Sidor: 1, 2, 3
Motti
Och jag är så glad för mitt grönsaksland är äntligen färdigplanerat !vad jag har längtat smiley_small_hug.gif nu ska det gödslas här giggle.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 21-04-2009, 22:55) *
Var lite trött idag så timmar gick åt till sova.
Blev inget stickat till bebis ... började istället med tröja storlek 6 år stickor nr4 (istf 2,5 & 3 till bebis)
Så här långt har jag hunnit hitintills... garnet är så skönt att sticka ... heter Plus.
[attachment=33711:stickat_...l_2009_b.JPG]

Så flitig du är Netha! Men får du inte ont i fingrarna?
Dina barnbarn har en mormor/farmor som är en fena på att sticka!....och fint blir det också! bravo.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 21-04-2009, 23:32) *
Så flitig du är Netha! Men får du inte ont i fingrarna?
Dina barnbarn har en mormor/farmor som är en fena på att sticka!....och fint blir det också! bravo.gif

Nej jag får inget ont i fingrarna ... men, lite (el eg jätteont i vänster handled hade jag förra veckan, men då knöt maken ett "armband" av yllegarn, så försvann det onda)smile.gif

Idag har jag förärat en syrra på besök ett par sockar ... på fredag kommer tre till som ska få var sitt par.
Vi träffas oftast bara en gång/år pga avståndet/hundraplusmilen mellan oss.
I övrigt har dagen gått i vilans tecken ... inte ett varv åstadkom jag,
men... nya tag imorron (förhoppningsvis)smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 22-04-2009, 22:22) *
I övrigt har dagen gått i vilans tecken ... inte ett varv åstadkom jag,
men... nya tag imorron (förhoppningsvis) smile.gif

tummenupp.gif ...nya tag i morgon! Var rädd om dej Netha, varva stickningen med vila! smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 22-04-2009, 23:57) *
tummenupp.gif ...nya tag i morgon! Var rädd om dej Netha, varva stickningen med vila! smiley_small_hug.gif

Den tröjan är klar förutom halskant ... och mycken vila har jag hunnit med. tummenupp.gif
Ikväll påbörjade jag nästa objekt .. tröja i 7-års storlek .. [attachment=33904:Tr_ja_26...ril_2009.jpg]
sååå fina garner det finns nuförtiden.

Imorron ska jag tillsammans med dotter besöka garnbutiken igen yahoo.gif
Biggan_
Men milde tid Netha! ohmy.gif Har du blivit stickoholic eller kanske stickolist? giggle.gif
Skämt åsido, skönt att du kan fördriva tiden med något som kommer till nytta! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon