Full version: Lady o Hamilton
Sidor: 1, 2
Lady Hamilton
Postar i morgon tummenupp.gif
Maggan H
Jippie! Det ska bli kul å se vad du hittat på! crazy.gif Går det att äta??
Lady Hamilton
Men Maggan trostar.gif allt som man sår MÅSTE inte gå att äta giggle.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 08-03-2009, 21:30) *

Nä, men om det inte är direkt GIFTIGT kan man ju få smaka... biggrin.gif Man kan ju locka andra att smaka också.... det verkar som om en del faktiskt HAR smakat av vissa (kål)sorter här... giggle.gif
DragonLady
CITAT (Lady Hamilton @ 08-03-2009, 21:30) *

rotfl.gif

Äta med ögonen går ju också Maggan yes.gif giggle.gif flirting.gif
Eva i Höga
Ska bli riktigt spännande att se vad ladyn hittar på! Men nu börjar jag få problem att hålla ordning på mina pottor, vems som är vems och vilka nummer. Mina groddar ser ju inte ut som de gör hos er andra så jag har väl snurrat till det redan. -fear-.gif
Anki V
confused.gif Snurrat till det är bara förnamnet…… blink.gif När jag sådde så var det glasklart vad som fanns i vilken kruka. I dag är det mer tveksamt .

Jag ser fram emot både Lady- och Hamiltonfröer och de ska jag i alla fall ha stenkoll på angel_not.gif

/Anki
Maggan H
CITAT (Eva i Höga @ 09-03-2009, 08:01) *
Ska bli riktigt spännande att se vad ladyn hittar på! Men nu börjar jag få problem att hålla ordning på mina pottor, vems som är vems och vilka nummer. Mina groddar ser ju inte ut som de gör hos er andra så jag har väl snurrat till det redan. -fear-.gif

Håhå, du är inte ensam om att ha olika groddar; som sagt har jag nog flest björkar i hela församlingen! devil.gif
Gillan
CITAT (Maggan H @ 09-03-2009, 08:22) *
Håhå, du är inte ensam om att ha olika groddar; som sagt har jag nog flest björkar i hela församlingen! devil.gif

rotfl.gif rotfl.gif , men du! Om det visar sig att det verkligen är björk vi sått så kan jag adoptera alla andras, för här lider vi, pga bävrarna i bäcken, av den stora Björkdöden devil.gif

Ska bli riktigt intressant att se vad du skickar för fröer Ladyn tummenupp.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 09-03-2009, 08:52) *
rotfl.gif rotfl.gif , men du! Om det visar sig att det verkligen är björk vi sått så kan jag adoptera alla andras, för här lider vi, pga bävrarna i bäcken, av den stora Björkdöden devil.gif

Ska bli riktigt intressant att se vad du skickar för fröer Ladyn tummenupp.gif

Jag inte är det björk i allafall giggle.gif ....men Maggan du är inte ensam om att odla björk. Tror att jag själva har 5 st på "tillväxt" i samma kruka som jag sått Stjärn flocka från eget frö g.gif .......men nu visar det sig att det bara är 1 av 6 som ser ut som Stjärnflocka
Maggan H
Ja det är helt sjukt, jag har björklinkande plantor överallt tycker jag, de måste ha varit med i jorden! devil.gif
Och du får dem gärna Gillan, jag kan ta med dem till mässan! biggrin.gif
DragonLady
Inlägg flyttat till rätt plats giggle.gif

Lady Hamilton
CITAT (DragonLady @ 10-03-2009, 12:42) *
yahoo.gif nu är skönheterna här...
Postgubben var tidig idag.. tur för honom devil.gif
Nytt om de små rötterna har de fått.. enbart det bästa, U-jord happy.gif
Tror faktiskt det redan ser ut som om de trivs i mitt solrum tummenupp.gif
thanks.gif Ladyn, du är en klippa blomma.gif

Varså god! kompiskram.gif
(tror att detta inlägg hamnat "lite fel" giggle.gif så jag kopierar och lägger in det i Iochroma tråden tummenupp.gif )
Rosmarin
Vad spännande det ska bli att se vad du skickar Ladyn!
DragonLady
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2009, 14:27) *
Varså god! kompiskram.gif
(tror att detta inlägg hamnat "lite fel" giggle.gif så jag kopierar och lägger in det i Iochroma tråden tummenupp.gif )

Självklart var det i Iochroma tråden inlägget skulle vara whist.gif
Anki V
Tackar så mycket för både Ladyn och brorsan Hamilton….och som vanligt har jag inte en susning om vad det kan vara confused.gif .

/Anki
Maggan H
Tack o bock för dina o syskonets fröer! tummenupp.gif Tyckte dom såg likadana ut vid första anblicken confused.gif och någon andra blick har inte hunnits med, måste ha fram luppen och bra lyse så man kan utröna ev skillnader! naughty.gif Kanske är smaken olika i alla fall? flirting.gif

(Lovar dock att INTE smaka på FRÖERNA!) biggrin.gif

När sår vi?
Eva i Höga
Tack ladyn för fröerna. Men vad i hela friden är detta? Har inte en susning om vad det kan vara, men det visar sig ju när det kommer upp fina plantor. naughty.gif
Dito Verde
Tack, vad spännande. Jag ska vänta tills det blir dags med dessa frön.
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 10-03-2009, 20:23) *
.......(Lovar dock att INTE smaka på FRÖERNA!) biggrin.gif

När sår vi?

Nä smaka inte -fear-.gif om du inte vill bli som Dadley´s elaka moster i Harry Potter help.gif ..............
Vi sår när det passar yes.gif ....och passar gör det i April tycker jag 000.gif
(men känner jag "mina löss på gången" så är det någon som kommer att tjuv starta shy.gif )
blomkronan
Jag fick oxå Lady & Hamilton idag yahoo.gif MEN... en meter höga och en meter breda... w00t.gif Hoppas inte alla tar sig!!! HUR ska jag få plats i trädgården i sommar... tur att vi har en högtycks tvätt... så jag kan nå att vattna allt i sommar sweatingbullets.gif
Lady Hamilton
CITAT (blomkronan @ 11-03-2009, 00:27) *
.......MEN... en meter höga och en meter breda... w00t.gif Hoppas inte alla tar sig!!! HUR ska jag få plats i trädgården i sommar...

..........jag har i allafall inte skickat "det" som jag tänkte..... devil.gif .....DE brukar bli 1,8 x1,8 m så på detta vis så "sparar" du ju 2,24m²/planta i ren platsvinst naughty.gif ....

-Va nöjd med ♫.. ♪.. allt som livet ger ♫..♪.. å allt det som du kring dig ser ♫.. ♪.. glöm bort bekymmer, sorger å besvär ♫.. ♪.... whist.gif detta var ingen ledtråd
blomkronan
thanks.gif Lady´n för att du besparade mig såååå mycket plats tummenupp.gif naughty.gif
Gillan
Fick också mina igår och har inte en susning om vad det är. Tänker vänta tills i april för att så. Jag kan inte ens franska angel_not.gif
Rosmarin
Tack så mycket!!! Både Lady och Hamilton har kommit fram välbehållna !!! Spännande!!!
Kajsa i Arvika
Mej med har fått fröer! thanks.gif
Lady Hamilton
blomma.gif Grattis Margith! Kan meddela att hon gissade rätt i går morse på båda fröerna samtidigt
Lady Hamilton
Och jag kan meddela att det INTE är Miniänglatrumpet eller Klockviolbuske (det har vi nog av i en annan tråd giggle.gif )
Margith
CITAT (Lady Hamilton @ 12-03-2009, 06:34) *
blomma.gif Grattis Margith! Kan meddela att hon gissade rätt i går morse på båda fröerna samtidigt

Och jag måste erkänna att jag är omåttligt stolt över mig själv giggle.gif
Lady Hamilton
Nu har även Dito Verde gissat rätt blomma.gif
Anki V
Åh, jag har aldrig sett fröuslingarna tidigare -cry-.gif

Jag har inte en aning.......ändå så ser dom ju så pass karaktäristiska ut.

/Anki
Dito Verde
CITAT (Anki V @ 12-03-2009, 20:25) *
Åh, jag har aldrig sett fröuslingarna tidigare -cry-.gif

Jag har inte en aning.......ändå så ser dom ju så pass karaktäristiska ut.

/Anki

Inte jag heller. Det var inte frönas utseende jag tog det på....
Anki V
CITAT (Dito Verde @ 12-03-2009, 20:45) *
Inte jag heller. Det var inte frönas utseende jag tog det på....

Aha.....Jag tror jag förstår......../Anki
Anki V
Nu har jag också "gissat"....rätt, tror jag biggrin.gif

Undras om Ladyn jobbar eller sover. För det kan väl inte vara så att hon ägnar sig åt sin familj och försummar oss...... fear.gif

/Anki
Maggan H
Bill o Bull.... g.gif Björnar..... g.gif Piff o Puff..... g.gif SAGOlika blommor..... whistling.gif

Nä, jag är alldeles för trött för detta! sleeping.gif Får återkomma.... crazy.gif
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 12-03-2009, 21:48) *
Nu har jag också "gissat"....rätt, tror jag biggrin.gif

Undras om Ladyn jobbar eller sover. För det kan väl inte vara så att hon ägnar sig åt sin familj och försummar oss...... fear.gif

/Anki

Halloj! Jo jag jobbar.......men inte just nu ninja.gif och i morgon skall jag sova ½ dagen så gissa på ni crazy.gif

-De ÄR inte syskon men jag har bestämt att de är det i allafall. Hamilton går att köpa ute i fröhandeln men jag har inte hittat Lady´n g.gif .........hon kanske inte "finns" ohmy.gif ??? Vad gör vi då? help.gif

Gillan? Detta börjar påminna om hur det var på den tiden vi började odla physalis du å jag rotfl.gif då sådde vi ju fröer som inte "fanns"

Lady Hamilton
Tydligen så jag jag omedvetet lurat någon/några här trostar.gif Djungel sången är ingen ledtråd Utan då måste jag nynna på denna sång i stället Kan inte texten så bra men några ord minns jag naughty.gif

....♫ ♪ ♫ ♪ ♫ -Jag är .....♫ ♪....svans..♫ ♪.. hoppsan.....♫ ♪ ♫ ♪...svurr ♫ ♪...*******gung...♫ ♪ ♫.... angel_not.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 13-03-2009, 20:37) *
Tydligen så jag jag omedvetet lurat någon/några här trostar.gif Djungel sången är ingen ledtråd Utan då måste jag nynna på denna sång i stället Kan inte texten så bra men några ord minns jag naughty.gif

....♫ ♪ ♫ ♪ ♫ -Jag är .....♫ ♪....svans..♫ ♪.. hoppsan.....♫ ♪ ♫ ♪...svurr ♫ ♪...dong...♫ ♪ ♫.... angel_not.gif

Ha, din galning, skall du driva mig till vansinnets brant?? devil.gif

Iofs är jag nära den redan efter allt detta funderande, grunnande, dragande-i-håret, flinande, fingerknackande-i-bordet, glädjeskuttandet, säcken-över-huvet; Hoppet har tänts för att genast grusas för det mesta, MEN JAG GER INTE UPP!

Fast....:

**Jag är en luden svans, hallerajan hoppsan den e randig, svurr o svirr o dong dong...** ranting.gif
Hur i hela friden kan man få en ledtråd av detta, kan nån tala om det frö mig?? rtfm.gif ninja.gif

Irene_L
rotfl.gif Nu vet jag vad det är för frön fast jag inte är med i detta. Jag kan låten...hihi yes.gif
Lady Hamilton
Ja kanske det blev FÖR lätt nu slap.gif eftersom jag nu har fått in rätt svar av några + att Irene L 000.gif ja du kunde ju ta "detta" bara på sång texten yes.gif

CITAT (Maggan H @ 14-03-2009, 10:46) *
Fast....:

**Jag är en luden svans, hallerajan hoppsan den e randig, svurr o svirr o dong dong...** ranting.gif
Hur i hela friden kan man få en ledtråd av detta, kan nån tala om det frö mig?? rtfm.gif ninja.gif

Ja sångtexten din Maggan rotfl.gif .......måste erkänna att just "den" sången kan jag inte minnas att jag har hört någonsin tidigare a0a.gif
Lady Hamilton
CITAT (Lady Hamilton @ 12-03-2009, 20:19) *
Nu har dessa gissat rätt
*Dito Verde
*Anki V
*Rosmarin blomma.gif
Margith
Jag då??
Jag som var så stolt över att jag klarade dem direkt, och sen bara glömmer du mig -cry-.gif
Protest!!! ranting.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 14-03-2009, 16:46) *
Jag då??
Jag som var så stolt över att jag klarade dem direkt, och sen bara glömmer du mig -cry-.gif
Protest!!! ranting.gif
Usch vad jag skäms...........
Har lust och bara från forumet ..............

Kan du förlåta mig?........ blush.gif
Korrekt lista skall vara
*MARGITH
*Dito Verde
*Anki V
*Rosmarin
Margith
Nej, nej, du får INTE gå upp i rök!!
Det räcker så bra att du skäms (lite grann)
Självklart är du förlåten kompiskram.gif

smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
Tack Margith kompiskram.gif
Jo tjejjer ni som inte gissat rätt ännu kämpa på och skulle ni inte se Maggan H här i kväll kan det bero på att hon läser Harry Potter böckerna rotfl.gif för att finna "lösningen" ................
Dito Verde
Fast det konstiga var att jag tog det på den där första sången som tydligen INTE var en ledtråd. Jag brukar vara långsökt i mina tankar och tur var ju det denna gång.
blomkronan
Harry Potter... confused.gif g.gif
Jag som tänkte på Nalle Phu... honing kan man ju inte så... det förstog ja ju crazy.gif
Kajsa i Arvika
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif Bror och systrar, ludna randiga svansar och Harry Potter!! Jag fattar INGENTING!! -cry-.gif -cry-.gif
Lady Hamilton
Nu har även Maggan H lyckats lista ut vad det är
*Margith
*Dito Verde
*Anki V
*Rosmarin
* Maggan H
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 15-03-2009, 10:42) *
Nu har även Maggan H lyckats lista ut vad det är
*Margith
*Dito Verde
*Anki V
*Rosmarin
* Maggan H

Ja och det var inte svårt efter all hjälp.... Men så här hittade jag text på Google igår: Han bor hos sin elaka moster Petunia, hennes ryslige man Vernon och deras förfärliga son Dudley. I skolan är Harry den som alltid blir vald ...
Således var min gissning efter diverse hjärnsläpp Petunia, och visst, mina BRUKAR bli 1x1 meter.... blush.gif
Men givetvis var det fel! ranting.gif Men sen så....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon