Sidor: 1, 2
Anma
CITAT (MariaS @ 27-01-2009, 18:32) *
Undrar egentligen vad det är som TV-licensen finansierar? Dessutom måste man ju betala dyra pengar för abonemang på boxerkort och satelitkort för att över huvud taget kunna se på dumburken. Ändå måste kanalerna ta in MER pengar för att visa sånt här.... Och värre blir det ju bara!

TV-licensen finansierar de vå "reklamfria" kanalerna SVT1 och 2, och Sveriges Radio.
Berith
CITAT (Anma @ 28-01-2009, 07:24) *
TV-licensen finansierar de vå "reklamfria" kanalerna SVT1 och 2, och Sveriges Radio.

Trodde det var alla SVTs kanaler...? g.gif Det är väl bara sportsändningarna som sponsras? "Sändningen sponsras av..." säger dom ju ibland.
Gossen Ruda
TV-licensen finansierar alla SVT:s kanaler och SR. Sponsringen är bara grädde på moset. Jag skulle nog inte klara mig utan TV:n men jag klarar mig utan alla reklamkanaler.
MariaS
CITAT (Anma @ 28-01-2009, 07:24) *

TV-licensen financierar ALLA kanaler som ingår i grundutbudet= gratiskanalerna samt radio.
Chamomille
CITAT (Berith @ 28-01-2009, 06:11) *
Även om jag svär över reklam i tid och otid, och om de mest motbjudande eller onödiga ämnen så kan jag nog inte tänka mej att slänga ut TVn... g.gif Ni som slängt ut eran, hur gör ni när ni vill se nånting tillsammans då? En bra film tex, där vi andra kanske sitter i soffan och smaskar nåt gott och diskuterar innehåll och vem som gjort vad? Knôkar ni hos varandra vid datorn...?

Knôkar ???
MariaS
CITAT (Chamomille @ 28-01-2009, 14:13) *
Knôkar ???

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja, knôr ihop er... (skaraborgska för = trängas)
Chamomille
Ja haa... giggle.gif
Ingrid Zon3
CITAT (Berith @ 28-01-2009, 06:11) *
Ni som slängt ut eran, hur gör ni när ni vill se nånting tillsammans då? En bra film tex, där vi andra kanske sitter i soffan och smaskar nåt gott och diskuterar innehåll och vem som gjort vad? Knôkar ni hos varandra vid datorn...?

Mja, alltså jag tycker nog man kan umgås utan att titta på tv. När jag hade tv stod den i sovrummet och där får man hitta på något annat numera, högläsning t.ex. innocent.gif

Vill jag se film går jag helst på bio. Och ska jag prompt se film hemma tillsammans med andra har jag möjlighet att låna en projektor så kan vi köra upp det på hela väggen. Men det har jag hittills enbart gjort när jag visat foton.

Edit: Men nu är jag OT så det visslar om det, sorry.
Berith
CITAT (Ingrid Zon3 @ 28-01-2009, 22:00) *
Mja, alltså jag tycker nog man kan umgås utan att titta på tv. När jag hade tv stod den i sovrummet och där får man hitta på något annat numera, högläsning t.ex. innocent.gif

Vill jag se film går jag helst på bio. Och ska jag prompt se film hemma tillsammans med andra har jag möjlighet att låna en projektor så kan vi köra upp det på hela väggen. Men det har jag hittills enbart gjort när jag visat foton.

Edit: Men nu är jag OT så det visslar om det, sorry.

Det var efter Ciczi skrev det där som jag undrade. Visst kan man umgås utan att se på TV men ibland är att se på TV att umgås. Liksom.... flirting.gif

CITAT (Ciczi @ 27-01-2009, 15:19) *
Ja jisses... Sååå skönt att inte ha TV längre. Läser hellre en god bok eller surfar på odla. Vill jag se på film så stoppar jag dvd skivan jag köpt i datorn. Det går superbra.

//Ciczi

KURT
De få TV-program jag ser, ser jag på datorn. Och har de sänts på en kanal med reklam, så har någon vänlig själ alltid klippt bort reklamen, så den slipper jag se. Genom att se dem på datorn så är man inte heller begränsad till några få kanaler, och det har ingen betydelse i vilket land programmen ursprungligen sänts, bara de är tillgängliga på något sätt.
Anma
CITAT (Berith @ 28-01-2009, 08:07) *
Trodde det var alla SVTs kanaler...? g.gif Det är väl bara sportsändningarna som sponsras? "Sändningen sponsras av..." säger dom ju ibland.

Ja, det är så sant så. Jag lever kvar i tiden då SVT bestod endast av SVT1 och SVT2...
I vilket fall är de reklamfria kanaler allihopa.
Ciczi
Ja än så länge så brukar det bara vara jag och älsklingen som tittar på datorn tillsammans. Vi har stor skärm så det går bra. Har vi vänner eller släkt på besök så brukar det inte vara för att vi ska titta på tv i alla fall. Då brukar vi snacka och lyssna på musik eller kanske spela ett sällskapsspel eller så men titta på tv gör vi inte när vi umgås med vänner...

//Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon