|
netaave
30-10-2009, 17:17
Apropå pyntbutik så finns det en sån i Sågmyra mellan Falun och Leksand, efter lilla vägen rakt över där. Dom har samlat en massa outletbutiker i en gammal fabrik där och där finns bl.a. denna traditionsbutik. Vi var där i somras och det kändes lite konstigt att gå där bland alla glittrande julsaker i shorts o sandaler. Där finns allt runt våra traditioner, jul, påsk, nyår, haloween, skolavslutning/student, midsommar m.m.
CITAT (netaave @ 30-10-2009, 17:17)  Apropå pyntbutik så finns det en sån i Sågmyra mellan Falun och Leksand, efter lilla vägen rakt över där. Dom har samlat en massa outletbutiker i en gammal fabrik där och där finns bl.a. denna traditionsbutik. Vi var där i somras och det kändes lite konstigt att gå där bland alla glittrande julsaker i shorts o sandaler. Där finns allt runt våra traditioner, jul, påsk, nyår, haloween, skolavslutning/student, midsommar m.m. Tack för tipset! Du vet inte vad den heter?
netaave
30-10-2009, 18:03
CITAT (Grå @ 30-10-2009, 17:47)  Tack för tipset! Du vet inte vad den heter? Lager 157 tror jag alltihop hette sen va det flera butiker där. Men Sågmyra är ju inte så stort så kanske räcker med att söka på det.
CITAT (netaave @ 30-10-2009, 18:03)  Lager 157 tror jag alltihop hette sen va det flera butiker där. Men Sågmyra är ju inte så stort så kanske räcker med att söka på det. Lager 157?? Det finns ett sådant i Gällstad också, men jag har aldrig varit där. Undrar om de kör samma koncept tro?
Chamomille
30-10-2009, 18:10
CITAT (Monaxe @ 30-10-2009, 16:24)  Vill ha, vill ha, vill ha!!!!
VAR får tag i den? Här: http://www.nylandersmattor.se/dorrmattor Katten är rätt rolig också
CITAT (Chamomille @ 30-10-2009, 18:10)  Toppen Chamomille! "Oh shit, not you again!" köpte jag åt min son i julklapp när han hade flyttat in i sin studentlägenhet
netaave
30-10-2009, 23:00
CITAT (Chamomille @ 30-10-2009, 18:10)  Där fanns det mycket fint, gillade den röda plastmattan med snöflingor.... riktig julmatta ju
Läste gamla inlägg från tidigare år, väldigt många var då väldigt negativa till det "amerikanska påfundet" hallowen. Kul att det börja svänga för visst behövs det lite fest och pynt under åets absolut gråaste och tråkigaste månad. Gita
CITAT (Gita @ 31-10-2009, 06:54)  absolut gråaste och tråkigaste månad. Nå't fel på grått eller?
Glad Halloween/Samhain på er allihop!
[attachment=43890:Jack_o_l...ern_2009.JPG]
CITAT (Grå @ 31-10-2009, 08:33)  Nå't fel på grått eller?  På rätt plats och i rätt nyans kan grått vara riktigt fint Gita
CITAT (Gita @ 31-10-2009, 09:29)  På rätt plats och i rätt nyans kan grått vara riktigt fint Gita Det där tar jag som ett frieri.
*Stintan*
31-10-2009, 13:38
CITAT (Gita @ 31-10-2009, 06:54)  Läste gamla inlägg från tidigare år, väldigt många var då väldigt negativa till det "amerikanska påfundet" hallowen. Kul att det börja svänga för visst behövs det lite fest och pynt under åets absolut gråaste och tråkigaste månad. Gita Gråaste och tråkigaste? Det är ju jättevackert ute. Det tycker jag även om inte solen skiner som idag. En gråmulen lite regnig dag med dis och dimmor och regndroppar som hänger som kristaller överallt är ju superläckert. Därmed menar jag absolut inte att det är något fel med lite fest och pynt. Sånt behöver vi också.
netaave
31-10-2009, 14:52
CITAT (Gita @ 31-10-2009, 06:54)  Läste gamla inlägg från tidigare år, väldigt många var då väldigt negativa till det "amerikanska påfundet" hallowen. Kul att det börja svänga för visst behövs det lite fest och pynt under åets absolut gråaste och tråkigaste månad. Gita Jag gillar fortfarande inte det riktigt amerikanska sättet. För mig är fortfarande Halloween den sista oktober och Alla helgona första lördagen i november så i år tycker jag det ligger fel. Jag vill inte blanda ihop det. Vägrar också ta till mig skräcktemat, tar i stället till mig lite lagom, vi har ett spöke som ser väldigt snällt ut och som bär på en pumpa. Sen några pumpaljus, det får räcka
Ja, man måste inte fira antingen amerikaner eller helgon. Jag firar som hedning - det gamla skördeåret slutar den 31 Oktober och det nya tar vid 1 November. Solguden dör 31 Oktober och återföds 21 December. Man kan minnas sina döda nära och kära ändå och tillägna samhainnatten till dem och ändå gå till kyrkogården och tända ljus för dem vid gravarna.
Inget blir ju varken roligare eller trevligare än vad man gör det.
Wilmer, det här kanske kan vara något för dig till dina "visa-upp-huset-för-nyfikna-släktingar-middagar"? Jag fick det precis i mailboxen. Servettringar av märgpipor  [attachment=43895:a98588_1...napkin_l.jpg] Ja... marthastewart.com...
[attachment=43896:Bakverk_001.JPG] Sådär då var bakeriet klart. Nu ska det bli intressant att se om vi får ha våra bakverk ifred ikväll. Här kan ni läsa vad som hände förra året...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|