Sidor: 1, 2, 3
Pia mitt i Skåne
Tja... Vad skall en skånetös med namnet Pia annars kalla sig när hon råkar slå ner bopålen precis i mitten av den skånska myllan?
Wilmer
Mittiprick alltså tummenupp.gif
Wilmer
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 15:46) *
Va, är Wilmer en människa? -fear-.gif

Lugn bara lugn, jag är rätt lik ett marsvin giggle.gif Big mommy marsvin.

Jag tror fortfarande att Aq är en SNIGEL så det så. Han bara kamouflerar sig i en bambuskog crazy.gif
blomkronan
Vilka sköna människor jag har träffat smile.gif

Pia mitt i Skåne
CITAT (Wilmer @ 06-04-2009, 00:25) *
Mittiprick alltså tummenupp.gif

Jepp rolleyes.gif Jag kunde ju valt 'Pia mitt i prick' annars men kände att det var läge för lite geografi... whistling.gif
Wilmer
Skåne är ju liiiite mer än en prick.
Meriona
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 06-04-2009, 00:41) *
Jepp rolleyes.gif Jag kunde ju valt 'Pia mitt i prick' annars men kände att det var läge för lite geografi... whistling.gif

Pia mitt i prick hade krävt VÄÄÄÄLDIGT träffsäkra inlägg hela tiden, kanske lite jobbigt för dig i längden?
rolleyes.gif
Irene_L
Ja mitt nick är inget finurligt alls. Jag heter Irene i förnamn och mitt efternamn börjar på L. Varför jag gjorde ett understreck i mellan har jag ingen aning om nu! giggle.gif Minnet är såå kort! yes.gif
Meriona
CITAT (Irene_L @ 06-04-2009, 09:05) *
Ja mitt nick är inget finurligt alls. Jag heter Irene i förnamn och mitt efternamn börjar på L. Varför jag gjorde ett understreck i mellan har jag ingen aning om nu! giggle.gif Minnet är såå kort! yes.gif

4 år Irene, det tycker INTE jag är kort minne! smiley_small_hug.gif
Uggi
Jag kallar mig ofta för Uggi, ett Islänskt pojknamn, mina föräldrar ville döpa mig till Uggi men det ville inte prästen och då fick mamma och pappa ge med sig.
Så var det på den tiden.
rotfl.gif
Meriona
Det var då för väl kanske? whistling.gif Låter lite indianskt nästan?
stennie
Jag tyckte detta var smart sagt, Jag heter det jag heter för att jag heter det jag heter....så sant!!!
Farbror Blå
Måste skratta åt rubriken, trots att jag redan skrivit här flera gångger.. man kunde tro att frågan skulle vara mer närgången än den blev he he
Meriona
Närgången nog för den som vill vara hemlig flirting.gif !
pejori
Närgången vet jag inte, men det är ju alltid kul att läsa varför andra heter det dom heter . tummenupp.gif
Motti
Kom bara på att Motti betyder mor på tyska och jag är ju mor rolleyes.gif
Meriona
CITAT (Motti @ 07-04-2009, 16:17) *
Kom bara på att Motti betyder mor på tyska och jag är ju mor rolleyes.gif

Är det inte Mutti? confused.gif Men Motti är gulligare! blomma.gif
Motti
Meronia !du har rätt !min mors chef hade en tyska som barnflicka och hon sa alltid eller utalade det "motti" men det stavas mutti !fast mutti hade blivit lite vulgärt kanske giggle.gif fear.gif
Meriona
Aaah du tänker såååå... blush.gif whistling.gif
anne-li i olofstorp
rotfl.gif
Uggi
Ja det gäller att vara lite fin i kanten. whist.gif yahoo.gif
maramara
varför kallar jag mej för maramara ? Nu har jag fått något att grubbla över ??!!
Ingrid Zon3
Ja, kul att få reda på hur ni funderat. Själv tänkte jag varken länge eller kreativt slap.gif

Mitt förnamn kanske någon kan gissa. Men när det gäller vilken odlingzon jag har min trädgård håller jag själv på att gissa mest hela tiden. Börjar luta åt en etta på södergaveln men försöker intala mig själv att inte köpa nån vedartad växt som är härdig till lägre zon än 3. Går halvbra...
cistus
Cistus är bara ett utmanande,tveksamt härdigt växtsläkte för min zon 3 och dessutom är jag rätt senfärdig! Cistrosen är f.ö.på gång: 3 cm småplantor!
/cistus

Myosotis
CITAT (maramara @ 07-04-2009, 23:08) *
varför kallar jag mej för maramara ? Nu har jag fått något att grubbla över ??!!

giggle.gif Nej, det är inte lätt att veta...

CITAT (Ingrid Zon3 @ 07-04-2009, 23:36) *
Mitt förnamn kanske någon kan gissa.

Hmm... Barbro?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 08-04-2009, 12:56) *
giggle.gif Nej, det är inte lätt att veta...
Hmm... Barbro?

HA! rotfl.gif Ja det verkar ju logiskt...
DragonLady
Jag Älskar drakar och har dem överallt happy.gif
Har hetat DragonLady mycket länge nu för det är ju det jag är giggle.gif
Anma
Anma är ett ihopplock av mina namn . Det är väl fantasifullt om något... giggle.gif
zaaritha
I en dröm.................
Meriona
CITAT (DragonLady @ 09-04-2009, 01:49) *
Jag Älskar drakar och har dem överallt happy.gif
Har hetat DragonLady mycket länge nu för det är ju det jag är giggle.gif

Men du ÄR ju ingen drake ändå, jag tycker att du är riktigt trevlig! 000.gif
Meriona
CITAT (zaaritha @ 09-04-2009, 23:07) *
I en dröm.................

Har du drömt om Zaaritha menar du? Fint namn....
Huggorm
På berget Sara-sara någonstans i Anderna hittades en gång en mumie som arkeologerna döpte till Zaaritha eller Sarita eller hur det nu stavas. Det var ett program om det på TV för många år sedan, och efter det fick min lillasyster Sara heta Sarita...
Meriona
CITAT (Huggorm @ 10-04-2009, 10:12) *
På berget Sara-sara någonstans i Anderna hittades en gång en mumie som arkeologerna döpte till Zaaritha eller Sarita eller hur det nu stavas. Det var ett program om det på TV för många år sedan, och efter det fick min lillasyster Sara heta Sarita...

Och vad gillade hon det? confused.gif Stackarn - att bli jämförd med en mumie.... naughty.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-04-2009, 14:43) *
Och vad gillade hon det? confused.gif Stackarn - att bli jämförd med en mumie.... naughty.gif

Det var inte alls populärt, men vad brydde vi andra ungar oss om det biggrin.gif
Meriona
Usch vad elakt! Min bror blev själv kallad Lusen under 15 års tid (några kallar honom det fortfarande) för att han hade oturen att springa framför kameran när de tog ett kort på skolgården (som sedan lades in i brevhuvudet på de där skolfototona man fick köpa). Lins-lus blev Lusen. Jag fick även heta lille-lusen ibland, eftersom han är min storebror.... giggle.gif
DragonLady
CITAT (Meriona @ 10-04-2009, 09:36) *
Men du ÄR ju ingen drake ändå, jag tycker att du är riktigt trevlig! 000.gif

thanks.gif det var snällt sagt kompiskram.gif tycker dito om dig yes.gif
Meriona
CITAT (DragonLady @ 10-04-2009, 19:00) *

bravo.gif Tack tack... blush.gif
cistus
CITAT (DragonLady @ 10-04-2009, 19:00) *

Och jag gillar särskilt den sista lilla figuren! Efter en dust med drake och eldsprut tappar svärdet liksom stilen, men repar sig snabbt igen - mkt positivt och hoppingivande! /cistus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon