|
Lars-Olof Arvids
29-12-2008, 12:36
Jösses!  Så mycket elände på en gång. Nu hoppas jag verkligen att det snart blir slut på allt detta och skickar en stor, varm tröstekram. Olle
Så, där kom den sista stöten då.
Exakt klockan 16.51 blev min butik förklarad i konkurs! Ursäkta, men nu är det FAAAAN!!!! likt.
Butiken ska visst hållas öppen som vanligt till den 7/1, om det är någon som känner för att ha vägarna förbi och köpa vackra växter...
Får jag börja deppa på riktigt nu?
Måste väl vara rekord i alla fall. 3½ månad... faaan igen
Jamen Maria...man blir ju helt svarslös, är det verkligen sant?
Hur f*n kan alla olyckor gadda ihop sej på ett sådant sätt?
Måste du ge upp din affär nu dessutom, ovanpå allt annat? Som du har jobbat med den, det är ju inte rättvist...
Sussie F-Flower
29-12-2008, 18:17
Nu har jag äntligen "tagit mig tid" att läsa alla inlägg på alla dessa 3 sidor... Har inte känt lugn och ro tidigare att sitta och läsa.... Och jag känner mej helt bestört, Maria, över vad du fått gå igenom de sista två veckorna!!!!!!!  Oj,oj,oj... ord räcker inte i detta läge, känner jag... Det här var nästan som att läsa en rysare-novell, fast det här är sant! Man tycker att det är helt otroligt, för det känns helt orimligt att så många saker/händelser ska kunna hända för en och samma person på en sådan kort tid... Förstår om du inte kunnat tänka normalt den sista tiden... Stackars Dig! Stackars, stackars dig!!!!!! Jag berättade om dig för min storasyster. (Förlåt att jag gjorde det, men hon berättade om sin kompis som hade stukat foten...) Hon sa direkt, att du var en mycket stark kvinna... för annars hade inte allt detta "hamnat" på dig... Det är bara de "starkaste" som blir prövad på detta sätt, ansåg hon. Så ska man tro henne så kommer du att klara den här utmaningen också, Maria. När allt är över kan man titta i backspegeln och ändå le åt allt elende.... Ja, åsså butiken också då...?  Det var ju också tråkigt när du lagt ner så mycket engagemang där, och i synnerhet om du verkligen ville ha den kvar. Huvudsaken är att du inte skäms för att butiken gått konkurs. Herregud, det gör ju var och varannan butik nu för tiden... Upp med hakan, Maria! (fast jag vet att det nästan känns som att man skulle vilja hoppa från närmsta bro...) Allt ordnar sig, ska du se... Dock så kommer det att ta ett tag.... Det är ju inget som gör sig självt... Den som har det mest kritiskt just nu är väl han med hjärtat... (mågens bror..?) Honom ska vi hålla tummarna för att allt går väl!!! Stora tröstekramar till en stark tjej!!!
Chamomille
29-12-2008, 18:27
CITAT (MariaS @ 29-12-2008, 17:04)  Så, där kom den sista stöten då.
Exakt klockan 16.51 blev min butik förklarad i konkurs! Ursäkta, men nu är det FAAAAN!!!! likt.
Butiken ska visst hållas öppen som vanligt till den 7/1, om det är någon som känner för att ha vägarna förbi och köpa vackra växter... Får jag börja deppa på riktigt nu? Måste väl vara rekord i alla fall. 3½ månad... faaan igen Men Maria! Vad är det som händer  Jag vet inte vad jag ska säga  Herrejee... 1000 kramar från oss  Ta hand om dig
Irene_L
29-12-2008, 18:38
Men ojoj Maria....så jobbigt för dig och din familj!!! Skickar en massa styrkekramar!!! [attachment=28946:hugs_118..._1506644.gif]
Ska se imorgon om jag kan förhandla loss en och annan liten godsak i blomväg. Hade ju fått en leverans med orkideér bara en timme innan beskedet...
Gunilla T
29-12-2008, 18:54
Men oj, så trist..du som engagerade dig så..men du verkar ändå ha humöret uppe...?
Uppdatering av bilhaveriet...
Felsökning pågår på verkstad i Örebro. Där var det absolut inget självklart fel och delar hade de inte hemma på lager (så klart) så det kan ta tid. Under tiden får mitt ex åka hyrbil á 460:-/dag.
När han väl kommit hem igårkväll dog han mobiltelefon... (Enda telefon) Vid eftersökning i bagaget, upptäktes det dessutom att laddaren till telefonen är kvar hos dottern.... 40mil bort!?!
Ska vi prata 'murphys law' nu eller....
ingrid fuxwall
29-12-2008, 19:09
Butiken ska visst hållas öppen som vanligt till den 7/1, om det är någon som känner för att ha vägarna förbi och köpa vackra växter... Får jag börja deppa på riktigt nu? Måste väl vara rekord i alla fall. 3½ månad... faaan igen Har läst tråden allteftersom och tyckt att Ni haft det svårt men detta sista, att butiken är förklarad i konkurs - det är ju fruktansvärt - tänker på din ekonomiska situation. Kan inte annat än att skicka mängder av  fast jag önskar att jag haft en gubbe som sett ledsen ut
Eva-Helene
29-12-2008, 19:43
blomkronan
29-12-2008, 20:15
Butiken ska visst hållas öppen som vanligt till den 7/1, om det är någon som känner för att ha vägarna förbi och köpa vackra växter... Får jag börja deppa på riktigt nu? Måste väl vara rekord i alla fall. 3½ månad... faaan igen MEN Maria...  Vad får vi höra Konkurs!!! Men man ska hoppa av i rättans tid... hade du kämpat vidare hade det nog bara blivigt värre... så se det possetiva i skiten!! Du har fått en livserfarenhet som är värd en hel del, tyvärr så hade butiken ett dåligt rykte som tidigare ägaren skaffade...  det är OTROLIGT svårt att tväta bort dåliga rykten... tyvärr!!! Men du har erfarenheten nu och lärt dig massor och vet vad det handlar om...  så kanske du får suget och tillfället tillbaka en annan gång Det kommer att ordna sig... jag vet... det finns ett liv efter detta  Jag har ju gått samma väg som du  Jag citerar mig själv... CITAT Maria... året är snart slut... hoppas nu att allt elände är slut med det!!!  //Mari
Alltings jävlighet tycks ha samlats på samma ställe. Nu kan det ju bara bli bättre.
Myosotis
30-12-2008, 11:00
Aqvakul
30-12-2008, 11:37
Jag är mållös.... Stackars, stackars Maria....
Lars-Olof Arvids
30-12-2008, 11:53
Ja, vem blir inte mållös av allt detta elände på elände. Jag kan bara skicka massor av tröste- och styrkekramar och en innerlig önskan att det nya året ska börja bättre än det gamla slutade. Olle
Maggan H
30-12-2008, 16:08
Kan bara hålla med tidigare talare, jag blir stum av all denna ondska som hopar sig över dig. Måtte du komma ut helskinnad på andra sidan.
 Du vet att jag tänker på dig/ er. Hoppas du får ett underbart 2009!! Du har kämpat väl, så himla synd att det inte gick hela vägen, din butik var underbar. Jag hoppas växterna jag planterade i höstas tog sig fint så har jag några fina minnen från DIN butik  Redan nu i vinter äter fåglarna solrosfrön ur den otroligt läckra fågelmataren jag köpte av dig. Tänker på dig varje morgon när jag kikar ut på fågeltrafiken  Allt gott från wilmer o lurvarna.
anne-li i olofstorp
31-12-2008, 11:35
Men kära du! Snacka om att få mer än vad som behövs! Tänker på dig!
Jag blir alldeles mållös Maria... Kan bara hålla tummarna och skicka styrkekramar och hoppas att det nya året ska bli så mycket bättre än slutet på det här året
Ja, så har jag stängt affären för i år (även om den nu går i förvaltarens ledband) Svärsonen är på bättringsvägen, likaså svärmor och sambo. Läget för svärsonens bror är fortfarande ovisst, men jag håller i alla fall tummarna att han ska bli bättre (en rätt skön typ...) Nu är det bara drygt 7½ timme kvar till det nya året och jag hoppas ju naturligtvis på att det ska bli bättre... Får också passa på att tacka er odlaiter som orkar sitt här och "lyssna" på min klagan. Kramar till er med
Eva-Helene
31-12-2008, 16:54
Aqvakul
31-12-2008, 17:10
En stor nyårskram till dig Maria och de dina!
Sussie F-Flower
31-12-2008, 17:31
De här två senaste veckorna har du utstått mer än somliga gör på ett helt liv! Det är helt otroligt hur allt elände har samlats hos dig. Trist med konkursen, men det är ju iaf bara en värdslig fråga även om du lagt din själ (och ekonomi) i butiken. Det är värre med alla sjuklingarna du har omkring dig. Vilken tur att du själv är frisk iaf! Jag antar att du behöver alla krafter för att stötta de andra. Och det låter ju på dig som om åtminstone en del av dem är lite på bättringsvägen. De säger det säkert till dig redan, men du förtjänar en blomma för att du finns där för dem....  Och vi finns här för dig! Det kan knappast vara möjligt att det blir värre än så här, så jag önskar dig ett riktigt gott nytt år. Nu kan allt bara bli bättre!
 Gubben tyckte tydligen också att det behövdes en vändning, så han har just satt en ring på mitt finger  (det tog bara 12½ år...)
Gunilla T
31-12-2008, 19:14
Grattis Maria....det ordnar sig ska du se!!
Alphaville
31-12-2008, 19:15
CITAT (MariaS @ 31-12-2008, 18:59)   Gubben tyckte tydligen också att det behövdes en vändning, så han har just satt en ring på mitt finger  (det tog bara 12½ år...) Det kan man kalla vändning till något positivt i all bedrövelse!! Grattis och gott nytt år!
ingrid fuxwall
31-12-2008, 20:01
CITAT (MariaS @ 31-12-2008, 18:59)   Gubben tyckte tydligen också att det behövdes en vändning, så han har just satt en ring på mitt finger  (det tog bara 12½ år...) Alltså ett bra slut - får vi en bild på ringen?? ingrid
CITAT (MariaS @ 31-12-2008, 18:59)   Gubben tyckte tydligen också att det behövdes en vändning, så han har just satt en ring på mitt finger  (det tog bara 12½ år...) Grattis Maria - det är du värd!  Ta väl hand om den gubben....
Biggan_
31-12-2008, 22:16
Ett stort GRATTIS Maria! Sedär, en ljusglimt i all bedrövelse! Jag önskar dej och de dina ett riktigt Gott Nytt År! ....och även om det nu inte gick så bra med din affär så försökte du i allafall. Du hade säkert ångrat dej om du inte vågat prova på....och det går väl fler tåg! Många ar!
Sussie F-Flower
31-12-2008, 22:56
CITAT (MariaS @ 31-12-2008, 18:59)   Gubben tyckte tydligen också att det behövdes en vändning, så han har just satt en ring på mitt finger  (det tog bara 12½ år...) Men vad är det du säger!!!!!!???? Grattis!!!! Länge Leve Kärleken!
Men så kul! Grattis till er båda, för att ni har varandra
Aqvakul
01-01-2009, 20:24
Stort Grattis Maria! (Var rädd om den gubben - han har bra känsla för timing...)
Men snälla Maria så mycket elände  kan bara hålla med alla andra att nu måste det ju vända och en liten vändning kom ju tack vare gubben din hoppas det kommer många mer trevliga saker till dig
Eva-Helene
01-01-2009, 22:12
Åh GRATTIS Maria! fwlr4.gif
Grattis till ringmärkningen!
 Grattis till er båda! Känns skönt att något positivt händer dig!!! kram
Maggan H
07-01-2009, 20:08
Jag sällar mig till gratulanterna, detta var dig verkligen väl unt! En stor ljusglimt i alla bedrövelser!
[attachment=29253:WB_GL_Blom.gif]
Lars-Olof Arvids
08-01-2009, 11:29
GRATTIS Maria! Vilken härlig ljusglimt mitt i allt elände! Olle
Chamomille
08-01-2009, 13:34
Oh va roligt!
Nu kom det värsta beskedet! Svärsonens bror har 2 veckor kvar, om han inte får ett nytt hjärta! (32 år)
Eva-Helene
11-01-2009, 15:32
Men fy så hemskt!  Allt annat bleknar...eller hur.
flinga100
11-01-2009, 15:39
O nej, jag läste precis den här tråden. Så mycket elände du har fått stå ut med de senaste veckorna. Och jag hoppas innerligt att man hittar ett hjärta till din svärsons bror. Men ändå mitt i alltihop vill jag skicka ett grattis till förlovningen, även om det kanske bleknar i allt det mörka. Kramar!
Rosmarin
12-01-2009, 15:15
Ojojoj Maria, så mycket på en gång... Jag vet att det inte är lätt när det blir så här, men försök i alla fall att ta hand om dig själv mitt i allt elände omkring dig. Fem minuter, med en kopp te eller något annat du tycker om och en underbar låt i CDspelaren, en liten promenad i trädgården, ett skönt bad... och bara vara. Om du behöver gråta så gör det, ofta känns det bättre efteråt när man lättat lite på trycket. Gör det som du känner att du behöver. När du kan. Förlovningen var ju en enormt glädjande nyhet!!! Grattis!!! ...och du, två veckor är inte länge men under har ju hänt förr. De hittar kanske ett nytt hjärta i tid. Hoppas verkligen att de gör det! Kramar till dig!
Chamomille
12-01-2009, 16:01
CITAT (MariaS @ 11-01-2009, 15:27)  Nu kom det värsta beskedet! Svärsonens bror har 2 veckor kvar, om han inte får ett nytt hjärta! (32 år)  Nääe.  Men.. Får han något då?
CITAT (Chamomille @ 12-01-2009, 16:01)   Nääe.  Men.. Får han något då? Det vet vi ju inte ännu. Han såg i alla fall till att gifta sig igår på sjukhuset, med präst, tårta och champange ?! Så nu blev i alla fall det gjort....
Chamomille
12-01-2009, 16:15
CITAT (MariaS @ 12-01-2009, 16:09)  Det vet vi ju inte ännu.
Han såg i alla fall till att gifta sig igår på sjukhuset, med präst, tårta och champange ?! Så nu blev i alla fall det gjort....  Herrejösses. Vet inte vad jag ska skriva. 100000 kramar till er.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|