|
CITAT (Berith @ 23-02-2009, 10:56)  .../ Sen förstår jag iofs inte varför ni vill veta vad Huggorm hittar om er? Vet ni inte det själva då?  /... Klart vi vet!  Men det skulle vara intressant att veta vad han kan få fram av mina uppgifter, jag inbillar mig nämligen att jag är rätt svårhittad...
Huggorm
23-02-2009, 11:43
CITAT (Betty @ 23-02-2009, 10:45)  Intressant tråd. Jag med skulle gärna vilja veta vad Huggorm kan tänkas hitta om mig, snälla PM:a mig.  Hej Det bästa sättet att hitta någon är att gå igenom inläggen och leta efter ledtrådar. Dom andra hade något hundratal inlägg samt ledtrådar i sin presentation. Du säger att du medvetet försökt hålla dig hemlig, alltså skulle jag behöva leta igenom dina inlägg extra noga, och kanske ändå inte hitta något. Och du har över 13000 inlägg. Jag är ledsen, men jag tror jag måste avböja faktiskt
Chamomille
23-02-2009, 11:50
Vem är jag
CITAT (Huggorm @ 23-02-2009, 11:43)  Hej Det bästa sättet att hitta någon är att gå igenom inläggen och leta efter ledtrådar. Dom andra hade något hundratal inlägg samt ledtrådar i sin presentation. Du säger att du medvetet försökt hålla dig hemlig, alltså skulle jag behöva leta igenom dina inlägg extra noga, och kanske ändå inte hitta något. Och du har över 13000 inlägg. Jag är ledsen, men jag tror jag måste avböja faktiskt  Ojdå, såpass många... OK, jag är en pratkvarn, sorry!  Det är inte så att jag direkt medvetet försökt hålla mig hemlig, jag sa att jag inbillar mig bara att jag är rätt svårhittad.
Myosotis
23-02-2009, 15:40
CITAT (Huggorm @ 23-02-2009, 11:43)  ... du har över 13000 inlägg. Jag är ledsen, men jag tror jag måste avböja faktiskt  Så att skriva många meningslösa inlägg i meningslösa tråden hjälper till att dölja identiteten!  Jag visste väl det!
Huggorm
23-02-2009, 15:46
CITAT (Myosotis @ 23-02-2009, 15:40)  Så att skriva många meningslösa inlägg i meningslösa tråden hjälper till att dölja identiteten!  Jag visste väl det! Att förvirra fienden har varit ett led i krigsföring sedan urminnes tider
Chamomille
23-02-2009, 16:10
CITAT (Myosotis @ 23-02-2009, 15:40)  Så att skriva många meningslösa inlägg i meningslösa tråden hjälper till att dölja identiteten!  Jag visste väl det!
Jan Lindgren
23-02-2009, 21:18
Hej Huggorm! (Jag gillar ormar.) Vad bra att du visar hur lätt det är att hitta folk. Jag som inte har särskilt mycket hemligheter i livet har aldrig varit rädd att tala om var jag heter och bor. Jag har tom lagt ut en vägbeskrivning så att nyfikna inte ska behöva leta på eniro. Är man tillräckligt oviktig och fattig så tror jag inte att någon bryr sig om att ens vara otrevlig. Det går inte att skriva på en växtsite utan att några tusen människor känner igen mig så varför dölja namnet. Att berätta mycket personliga saker om mig själv, anhöriga och vänner skulle jag däremot inte göra. Det jag inte berättar när jag träffar okända människor, berättar jag inte på nätet heller. MVH Jan Lindgren
aanderss
23-02-2009, 21:29
några här vet var jag bor o vad jag jobbar med mer är de inte.
Huggorm
23-02-2009, 21:43
CITAT (aanderss @ 23-02-2009, 21:29)  några här vet var jag bor o vad jag jobbar med mer är de inte. Är det inte mer? Ledsen men din hemadress tog två minuter att knäcka
Man är verkligen utlämnad åt den som vill ha tag på en. Som ex. jag fyller 75 år idag och bor i Skaraborgs län, hur många är det som fyller år, jag är nog ensam i länet så det är inte svårt att hitta mig. Men jag får väl bjuda på det.
aanderss
23-02-2009, 21:54
CITAT (Huggorm @ 23-02-2009, 21:43)  Är det inte mer? Ledsen men din hemadress tog två minuter att knäcka mm kan vara så. jag skulle säkert med kunna knäcka några här ganska fort
CITAT (Huggorm @ 23-02-2009, 21:43)  Är det inte mer? Ledsen men din hemadress tog två minuter att knäcka Wow! och han har ändå gjort nästan 10 000 inlägg mer än jag!  Hur bär du dig åt Huggorm? Berätta, snälla! Edit.: Både jag och aanderss talar om i våra presentationer vilket län vi bor i , skillnaden är att han talar även om när han är född. Så OK, du ska få en ledtråd: Jag fyller 52 den 13/6.
Huggorm
23-02-2009, 22:42
CITAT (Betty @ 23-02-2009, 22:16)  Wow! och han har ändå gjort nästan 10 000 inlägg mer än jag!  Hur bär du dig åt Huggorm? Berätta, snälla! Edit.: Både jag och aanderss talar om i våra presentationer vilket län vi bor i , skillnaden är att han talar även om när han är född. Så OK, du ska få en ledtråd: Jag fyller 52 den 13/6.  Då blev det genast väldigt lätt, du är den enda i din kommun som är född den dagen
Ni vet väl att alla över 16 finns med på ratsit.se? Fyll i det du vet, och gissa dej fram till rätt person på resten.
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 06:05)  Ni vet väl att alla över 16 finns med på ratsit.se? Fyll i det du vet, och gissa dej fram till rätt person på resten. www.allabolag.se är oxå en utmärkt plats, där kan man få fram mkt saker om företag och vilka person som är engagerade i ett företag och vilka företag dessa är engagerade i osv.
CITAT (Ralf @ 24-02-2009, 08:26)  www.allabolag.se är oxå en utmärkt plats, där kan man få fram mkt saker om företag och vilka person som är engagerade i ett företag och vilka företag dessa är engagerade i osv. Ha! Ska genast testa ett namn.
Red Top
24-02-2009, 08:41
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 06:05)  Ni vet väl att alla över 16 finns med på ratsit.se? Fyll i det du vet, och gissa dej fram till rätt person på resten. Sökte på mig själv, inklusive födelsedatum. Hittade mig inte  Jag kanske bara tror att jag finns
Myosotis
24-02-2009, 08:42
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 08:41)  Sökte på mig själv, inklusive födelsedatum. Hittade mig inte  Jag kanske bara tror att jag finns  Då skrev du nog i fel uppgifter.
För övrigt tänkte jag starta en liknade tråd innan denna startade. Jag undrar nämligen hur godtrogna folk är när det ringer företag/säljare på telefonen. ’ Före nåt år sen ringde det -ja hej jag ringer från Home Security, vi samarbetar med polisen i en kampanj och gör en kostnadsfri undersökningen av villalarmen i ert område denna vecka. Jag undrar när vi kan komma hem och undersöka ert villalarm? Men hallå, hur ska jag veta vem som ringer?? Tror ni jag har medfödd dumhet så att jag går på att polisen samarbetar med ett privat företag? Tror ni jag berättar om mitt larm på telefon för en för mig okänd uppringare??
Vidare har jag fått samtal från elbolag som vill veta vilket elbolag jag har och förra veckan ringde ”Svenskt kvalitetsindex och ville veta vilken bank jag har. Med tanke på bedrägerier vill jag ju inte lämna ut sådana uppgifter hur som helst. När jag sen svarade JAK-banken blev hon konfunderad och frågade om det var en riktig bank, haha…
Tele2 ringde förra veckan -hej vad har du för telefonbolag, jag har ett jättebra erbjudande för fast telefoni. -ja det vill jag inte svara på. -nehej varför inte det? -tja det är ju min privatsak liksom bara -jaha ja ok då, tack o hej då. -men vad har du för erbjudande då? -ehhh ja det får jag inte säga om du inte säger vilket telefonbolag du har! (han hade kanske olika bra erbjudande beroende på vilket bolag man hade?) Jag stod på mig och fick till slut reda på att han kunde erbjuda mig ett abonnemang som innebar att jag skulle tjäna ca 20 kr varje månad… inte mkt o hänga i granen.
Red Top
24-02-2009, 09:03
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 08:52)  Då skrev du nog i fel uppgifter. Jag tror jag vet när jag är född
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:03)  Jag tror jag vet när jag är född  Aha, trodde du skrev i namnet.
Red Top
24-02-2009, 09:19
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 09:18)  Aha, trodde du skrev i namnet.  Det gjorde jag. Men bara för-
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:19)  Det gjorde jag. Men bara för-  Oh hemska tanke!  Tänk om du är en bortbyting och får reda på sanningen här på Odla! Du kanske bara tror att du heter det du heter och är född när du tror att du är född och bor där du tror att du bor. Om du skriver i förnamnet och din födesedag så borde du ju finnas?
Red Top
24-02-2009, 09:34
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:34)  Ja, man kan tycker ju det.  Allvarligt, finns du inte med...?
Red Top
24-02-2009, 09:49
Nix! Men jag har en fundering.  Det kanske beror på att jag inte står i telefonkatalogen. (pga min tidigare sysselsättning/yrke. Ville inte kunna bli nådd alltid! )
CITAT (Huggorm @ 23-02-2009, 22:42)  Då blev det genast väldigt lätt, du är den enda i din kommun som är född den dagen  Jaha ja, där ser man.
Red top och Berith, detta är ett forum och inte en chatt! Hade ni varit på Flashback hade era inlägg blvit raderader för OT. Skärpning nu.....
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:49)  Nix! Men jag har en fundering.  Det kanske beror på att jag inte står i telefonkatalogen. (pga min tidigare sysselsättning/yrke. Ville inte kunna bli nådd alltid! )Nope, alla skrivna i Sverige ska finnas med, det har inget med telefonkatalogen att göra.
Huggorm
24-02-2009, 10:40
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 10:26)  Nope, alla skrivna i Sverige ska finnas med, det har inget med telefonkatalogen att göra. Dom som har hemlig identitet är inte med
CITAT (Huggorm @ 24-02-2009, 10:40)  Dom som har hemlig identitet är inte med Neej, dom är nog inte med, det är väl bara alla offentliga uppgifter. Sen finns det ju dom som står med namn, men utan adress - har bara Helge Fossmo som exempel och det är väl för att han sitter inne?
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 10:26)  Nope, alla skrivna i Sverige ska finnas med, det har inget med telefonkatalogen att göra. Jag finns inte med där jag heller, och jag har inte hemlig identitet.
CITAT (Betty @ 24-02-2009, 11:46)  Jag finns inte med där jag heller, och jag har inte hemlig identitet. Ok, men då har du kanske en annan förklaring. Även om du inte behöver berätta den här.
Chamomille
24-02-2009, 12:12
Ha! Jag fanns inte med  Sörru.... Ni...Och jag skrev rätt namn.
Chamomille
24-02-2009, 12:46
Grattis! Samma hände här. Det var en brud som ringde och hit och skulle sälja nåt. Och just det. Hon samarbetade med någon också, viktigt. Jag svarade: Jag har ingen inkomst, tack och hej sade hon. CITAT (Ralf @ 24-02-2009, 08:55)  För övrigt tänkte jag starta en liknade tråd innan denna startade. Jag undrar nämligen hur godtrogna folk är när det ringer företag/säljare på telefonen. ’ Före nåt år sen ringde det -ja hej jag ringer från Home Security, vi samarbetar med polisen i en kampanj och gör en kostnadsfri undersökningen av villalarmen i ert område denna vecka. Jag undrar när vi kan komma hem och undersöka ert villalarm? Men hallå, hur ska jag veta vem som ringer?? Tror ni jag har medfödd dumhet så att jag går på att polisen samarbetar med ett privat företag? Tror ni jag berättar om mitt larm på telefon för en för mig okänd uppringare??
Vidare har jag fått samtal från elbolag som vill veta vilket elbolag jag har och förra veckan ringde ”Svenskt kvalitetsindex och ville veta vilken bank jag har. Med tanke på bedrägerier vill jag ju inte lämna ut sådana uppgifter hur som helst. När jag sen svarade JAK-banken blev hon konfunderad och frågade om det var en riktig bank, haha…
Tele2 ringde förra veckan -hej vad har du för telefonbolag, jag har ett jättebra erbjudande för fast telefoni. -ja det vill jag inte svara på. -nehej varför inte det? -tja det är ju min privatsak liksom bara -jaha ja ok då, tack o hej då. -men vad har du för erbjudande då? -ehhh ja det får jag inte säga om du inte säger vilket telefonbolag du har! (han hade kanske olika bra erbjudande beroende på vilket bolag man hade?) Jag stod på mig och fick till slut reda på att han kunde erbjuda mig ett abonnemang som innebar att jag skulle tjäna ca 20 kr varje månad… inte mkt o hänga i granen. CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:49)  Nix! Men jag har en fundering.  Det kanske beror på att jag inte står i telefonkatalogen. (pga min tidigare sysselsättning/yrke. Ville inte kunna bli nådd alltid! )Det gör inte jag heller! Jag finns med ändå  Pyt Edit: LL
CITAT (Chamomille @ 24-02-2009, 12:12)  Ha! Jag fanns inte med  Sörru.... Ni...Och jag skrev rätt namn. Jag hittade dej på ratsit.se.
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 11:49)  Ok, men då har du kanske en annan förklaring. Även om du inte behöver berätta den här.  Nope, det har jag inte. Har ingen aning om varför jag inte är med.
CITAT (Betty @ 24-02-2009, 13:04)  Nope, det har jag inte. Har ingen aning om varför jag inte är med.  Jättekonstigt.... Och du är säker på att du skriver in rätt namn, adress och föllsenummer?
Chamomille
24-02-2009, 13:13
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 13:02)  Jag hittade dej på ratsit.se.   Vad fyllde du i då? Vet du vad jag heter i efternamn? Vet du mitt födelsenr? Vet du min adress?
CITAT (Chamomille @ 24-02-2009, 13:13)   Vad fyllde du i då? Ditt förnamn, födelsedatum och kommunen. Alltihop härifrån Odla. Fast jag kan ju inte svära hundra på att det är just dej jag hittat.  Men det fanns bara en som heter som du och fyller då i den kommunen.
Chamomille
24-02-2009, 13:27
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 13:21)  Ditt förnamn, födelsedatum och kommunen. Alltihop härifrån Odla. Fast jag kan ju inte svära hundra på att det är just dej jag hittat.  Men det fanns bara en som heter som du och fyller då i den kommunen. Mhmm. Annars så finns det 3 st med mitt namn i kommunen. Och en med samma mellannamn. Lustigt. http://privatpersoner.eniro.se/query?what=...o_area=tyres%F6
CITAT (Chamomille @ 24-02-2009, 13:27)  Mhmm. Annars så finns det 3 st med mitt namn i kommunen. Och en med samma mellannamn. Lustigt. http://privatpersoner.eniro.se/query?what=...o_area=tyres%F6Men det där är ju telefonkatalogen.
Chamomille
24-02-2009, 13:42
Ja a
CITAT (Berith @ 24-02-2009, 13:10)  Jättekonstigt.... Och du är säker på att du skriver in rätt namn, adress och föllsenummer?  Jajjamensan, alldeles säkert!
Gossen Ruda
24-02-2009, 14:54
CITAT (Betty @ 24-02-2009, 14:12)  Jajjamensan, alldeles säkert!  Säkert en papperslös invandrare, ring efter utvisningspolisen.
CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2009, 14:54)  Säkert en papperslös invandrare, ring efter utvisningspolisen.   Hördududu! Invandrare, javisst! (båtflykting från andra sidan Bottenviken) men det har jag papper på, sådeså!
Blomstertanten
24-02-2009, 17:27
Gränsen går vid att lägga ut nakenbilder på mej själv ! Annars är jag inte så hemlig av mej. Lägger inte heller ut bilder på andra utan att veta att det är okej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|