Sidor: 1, 2, 3
Netha
thanks.gif

Sitter här och bara stooorler biggrin.gif ... känns konstigt att få så mycket pengar .. "bara så där"

Nå .. inatt kommer jag (förhoppningsvis) inte drömma om syrgas och vakna med andnöd... som jag gjorde den gångna natten. smile.gif

Herrejäklars vad jag är glad. yahoo.gif
Gossen Ruda
Ett grattis härifrån också. Välkommen tillbaka.
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2009, 22:02) *
Ett grattis härifrån också. Välkommen tillbaka.

thanks.gif
Kanske kommer jag inte att vara lika aktiv som tidigare ..
men jag kikar nog in ibland ändå.
Myosotis
CITAT (Netha @ 08-03-2009, 21:51) *
...jag vann 25.000 kr på Bingolotto...

w00t.gif Det är ju fantastiskt! Grattis!!

CITAT (Netha @ 08-03-2009, 22:01) *
...drömma om syrgas och vakna med andnöd...

trostar.gif
Biggan_
Grattis till vinsten Netha! blomma.gif
...och kul att se dej igen! tummenupp.gif
Ralf
*felpost*
Chamomille
CITAT (Krolliljan @ 25-02-2009, 15:33) *
Idag är jag glad för att två av mina svärmorstungor har en massa knoppar- yes.gif
[attachment=31249:IMG_0001_411.JPG][attachment=31250:IMG_0001_409.JPG]
Första gången de blommade hade jag inte sett knopparna och kom in det rummet de står i och undrade vad det var som doftade så gott därinne. Numera är jag beredd. naughty.gif

Va roligt! Det har jag aldrig varit med om. Vad doftar dom?
Krolliljan
CITAT (Chamomille @ 09-03-2009, 15:23) *
Va roligt! Det har jag aldrig varit med om. Vad doftar dom?

Vet inte vad jag ska jämföra med. Det är i alla fall en söt god blomdoft. wub.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 09-03-2009, 15:42) *
Vet inte vad jag ska jämföra med. Det är i alla fall en söt god blomdoft. wub.gif

mycket söt..

de utsöndrar också massor av söt och klibbig vätska...
Chamomille
Hur får man de att blomma då....? Ny jord? Stor kruka? Liten kruka? Sparka på dom....?

Editerar: Ljus? Sol?
Krolliljan
"Kyla" tror jag. unsure.gif Jag satte dem i förnster utan element( har golvvärme nu)
*Stintan*
Kul att både Magdis och Netha va inne och sa hej biggrin.gif
Betty
Har inte varit här på ett tag (hälsoskäl)
men ikväll måste jag bara få berätta att jag vann 25.000 kr på Bingolotto yahoo.gif
jag som varit less och inte idas spela så ofta, men så skrev maken ut en lott idag på Kvinnodagen. wub.gif
Förresten så vann jag en bil också på Bingolotto ... det är några år sedan. smile.gif

Kul att se dig här igen - och grattis till vinsten!
Snöflinga
Grattis från mig med bravo.gif helt fantastiskt, förstår att du är glad !
Aqvakul
Jag är så glad att min dotter har fått jobb. Det är ett vikariat på halvtid som fransklärare terminen ut. Hon fick ett så gott intryck av skolan och tydligen gillade de henne också. Sonen har ju just börjat på sitt första ingenjörsjobb och trivs bra.

Man oroar sig för sina barn och när det sen ordnar sig så blir man så himla lycklig... yahoo.gif

Alba
Har inte varit här på ett tag (hälsoskäl)
men ikväll måste jag bara få berätta att jag vann 25.000 kr på Bingolotto yahoo.gif
jag som varit less och inte idas spela så ofta, men så skrev maken ut en lott idag på Kvinnodagen. wub.gif
Förresten så vann jag en bil också på Bingolotto ... det är några år sedan.smile.gif

Så roligt Netha......ett stort grattis.
Chamomille
CITAT (Krolliljan @ 09-03-2009, 16:34) *
"Kyla" tror jag. unsure.gif Jag satte dem i förnster utan element( har golvvärme nu)

Ahaa.. Nu ska dom få.. biggrin.gif
Eva i Höga
Oj Netha, ett jättestort grattis från mig! Gör nåt kul för pengarna! bravo.gif
Snöflinga
Här har det snöat i omgångar, vilket är lite deppigt nu när man vill ha vår ...... MEN på min promenad idag såg jag ett gäng vintergäck sticka opp ur snön w00t.gif Tänk att man kan bli så glad av en liten solgul blomma wub.gif
Motti
Jag är så glad att jag är svensk !ho ho !tänk vi har fyra årstider och våren är den bästa av dom smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
Jättegrattis Netha yahoo.gif och kul att se dig Magdis, det var också länge sen....
Anki
Solstorm
Igår och idag känner jag mig mindre trött än på länge. Jag tror att jag är på rätt väg och kanske kan bli åtminstone nästan frisk någongång.
Uggi
Små steg framåt är ändå något. kompiskram.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2009, 22:57) *
Grattis till vinsten Netha! blomma.gif
...och kul att se dej igen! tummenupp.gif

thanks.gif wub.gif allihopa!

Eg så skulle min vinst varit 200kr, men Bingolotto klantade sig och utskrivna lotter (på nätet)
visade vinster från kommande spel.

Spela roll för mig säger jag yahoo.gif
Idag fick jag mail som sa att jag får summan i kontanter. yahoo.gif

Biggan_
CITAT (Netha @ 17-03-2009, 23:12) *
thanks.gif wub.gif allihopa!

Eg så skulle min vinst varit 200kr, men Bingolotto klantade sig och utskrivna lotter (på nätet)
visade vinster från kommande spel.

Spela roll för mig säger jag yahoo.gif
Idag fick jag mail som sa att jag får summan i kontanter. yahoo.gif

bravo.gif tummenupp.gif Hoppas du gör nåt kul för pengarna Netha!
Netha
CITAT (Biggan_ @ 17-03-2009, 23:20) *
bravo.gif tummenupp.gif Hoppas du gör nåt kul för pengarna Netha!

Blir nog att köpa än mer garn och sticka sockar och tröjor ...

Men ... idag var jag å tränade på sjukhuset..
jämrars så mycket man orkar när man får 4 liter syrgas. smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 17-03-2009, 23:23) *
Blir nog att köpa än mer garn och sticka sockar och tröjor ...

Men ... idag var jag å tränade på sjukhuset..
jämrars så mycket man orkar när man får 4 liter syrgas. smile.gif

Skall du hålla hela Kiruna med hemstickat? ohmy.gif giggle.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 17-03-2009, 23:29) *
Skall du hålla hela Kiruna med hemstickat? ohmy.gif giggle.gif

Inte bara Kiruna .. nu siktar jag på Uppsala och Alingsås .. de har strax sina sockar klara

och så har jag ett gäng som väntar på barnbarnen när de växer upp ett par storekar laugh.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 17-03-2009, 23:33) *
Inte bara Kiruna .. nu siktar jag på Uppsala och Alingsås .. de har strax sina sockar klara

och så har jag ett gäng som väntar på barnbarnen när de växer upp ett par storekar laugh.gif

Det blir säkert uppskattat! yes.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 17-03-2009, 23:35) *
Det blir säkert uppskattat! yes.gif

yes.gif
Sussie F-Flower
Grattis Netha till vinsten! smiley_small_hug.gif
Vilken "turkärring" du ä då! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken tidning hade bingolotto skrivit fel i? naughty.gif
Tänkte, om dom hade skrivit kommande veckas vinstnummer så kunde man kanske söka reda på en lott som man kunde vinna lite på.... whistling.gif -Vore inte så dumt... flirting.gif

Kul att du mår lite bättre igen!
kompiskram.gif
Red Top
Jag är så glad!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Efter kortisonsprutor i går, vaknade jag i morse och kunde utan svårighet ta mig ur sängen. Jag är nästan smärtfri! Konstig känsla. Går omkring med ett stort leende på läpparna!

Tror jag ska ta en liten svängom

Vill ta hela världen i famn!!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 20-03-2009, 07:40) *

Efter kortisonsprutor i går, vaknade jag i morse och kunde utan svårighet ta mig ur sängen. Jag är nästan smärtfri! Konstig känsla. Går omkring med ett stort leende på läpparna!

Så härligt!!! kompiskram.gif
Irene_L

Åhhhhh så underbart!! tummenupp.gif Ett stort grattis till dig!! kompiskram.gif
Biggan_

Åhhh, vilken lycka! kompiskram.gif Hoppas det håller i sig länge, länge, länge...........................................................................
..........................
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Betty

Så skönt tummenupp.gif ! Och så fint du dansar... giggle.gif
Myosotis
Underbart Red Top!! smiley_small_hug.gif
Lars-Olof Arvids
Den här tråden har jag inte kollat på ett tag. Stort grattis till Netha för den fantastiska vinsten, och till Red Top för att du har blivit så bra! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Själv är jag glad över att det är vårdagjämning och har varit så härligt vårväder i flera dagar. Jag har varit förkyld och hemma från jobbet i ett par dagar, men mår nu bättre igen och hoppas kunna vara ute en del i helgen. Igår fick två av min hyresvärds sons fårtackor fem jättesöta små lamm. Även här hos mig har nya små liv kommit till världen, en guppy av den vackra stammen "Japan Blue" fick en stor kull yngel idag. Det är roligt med små liv som man sedan kan följa hur de växer och utvecklas. smile.gif

Olle
Netha
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-03-2009, 00:10) *
Grattis Netha till vinsten! smiley_small_hug.gif
Vilken "turkärring" du ä då! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken tidning hade bingolotto skrivit fel i? naughty.gif
Tänkte, om dom hade skrivit kommande veckas vinstnummer så kunde man kanske söka reda på en lott som man kunde vinna lite på.... whistling.gif -Vore inte så dumt... flirting.gif

Kul att du mår lite bättre igen!
kompiskram.gif

Det var Bingolotto själv som klantade till det. Vi som hade utskrivna lotter på nätet
fick fel vinstuppgifter.
T.ex min lott som visade 25.000 kr vinst ... skulle eg visat vinst 200 kr.

Inte sjutton godtar man att en så stor vinst bara försvinner thumbdown.gif
Just för att jag reagerade och agerade direkt så får jag min vinst ..
men man undrar ju hur många andra som inte stått på sig och därmed gått miste om sina pengar.

Klipp från Bingolottos hemsida dagen efter spelet.
[attachment=32224:bingolotto_b.jpg]
Myosotis
Jag är så glad!! yahoo.gif Idag har den sista av katterna jag tog hand om i höstas åkt till sitt nya hem!
Krolliljan
Idag var jag på plantskolan. De brukar aldrig ha liljor men idag hade se krolliljor, vita.

Jag har flera stycken med mig hem.[attachment=33442:petitpimousse.gif][attachment=33443:tilounepoil.gif] yaay.gif
Netha
Nu har jag lyckats få ihop ett lager garner. yahoo.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 17-04-2009, 22:55) *
Nu har jag lyckats få ihop ett lager garner. yahoo.gif
Köpte för 220kr igår och idag gick det lös på 300kr.

Har tre stickningar på gång ... ingen risk för abstinens längre.
Ikväll har jag stickat en mössa och en vante (påbörjat andra) ... i glittergarn...
till barnbarn som var avundsjuk på syrror som fick mössor.
[attachment=33476:17_april_2009.jpg]

Skall du fortsätta i den takten så har du snart handlat garn för hela bingovinsten! rotfl.gif
Jättefin mössa och vante! tummenupp.gif Vacker färg och ungar gillar ju glitter!
Netha
CITAT (Biggan_ @ 18-04-2009, 03:07) *
Skall du fortsätta i den takten så har du snart handlat garn för hela bingovinsten! rotfl.gif
Jättefin mössa och vante! tummenupp.gif Vacker färg och ungar gillar ju glitter!

Än finns det några kronor kvar att köpa garner för giggle.gif
Idag har varit vila i ca 11 tim,
men nu börjar orken återvända.
Sitter här och stickar mössa nr2. smile.gif
Netha
Blev 2 st Bingo idag också. yahoo.gif
1 x 100 kr & 2 st Sverigelotter á 25 kr. smile.gif

Sedan så har jag hunnit med att färdigställa mössa och sticka ett par vantar till. (också glittergarn)
[attachment=33606:m_ssa___..._19_4_09.jpg]
å så är jag snart klar med babybyxan. smile.gif

Ute viner stormen... lite lugnare stundvis men oftast känns det som väggarna far in.
Jag myser ... älskar oväder. biggrin.gif
ängsvädd
Jag fick garn över efter att ha stickat ett par pulsvärmare. Så jag har börjat med en mössa - det gäller att vara ute i god tid smile.gif
Netha
CITAT (MimmiH @ 19-04-2009, 21:43) *
Jag fick garn över efter att ha stickat ett par pulsvärmare. Så jag har börjat med en mössa - det gäller att vara ute i god tid smile.gif

Visst är det rogivande och roligt att sitta med en stickning.smile.gif

Här behövs mössa än ett tag.
Netha
Ikväll har jag förfärdigat babybyxans andra halva. smile.gif
Imorron påbörjas antingen tröja eller mössa till setet. smile.gif
ängsvädd
Bra jobbat smile.gif

Ja, det är verkligen rogivande att sticka. Jag stickar aldrig hemma, men ibland på pendeltåget och ofta när jag besöker min sjuka mamma.
Netha
Var lite trött idag så timmar gick åt till sova.
Blev inget stickat till bebis ... började istället med tröja storlek 6 år stickor nr4 (istf 2,5 & 3 till bebis)
Så här långt har jag hunnit hitintills... garnet är så skönt att sticka ... heter Plus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon