inte göra ngt som kräver inloggning är det ju helt enkelt enklare att låta bli...
Jag loggar också in när jag vill svara och det är inte för att jag inte vill vara inloggad annars, har bara ingen anledning.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2008, 09:31) *
Nu har äntligen poletten fallit ner här!
Tydligen kan man uppträda anonymt, men ändå ha tillgång till samma tjänster.

Fattar faktiskt inte varför någon är så angelägen om att vara anonym, men jag bryr mig inte.

För min del kan jag inte se att någon mer eller mindre kufisk signatur är mindre anonym än den som loggar in som anonym. Får se om jag är anonym nu, visste inte tidigare att det gick att vara inloggad och anonym.

CITAT (Gita @ 14-10-2008, 16:27) *
För min del kan jag inte se att någon mer eller mindre kufisk signatur är mindre anonym än den som loggar in som anonym. Får se om jag är anonym nu, visste inte tidigare att det gick att vara inloggad och anonym.

Nä, jag blev inte anonym, det står ju Gita uppe i hörnet
Gita
Gillan
CITAT (Gita @ 14-10-2008, 16:28) *

Nä, jag blev inte anonym, det står ju Gita uppe i hörnet
Gita

Jodå, du står inte med längst ner på sidan som inloggade medlemmar i forumet. Det är det som menas med att vara anonym giggle.gif . Inte att du skulle kunna skriva som anonym tummenupp.gif
Alba
Om du tittar längst ner på första sidan så finns du inte med där.
Ditt namn som du ser längst upp ser bara du själv.
Gita
CITAT (Gillan @ 14-10-2008, 16:31) *
Jodå, du står inte med längst ner på sidan som inloggade medlemmar i forumet. Det är det som menas med att vara anonym giggle.gif . Inte att du skulle kunna skriva som anonym tummenupp.gif

OK, jag missförstod
Gita
Berith
CITAT (herkules @ 14-10-2008, 15:45) *
det är väl ingen vits med det, det bara är så.

Ok, trodde att det kanske hade nåt med lånad dator eller nåt sånt att göra. Att man vill logga ut från Odla på jobbdatorn när man går hem t.ex.

CITAT (Miro @ 14-10-2008, 16:04) *
Ska man inte göra ngt som kräver inloggning är det ju helt enkelt enklare att låta bli...
Jag loggar också in när jag vill svara och det är inte för att jag inte vill vara inloggad annars, har bara ingen anledning.

Jag loggar aldrig in, av den enkla anledningen att jag aldrig loggar ur. För några år sen hade jag den här sidan som startsida, men det funkade inte så bra. Då var det ju så att varje gång man öppnade sidan räknades som nytt besök, och alla gamla inlägg räknades som lästa. Nu däremot ligger alla olästa inlägg kvar tills man avmarkerar dom.
Red Top
CITAT (Gita @ 14-10-2008, 16:28) *
För min del kan jag inte se att någon mer eller mindre kufisk signatur är mindre anonym än den som loggar in som anonym.
Gita

Tack Gita!
Det var precis det jag menade! Jag heter inte Red Top, varken i för- eller efternamn. Jag kan alltså inte förstå vitsen, eftersom jag redan är "anonym".

Resten av det jag skrev
(Är det som alkoholister som smygsuper, gömmer flaskor osv. Eller är det någon ny rörelse som startat för medlemmar med ett alltför häftigt odlaberoende?
Anonyma odlaister. AO. g.gif

var ett litet skämt , maa alla vitsar om odlaberoende, vita veckor och tolvstegsprogram, som förekommit i andra trådar. Det var några som förstod det flirting.gif

Efter alla inlägg nu har jag dock lärt mig och förstått mycket. Hade inte en tanke på att mitt lilla inlägg skulle resultera i så många svar yes.gif

Och alla ni som oroar er över att jag sitter och kollar er och vad ni gör och skriver. Var inte oroliga!
Det har jag varken tid eller lust till. Jag har alldeles för roligt när jag deltar i alla trådar här.
yahoo.gif
HelenJ
CITAT (Alba @ 14-10-2008, 12:39) *

Om jag funderar på att öppna chatten brukar jag först kolla vilka som är inloggade. Är det någon jag är jättesugen på att prata med går jag in på chatten, annars struntar jag ibland i det. Och då kan jag ju missa en massa trevliga människor som är där men inte syns....
Pia L
När jag hade läst klart alla nya trådar ikväll och inte hade något annat för mig så tittade jag nedanför statistiken, och hoppsan vad mycket man får lära sig, bl.a. kom jag på att jag fick svar på frågor som jag inte tänkt på att ta upp här.
Allt bara för att jag såg vad andra läste, man kommer in på många gamla trådar som är väl värda att läsa, men man kan ju inte svara på dom, det är ju synd förstås.
Betty
CITAT (Red Top @ 13-10-2008, 15:53) *
Jag bara undrar!
Varför vill man vara anonym när man är inne på forumet. Är det som alkoholister som smygsuper, gömmer flaskor osv. Eller är det någon ny rörelse som startat för medlemmar med ett alltför häftigt odlaberoende?

CITAT (Red Top @ 14-10-2008, 17:22) *
Tack Gita!
Det var precis det jag menade! Jag heter inte Red Top, varken i för- eller efternamn. Jag kan alltså inte förstå vitsen, eftersom jag redan är "anonym".

Resten av det jag skrev
(Är det som alkoholister som smygsuper, gömmer flaskor osv. Eller är det någon ny rörelse som startat för medlemmar med ett alltför häftigt odlaberoende?

var ett litet skämt , maa alla vitsar om odlaberoende, vita veckor och tolvstegsprogram, som förekommit i andra trådar. Det var några som förstod det flirting.gif

Efter alla inlägg nu har jag dock lärt mig och förstått mycket. Hade inte en tanke på att mitt lilla inlägg skulle resultera i så många svar no.gif

Och alla ni som oroar er över att jag sitter och kollar er och vad ni gör och skriver. Var inte oroliga!
Det har jag varken tid eller lust till. Jag har alldeles för roligt när jag deltar i alla trådar här.
yahoo.gif

Jag förstår inte vad det är du inte förstår... dunno.gif Många av oss som är inloggade som anonyma är det - för att man kan vara det.
Så här skrev jag och flera i den här tråden höll med mig:
Jag har inget att dölja jag heller - man behöver inte ha en dold agenda för att inte vilja bli utsatt för allmän kontroll hela tiden tummenupp.gif .
Jag fattar inte varför någon vill kunna ha koll på vad alla andra gör hela tiden, vilka som kollar i sina egna eller andras album, vem som hanterar sin brevlåda, vem som svarar på inlägg just nu, vem som läser inlägg just nu - och vilket, vilka som kollar ens eller någon annans profil.

Vi lever i ett kontrollsamhälle, övervakningskameror nästan överallt - kan väl va skönt att slippa bevakning nån gång!

Att det där du skrev om odlaberoende var ett skämt tror jag inte någon missade, själv upplyser jag om mitt beroende i mina "Personliga uppgifter" i min Profil. smile.gif

Du skriver:
Efter alla inlägg nu har jag dock lärt mig och förstått mycket. Hade inte en tanke på att mitt lilla inlägg skulle resultera i så många svar no.gif
Men det var väl bra, du startar en tråd i ett diskussionsforum och får en givande och lärorik diskussion! tummenupp.gif Så varför skakar smileyn på huvudet och ser ledsen ut?

Du skriver sedan:

yahoo.gif
Ingen av oss anonymt inloggade är ett dugg oroliga kan jag lova - vi syns ju bara när vi skriver något någonstans! flirting.gif Du skulle inte kunna hålla koll på oss vare sig du hade tid eller lust - Det är ju det som är "själva grejjen" med att vara anonymt inloggad. coolgleam.gif
*Stintan*
giggle.gif Pia jag måste vara fruktansvärt okunnig på hur Odla fungerar för jag vet inte ens vad du pratar om för statistik. Skulle behöva gå kurs tror jag.
Pia L
Stintan : Nästan längst ner under statistik står det visa hela.... och senaste aktivitet, klicka där så får du ett hum om vad alla gäster läser bl.a.
Det finns en massa trådar som man aldrig annars skulle ha hittat som man får tips om där
*Stintan*
Jag hittar ingen statistik , var finns den nånstans då unsure.gif
Pia L
Stintan : Längst ner på sidan där alla avdelningar syns, över raden där man ser vilka som fyller år.......åhhh vad jag är dålig på att förklara
Red Top
[quote name='Betty' date='14-10-2008, 20:25' post='915148']

Men det var väl bra, du startar en tråd i ett diskussionsforum och får en givande och lärorik diskussion! tummenupp.gif Så varför skakar smileyn på huvudet och ser ledsen ut?

Ändrat blomma.gif
*Stintan*
CITAT (Pia L @ 14-10-2008, 20:41) *
Stintan : Längst ner på sidan där alla avdelningar syns, över raden där man ser vilka som fyller år.......åhhh vad jag är dålig på att förklara

Aha tack, kanske skulle kolla där nån gång då happy.gif
Aqvakul
Det är spännande med ett forum som Odla. När man minst anar det blir det en väldig aktivitet på en tråd.
Grå
Jag misstänker att det kan bero på felanvänd växtgödning...
*Stintan*
giggle.gif
Netha
Alltid inloggad anonym ... men ni som går in i min profil, ser när jag senast var här. smile.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2008, 20:57) *
Det är spännande med ett forum som Odla. När man minst anar det blir det en väldig aktivitet på en tråd.

Menar du Meningslösa tråden? Eller Gomorrontråden?

Ordtråden och Frågetråden och Bildtråden var jag väldigt aktiv i förut. Det går väl i perioder sånt där, var man vill fördriva tiden.
Aqvakul
Nej, jag avsåg denna tråden som vi nu skriver/läser i, trodde inte detta ämne skulle engagera så. Detta trodde uppenbarligen inte TS heller.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 15-10-2008, 06:18) *
Nej, jag avsåg denna tråden som vi nu skriver/läser i, trodde inte detta ämne skulle engagera så.

Aha, ok... missuppfattade dej. rolleyes.gif Joo men visst är det ett ämne som engagerar, det är ju lite vi och dom över det.
skogstroll
när jag känner mig lite hemlig och vill göra tillvaron lite spännande så loggar jag in anonymt

giggle.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 15-10-2008, 08:59) *
när jag känner mig lite hemlig och vill göra tillvaron lite spännande så loggar jag in anonymt
giggle.gif

ninja.gif giggle.gif
Aqvakul
giggle.gif

Du har tydligen inte så stora krav på spänning i tillvaron..... giggle.gif
Red Top
giggle.gif

Hemlig dubbelanonymagent giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Betty @ 14-10-2008, 09:29) *

bra skrivet Betty

Jag loggar också in anonymt förutom dom gånger jag glömmer att bocka för det när jag blir utloggad, ofriwilligt.

Även jag har datorn på hela dagen och är inloggad hela dagen och jag gillar inte att man står där som inloggad hela dagen.

Förstår inte vad det skall vara för fel med anonym inloggning. Skriver jag så står ju mitt namn där ändå

Varför har dom flesta ett nick? Varför inte skriva under sitt namn? Red top ifrågasätter anonymt inloggande men själv har ett nick????????????

Elisabeth
Berith
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-10-2008, 11:28) *
bra skrivet Betty

Jag loggar också in anonymt förutom dom gånger jag glömmer att bocka för det när jag blir utloggad, ofriwilligt.

Även jag har datorn på hela dagen och är inloggad hela dagen och jag gillar inte att man står där som inloggad hela dagen.

Förstår inte vad det skall vara för fel med anonym inloggning. Skriver jag så står ju mitt namn där ändå

Varför har dom flesta ett nick? Varför inte skriva under sitt namn? Red top ifrågasätter anonymt inloggande men själv har ett nick????????????

Elisabeth

Också bra skrivet! tummenupp.gif Fast man står ju bara med i statistiken om man gör nåt "dom senaste 15 minuterna".

Jag har också undrat över varför man reggar sej med ett nick, om det är för att man inte vill skylta med vem man är...? Vi som varit med "från början" har nog oftare våra namn, än dom som reggat sej på senare tid.
embees
CITAT (Berith @ 14-10-2008, 09:56) *
Ja på båda frågorna.
Om du tittar längst ner på den här sidan ser du vilka som är här och läser - och är inloggade synligt. Om namnet är kursivt visar det att personen skriver.

Oj vad man lär sig en massa här. Om saker som man inte ens har tänkt på tidigare.
Har inte ens tänkt tanken att folk skulle bry sig om jag skriver eller ej, om jag tittar på någons profil eller ej.

Jag är alltid inloggad...loggar alltså aldrig ut. Ibland blir det nyinloggning för att jag har blivit utloggad utan egen förskyllan.
Wilmer
CITAT (HelenJ @ 14-10-2008, 20:10) *
Om jag funderar på att öppna chatten brukar jag först kolla vilka som är inloggade. Är det någon jag är jättesugen på att prata med går jag in på chatten, annars struntar jag ibland i det. Och då kan jag ju missa en massa trevliga människor som är där men inte syns....

Och för att ingen ska missa att jag är där ser jag till att synas DUBBELT så mycket rolleyes.gif Fattar inte hur det går till men.. Inte direkt anonym giggle.gif
malin72
CITAT (Wilmer @ 15-10-2008, 12:47) *
Och för att ingen ska missa att jag är där ser jag till att synas DUBBELT så mycket rolleyes.gif Fattar inte hur det går till men.. Inte direkt anonym giggle.gif

a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Wilmer
Men det blir lätt att undvika mig flirting.gif
malin72
CITAT (Wilmer @ 15-10-2008, 13:56) *
Men det blir lätt att undvika mig flirting.gif

äach då.gif

det är ju det som är så skojj att lyssna till andra som pratar med sig själv..har du inte märkta att anonyma jag kikar in oftare då a0a.gif
Wilmer
idea.gif AHA!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Berith @ 15-10-2008, 12:03) *
Jag har också undrat över varför man reggar sej med ett nick, om det är för att man inte vill skylta med vem man är...? Vi som varit med "från början" har nog oftare våra namn, än dom som reggat sej på senare tid.

precis så är det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon