Sidor: 1, 2, 3
Meriona
Trevligt! Här har vi fornnordiska gudar som kvartersnamn, och det känns inte lika kul att heta Tor eller Sleipner.... blink.gif
Farbror Blå
Mitt nick är självklart!

Jag är legitimerad farbror och är Blå
Sen har jag tre tantvänner, en Grön, en Brun och en Gredelin
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 05-04-2009, 11:06) *
jag har historia som troll, jag fick nog överdos av Skogsmulle i barndomen, Skogsströvarna osv... mamma var Mulle-ledare så då var jag lill-Mulle giggle.gif egen svans och nävermössa... har alltid velat bo ute i skogen så då blev det så yes.gif

wub.gif wub.gif
anne-li i olofstorp
Se där!
Jag visste det! -cry-.gif
Ingen som gör vågen för att jag förklarar varför jag heter som jag gör ranting.gif

får väl börja odla min fantasi dådå!!!

Skulle kunna kalla mig "tråka" "fantasilösa" ......... g.gif

PS: Skoja bara giggle.gif
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-04-2009, 11:14) *
Anne-Li därför mamma tyckte det var ett lämpligt namn - skulle absolut blivit en pojke, men tji fick dom!!! Alltså fick mamma ta till namnet på hjältinnan i den boken hon läste då. (dessutom kom dom inte på något mer namn, så jag har bara ett förnamn - fördel när man skall fylla i alla förnamn på för litet utrymme!!!) tummenupp.gif
I Olfostorp därför jag bor där. antar att mammas fantasilöshet har smittat av sig angry.gif

*gör våågen* rolleyes.gif
anne-li i olofstorp
Tack för uppmärksamheten..... Det värmde ....
Tack tack tack tack thanks.gif thanks.gif thanks.gif
yes.gif
Red Top
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 11:53) *
Mitt nick är självklart!

Jag är legitimerad farbror och är Blå
Sen har jag tre tantvänner, en Grön, en Brun och en Gredelin

Hur blir man "legitimerad farbror"?

Jag skulle vilja bli legitimerad tant, men jag kanske inte uppfyller kraven. giggle.gif

Tant
Chamomille
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-04-2009, 12:00) *
Se där!
Ingen som gör vågen för att jag förklarar varför jag heter som jag gör ranting.gif

Nämen... Var det nån som jublade över mitt nick? smiley_small_hug.gif trostar.gif
Myosotis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-04-2009, 12:00) *
Se där!

[attachment=32785:Welle.gif]

CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 12:32) *
Var det nån som jublade över mitt nick?

[attachment=32786:Wellevr.gif]
Farbror Blå
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 12:32) *
Nämen... Var det nån som jublade över mitt nick? smiley_small_hug.gif trostar.gif

Nämen, pricken, vi kan ju bara jubla över EN odlait varje dag? wink.gif
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 12:45) *
Nämen, pricken, vi kan ju bara jubla över EN odlait varje dag? wink.gif

Pricken confused.gif
giggle.gif
Farbror Blå
Åja, du vet nog..;-)

men jublar lite över Chamomille också då

weeiii blomma.gif
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 13:06) *
Åja, du vet nog..;-)

men jublar lite över Chamomille också då

weeiii blomma.gif

Tack detsamma då smile.gif
short
Jag är inte så lång...... biggrin.gif
Chamomille
CITAT (short @ 05-04-2009, 13:14) *
Jag är inte så lång...... biggrin.gif

giggle.gif

Edit: Jag är nog betydligt längre än en Chamomilla, jag är lika lång som min karl. Eller om det är han som är lika kort blink.gif
Dito Verde
När jag skulle regga mig ville jag ha nåt med "grönt"....Verde (grönt på Italienska) lät fint. Jag minns inte om det var upptaget eller om jag kände att jag ville ha något mera till. Spånade på olika ordkombinationer. Slog upp i mitt italienska ficklexicon att finger deter dito. Försökte hitta vad det heter i pluralform men lyckades inte. Jag ville ju regga in just då och hade inte tid med att ta reda på vad gröna fingrar heter på italienska. Så det fick bli Dito Verde. Ganska stiligt tyckte jag då och jag trivs fortfarande med det. Det är nog kanska könsneutralt för flera har trott att jag är en han.
Alba
CITAT (Red Top @ 05-04-2009, 12:27) *

Jag skulle vilja bli legitimerad tant, men jag kanske inte uppfyller kraven. giggle.gif

Tant

Det vill ju till att uppfylla kraven och jämföra sig med den tanten......inte många gubbar skulle stå ut en dag med henne......men jag tycker hon är en elt underbar skådespelare.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 07:58) *
---
I samband med att jag också tog bort min provocerande mördarsnigel som avatar (och lät honom försvinna in i bambuskogen) pasade jag på att vitsa till mitt nick. Berith brukar ibland kalla mig "Ojvaskoj" ochh det är väl inte fel....
Herrejesse vad detta blev långrandigt och pretantiöst... blush.gif

Japp, för 'Ack va´kul!' blir ju enkelt 'Oj va´skoj!' yes.gif

CITAT (Betty @ 05-04-2009, 10:38) *
Jag citerar fyndiga Berith i den förra tråden: Jag heter det jag heter för att jag heter det jag heter. smile.gif

naughty.gif Precis!
Wilmer
CITAT (Dito Verde @ 05-04-2009, 13:31) *
När jag skulle regga mig ville jag ha nåt med "grönt"....Verde (grönt på Italienska) lät fint. Jag minns inte om det var upptaget eller om jag kände att jag ville ha något mera till. Spånade på olika ordkombinationer. Slog upp i mitt italienska ficklexicon att finger deter dito. Försökte hitta vad det heter i pluralform men lyckades inte. Jag ville ju regga in just då och hade inte tid med att ta reda på vad gröna fingrar heter på italienska. Så det fick bli Dito Verde. Ganska stiligt tyckte jag då och jag trivs fortfarande med det. Det är nog kanska könsneutralt för flera har trott att jag är en han.

Jag har samma probelm förstår inte varför flera tror jag är man naughty.gif

Tror väl Meriona förstår varför jag heter Wilmer efter som vi har samma läggning och gillar Wilmer x giggle.gif Men den långa förklaringen är att jag försökte med kvinnliga anonyma varianter som alla var upptagna. Jag var alldeles färsk på internet när jag reggade mig och tyckte det var bäst att vara hemlig. Till slut testade jag Wilmer som i Wilmer x och blev jätteglad när det inte var upptaget. Först sedan insåg jag att jag gjort mig själv till man slap.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 13:58) *
Först sedan insåg jag att jag gjort mig själv till man slap.gif

bravo.gif Jag tror att de flesta förstått hur det ligger till ändå... flirting.gif Och förresten har jag gått på sådana minor flera gånger, så jag har blivit duktigare på att gå in på profilerna så att man inte ska stöta sig med nån. sweatingbullets.gif Lite dumt att prata om dambastu med nån karl... Kan liksom misstolkas... giggle.gif
Wilmer
Nu är jag ju så oanonym att jag lagt dit en bild på mig själv, men dumt att ändra ett nick jag haft i så många år rolleyes.gif .
Meriona
ja ändra tycker jag inte att man ska göra, om det inte finns en särskild anledning till det. Att heta Anna18 när man fyllt 27 kan ju vara EN sån anledning... laugh.gif
zissi
Zissi var mitt smeknamn hela tonårsperioden (dock var den perioden för mycket länge sedan whist.gif ). En del tror jag heter Cecilia, men de har fel rtfm.gif . Har ett ovanligt förnamn, men ett ganska vanligt efternamn.
Farbror Blå
CITAT (Alba @ 05-04-2009, 13:40) *
Det vill ju till att uppfylla kraven och jämföra sig med den tanten......inte många gubbar skulle stå ut en dag med henne......men jag tycker hon är en elt underbar skådespelare.

Hon är ju Tant brun, grön OCH Gredelin samtidigt!! giggle.gif

år man heelt ute om man inte känner igen henne? unsure.gif
emmas matte
min hund heter emma, och hon är den bästa delen av oss
aanderss
jag heter anders därför nicket
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-04-2009, 15:06) *
jag heter anders därför nicket

Det hade jag aaaldriiiig kunnat räkna ut... naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 14:10) *
bravo.gif Jag tror att de flesta förstått hur det ligger till ändå... flirting.gif Och förresten har jag gått på sådana minor flera gånger, så jag har blivit duktigare på att gå in på profilerna så att man inte ska stöta sig med nån. sweatingbullets.gif Lite dumt att prata om dambastu med nån karl... Kan liksom misstolkas... giggle.gif

Mej får du annars gärna tala dambastu med..wink.gif whistling.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 14:12) *
Nu är jag ju så oanonym att jag lagt dit en bild på mig själv, men dumt att ändra ett nick jag haft i så många år rolleyes.gif .

Nämen... Jag trodde du var ett marsvin fear.gif
Meriona
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 15:41) *
Mej får du annars gärna tala dambastu med..wink.gif whistling.gif

Ha! angel_not.gif Förresten har jag svårt att tänka mig att du är blå. Men däremot såg jag en bild på din katt i nån tråd, den skulle möjligen kunna tas för blå. Det är väl inte KATTEN som sitter och skriver? whistling.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 15:45) *

Va, är Wilmer en människa? -fear-.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 15:46) *
Va, är Wilmer en människa? -fear-.gif

Ja nu blev jag rädd -fear-.gif
Farbror Blå
Kan berätta att jag talat med Wilmer i telefon en gång och det lät mer mänskligt än marsvinskt..
Meriona
Men hennes mobiltelefon låter som ett marsvin. Ringsignalen alltså! wub.gif
Farbror Blå
Ha ha.
Inga fler som vill berätta om sina nick?
tudor
Ni är så fyndiga allihop. Mitt nick är min 20-åriga katt.Närmaste trädgård det är, är att han älskar att vara i trädgården och är min favorit yes.gif
Farbror Blå
CITAT (tudor @ 05-04-2009, 16:15) *
Ni är så fyndiga allihop. Mitt nick är min 20-åriga katt.Närmaste trädgård det är, är att han älskar att vara i trädgården och är min favorit yes.gif

Å jag som trodde du var släkt med det engelska kungahuset slap.gif

Katter är bara såå söta!!=)
Ciczi
Ciczi är en förkortning helt enkelt. Jag kallas för det och har så gjorts länge nu så det hänger liksom kvar. Men häng inte upp er på stavningen. Jag valde cz för att ingen annan hade det när jag reggade mig för ICQ för många år sedan.

//Ciczi
Aqvakul
CITAT (tudor @ 05-04-2009, 16:15) *

inget med batterier att göra då... dunno.gif
renate
Ingen fantasi här heller jag heter så .På de andra forum jag är reggat står det zon 4 efter mitt namn.
4:an
min nick står för de fyra väderstrecken, som vi lever efter i trädgården, det har även med indianer att göra....
Farbror Blå
indianer??

Hette dom, Sioux, cheyenne, Apache och 4.an?
Pius
CITAT (Red Top @ 05-04-2009, 12:27) *

Tant

Åh en bild på Hyacint, min favorit, hon är verkligen toppen. yahoo.gif

Pius
4:an
rotfl.gif näää på ren skånska....men de hedrade alltid väderstrecken...!
Pius
Mig har en fd jobbarkompis döpt till Pius, jag kallar honom för Mirkus. giggle.gif Egentligen heter jag Pia. Men sen när jag slog upp Pius så är det samma namn som Pia fast den manliga varianten.

From har jag för mig att namnen betyder. Och det är jag också för det mesta förutom idag då jag önskade min grannkärr... åt fanders. ranting.gif

Pius är ett bra namn tycker jag och jag har ingenting emot om nån kallar mig för det. Jag har även kallats Piaroni och Pi 3,14 happy.gif

Pius
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 15:45) *

rotfl.gif
Ingela i Segersberg
Jag heter Ingela och bor i Segersberg. Väldigt fantasifullt, eller hur?
Österläge
Kul att få veta historien bakom nicken! Första gången jag var inne på Odla hade jag jättedålig fantasi och skrev bara in "uteplatsen" eftersom vi hade just en uteplats. När vi så flyttade till hus i höstas fick jag ju en trädgård och mitt nick passade inte längre... Efter mycket funderande valde jag att byta till Österläge eftersom trädgården ligger i öster. Ordet ligger bra i munnen, jag gillar våra svenska bokstäver ö och ä och så ger det kanske associationer till TV-programmet Söderläge... smile.gif

Anledningen att jag inte använder mitt riktiga namn är att jag har ett unikt efternamn och gillar att vara lite "hemlig" på nätet... Dessutom bärs mitt förnamn uteslutande av 80-åriga tanter och även om det inte är nåt fel på att vara 80 år vill jag inte bli misstagen för det, då jag själv är knappt 30! Lika bra då att varken avslöja kön eller ålder via nicket... wink.gif
Huggorm
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 13:58) *
Jag har samma probelm förstår inte varför flera tror jag är man naughty.gif

Det trodde jag fram till ganska nyligen. Mycket förvirrande eftersom många av inläggen var typiskt kvinnliga, jag fick inte alls ihop det unsure.gif
Cathis
Jag har också väldigt dåligt fantasi, mitt nick är vad jag kallas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon