Sidor: 1, 2, 3
Netha
Jag är glad att ha fått se så fina fyrverkerier. smile.gif
Biggan_
...och jag är glad att du känner dej bättre idag Netha! kompiskram.gif
Ciczi
Jag är glad för att jag har ett nytt spännande år att se fram emot!

Ciczi
Biggan_
...jag är också glad över allt stöd och all tröst jag fått av många vänner här på odla! rose.gif
DragonLady
Jag är glad att dagarna blir ljusare o ljusare dag för dag yahoo.gif yahoo.gif
ninnisky
Jag är glad att jag har ett tufft år bakom mig nu. Nu kan det bara bli bätttre och bättre och dagarna bara blir ljusare bravo.gif
Piccante
Är glad över att jag ska börja jobba om en vecka yahoo.gif
Betty
Nu lägger jag jobbiga 2008 bakom mig och blickar framåt. 2009 kommer att bli ett fantastiskt bra år - det är min förhoppning i alla fall. tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 01-01-2009, 01:41) *
Nu lägger jag jobbiga 2008 bakom mig och blickar framåt. 2009 kommer att bli ett fantastiskt bra år - det är min förhoppning i alla fall. tummenupp.gif

Det tummar vi på Betty! tummenupp.gif
blomkronan
Jag är glad över mina barn... dom är det bästa som har hänt mig... yahoo.gif
Jag älskar dom wub.gif

Edit tillägg: dom är nu tonåringar...smile.gif
Monaxe
Jag är glad över att jag fått ett nytt jobb, blivit erbjuden utan att behöva söka...
blomkronan
CITAT (Monaxe @ 01-01-2009, 03:49) *
Jag är glad över att jag fått ett nytt jobb, blivit erbjuden utan att behöva söka...

kompiskram.gif va roligt, GRATTIS
Monaxe
CITAT (blomkronan @ 01-01-2009, 04:07) *
kompiskram.gif va roligt, GRATTIS

Tack! blush.gif
blomkronan
CITAT (Monaxe @ 01-01-2009, 04:10) *
Tack! blush.gif

Men nu är jag nyfiken... vilket jobb har du fått?
Monaxe
Har fått ett jobb som sjuksköterska på en lungmottagning.

Känns kanonbra, jag har jobbat i 20 år med astma och KOL sjuka, så det är verkligen mitt specialområde.

De senaste 10 åren har jag arbetat med forskning inom samma ämne, men inte varit i den kommunala vården. Nu blir jag anställd som alla andra och det känns kanonbra, speciellt när jag kan använda mina specialkunskaper!

Speciellt kul är det att ha blivit tillfrågad utan att behöva söka jobb...bara jag nu klarar av det....
titti49zon6
Jag är så glad av att jag mår bättre dag för dag tummenupp.gif
och att dagarna blir ljusare och ljusare, snart är det vår,Hurra,Hurra,Hurra yahoo.gif
och så är jag så glad av att Odla finns thanks.gif
*Stintan*
Jag är så glad för att solen skiner och alla verkar så glada yahoo.gif
mojan
Jag är så glad för att på årets första dag skiner solen härligt och jag har just tagit en 1 timmar lång promenad och fotograferat.

CITAT (Monaxe @ 01-01-2009, 04:21) *
Har fått ett jobb som sjuksköterska på lungmottagningen, sahlgrenska sjukhuset.

Känns kanonbra, jag har jobbat i 20 år med astma och KOL sjuka, så det är verkligen mitt specialområde.

De senaste 10 åren har jag arbetat med forskning inom samma ämne, men inte varit i den kommunala vården. Nu blir jag anställd som alla andra och det känns kanonbra, speciellt när jag kan använda mina specialkunskaper!

Speciellt kul är det att ha blivit tillfrågad utan att behöva söka jobb...bara jag nu klarar av det....

Grattis! Så klart att du klarar det! Tyvärr, är ju KOL en vanligt sjukdom (jag är glad att jag slutade röka för 20 år sedan).
ninnisky
CITAT (Monaxe @ 01-01-2009, 03:49) *

Gläds med dej till det nya jobbet, det kommer att bli jättebra blomma.gif
Irene_L
CITAT (titti49zon6 @ 01-01-2009, 08:41) *
Jag är så glad av att jag mår bättre dag för dag tummenupp.gif
och att dagarna blir ljusare och ljusare, snart är det vår,Hurra,Hurra,Hurra yahoo.gif
och så är jag så glad av att Odla finns thanks.gif

Jag är sååå glad att du mår bättre Titti! yahoo.gif
kram2.gif
Kajsa i Arvika
Glad för att jag har tre lediga dagar framför mej, solen skiner och min lilla gullonge kommer hit idag!! Ska börja rota bland fröer och jord under helgen och det e ju inte heller helt fel! yahoo.gif
Aqvakul
Solen skiner och är ledig fram till den sjunde... kan man vara annat än glad.... biggrin.gif
AstLar
Har varit ledig och jobbar imorgon. Är glad att jag har ett jobb att gå till.
Ett som jag trivs jättebra med dessutom! yes.gif
Netha
Så glad att jag kunnat förfärdiga ett par och påbörja nästa. yahoo.gif
Vad vore livet utan garn och stickor!?

1 jan 2009.jpg

Boxer
CITAT (Biggan_ @ 01-01-2009, 00:17) *
...jag är också glad över allt stöd och all tröst jag fått av många vänner här på odla! rose.gif

Jag blir glad av att se Biggan här i gladtråden.
Boxer
Och jag är överlycklig att min lilla häst gick så bra på turen idag.

Lydig och mjuk. wub.gif Jag skulle kunna dö för den underbara, goa och charmiga hästen
Gillan
Visst, jag har kronisk värk i min kropp och ovanpå det har jag sen i höstas fått "frozen shoulder" vilket gör livet en aning mer kompliserat. Men det spelar faktiskt ingen roll för jag känner det som om jag har sååå himla mycket att vara glad över att det tar överhanden. Jag har fantastiska vänner, både irl och här på Odla. Jag får skratta åt åtminstonde några saker varendaste dag och vad vore livet utan skratt. Jag har en fantastisk familj som jag älskar över allt annat. Min syster har köpt hus i Sverige så jag får träffa henne lite oftare. Ja, ni hör ju själva att det är svårt att plocka ut nåt specifikt, men jag har plockat ut nåt ändå och jag vet ärligt talat inte om det finns nåt under 2008 som gjort mig gladare.................

Telefonen ringer, jag svarar och en skör röst i andra änden säger; "hej Gillan, det är titti".......då brast det, tårarna bara rann och jag visste inte hur jag skulle få rösten att hålla för prat, men det var tårar av glädje, glädje över att hon var vid liv och orkade ringa. Det är ett minne jag kommer att bära med mig i resten av mitt liv....................tack för det ögonblicket titti wub.gif
Irene_L
Åhhh Gillan....jag blir tårögd när jag läser om samtalet. Vilket underbart samtal! wub.gif
Aqvakul
Strålande sol och ledig - vad kan man mer begära... yahoo.gif
kasam
Blir glad av alla glada inlägg i denna tråd! thanks.gif
Biggan_
CITAT (Boxer @ 01-01-2009, 23:37) *
Jag blir glad av att se Biggan här i gladtråden.

kompiskram.gif Jag blir glad att se dej också!
maramara
CITAT (Monaxe @ 01-01-2009, 04:21) *
Har fått ett jobb som sjuksköterska på en lungmottagning.

Grattis, klart det blir jättebra, rätt kompetens på rätt plats.
Rosmarin
Jag gläds med er allihop som berättat om era glädjeämnen!!! Jag är glad för att ett nytt odlarår har börjat, att dagarna nu blir längre och att vi går mot ljusare tider!!! yahoo.gif
Netha
Så glad att orken äntligen återvände och jag orkade upp efter hel dags vila/sova. yahoo.gif
Gläds att så många skrivit i tråden ... gläds med er. tummenupp.gif smile.gif
Kathy
Livet leker.... yahoo.gif

Började mitt nya jobb strax före jul efter drygt 9 år på det gamla.
Och ska snart börja plugga vid sidan av jobbet.....
Det kommer bli ett spännande år.
Aqvakul
Idag är det mycket bättre väder, minsann om inte solen tittar fram... yahoo.gif
Irene_L
Jag är så glad idag....när jag gick in i chatten på fm så var Titti där!!! Åhhh så härligt det var att få prata med henne igen! wub.gif
Myosotis
Jag är så glad att min pappa har slutat röka!!! yahoo.gif bravo.gif thanks.gif tummenupp.gif Hoppas verkligen mamma hänger på så småningom.
Aqvakul
Jag är så glad att min yngste har fått jobb efter avslutad utbildning. Kanske inte riktigt ett sånt jobb som hans far tänkte på då han propagerade mot kärnkraften 1980. Sonen har blivit anställd av ett amerikanskt företag som utvecklar dataprogram för simulering av kärnkraftverk och kommer som begynnelselön att tjäna obetydligt mindre än sin far. Än är det dock en bit till hans mors lön. Dotterns sökande efter lärarjobb är ännu så länge resultatlöst...
Krolliljan
Idag är jag glad för att två av mina svärmorstungor har en massa knoppar- yes.gif
[attachment=31249:IMG_0001_411.JPG][attachment=31250:IMG_0001_409.JPG]

Första gången de blommade hade jag inte sett knopparna och kom in det rummet de står i och undrade vad det var som doftade så gott därinne. Numera är jag beredd. naughty.gif
Eva i Höga
Verkligen något att vara glad över! 000.gif Och då har du dem kyligt under vintern förstås? Eller har du nåt annat tips?
Krolliljan
För två månader sen flyttade jag och satte dem i ett SV- fönster UTAN element( det är golvvärme). Jag tror att det är det som satt fart på dem. smile.gif
Uggi
Vår dotter ringde nu och bjöd oss på elva-kaffe.
kompiskram.gif
Eva i Höga
Så mysigt! Var hos vår dotter i söndags på kvällskaffe. Det är en stor glädje med barnen!
Jag är dessutom glad för att jag ska åka till ön idag och tillbringa några dagar där tillsammans med min syster.
Netha
Har inte varit här på ett tag (hälsoskäl)
men ikväll måste jag bara få berätta att jag vann 25.000 kr på Bingolotto yahoo.gif
jag som varit less och inte idas spela så ofta, men så skrev maken ut en lott idag på Kvinnodagen. wub.gif
Förresten så vann jag en bil också på Bingolotto ... det är några år sedan.smile.gif
Lady Hamilton
Grattis! Netha yaay.gif Vad kul! yahoo.gif Unna dig/er något riktigt trevligt för pengarna blush.gif
Aqvakul
Stort Grattis, Netha - kul att höra av dig föresten
Irene_L
Åhhhh vad roligt Netha!!! Grattis!! blomma.gif

Vad kul att se dig här igen! yes.gif
malin72
wooooooooow Netha grattis rose.gif blomma.gif rose.gif vad härligt!!!!!!!!
Magdis
Roligt att se dig Netha, jag har undrat hur du mår. Grattis till vinsten!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon