Full version: Rosmarins Busfrön
Sidor: 1, 2
Anki V
Idag tycker jag mina ser ut som Brinnande kärlek, Lychnis.

Men fröna stämmer inte riktigt här heller. g.gif. I och för sig så har Rosmarin nämt sudentmössa tidigare i tråden och Brinnande kärlek heter väl också Studentnejlika.

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 17-04-2009, 10:24) *
Idag tycker jag mina ser ut som Brinnande kärlek, Lychnis.

Men fröna stämmer inte riktigt här heller. g.gif . I och för sig så har Rosmarin nämt sudentmössa tidigare i tråden och Brinnande kärlek heter väl också Studentnejlika.

/Anki

Ja, nu är du inne på rätt spår men det är inte studentnejlika. Studentmössan och runt omkringpratet är en ledtråd. tummenupp.gif
Anki V
Kokardblomster!!!!!! yahoo.gif

rotfl.gif

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 17-04-2009, 11:56) *
Kokardblomster!!!!!! yahoo.gif

rotfl.gif

/Anki

JAAAAA!!!!!! bravo.gif

Grattis!!!
Anki V
Jag tackar....Fast det skulle vara mycket till att inte kunna räkna ut vad det var med så pass fina ledtrådar laugh.gif .

Jättekul med Kokardblomster thanks.gif , några sådana har jag inte sedan tidigare men jag har sneglat åt dom flera ggr men aldrig riktigt kommit mig för. Jag vet precis var de ska få stå också yes.gif .

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 17-04-2009, 12:24) *
Jag tackar....Fast det skulle vara mycket till att inte kunna räkna ut vad det var med så pass fina ledtrådar laugh.gif .

Jättekul med Kokardblomster thanks.gif , några sådana har jag inte sedan tidigare men jag har sneglat åt dom flera ggr men aldrig riktigt kommit mig för. Jag vet precis var de ska få stå också yes.gif .

/Anki

Så roligt att flera av er verkar uppskatta mitt fröval. yahoo.gif Dessa frön ser ju rätt så speciella ut så därför tyckte jag att det var kul att se om ni kände igen dem. Nästa gång gör ni kanske det giggle.gif .

Ja, ledtrådarna ja.

Det lilla märket på en studentmössa heter ju just kokard. Andra synonymer till detta ord är "prisrosett" eller "igenkänningsmärke".

Fröna ni har fått är tagna från en "Gaillardia artistata kobold" varav ledtråden att den kan passa någon med ett konstnärligt yrke giggle.gif .

Kajsa i Arvika
VAA?! men jag har ju själv sått Kokardblomster i år men inte 17 kände jag igen dem inte.. tror jag lägger ner det här... -cry-.gif
Dito Verde
WOW, Häftigt. Mina gror så snällt. Nu skall jag vårda dem ömt. Vad glad jag blev!
Jag vågar inte säga tack whistling.gif
Rosmarin
CITAT (Kajsa i Arvika @ 18-04-2009, 21:41) *
VAA?! men jag har ju själv sått Kokardblomster i år men inte 17 kände jag igen dem inte.. tror jag lägger ner det här... -cry-.gif

Ja men du sa ju att du tyckte du kände igen fröerna men inte visste vad det var!!! Vad hade du sått för sort innan?

CITAT (Dito Verde @ 18-04-2009, 21:50) *
WOW, Häftigt. Mina gror så snällt. Nu skall jag vårda dem ömt. Vad glad jag blev!
Jag vågar inte säga tack whistling.gif

Varsågod! shy.gif
Anki V
Nu gror det i 2:an också. Små spetsiga groddar har dykt upp yahoo.gif .

/Anki
Anki V
Nu gissar jag vilt utifrån något i tråden som skulle kunna vara en ledtråd.

Vad säger du om Crocosmia (Tidigare Montbretia) shy.gif ?

/Ankí
Rosmarin
Du är ju otrolig Anki !!! Javisst är det det.

Grattis!!! bravo.gif
Anki V
Tack! thanks.gif

Det blev ganska lätt när jag sett groddarna och du skrev något om djävulskt. När jag började tänka synonymer så hamnade jag ganska snabbt på Lucifer och då var det nära att tänka Montbretia.

Jag gillar att söka ledtrådar och försöka klura fram lösningar whistling.gif .

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 21-04-2009, 11:50) *
Tack! thanks.gif

Det blev ganska lätt när jag sett groddarna och du skrev något om djävulskt. När jag började tänka synonymer så hamnade jag ganska snabbt på Lucifer och då var det nära att tänka Montbretia.

Jag gillar att söka ledtrådar och försöka klura fram lösningar whistling.gif .

/Anki

Ja precis. Jag tycker också sådant är jätteroligt. På spåret-känsla... shy.gif
Maggan H
Grattis igen Anki, du är bara bäst! tummenupp.gif
Lady Hamilton
Ja Grattis! Anki bravo.gif du är fenomenal!

Anki V
Åh….jag tackar för gratulationerna blush.gif .

Men inte är jag "bäst" Jag är ju nybörjare!!! dunno.gif

Det är väl så enkelt som att jag är den som är mest ihärdig och den som har mest tid att fundera på vad det kan vara som gror i krukorna.

Jag har ingen tidskrävande trådgård (under arbetsveckorna), inga hemmavarande barn att ta omhand, en hjärtevän som både bor och klarar sig alldeles själv + ett jobb som uppmanar mig till att vara nyfiken och fokusera på problemlösning.

Men jag blir lika förbaskat jätteglad när jag lyckas pricka rätt yahoo.gif .

/Anki
Rosmarin
Ja det tycker jag att du ska vara tummenupp.gif bravo.gif

Crocosmia Lucifer: devil.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon