Full version: Usch så oroligt....
Sidor: 1, 2, 3
Alba
Stackars lilla Morris. Oh vad han ska undra över den där otäcka tratten som bara är till besvär.
Nu blir han verkligen ordentligt undersökt och det känns ju bra.
Jag förstår att det är oroligt varje gång du ska ringa och höra hur det är med honom.

Håller tummarna så hårt jag kan.
En till dig smiley_small_hug.gif
En till Morris smiley_small_hug.gif

Wilmer
Hjälp så jobbigt att vänta på besked!! Men otroligt skönt att de verkar ta det hela på allvar! Här fortsätter vi hålla tummar tassar och tår tummenupp.gif
Myosotis
Verkligen skönt att de går till botten med det här. Håller tummarna att allt blir bra! Och det här med tratten är inte så konstigt, de flesta djur avskyr att ha tratt. Men om han håller sig lugn på grund av den är det ju bara bra.
Biggan_
Jobbigt för dej att vänta på besked och jobbigt för Morris som såklart saknar matte! trostar.gif

malin72
oj oj ja jag håller fortfarande tummar och tår!!
Säger som dom andra verkligen skönt att dom går till botten och kollar vad det är yes.gif
även om det är kroniskt och det kan ha suttit i kroppen ett bra tag så kan det ju gå bra...nu finns det mediciner för det mesta även för våra älskade småttingar tummenupp.gif
skönt att du lämnar dina rapporter här och jag hoppas att dom snart vet och att du får ta hem honom... smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
Ja jag håller "koll" här för att vara uppdaterad kompiskram.gif håller ff tummarna för att det skall vara någon "enklare" åkomma. Och han är i allafall inte sämre trostar.gif men jag förstår att det är en PLÅGA att vara utan honom i så många dagar och att du längtar tills han får komma hem igen
DragonLady
Hade jag kunnat trolla hade jag gjort Morris frisk.. o alla andra djur också wub.gif
Det är svårt o vara stark när våra älsklingar blir sjuka crying.gif vet hur du känner dig så jag skickar lite styrkekramar som hjälp till dig Irene trostar.gif smiley_small_hug.gif håller alla tummar som finns....
blomkronan
wub.gif Morris kommer snart hem igen... Irene det kommer gå bra... han får den bästa vård han kan få... kram2.gif
Magdis
Neeeej men gullälsklingen då!! Jag har inte sett denna tråd förrän nu och jag blir alldeles tårögd. Morris som sjöng så vackert för oss i somras när vi var där. sad.gif Jag håller alla tummar och tår och allt som bara går och det gäller resten av familjen också, för att Morris ska bli frisk snart.
Massor med kramar från Magdis. smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif för alla kramar!

Nu har jag pratat med djursjukhuset. Morris har fått feber igen 39,7 och dom ger honom en ny antibiotika. Han får också cortison. Han har inte kräks något sen i lördags men vill inte äta något. Dom hade provat olika sorter mat som är bra för levern men han vill inte ha något. Droppet tar dom bort på nätterna men i morse var han lite uttorkad så nu har han dropp igen. Blodproverna dom tog igår och skickade har dom inte fått svar på ännu....dom ringer när svaret kommer. Dom har tagit två andra blodprover som visar levervärderna.... ett hade värdet sjunkit på men på det andra hade värdet ökat. Så ojoj vad ovisst allt är!!!! sad.gif

Ja så nu är det bara att vänta på deras samtal. Det blir en lång dag för dom ringer nog inte förrän efter 16.....
Boxer
håller så hårt att nagelbanden spricker.
Alba
Fy så jobbigt med detta väntande varje dag.....att ringa en tid och sen vänta igen för att höra något mer.
Du vet att jag håller tummarna så hårt jag kan.

En till Morris smiley_small_hug.gif

En till dig smiley_small_hug.gif
Myosotis
crying.gif trostar.gif

Boxer, var hittar du alla söta bilder!? wub.gif
malin72
trostar.gif ojoj usch...ja väntan denna väntan den är nästan det värsta som finns...fortsätter att hålla så hårt det går smiley_small_hug.gif till er
Boxer
CITAT (Myosotis @ 23-03-2009, 12:36) *
crying.gif trostar.gif
Boxer, var hittar du alla söta bilder!? wub.gif

biggrin.gif Jag letar på Google bildsök, med olika sökord - tills jag dyker på en som "känns rätt i magen". wink.gif
Biggan_
En liten tröstecollie till dej!

Irene_L
Veterinären ringde och sa att dom ännu inte fått några svar på proverna som skickades igår!! Åhhh det är så jobbigt att inte veta....... sad.gif

Morris temp har gått ner lite ialla fall. Imorse hade han 39,7 och nu 39,2. Han har inte haft några kräkningar idag så medicinen mot illamående verkar hjälpa och han har ätit lite.

Dom har satt in cortison och det gör man när man inte tycker att patienten har svarat tillräckligt snabbt på det man gjort.

Provet dom väntar på är bl.a en proteinmätning som visar vad levern har klarat dessa dagar och som också visar prognosen. Beroende på vad det provet visar kanske dom tar ett vävnadsprov på levern. Men det är beroende på vad proverna visar för om dom är för dåliga kan dom inte söva Morris.

Veterinären misstänker att det har bakteriel orsak men vi får se vad proverna visar.......

Ja det är bara att vänta och vänta och vänta sad.gif ......imorgon ska jag ringa vid 10.30...............

Wilmer
Usch usch, jobbigt att vänta trostar.gif
malin72
no.gif det är många dagar nu trostar.gif stackare
Alba
Så jobbigt med alla denna väntan. Du ringer och tror att du ska få ett besked och så dröjer det till i morgon.
Men nog gör de vad de kan men det är ju hemskt att ha lille Morris där så länge......fyyyy så hemskt.
Nu håller jag tummarna vidare lika hårt som vanligt och hoppas att klockan ska gå snabbt i kväll och i natt.

[attachment=32337:Big_Hug_For_You.gif]

Boxer
Hälsa Morris att alla på Odla.nu har bestämt att han ska bli jättebra igen och skutta hem i vårsolen.

Många smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif till er båda.
anne-li i olofstorp
Håller med, håller tummar, tår och tassar här med (fast dom grymtar lite, hålla tassarna för en HUND!!!!!)
Irene_L
Tack för alla hållna tummar och kramar!
Har pratat med en sjukvårdare nu men hon visste inget om de där labbsvaren vars svar jag väntat hela dagen igår. Hon kunde inte se det för det var på en annan dator...sa hon. Hon skulle prata med veterinären och han skulle ringa.....åhhh jag blir gaaalen på att vänta och vänta..... det är så oroligt!!! sad.gif

Morris var ialla fall piggare idag mot igår. Han hade inte kräks något men han hade inte hunnit äta något. Medicinen mot illamående ska hinna verka först.

Nu ska dom ta nya blodprover för att kolla blodvärdena och sen ska dom ta ett nytt urinprov för det senaste var lite missfärgat. Dom skulle inte göra någon leverbiopsi idag. Jag vet inte om det är ett positivt eller negativt besked....jag funderar så om dom fått ett negativt besked och det bara är veterinären som får meddela sånt. Han sa igår att dom inte kan göra en biopsi om han var för dålig. Annars kanske det innebär att dom fått bra svar och inte behöver göra någon biopsi. Ja ni märker vad tankarna far!!!!! confused.gif

Så det är bara att fortsätta att vänta...och vänta....och vänta...och vänta..... sad.gif
Betty
Lider med dig, så himla jobbigt att vänta... trostar.gif
Ingela i Segersberg
Hej Irene. Eftersom jag är en ganska ny medlem i Odla, så känner jag inte dej så som dom andra medlemmarna gör. Men jag håller tummarna jag också och hoppas att du snart ska få hem Morris igen, pigg och glad. Så en smiley_small_hug.gif till dej och en smiley_small_hug.gif till Morris från mej.
Wilmer
trostar.gif Hoppas veterinären hör av sig SNART!!
pejori
CITAT (Irene_L @ 24-03-2009, 11:44) *
Tack för alla hållna tummar och kramar!
Har pratat med en sjukvårdare nu men hon visste inget om de där labbsvaren vars svar jag väntat hela dagen igår. Hon kunde inte se det för det var på en annan dator...sa hon. Hon skulle prata med veterinären och han skulle ringa.....åhhh jag blir gaaalen på att vänta och vänta..... det är så oroligt!!! sad.gif

/.../Han sa igår att dom inte kan göra en biopsi om han var för dålig. Annars kanske det innebär att dom fått bra svar och inte behöver göra någon biopsi. Ja ni märker vad tankarna far!!!!! confused.gif

Så det är bara att fortsätta att vänta...och vänta....och vänta...och vänta..... sad.gif

Det är ju så när älsklingarna är sjuka, att man "målar fan på väggen" direkt. trostar.gif
Det är ett elände att vänta på besked, men håll ut. kompiskram.gif
Håller tummenupp.gif
hårt här också...
Sussie F-Flower
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Här är en till som håller tummarna så det nästan knakar i lederna...
Vad är det som är fel på din lilla "vofsing"...? wub.gif
Alba
Åh denna hemska väntan.......jag förstår om du snart går upp i atomer.
Det är ju inte rätt att ni ska hållas på sträckbänken så här.

Håller tummarna hårt..hårt..hårt.

smiley_small_hug.gif till dig
smiley_small_hug.gif till Morris

malin72
g.gif ja tankarna gnager på vad det kan vara..och jag tänker så mycket på er alla..självklart så tänker ni på och undrar hur stackren har det crying.gif men att träffa honom och ge falska hopp det kan man ju inte...usch och fy för eran sits help.gif jag tycker att det är jobbigt bara över en natt, så vad du går igenom nu nä usch och fy...håller tummarna så hårt det bara går

billed21.gif
Irene_L
Besked från veterinären.....Läget är allvarligt för Morris sad.gif .......Han svarar inte på medicinerna ....ett värde som ska vara under 10 var 70 när han kom in. Det är nu 99. Det som dom kan göra nu är att gå in och kolla vad det är som orsakar allt detta. Jag har glömt att säga att dom upptäckt en förstjockning på magsäckshinnan och dom vet inte om det är cancer. Det ser dom i så fall när dom öppnar upp honom. Operationen sker preliminärt på torsdag...då får dom en dag till på att vätska upp honom och det är bra inför operationen. Veterinären sa att vi kunde få hem honom under onsdagsnatt till torsdag morgon då han inte har något dropp. Det var så länge sen vi såg honom och vi får njuta av honom kanske för sista gången sad.gif
Upptäcker dom att det inte går att göra något så avlivas han under operationen..................... -cry-.gif Jag är såååå ledsen och orolig!!!
Krolliljan
Usch så oroligt.
Jag håller tummar hårt, hårt trostar.gif
Aqvakul
Stackare så jobbigt ni måste ha det - att slitas så mellan hopp och förtvivlan. trostar.gif
Jag håller alla tummar! tummenupp.gif tummenupp.gif
Sussie F-Flower
-Nääee!!!! -cry-.gif Vad sorgligt!!!!
Stackars ER och stackars Morris!!!! Det här trodde jag inte... Fy, vad upprörd jag blir nu...

Jag har aldrig träffat vare sig dig eller Morris men nu rinner tårarna...
Du skriver Irene att det dom kan göra nu är att gå in ock kolla vad det är som orsakar allt detta... Herregud!!! Har dom inte kunnat gjort det tidigare när dom ändå inte visste vad orsaken var??? Ska det behöva ta en sådan tid...?

Usch!! Jag känner att jag blir så arg och ledsen nu, så nu vill jag inte sitta vid datorn längre...
Varma Tröstekramar till Er för allt elände ni och Morris får genomlida!!! Hoppas innerligt att allt kommer att gå bra! blomma.gif

trostar.gif trostar.gif trostar.gif
Boxer
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Irene_L
Veterinären berättade att dom först försöker med olika behandlingar och mediciner. Operation är ju en stor sak för hunden...så det är inte det första man gör.

Alba
Åh Irene så otäckt besked.
Oh om jag bara kunde göra något för att lindra den oro du har.
Jag tycker ni gör rätt som tar hem honom. Det känns säkert bättre för er om nu det skulle vara så att de ser något allvarligt vid operationen.
Jag fortsätter att hålla tummarna både för er och för Morris.
En stor tröstande kram från mig.
DragonLady
Sitter oxå med tårar... stackars Morris.. crying.gif trostar.gif
malin72
crying.gif ja usch och fy....finns inte ord trostar.gif trostar.gif
pejori
Jag är uppriktigt så ledsen för din skull. -cry-.gif -cry-.gif
Men ge inte upp, det kan gå bra trots allt.
Sänder massor av styrke smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
zissi
trostar.gif
blomkronan
Oj vilket hemskt besked du fick... sad.gif Det får bara inte var så illa blush.gif
Nu håller vi tummarna och tänk nu inte förmycket... det gör bara ont... ta inte ut något i förväg.
ÅÅÅ vad jag önskar... att vi får ett positivt besked på torsdag från dig.
kram2.gif smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Hoppas att det går bra för Morris på Torsdag, jag håller tummarna tummenupp.gif tummenupp.gif
massor med smiley_small_hug.gif till dig och din familj samt förståss till Morris
Lady Hamilton
Jag hoppas verkligen att de hittar något som går att åtgärda trostar.gif Morris är ju så ung Tänker på er och håller nu tummarna ännu mera och Hoppas! Hoppas! att det skall gå bra. I vilket fall så gör ni rätt i att ta hem honom natten innan opertionen, kram1.gif det kommer att var bäst både för er och för honom oberoende på hur detta slutar

Magdis
Men fy vad hemskt! Jag är så ledsen för er och Morris skull. -cry-.gif Jag ska hålla alla tummar och tår och be alla böner jag kan för att han ska bli bra. Om han inte svarar på medicinen kan de väl sätta in en annan? Jag antar att det är CRP som ligger på 99, alltså ett tecken på infektion. Hoppas hoppas nu att de har goda nyheter nästa gång!
Irene_L
Tack alla för att ni håller tummarna. Vi får hoppas att det hjälper....
Dom har nog testat en massa mediciner. Igår bytte dom till en annan antibiotika så vi vet ju inte om den hjälper ......hoppas....
Vad provet heter kommer jag inte ihåg. Jag skrev upp så mycket jag kunde när jag pratade med veterinären men det är svårt att få med allt....
Myosotis
trostar.gif crying.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
Åh Irene! trostar.gif Jag hoppas innerligt att dom hittar vad det är och att dom kan göra något åt det!
Jag tycker också att ni gör rätt som tar hem Morris innan operationen för om det slutar illa så har ni i allafall fått den dagen tillsammans.
Jag håller såklart tummarna för att det skall gå bra!
smiley_small_hug.gif
Krolliljan
smiley_small_hug.gif
Gillan
Käraste Irene, jag har inte ord för att klä min medkänsla för er i. Jag tycker också ni gör rätt i att ta hem honom så att ni åtminstonde får den stunden tillsammans. Samtidigt så säger jag som fler andra, Ge inte upp! Jah håller alla tumar och tår som det bara går. Ge Morris en försiktig kram från både mig och Dealer.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon