|
Jaha, då har jag knôkat ner det som ska med i morron förrutom sticklingarna som åker ner i kylväskan strax innan vi åker. Tar med mig 3 krukor med rotade hibiskussticklingar, ifall någon ändrar sig och ändå vill ha. Vi åker i min gamla 24 år gamla plåtburk och hoppas komma fram. Det enda som stoppar oss nu är antingen sjukdom, snöväder eller totalstopp på plåtburken.
Österläge
23-01-2009, 22:37
Åh vad kul det ska bli att ses igen!! Har med en lotterivinst som jag hoppas ska göra nån glad  och några sticklingar av karlbergare o doftgeranium, o en stor plånbok! Sov gott, vi ses imorn!
Lars-Olof Arvids
24-01-2009, 11:06
Nu ska jag hoya iväg. Vi ses om ett par timmar!  Olle
anne-li i olofstorp
24-01-2009, 16:51
Tack! Hemma och i lugn och ro. Gun-Britt och jag tackar för oss och hälsar er! Stort tack! Anne-Li i Olofstorp
*Ulrica*
24-01-2009, 17:58
TACK för idag! Jätteroligt att så många kom!
Jag ser fram emot att få se bilder från er som fotograferade - Olle tillexempel!
Jag är väldigt nöjd, jag blev av med alla mina växter och blev med nya också.
Lars-Olof Arvids
24-01-2009, 18:49
Okej chefen, här är bilderna: [attachment=29963:Odlatr_ff1.jpg] [attachment=29964:Odlatr_ff2.jpg] Tack för en jättetrevlig träff! Olle
Eva i Höga
24-01-2009, 19:07
Tack Ulrica o Dito Verde för att ni ordnade den trevliga träffen! En hellyckad dag, jag hade med mig massor hem. Har pysslat med växterna så min man kom och frågade om vi inte skulle äta idag. Hade helt glömt att vi skulle ha mat men nu har han fått och växterna har fått mat o dryck också. Nu ska jag titta över mina fröer och planera sådderna. Hur ska jag få plats med allt???? Som sagt, en jättetrevlig dag och roligt att träffa er alla, längtar redan till nästa gång!
ingrid fuxwall
24-01-2009, 19:13
Även jag tackar för att Ni ordnat så fint
Tack alla för en supertrevlig lördag  Den kändes faktiskt bättre än förra och första träffen vi hade. Jag kom hem själv för ca 1 timma sedan och har pysslat om mina fina krukväxter som jag köpte av Ulrica. Så snyggt och fint du alltid gör med dina kuvert, uppställningar och allt vad det är. Du om någon borde försöka starta upp något i mindre skala  Jag blev av med det mesta, Jenny-An ska ha en hel del av de återstående Plectranthus som jag har, och jag fick "bara" med 2 krukväxter hem, men desto fler fröer. Hmm...! Ulrica, jag har redan klippt fler sticklingar av Passiflora edulis till din mamma, hon var intresserad men jag hade inte tillräckligt till henne då Österläge och Eva redan beställt och pixat de jag hade med mig. Hälsa din mamma att jag rotar dessa sticklingar och skickar dom, antingen direkt till henne eller till dig. Tack ninnisky för magnoliafröerna! Du har ingen aning vilket lyckorus du satte igång hos mig. Ska bli så roligt att försöka få fram magnolior. Och tack till alla andra som jag fick fröer av, DitoVerde, Österläge o alla andra goa människor! Foton kommer här! Kommersen.jpg DSCN2946.jpg DSCN2945.jpg DSCN2940.jpg DSCN2939.jpg DSCN2938.jpg
Meriona
24-01-2009, 19:43
Jättetrevlig träff! Tyvärr lyckades jag inte undvika kameran helt - usch! Jättetack till Ulrica mfl, framförallt Simon var väl en pärla! Blivande Odlait?
CITAT (MariaS @ 24-01-2009, 19:54)  Neeej då maria, du ser bara lite yrvaken och förvånad ut. Men det var verkligen en trevlig överraskning att du kom!
CITAT (CillaM @ 24-01-2009, 20:11)  Neeej då maria, du ser bara lite yrvaken och förvånad ut. Men det var verkligen en trevlig överraskning att du kom! Ja, hade det inte varit för att gubben väckte mig och sa att jag skulle åka, hade jag väl sovit över  Har föresten redan sått dina frön nu.
Ja det var nog bra det för dessa behöver troligen komma i jorden ganska så snabbt. Fick 1 stickling av Knytt, tror jag det var, på bakluckeloppiset förra året. Denna blev 2 och så rotade de sig väldigt snabbt. Blommat har de gjort sedan oktober någon gång.
ninnisky
24-01-2009, 21:21
Tack alla för en jättetrevlig eftermiddag! I morgon ska här sås och planteras.....
ingrid fuxwall
24-01-2009, 21:31
CITAT (MariaS @ 24-01-2009, 19:54)  Gissa om jag är glad över att ingen fångat mig på bild - kan inte se bilden du nämnder, att du ser skräckslagen ut CITAT (CillaM @ 24-01-2009, 20:24)  Ja det var nog bra det för dessa behöver troligen komma i jorden ganska så snabbt. Fick 1 stickling av Knytt, tror jag det var, på bakluckeloppiset förra året. Denna blev 2 och så rotade de sig väldigt snabbt. Blommat har de gjort sedan oktober någon gång. Bor knytt här i området??
 Tänk att jag alltid ska lyckas få min bakdel i bild  Förra året var det jag o Monaxe, i år var det jag och Meriona- får sluta umgås med bakvändare. TACK för en helt underbar dag, så kul att se er igen eller nya ansikten  Jag har gett mina sticklingar första hjälpen, planterar i morgon, kom just hem.
Lars-Olof Arvids
24-01-2009, 22:47
CITAT (ingrid fuxwall @ 24-01-2009, 21:31)  Gissa om jag är glad över att ingen fångat mig på bild Vem är det som sitter längst bort, på högra sidan av bordet, på mina bilder? Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-01-2009, 22:47)  Vem är det som sitter längst bort, på högra sidan av bordet, på mina bilder? Olle
Dito Verde
25-01-2009, 11:41
Hej alla
Visst blev det lyckat? Lokalen var i kallaste laget förstås, men stämningen var varm. Ni är så himla trevliga allihop. Jag längtar redan till bakluckeloppisen. Jag tänker INTE säga tusen tusen tack för ananassalvian Anne-li för då tar den sig inte. Tulpanerna säger jag däremot JÄTTETACK för Eva. De pryder sin plats på bordet. Jag är mycket glad åt alla fröer som jag fick men inte skulle ha...(får man tacka för fröer?) Det största tacket ska Ulrica ha. Utan henne hade det inte blivit någon träff. TACK Ulrica!
/p
PS. Ungdomsfotbollen gick med en vinst av samma värde som en fotboll. Det är alltid brist på bollar.Vi ska snart köpa in nya och jag tänker skriva "Sponsrad av Odlaklubben Väst" på en av dem. TACK. DS
Eva i Höga
25-01-2009, 13:20
Maria, det var väl ingen fara med kortet på dig. Se vilken kort Cilla har sagt in på mig, jag ska slå henne nästa gång jag träffar henne! Men det är väl så man ser ut, så det är inget att göra åt. Har inte tittat på mina bilder än, kanske sätter in några här sen, hoppas jag har något på Cilla!  Kram på er alla!
anne-li i olofstorp
25-01-2009, 13:42
Ha! Snacka om att se ut... Anne-Li Ananassalvia heter tydligen Salvia Elegans.
ingrid fuxwall
25-01-2009, 19:28
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-01-2009, 22:47)  Vem är det som sitter längst bort, på högra sidan av bordet, på mina bilder? Olle Den bilden är så mörk att jag inte syns - så det så CITAT (anne-li i olofstorp @ 25-01-2009, 13:42)  Ha! Snacka om att se ut... Anne-Li Ananassalvia heter tydligen Salvia Elegans. Gissa om jag tycker att din hårfärg är läcker CITAT (Eva i Höga @ 25-01-2009, 13:20)  Maria, det var väl ingen fara med kortet på dig. Se vilken kort Cilla har sagt in på mig, jag ska slå henne nästa gång jag träffar henne! Men det är väl så man ser ut, så det är inget att göra åt. Har inte tittat på mina bilder än, kanske sätter in några här sen, hoppas jag har något på Cilla!  Kram på er alla!  Vill du ha hjälp att hålla? På hennes bild är du inte lika vacker som i verkliga livet CITAT (MariaS @ 24-01-2009, 19:54)  Uppskattar att få se ansiktet bakom din röst och helt förstummad över att du fortfarande är i en bit (alla dina problem) ingrid
Österläge
25-01-2009, 19:45
Även jag vill förstås tacka så mycket för en jättetrevlig eftermiddag! Har satt sticklingarna i vatten o krukväxterna i ytterkruka, några behöver nog planteras om men det får bli i veckan. Är så glad för mina krukväxter o fröer!!  Och så kul att träffa er, några igen, och andra för första gången!! Cilla, kan du fråga din kompis om hon vet vad det var för nattljus jag fick fröer till? Kollade i min impectakatalog och det finns både ett-, två- och fleråriga!! Om det är den som på svenska bara heter Nattljus, Oenothera Onograceae biennis, är den perenn, gula blommor längs stjälken och med olja som ingår i naturpreparat. Nu längtar jag redan till bakluckeloppisen!!
CITAT (Eva i Höga @ 25-01-2009, 13:20)  Maria, det var väl ingen fara med kortet på dig. Se vilken kort Cilla har sagt in på mig, jag ska slå henne nästa gång jag träffar henne! Men det är väl så man ser ut, så det är inget att göra åt. Har inte tittat på mina bilder än, kanske sätter in några här sen, hoppas jag har något på Cilla!  Kram på er alla!  Jasså, låter det så här minsann? Jag vet inte om jag vågar komma nästa växtträff  Hade jag vetat att det skulle tas så illa upp med alla bakbilder, bland annat, så hade jag satt på den rosa linsen på kameran  . Fast ser ni någon sådan här  nästa gång det är träff så vet ni att det är jag! CITAT (Österläge @ 25-01-2009, 19:45)  Även jag vill förstås tacka så mycket för en jättetrevlig eftermiddag! Har satt sticklingarna i vatten o krukväxterna i ytterkruka, några behöver nog planteras om men det får bli i veckan. Är så glad för mina krukväxter o fröer!!  Och så kul att träffa er, några igen, och andra för första gången!! Cilla, kan du fråga din kompis om hon vet vad det var för nattljus jag fick fröer till? Kollade i min impectakatalog och det finns både ett-, två- och fleråriga!! Om det är den som på svenska bara heter Nattljus, Oenothera Onograceae biennis, är den perenn, gula blommor längs stjälken och med olja som ingår i naturpreparat. Nu längtar jag redan till bakluckeloppisen!!  Jag är inte säker men jag tror det är den 2-åriga Jenny-An har, hon slänger ut lite här och där av den och har på det viset hela tiden plantor av nattljus. Men jag ska fråga henne för säkerhets skull.
Österläge
25-01-2009, 21:21
CITAT (CillaM @ 25-01-2009, 20:52)  Jag är inte säker men jag tror det är den 2-åriga Jenny-An har, hon slänger ut lite här och där av den och har på det viset hela tiden plantor av nattljus. Men jag ska fråga henne för säkerhets skull. OK, jättesnällt om du frågar henne! Det var gula blommor iaf, sade hon, men tydligen finns det mer andra färger oxå, Impecta hade flera olika.
Nu vill jag veta, vem av er var det som hade den urhäftiga frisyren med flera färger?
anne-li i olofstorp
26-01-2009, 17:58
Hmmmm! Jag har två färger  och kort kort kort hår Om det är mig du menar? Tack i så fall "Gissa om jag tycker att din hårfärg är läcker ingrid" [/quote] Tack snälla du! Jag jobbar på det! Var hos frissan dagen innan, men jag trivs med rött! Och kort eftersom jag har hår som är som en pälsmössa......
*Ulrica*
26-01-2009, 18:27
Vi saknade Bettis i lördags! Jag måste PM´a henne!
Eva - tack igen för tulpanerna de är jättefina. Under varje blomma kommer 2-3 blommor till, på samma stjälk!
Jag längtar också efter bakluckeloppisen. Ska börja undersöka hur, när och var!
Eva i Höga
26-01-2009, 19:12
Nu ska jag försöka lägga in några bilder. Undrar om jag lyckas?
[attachment=30068:P1240991.JPG]
Eva i Höga
26-01-2009, 19:22
Ja, det gick ju, då tar jag ett par till. [attachment=30070:P1240995.JPG]
[attachment=30069:P1240993.JPG]
[attachment=30071:P1240996.JPG]
Jaha, så skulle man rotera också, orkar inte, det var en prestation att lägga in bilder!
Hehe.. så ja, nu var hämnden ljuv eller? Blev ju bra bilder Eva, och jag lyckades dölja min dubbelhaka iaf!
ingrid fuxwall
26-01-2009, 19:29
Jättefina bilder!
CITAT (*Ulrica* @ 26-01-2009, 18:27)  Vi saknade Bettis i lördags! Jag måste PM´a henne!
Eva - tack igen för tulpanerna de är jättefina. Under varje blomma kommer 2-3 blommor till, på samma stjälk!
Jag längtar också efter bakluckeloppisen. Ska börja undersöka hur, när och var! Jag ska hålla ögonen öppna här också. Jag tror det finns ett ställe i kommunen som kan göras tillgängligt, fast det bästa hade ju varit om platsen vart så central som möjligt så att vi får sälja våra grejor.
Eva i Höga
26-01-2009, 19:34
CITAT (CillaM @ 26-01-2009, 19:28)  Hehe.. så ja, nu var hämnden ljuv eller? Blev ju bra bilder Eva, och jag lyckades dölja min dubbelhaka iaf!  Cilla, du är vacker - med eller utan dubbelhaka!
CITAT (Eva i Höga @ 26-01-2009, 19:34)  Cilla, du är vacker - med eller utan dubbelhaka!  Vad gullig du är, genast åkte självförtroendet en bit upp på stegen. Kanske bra att ha dubbelhaka iaf, något att nypa i..
Biggan_
27-01-2009, 11:56
Grattis till en trevlig träff! Det ser ju gemytligt ut på alla fina bilder! Då gäller det bara att lista ut vem som är vem!
CITAT (Biggan_ @ 27-01-2009, 11:56)  Grattis till en trevlig träff! Det ser ju gemytligt ut på alla fina bilder! Då gäller det bara att lista ut vem som är vem!   Du får väl komma upp och besöka oss då på ngn träff!
Eva i Höga
27-01-2009, 12:07
CITAT (Biggan_ @ 27-01-2009, 11:56)  Grattis till en trevlig träff! Det ser ju gemytligt ut på alla fina bilder! Då gäller det bara att lista ut vem som är vem!  Du får inte reda på vem som är vem förrän du kommer och besöker oss! Gör gärna det, vi har väldigt trevligt och fler träffar är ju planerade framöver. Välkommen!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-01-2009, 17:58)  Hmmmm! Jag har två färger  och kort kort kort hår Om det är mig du menar? Tack i så fall "Gissa om jag tycker att din hårfärg är läcker ingrid" Tack snälla du! Jag jobbar på det! Var hos frissan dagen innan, men jag trivs med rött! Och kort eftersom jag har hår som är som en pälsmössa......  Låter så, det var så läckert! Ingen som har kort
Eva i Höga
27-01-2009, 13:51
Jag ska se om jag har fler kort, tog alldeles för få. Hade tänkt ta på alla som var där men så blev jag sittande med världens ljuvligaste lilla Ida och då glömmer man att ta kort.
Annars får vi väl skapa ett eget litet fotoalbum: Sett på Odla-träffar  Kanske upplägg för en bra tävling... Vem är vem...
Eva i Höga
27-01-2009, 18:02
Katten också, jag hade inget kort på Anne-li. Ja, Maria, vi får göra ett eget fotoalbum för våra träffar. Måste ta mer kort när vi ses nästa gång, det är härliga minnen.
CITAT (Eva i Höga @ 27-01-2009, 13:51)  Jag ska se om jag har fler kort, tog alldeles för få. Hade tänkt ta på alla som var där men så blev jag sittande med världens ljuvligaste lilla Ida och då glömmer man att ta kort.  Ja, du såg rätt nöjd ut  Visst var hon en pudding! Simon också som hade koll på affärerna som vanligt. Drog bra lotter gjorde han också Haha, ja gissa vem som är vem eller "sett på Odla"... Nästan som "se och hör" eller vad heter den??
anne-li i olofstorp
28-01-2009, 08:47
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-01-2009, 18:49)  Okej chefen, här är bilderna: [attachment=29963:Odlatr_ff1.jpg] [attachment=29964:Odlatr_ff2.jpg] Tack för en jättetrevlig träff! Olle Duger inte dessa korten på mig..... Nej förresten det gör det inte, jag ser för .....ut! Men men som pappa alltid sa, är man en apa blir man det på kort också Edit: Varför kom inte bilderna upp? Nåja dom finns på sid 6.
Joo, det är klart dom gör titta där är du ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|