Sidor: 1, 2, 3
Aqvakul
Jag är inte särskilt hemlighsfull av mig. Ibland har jag fått sota för att jag varit för spontant öppenhjärtlig om mitt privatliv... Men skulle jag lägga för mycket band på mig själv så skulle det liksom inte vara jag...
Berith
CITAT (Betty @ 24-02-2009, 14:12) *
Jajjamensan, alldeles säkert! yes.gif

Jag har iaf hittat dej. Om du har 16 med i adressen?
Betty
CITAT (Berith @ 25-02-2009, 05:48) *
Jag har iaf hittat dej. /...

Tack för att du hittade mig kompiskram.gif Om jag visste var du var så skulle du få hittelön! biggrin.gif - men som du ser så hittade jag ju inte ens mig själv slap.gif eller så gjorde jag något fel när jag sökte... dunno.gif
Berith
CITAT (Betty @ 25-02-2009, 09:57) *
Tack för att du hittade mig kompiskram.gif Om jag visste var du var så skulle du få hittelön! biggrin.gif - men som du ser så hittade jag ju inte ens mig själv slap.gif eller så gjorde jag något fel när jag sökte... dunno.gif

Vilken tur att det var du! Du var väldigt välkammad och fin tycker jag... kompiskram.gif Ja nåt fel gjorde du nog. naughty.gif
Wilmer
CITAT (Ralf @ 24-02-2009, 08:55) *
För övrigt tänkte jag starta en liknade tråd innan denna startade. Jag undrar nämligen hur godtrogna folk är när det ringer företag/säljare på telefonen. ’
Före nåt år sen ringde det
-ja hej jag ringer från Home Security, vi samarbetar med polisen i en kampanj och gör en kostnadsfri undersökningen av villalarmen i ert område denna vecka. Jag undrar när vi kan komma hem och undersöka ert villalarm?
Men hallå, hur ska jag veta vem som ringer?? Tror ni jag har medfödd dumhet så att jag går på att polisen samarbetar med ett privat företag? Tror ni jag berättar om mitt larm på telefon för en för mig okänd uppringare??

Vidare har jag fått samtal från elbolag som vill veta vilket elbolag jag har och förra veckan ringde ”Svenskt kvalitetsindex och ville veta vilken bank jag har. Med tanke på bedrägerier vill jag ju inte lämna ut sådana uppgifter hur som helst. När jag sen svarade JAK-banken blev hon konfunderad och frågade om det var en riktig bank, haha…

Tele2 ringde förra veckan
-hej vad har du för telefonbolag, jag har ett jättebra erbjudande för fast telefoni.
-ja det vill jag inte svara på.
-nehej varför inte det?
-tja det är ju min privatsak liksom bara
-jaha ja ok då, tack o hej då.
-men vad har du för erbjudande då?
-ehhh ja det får jag inte säga om du inte säger vilket telefonbolag du har! (han hade kanske olika bra erbjudande beroende på vilket bolag man hade?)
Jag stod på mig och fick till slut reda på att han kunde erbjuda mig ett abonnemang som innebar att jag skulle tjäna ca 20 kr varje månad… inte mkt o hänga i granen.

Lite OT kanske rolleyes.gif
pejori
Vis av erfarenheten, så är jag väldigt försiktig, med vad jag berättar om mig själv på nätet. kompiskram.gif
Däremot, dom personer som jag känner är mina vänner, kan jag lämna ut mig själv lite mera till. flirting.gif
Man kan ju inte alltid mistro alla man möter, vare sig det är I.R.L. eller på nätet.

Jag tror att dom vänner jag fått via odla eller på andra ställen på nätet är "mina vänner"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon