Grannens ortoped har förbjudit henne också att använda foppisarna, till och med inomhus. Enligt ortopeden mår hennes hälsporre bättre av att gå barfota än med foppatofflor, dessutom måste hon ha inlägg.
Det är säkert så att foppatofflorna inte passar alla fötter men inte sjutton är det tofflorna som är orsaken till förstörda höfter och ryggar eller att folk behöver ha hålfotsinlägg eller har knas på hälsporrarna. Jisses titta på människors fötter och se hur många som förstört dom genom att använda skor som är allt annat än gjorda för att ha på fötterna. Skor där man behöver ha stortån mitt på foten för att kunna få på sig dom. Folk måste operera bort knölar för att tårna inte längre sitter där dom ska.
På 60-70-talet fanns det en enda skobutik i Stockholm som sålde foträta skor. Inte så snygga kanske men det fick plats en fot med fem tår i dom. Numera finns ju lite mer att välja på om man vill vara rädd om sina fötter.
Sen kan man kalla normala fötter för ankfötter om man vill men då har jag hellre såna och går i fula skor än att jag behöver gå till ortopeden för att jag förstört mina fötter så att jag har svårt att gå.