Sidor: 1, 2, 3
MariaS
Ja precis. Hela veckan har varit en enda lång chock rent ut sagt.

Det började i måndags, när svärmor var tvungen att åka in med ambulans. Hon hade smärtor i kroppen som gjorde att hon bara vrålade av smärta så fort man nuddade henne.... Ingen vet vad det är, men hon behandlas nu med morfin...

I tisdags kväll/natt fick jag sitta med sambon på akuten. Magsmärtor och 40 graders feber! Ja som blindtarmen men på fel sida. Det visade sig att han fått inflamation i en tarmficka.... Behandlas nu med dubbla antibiotika...

I onsdags ringde min dotter. Planen var att jhon och hennes man skulle komma ner och hälsa på nu till jul. Tyvärr medelar hon då att min svärson inte kan följa med, för hans bror hade akut åkt in med ambulans för magsmärtor. Det visade sig vara hjärtsvikt, så nu ligger han på hjärt-IVA och väntar på transplantation. 32 år gammal!

Torsdagen var väl ganska lugn. Inga olycksrapporter.

Fredag morgon ringer min dotter igen och gråter i telefonen. Jag trodde först att det hänt hennes svåger ngt, men... det visade sig att min svärson ändrat sig och tänkte följa med ner i alla fall, nu till jul. Bilen är färdigpackad och de var redo att sätta sig för att börja den 40 mil långa färden hem till mamma. Just som de ska sätta sig, halkar min svärsån och faller så illa att han bryter lårbenet. Under fredagen misstänks det flera brott.

Lördag. Ny rapport från dottern. Svärsonen har två brott på lårbenet och ett brott på lårbenshalsen!?

Söndag (idag) Har just fått beskedet att min svärson nu ligger på operationsbordet.

Trots allt detta är man ändå tvungen att hålla god min och vara trevlig mot kunderna i butiken. Men vilken vecka... Nu ska jag repa mod, torka tårarna och gå ut och öppna affären igen...
Wilmer
smiley_small_hug.gif Känns som om du skulle behöva ett par hundra storkramar vännen trostar.gif Hoppas att du har att göra i julruschen när du ändå står i affären rose.gif
Irene_L
Men ojoj..vilken vecka!!! Vad jobbigt för dig och dina nära!!! trostar.gif

Skickar en stooooooooor styrkekram till dig!!! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Maria!
Detta är ju helt sanslöst, förhoppningsvis har du fått din dos av olyckor för de närmaste åren.
Massor med trostar.gif och smiley_small_hug.gif skickar jag och hoppas att allt går väl i slutändan.
kompiskram.gif
Anders
HelenJ
Det finns nog fog för uttrycket "en olycka kommer sällan ensam". Jag tycker iaf att de verkar komma i skov när de kommer. Men det här verkar ju ta priset... Jag förstår om du är nära att bryta ihop, men kanske är det bra att du har affären så du inte hinner tänka så mycket.

Vi tänker på dig, och behöver du prata av dig finns vi här! smiley_small_hug.gif trostar.gif

Gillan
Men milde himmel vilken vecka! Egentligen borde du nog stänga butiken och gå hem och sätt dig i en fotölj och inte flytta på dig på ett tag för att förebygga att det händer dig nåt också, men så kan du naturligtvis inte göra.................... sos.gif .......Hoppas allt slutar väl för er alla och om det hjälper med styrkekramar, ja, då kommer det massor härifrån också smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
anne-li i olofstorp
Kära vännen!
Vet att bara du reder ut detta kommer det solsken sedan.....
En klen tröst jag vet, men ändå en tröst!
Kramar till dig och de dina smiley_small_hug.gif
Och vet att det kommer fler jular.....
Anne-Li
Alexander-VG-zon3
usch så synd om dig! hoppas allt blir bra och en massa kramar till dig och familjen smiley_small_hug.gif
Betty
Men usch vilken vecka trostar.gif ! Jag skickar dig en hel drös med styrke- smiley_small_hug.gif !
MariaS
Har just fått beskedet att min svärson har lämnat operationsbordet. Operationen gick bra...

vilken jul?!

Passar också på att tacka för alla värmande kramar och tillrop. Det och affären håller i alla fall igång mig just nu...
Bettis
Men stackars dig, hoppas att det är slut på allt elände nu så att du får en lugn jul
Biggan_
Men stackars dej och din familj Maria! trostar.gif
Så skönt att operationen gick bra! Hoppas att det var vändpunkten i allt eländet!
Många styrkekramar till dej och de dina! smiley_small_hug.gif
Eva i Höga
Maria, en olycka kommer sällan ensam... men nu verkar det ju som det ska rätta till sig med svärsonen och hoppas att allt annat löser sig också. Njut av dina blommor och jag hoppas att du får en bra jul trots allt. smiley_small_hug.gif
Wilmer
CITAT (MariaS @ 21-12-2008, 12:54) *
Har just fått beskedet att min svärson har lämnat operationsbordet. Operationen gick bra...
vilken jul?!

Passar också på att tacka för alla värmande kramar och tillrop. Det och affären håller i alla fall igång mig just nu...

Då får svärsonen låta bli att dansa ett tag nu. Inga kattbebisar blev det heller såg jag.
Alba
Nämen ...detta är ju helt otroligt. Stackars dig och din familj.
Ni måste ju nu ha gjort bort allt elände för lång tid framåt.

Sköt om dig och din familj. Jag hoppas julhelgen blir lugn och fin.
smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Oj, vad jobbigt att råka ut för allt detta i Juletid (förresten vilkent tid som helst)
skickar massor med smiley_small_hug.gif och hoppas att du och din familj trots allt får en bra Jul
Ralf
ingen tröst men det kunde vara värre, det kunde ju ha blivit trafikolycka med allt vad som kan ske i en sån. Eller en brand...

God Jul
DragonLady
Herregud är det ingen måtta på eländet.. -fear-.gif
Ja ibland undrar man vad man gjort för ont här i livet crying.gif
kompiskram.gif
netaave
Dom brukar säga att det händer tre saker..... Men du har ju helt klart uppfyllt kvoten för allt eländes elände för lång tid framåt nu. Du kan ju iaf trösta dig med att det är värre för dom som råkat ut än det är för dig, o jul blir det ändå, kondtigt nog....
Myosotis
Helt otroligt!! Nu kan det väl bara bli bättre. trostar.gif smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Kära nån Maria, det där var ju bara för mycket på en gång!
En stor kram till dej!

[attachment=28580:2BearsHug.gif]
Boxer
Göta-Petter! ohmy.gif Det låter ju helt sanslöst! Stackars dig och alla drabbade. trostar.gif
MariaS
CITAT (Myosotis @ 21-12-2008, 17:17) *
Helt otroligt!! Nu kan det väl bara bli bättre. trostar.gif smiley_small_hug.gif

Ja det får vi verkligen hoppas.

Jag kan i alla fall meddela att svärsonen nu har kommi till avdelning och har ätit lite, så där verkar det i alla fall gå åt rätt håll.
Det är nog värre med hans bror på hjärt-IVA. Där hr de nämligen fått vinterkräksjuka, så brodern är också drabbad och får inte t emot besök...
Svärmor, ja det visade sig att hon har fått multipla blodproppar på grund av den strålning hon genomgått för några veckor sedan. (tredje vändan med kancer...)
Sambon, ja han är ngt på bättringsvägen, men läkrna har meddelat att hans inflammation är så allvarlig att han kommer behöva gå igenom en operation inom en snar framtid...

Men tack vre er, så får jag fortsätta leva på hoppet... Julen får bli som den blir!

Wilmer
Ryser! Stackars er alla. smiley_small_hug.gif Hälsa sambon så mycket, skickar en blomma.

doftaster.jpg

Eva-Helene
Ojojoj! Den veckan vill du definitivt inte uppleva igen...inte dom andra heller, misstänker jag!
Divertikulit vet jag hur det känns -fear-.gif sick.gif rent ut sagt fruktansvärt! Det enda jag upplevt som varit värre var inklämt bråck..(det klår faktiskt födslosmärtor).
Och svärsonen stackarn! Nästan skickligt att landa så illa! Och hans bror - så tragiskt när det drabbar så unga människor...så tvärt dessutom!
Och din svärmor - att besegra cancern och sedan händer detta! Oj oj oj!
Hoppas att det slutar väl för allihopa! En liten tröst kan jag komma med: sådana otursveckor drabbas man av bara ett fåtal gånger per livstid - så nu är det en mindre att frukta! flirting.gif
En stoooor tröste- och styrke smiley_small_hug.gif till dig och er alla!

Christer i Falköping
Men gode tid som ni drabbats! smiley_small_hug.gif till er alla!
Christer.
Rosmarin
CITAT (MariaS @ 21-12-2008, 10:39) *
.....

...Trots allt detta är man ändå tvungen att hålla god min och vara trevlig mot kunderna i butiken. Men vilken vecka... Nu ska jag repa mod, torka tårarna och gå ut och öppna affären igen...

Usch ja, jag vet hur detta känns. Och just då när man känner sig allra minst tillgänglig så verkar alltid de allra besvärligaste kunderna komma ....... tycker jag.... duh.gif Jag önskar dig styrka och kraft i dessa besvärliga omstândigheter!!! God Jul och stor smiley_small_hug.gif Maria!!!!!
Netha
Åh herreje! den veckan vill ni alla glömma.
Hoppas allt nu vänder till det bättre. smiley_small_hug.gif

Ang hjärtsvikt och transplantation... har själv nyss varit inlagd pga detta
som fixades med mediciner och nu ser ut att ha rättat till sig.
Därför undrar jag om det kanske också ligger annan hjärtsjukdom bakom i dotterns svågers fall.
blomkronan
Oj vilken vecka... fear.gif

Hoppas ni kan få en jul-en tid tillsamans... men kanske senare då, så alla får bli friska först...
Hoppas din jul blir i lugn och ro och att din man kommer hem till dess.

smiley_small_hug.gif
Mari
ingrid fuxwall
Vilket slut på detta år!

ingrid
MariaS
Idag var det dags igen... Vaknade i morse av att överläppen stod rätt ut! jag har fått en böld på INSIDAN av överläppen!!! Gissa hur det kommer se ut, när man ska stå bland kunderna med fläskläpp!
Betty
Nej men herregud Maria! Nu får det väl ändå vara nog! trostar.gif
MariaS
Jaha, så var det med det...
Svärsonens broder har nu snabt försämrats och har akut blivit förd till Akademiska i Uppsala, där de har kopplat upp honom i hjärt-/lungmaskin nu. Familjen har blivit informerade om att det kan gå fort nu... crying.gif (32 år!)
anne-li i olofstorp
Härda ut! rose.gif Det blir bättre!
Tänker på dig och skickar smiley_small_hug.gif styrkekram till dig!
Anne-Li
Myosotis
trostar.gif smiley_small_hug.gif
MariaS
Jag kan ju i alla fall trösta mig med att varken jag eller min sambo har drabbats av vinterns influensur (ännu) Vi hoppas naturligtvis att vi kommer bli besparade detta...
Susanna
Maria, hur är det med din make och divertikuliten? Har den gett sig? Min make genomgick operation pga det i våras.....
MariaS
CITAT (Susanna @ 28-12-2008, 10:46) *
Maria, hur är det med din make och divertikuliten? Har den gett sig? Min make genomgick operation pga det i våras.....

Han har avslutat antibiotikakuren och väntar nu på tid för röntgen. Men han känner fortfarande av den så fort han blir kall. Han är redan informerad om att det kan bli operation.
Susanna
Jobbigt för honom att gå och vänta. Hoppas han får komma på röngen snart.
MariaS
Så var det dags IGEN!

Barnens far (mitt ex) har varit hos dottern över julen, för att hjälpa till med svärsonen och hans lårbensbrott. Idag efter frukost skulle han åka de 40 milen hem igen.

Han kom till Örebro! Där står han nu med havererad bil! och kommer inte längre. Så jag får väl slänga mig i bilen, åka de 20 milen dit och 20 mil hem igen.

Håll tummarna att MIN bil håller....
MariaS
Slipper åka... Det gick visst att få tag i hyrbil i alla fall...
Aqvakul
Maria, detta är sanslöst..

Du har ju omgetts av olyckor som borde räcka ett helt år för en mindre stad....

smiley_small_hug.gif trostar.gif
blomkronan
Maria... året är snart slut... smiley_small_hug.gif hoppas nu att allt elände är slut med det!!!
Chamomille
Men jösses Maria fear.gif ! Jag har aldrig hört på maken.... trostar.gif
CillaM
Det här har jag tydligen helt o hållet missat Maria, det verkar som om det gått troll i er släkt. Hoppas verkligen att det ordnar sig och det snart för ni behöver en paus från allt elände. Kram på dig smiley_small_hug.gif
Myosotis
Ska det aldrig ta slut?! trostar.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
Alltså, detta är inte klokt! trostar.gif Ta väl hand om dej Maria! smiley_small_hug.gif
Bettis
Stackare hoppas att det är slut med allt elände nu. kram2.gif
Maggan H
Stackars stackars dig! Här har jag gått och deppat och tyckt att vad f-n ska just jag drabbas av en massa olyckor, och just nu till jul också, men det är ju ingenting mot vad du får gå igenom, gång på gång! Sänder massor av tröstekramar smiley_small_hug.gif , ta en dag i sänder.
Eva-Helene
Jag säger som övriga: Stackars er! trostar.gif
Vi får hoppas att det nya året börjar bättre än det gamla slutar!!! Värst är det ju för stackarn vars hjärta "pajat"! Och hans nära o kära såklart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon